LEPO HERRASSA

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt,
ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

LEPO HERRASSA

ViestiKirjoittaja Miranda-Irmeli » 14.12.2015 13:20

LEPO HERRASSA
Kuva
”Tulkaa Minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin Minä annan teille levon”. Jakeet ovat Matt.11:28.
Lepo siis löytyy Jeesuksen tykönä. Sitten Jeesus puhuu myös sielun levosta, joka löytyy Hänen seurassaan rakastumalla Hänen hiljaiseen ja nöyrään mielenlaatuunsa ja opetellen niin vaeltamaan. Mestarimme luonne ikään kuin tarttuu meihin. Tästä Johanneskin sanoo kirjeessään, että sellainen, kuin Hän on, sellaisia mekin olemme tässä maailmassa. Raamatussa sanotaan, että kenet Poika tekee vapaaksi, on todella vapaa. Jeesuksen lupaamassa levossa tehdään silti työtä, kannetaan Hänen iestänsä ja kuormaansa, jotka ovat kevyitä ja soveliaita meille. Siis Herran työ Hänen levostaan käsin. Siis sisin olemuksemme on levossa Jeesuksessa jokapäiväisten askareittemme keskellä. Raamatussa sanotaan, että Herran omia kuljettaa itse Jumala ja voittosaatossa. Siispä Jumalan voima siivittää meidän elämämme Kristuksessa soveliaaksi ja kevyeksi.

Kun sanotaan Sanassa: ”Minä elän, en enää minä, vaan Kristus minussa”, sekin tapahtuu Jumalan voimasta. Kun uskova elää yhtälaisessa kuolemassa ja yhtälaisessa ylösnousemuselämässä Kristuksessa, sekin tapahtuu Jumalan voimasta. Eli Kaikkivaltias Jumala pitää huolen siitä, että elämämme Kristuksessa on soveliasta ja kevyttä ja että Hänen leponsa pysyy voimassa.
Kuitenkin harmoninen sisäinen ja ulkoinen täydellinen lepo saadaan vasta sitten, kun Jumala nostaa meidät täältä ajallisesta ”kotelosta” taivaalliseen majaamme, jonka tekijä on Hän itse. Me kohtaamme täällä monenlaisia vaivoja, eikä Jeesuskaan niiltä säästynyt, kun Hän oli täällä ajassa. Hän sanoikin mm. ”Kuinka kauan kärsiä teitä”.

Näemme paljon masentavia asioita, varsinkin ulkoapäin tulleena ja meilläkin on kärsimyksen osallisuutta lähimmäisiämme kohtaan. Muistamme heitä Isämme edessä. Kuitenkin meillä on Jumalan antama sokeus ja kuurous Hänen voimastaan, että ies ja kuorma säilyy kevyenä ja soveliaana. Uskoisin, että taivaissa ei mainita enää sanaa ies tai kuorma yleensäkään.
Jeesuksen tykönä opimme Hänessä suhtautumaan myönteisesti koko elämään ja tällainen elämän asenne tulee lääkkeeksi myös itsellemme enenevässä määrin.
Tulemme Hengen hiljaisessa Virrassa hoidetuksi sisäisistä haavoistamme, joita matkan varrella on tullut. Ja kun olemme hoidossa, osaamme hoivata myös toisiamme. Jumalaa sanotaan kaikkien ihmisten Vapahtajaksi, varsinkin uskovien. Olemme varmasti kaikki Isän silmissä pieniä, osaamattomia taapertajia ja Hänelle hyvin rakkaita, ja Hän itse johdattelee jokaista lastaan pienessä ja suuressa, kokonaisvaltaisesti huolehtii kaikista tarpeistamme, Hän osaa meidän puolestamme.

Herran levon ominaisuus on huolettomuus. Huoleton on Jeesuksessa tätä hetkeä elävä ihminen. Isän, Jumalan kädestä tulee tulevat Hänen ajallaan ja entisiä ei enää muistella eikä ne ajatukseen astu. On turvallinen, lapsenomainen luottamus Jeesuksessa Isään. Hän pitää huolen, Hän hoitaa, kaikki tieni tulee hyvän Isän kädestä, kaikki yhdessä vaikuttaa minun parhaakseni.
Jeesuksessa käyden toteutamme Jumalan tahtoa ja meille käy Sanan lupauksen mukaan: ”sillä ne, jotka ovat hyvin palvelleet, saavuttavat itselleen kunnioitettavan aseman ja suuren pelottomuuden uskossa, Kristuksessa Jeesuksessa”.

Esko I Kärki
Kuva
Ps. 84:4
Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
Avatar
Miranda-Irmeli
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.01.2014 09:07

Paluu "Hän virvoittaa minun sieluni.."

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron