RAUHAN JUMALA

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt,
ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

RAUHAN JUMALA

ViestiKirjoittaja Miranda-Irmeli » 29.06.2015 07:39

RAUHAN JUMALA
Kuva
”Mutta rauhan Jumala, joka on kuolleista nostanut Hänet, joka iankaikkisen liiton veren kautta on se suuri Lammastenpaimen, Herramme Jeesuksen, Hän tehköön teidät kykeneviksi kaikkeen hyvään ja vaikuttakoon teissä sen, mikä on Hänelle otollista”.
Jumala on Rauhan Jumala. Hän on itse Rauha. Raamatussa puhutaan paljon rauhasta ja rauhallisuudesta: ”Rauhallisuus ja luottamus on teidän väkevyytenne”, ”vanhurskauden hedelmä on rauha”, ”rauhassa minä käyn levolle ja nukun”, ”rauha teille”, ”hän siunaa kansaansa rauhalla”, ”iloitsevat suuresta rauhasta”, ”rauhan miehellä on tulevaisuus”, ”Hän on oleva Rauha”, ”Jumalan valtakunta on vanhurskautta, rauhaa ja iloa Pyhässä Hengessä”. ”iloiten te lähdette ja rauhassa teitä saatetaan”.
Rauhalla ja rauhallisuudella on keskeinen merkitys meidän askeltaessamme Jumalan kuljettamana Jeesus-tiellä. Jeesuksen elämään sisältyy hiljainen, rauhaisa saatto. ”Jospa ottaisit käskyistäni vaarin, olisi rauhasi kuin virta ja vanhurskautesi kuin meren aallot". Rauha kuin virta sisältyy Jeesus-elämään. Mitä enempi olet yhtä Jeesuksen kanssa, sitä syvempi on rauhasi. Rauhaan Jeesuksessa sisältyy myös lepo ja turvallisuus. Tiedostamme, että olemme Jeesuksessa myös Isässä, suunnattoman suuressa voimassa, Jumalassa, jolle kaikki on mahdollista ja jonka kädestä kukaan ei voi riistää.


Jumala, suuri Isä, on aikojemme vakuus. Hänessä meillä on rauha, jota Raamattu sanoo suureksi Rauhaksi: ”suuri rauha on Sinun lapsillasi oleva”. Rauha on suuri lahja, joka sisältyy Jumalan läsnäoloon Jeesuksessa ja meidän olemiseemme Hänessä. Jumalan, Isän kuljetuksessa oikein ”huokuu” rauhallisuus ja sen mukana suuri turvallisuus. On hyvin turvaisaa olla kaikessa Korkeimman varjossa. Se on tilanne, jossa ei enää pelätä mitään. Iloitsemme Jumalastamme ja katselemme Hänen sylistään käsin maailmaa kuin pieni lapsi: rauhaisasti, turvaisasti. Isä tietää kaiken, Isä osaa kaiken, Isä suojelee kaikessa.
Tämä valtava Jumalan läsnäolo Jeesuksessa antaa meille ikuisen, turvallisen elämän Hänessä. Se suuri rauha ja turvallisuus Hänen istuttamanaan ei horju eikä vaihtele. Kaiken, mitä Herra tekee, pysyy iankaikkisesti. Hänen tykönään ei ole muutosta, ei vaihteen varjoa. Otamme elämämme kaikki asiat Hänestä, suuresta rauhasta käsin. Elämämme on ja pysyy tasapainossa Hänen rauhassaan.
Ihminen on luonnostaan pelokas ja arka. Jumalan suuri persoonallinen Rauha on Herran vastaus ja lahja tämän ajan ihmiselle. Käy rohkeasti Hänen kanssaan eteenpäin Hänen Rauhassaan.
Esko I Kärki
Kuva
Ps. 84:4
Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
Avatar
Miranda-Irmeli
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.01.2014 09:07

Paluu "Hän virvoittaa minun sieluni.."

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron