Levähtäkää vähän/ Joulukuu

Kirjasta levähtäkää vähän: Fredrik Wislöff

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 21.12.2013 06:43

      Kuva

    21.Joulukuuta

    En minä kuitenkaan pidä henkeäni itselleni sanankaan arvoisena (norj. raam käänn.), kunhan vaan täytän juoksuni ja sen viran, jonka minä Herralta Jeesukselta olen saanut. Apt. 20:24

    Sana ei ole paljonkaan arvoinen.
    Sana lausutaan, ja seuraavassa hetkessä se unohdetaan.
    Mutta epäonnistunut elämä ei senkään arvoinen.
    Ja elämä on epäonnistunut, ellei se juoksu, jonka Jumala on määrännyt ihmisen juostavaksi, tule täytetyksi - ellei Jumalan suunnitelma toteudu - ellei se virka, johon Jumala on meidät kutsunut, tule hoidetuksi.
    Mitä auttavat kaikki uhrit, ja kaikki ponnistukset, jollemme sittenkään saavuta päämäärää.
    Mitä auttavat kaikki saavutetut voitot, jos lopuksi kuitenkin kärsimme tappion.
    Ajattele kunnioituksella virkaasi.
    Ota vakavasti kutsumuksesi.
    Pane kaikki voimasi liikkeelle täyttääksesi juoksusi.
    Jumala odottaa sinulta pidättyväisyyttä., kieltämystä, tahtoa ja tarmoa.
    Tosin ei sinun tahtosi ole tuota kaikkea suorittava, vaan Jumalan voima.
    Mutta Jumalan voima ei koskaan sinun tahtoasi vastaan.
    Jättäydy hänen käytettäväkseen.
    Välinpitämättömyys on samaa kuin tappio.
    Jos tahtosi on veltto, silloin et voi täyttää juoksuasi.
    Ja jollei juoksusi tule täytetyksi, ei elämäsi ole minkään arvoinen.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.12.2013 09:51

      Kuva

    22. Joulukuuta

    Kantakaa toistenne kuormia, ja niin te täytätte Kristuksen lain. - Sillä kunkin on kannettava oma taakkansa. Gal. 6:2,5

    Älä koskaan vaadi muilta, että he kantaisivat sinun taakkasi.
    Älä moiti heitä, jolleivat he sitä tee.
    Älä koskaan odota mitään muilta omalle itsellesi.
    Kristityn pitää voida kärsiä syrjäyttämistä, unohtamista, niin, vieläpä loukkauksiakin valittamatta; valittamatta edes omassa mielessään.
    Sen, joka on jättänyt vanhan "minänsä" ristiinnaulittavaksi Kristuksen kanssa, tulee oppia kuolemaan joka päivä.
    Mutta hänen tulee mielellään kantaa toisten kuormia, vaikkei kukaan auttaisi häntä hänen oman kuormansa kantamisessa.
    Kristityn tulee unohtaa itsensä ja omat kuormansa ja etsiä jokaista tilaisuutta auttaa muita, joilla on raskaita taakkoja kannettavana.
    Hänessä, joka ei näe lähimmäisensä taakkaa, on liian vähän Kristuksen rakkautta.
    Ja jos hän sen näkee auttamatta kuitenkaan, ei hänessä ole rakkautta Jumalaan.
    Kristus on antanut meille yhden lain:"Tämä on minun käskyni, että rakastatte toisianne."
    Kantamalla toisten kuormia täytät Kristuksen lain.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 23.12.2013 07:09

      Kuva

    23. Joulukuuta

    Minä pidän sen toivon Jumalaan, että on oleva ylösnousemus, - - sekä vanhurskasten että vääräin.
    Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä. Apt. 24:15,16

    Toivo ja vastuu on tässä asetettu rinnakkain.
    Ilman toivoa tulee vastuusta musertava taakka.
    Mutta toivo keventää taakkaani.
    Ilman vastuuta toivo taas muuttuu haaveelliseksi unelmoimiseksi.
    Toivon - sen tietoisuuden, että meitä odottaa ylösnousemus - pitäisi opettaa minua elämään oikein.
    Minun on kerran vastattava koko elämästäni.
    Sekä vanhurskaat että väärät nousevat kerran haudoistaan ja heidät kutsutaan Jumalan tuomioistuimen eteen.
    Ja sitten langetetaan tuomio.
    Voi minua, jos se päivä tapaa minut valmistumattomana!
    Juuri sentähden, että tiedän tämän, täytyy minun ahkeroida säilyttääkseni omatuntoni loukkaamattomana.
    Tietoisuuden suuresta tilinteonpäivästä tulisi estää minua elämästä huolettomasti.
    Kuka muutoin voi kestää tuomiolla?
    Herra, auta minua elämään.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.12.2013 09:02

      Kuva

    24. joulukuuta.

    Ja hän on niinkuin huomenhohde auringon noustessa pilvettömänä aamuna. 2. Sam.23:4.

    Ihmisen elämässä on paljon pimeyttä.
    Ahdistukset ja koettelemukset voivat viedä hänet synkkään yöhön, missä sielu huokailee kaivaten valoa ja aurinkoa.
    Synti ja huolet ovat kuin raskaita pilviä, jotka pimittävät auringon.
    Ja nuo pilvet voivat tulla niin paksuiksi, että itse päivä voi tuntua yöltä.
    Rakas sielu, sinä, joka juuri nyt olet sellaisessa pimeydessä!
    Jeesus voi muuttaa yösi päiväksi.
    "Hän on niinkuin huomenhohde auringon noustessa pilvettömänä aamuna."
    "Hän pyyhkii pois sinun rikkomuksesi niinkuin pilven."
    Katso Kristukseen, ja sinä saat kokea uuden auringonnousun elämässäsi.
    Olkoon pimeys kuinka synkkä tahansa, niin hän voi saada auringon nousemaan.
    Se, joka on Kristuksessa, on Jumalan mielisuosion alla.
    Kristuksessa hänellä on kaikki, mitä hän tarvitsee.
    Ahdistusten, tuskien, synnin ja huolien täytyy väistyä.
    Hän elää avoimen taivaan alla.
    Hänen valonsa on kirkas.
    Hänen aamunsa on pilvetön.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 25.12.2013 09:33

      Kuva

    25. joulukuuta.

    Hän ei häpeä kutsua heitä veljiksi. Hebr. 2:11.

    Siihen hänellä olisi ollut syytä.
    Kaikkia noita, jotka taistelivat keskinäisen vihan vallassa, jotka surmasivat toisiaan, valehtelivat kurjanvoiton toivossa, rakastivat ja palvoivat itseään, elivät epäpuhtaudessa ja jumalattomuudessa ja eläinten lailla rypivät kaikenlaisessa pahuuden saastassa, tätä syntistä ihmissukua hän ei hävennyt kutsua sisarpiirikseen.
    Niin, hän itse pyrki heidän veljekseen.
    Vapaaehtoisesti hän tuli heidän kaltaisekseen., kärsi heidän kanssaan, rakasti heitä, jakoi heidän kärsimyksensä, otti kantaakseen heidän syntiensä syyllisyyden ja tuli joka suhteessa yhdeksi heistä.
    Mikä ihmeellinen rakkaus!
    Sinä juuri, hyvä veleni!
    Kiitos siitä, että minäkn saan olla veljesi.
    Sinä et häpeä minua, vaan tulet kaltaisekseni.
    Sinä ymmärrät minua, sinä kärsit kanssani, sinä rakastat minua.
    Sinä seisot aina rinnallani ja esiinnyt puolustajanani, koska sulasta rakkaudesta olet tahtonut tulla kaltaisekseni, etkä häpeä kutsua minua: veljeksi.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 26.12.2013 09:18

      Kuva

    26. joulukuuta.

    Ja kaikki, jotka neuvostossa istuivat, loivat katseensa häneen, ja hänen kasvonsa olivat heistä kuin enkelin kasvot. Apt.6:15.

    Kuinka Stefanusta mahtoikaan suututtaa ja loukata, kun hän kuuli kaikki nuo valheelliset syytökset ja huomasi sen peittelemättömän pahuuden, joka tulvi häntä vastaan.
    Ja lisäksi noiden ihmisten puolelta, joille hän oli osoittanut yksinomaan rakkautta ja hyvyyttä.
    Niin luulisimme.
    Ja kuitenkaan se ei ollenkaan häntä suututtanut.
    Kun ne, jotka istuivat neuvostossa, loivat katseensa häneen, säteili hänen kavoillaan taivaallinen hohde.
    Kaikki heidän pahuutensa ei voinut sammuttaa sitä taivaallista valoa, joka hänen sydämeensä oli sytytetty ja joka säteili rakkautta ja hiljaista rauhaa.
    Kuta selvempänä paholaisen kuva näkyi vastustajien olemuksessa, sitä kirkkaammin loisti Jeesuksen kuva hänen uskollisen opetuslapsensa kasvoilta.
    Kun kärsimme vääryyttä, kun meitä halveksitaan, syrjäytetään, vastustetaan, suljetaan pois toisten piiristä, silloin käy ilmi, mitä meissä todella on.
    Kovinkaan vastoinkäyminen ja halveksuminen ei saata sammuttaa taivaallista hohdetta, hiljaista rauhaa ja syvää rakkautta Jumalan lapsen kasvoilla.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 27.12.2013 22:11

      Kuva

    27Joulukuuta

    Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä. Joh. 3:16

    Mikä rajaton rakkaus!
    Jumala on rakastanut maailmaa - pahaa, jumalatonta maailmaa.
    Se olisi ansainnut, että hän olisi hyljännyt sen ja rangaissut sitä; se palkitsi rakkauden vihalla, uhrin itserakkaudella.
    Mutta kuitenkin on Jumala rakastanut sitä.
    Hän ei ainoastaan säälinyt ja kärsinyt sitä.
    Sekin jo oli äärettömän suurta ja ansaitsematonta.
    Mutta hän menee vielä pitemmälle: hän rakastaa maailmaa.
    Niin, niin suuresti, että hän antoi Poikansa, ainokaisensa, maailman pelastukseksi.
    Suurimman uhrin, mikä voitiin antaa, kalleimman, niin, ainoan, mitä hänellä oli, hän antoi alttiiksi niiden hyväksi, jotka vihasivat häntä eivätkä tahtoneet olla tekemisessä hänen kanssaan.
    Hän tahtoi tehdä pelastuksen mahdolliseksi heille - ja pelastustien yksinkertaiseksi.
    Kenenkään ei tarvitse joutua kadotukseen.
    Heidän pitää uskoa, ja siten he saavat iankaikkisen elämän.
    Mikä ihmeellinen rakkaus!
    Yksi asia on joka tapauksessa varma: Hän rakastaa minua.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.12.2013 08:17

      Kuva

    28. joulukuuta

    Hän, joka ei säästänyt omaa Poikaansakaan, vaan antoi hänet alttiiksi kaikkien meidän edestämme, kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssaan? Room.8:32

    Epäilemme usein, ettei Jumala tahdo antaa meille pieniä, jokapäiväisiä asioita, joita häneltä pyydämme, vaikka luotamme häneen, kun on kysymys suurista ja tärkeistä rukouksista, joita hänelle esitämme.
    Tämä on järjetöntä, sanoo Jumalan sana.
    Hän on antanut meille suuren ja ratkaisevan todistuksen siitä, että hän rakastaa meitä antaessaan meille oman ainosyntyisen Poikansa.
    Hän ei säästänyt lahjoista suurinta - eikä tällöin katsonut, kuka meistä oli tuon lahjan arvoinen, kuka ei, vaan hän antoi hänet meille kaikille; kuinka hän silloin voisi pidättää muita pienempiä lahjoja ja olla antamatta meille niitä!

    Olisi vastoin Jumalan luontoa - hänen ikuista olemustaan - kieltää meilä sitä, jos se vain on meille hyödyksi.
    "Kuinka hän ei lahjoittaisi meille kaikkea muutakin hänen kanssansa?"
    Kuinka sanomattoman rikkaita olemmekaan!
    Kaikki Kristuksen kanssa!
    Meiltä ei ole puuttuva mitään!
    Hänen mukanaan saamme kaiken.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 29.12.2013 09:53

      Kuva

    29. joulukuuta

    Herra, nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään, sillä minun silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi (norj. raam. kään). Luuk.2:29,30

    Kaikki eivät voi lähteä rauhassa tästä maailmasta.
    Sen, joka jättää jälkeensä selvittämättömiä ja anteeksiantamattomia syntejä, täytyy lähteä tästä elämästä rauhattomana.
    Ja se, joka ei löydä rauhaa tässä elämässä, ei löydä sitä tulevassakaan.
    Vanha Simeon sanoo onnellisena: Nyt sinä lasket palvelijasi rauhaan menemään.
    Hänellä ei ole mitään selvittämätöntä, mikään ei enään pidätä häntä elämässä.
    Hän päinvastoin pyytää saada lähteä täältä.
    Ja salaisuus on tässä:
    "Silmäni ovat nähneet sinun pelastuksesi."
    Lapsi, jota hän pitää vanhoilla käsivarsillaan, on maailman Vapahtaja - hänen Vapahtajansa.
    Siitä on tuleva sovitusuhri kakkien syntien edestä; se on uudelleen korjaava sen, mikä on hävitettyä, se on peittävä elämän kaikki puutteet.
    Jumalan pelastus on päästävä hänetkin viimeisestäkin synnin vallasta, ja tekevä hänet kokonaan vapaaksi ikuisuuden maailmassa.
    Oi, Herra, auta, että silmäni aina katsoisivat sinun pelastukseesi, niin että iloisena ja vapaana voin jättää tämän elämän, niin vaikkapa nyt tänä iltana - tänä vuonna - rauhassa.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Levähtäkää vähän/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 31.12.2013 09:42

        Kuva

    30. joulukuuta.

    Sillä vähän on vuosia edessäni enää, ja sitten menen tietä, jota en palaja. Job. 16:22.

    Elämä eletään vain kerran.
    Sitä taipaletta, jonka jo olen kulkenut, en koskaan palaja takaisin.
    Mikä vakava ajatus!
    Vakava ajatellessani sitä matkan osaa, joka on takanani.
    Oi, Herra, anna anteeksi!
    En koskaan ole itse voinut sovittaa rikoksiani.
    Mutta vielä vakavampi ajatellessani sitä taivalta, jota nyt joka päivä kuljen.
    Tuossa istuu tienpuolessa kerjäläinen.
    Kuljenko ohitse?
    Tuossa kulkee joku kantaen raskasta taakkaa.
    Kevennänkö sitä?
    Tuossa on yksi, joka on joutunut rosvojen käsiin.
    Olenko laupias samarialainen?
    Miten elän?
    Miten puhun?
    Miten käytän voimani?
    Mitä laiminlyön?
    Missä suhteessa rikon?
    Tilaisuus ei koskaan tule takaisin.
    Tietä, jota kuljen, en koskaan palaja.
    Herra, auta minua tänään kulkemaan valvovana ja valppaana.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

EdellinenSeuraava

Paluu Levähtäkää vähän

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron