Vaikeudet elämässämme

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt,
ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Vaikeudet elämässämme

ViestiKirjoittaja Maila » 09.10.2017 08:07

Kuva
Muistutukseksi

Vaikeudet elämässämme.

Me tiedämme, ettei tämä elämä ole helppoa. Jotkut pääsevät helpommalla, kuin joku toinen. En osaa sanoa miksi, mutta Jumala tietää minkä tähden Hän antaa toiselle enemmän vaikeuksia.
Kun katsomme Raamatun henkilöitä, eivät hekään päässeet helpolla. Daavid joutui tosi ahtaalle, ennen kuin pääsi kuninkaaksi. Saul teki hänen elämänsä hyvin vaikeaksi. Hän joutui pakenemaan pitkään Saulin vihaa. Eikä hänellä kuninkaana ollessaankaan ollut helppoa.
Joosef joutui veljiensä vihaamaksi. Erään kerran heille ruokaa viedessään, veljet ottivat Joosefin kiinni ja heittivät kaivoon. Onneksi kaivo oli tyhjä. Sitten veljet myivät Joosefin 20 hopeasekelistä ismaelilaisille. Joosef sai kokea hylätyksi tulemisen tuskaa. Ismaelilaiset myivät edelleen orjaksi. Potifar osti hänet, koska Joosef oli kaunis vartaloinen nuorukainen. Potifarin vaimo iski silmänsä häneen ja yritti viekoitella Joosefia makaamaan hänen kanssaan. Häneen tarttuessaan Joosef riuhtaisee itsensä irti niin, että hänen ihokkaansa jäi Potifarin vaimon käsiin. Potifar ei uskonut Joosefia, vaan heitti hänet vankilaan. Siellä hän vietti monta vuotta. Jumalan hyvä käsi oli Joosefin päällä ja hän pääsi vankilanhoitajan suosioon. Tulihan se päivä, kun Joosef pääsi pois vankilasta. Joosefista tuli Egyptin maan toiseksi suurin valtias. Hän piti silloista kansaa elossa leivänjakajana koko nälkävuosien ajan.
Mietitään: Olisiko Daavidista tullut niin hyvää kuningasta ilman näitä vaikeuksia?
Olisiko Joosefista tullut leivänjakajaa ilman näitä kurjia olosuhteita? EI,
Siis meidänkin vaikeudet ovat aarteita pimeän peitosta, kalleuksia kätköistänsä, tietääksemme, että Herra on meidät kutsunut.
Kärsimykset tekevät meidät hedelmällisiksi

???
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Vaikeudet elämässämme

ViestiKirjoittaja Maila » 09.10.2017 12:32

ANTEEKSI, tämä tuli kaksi kertaa. Vanhuus ei tule yksin ja tämä on niin sydämessäni, tämä Joosefin opetus.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Vaikeudet elämässämme

ViestiKirjoittaja Irene » 09.10.2017 15:56

Ei haittaa. Jätetään molemmat, on hyvä kirjoitus. Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu "Hän virvoittaa minun sieluni.."

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron