JUMALAN AVULLA sinä nouset… vaikka tuhkasta!

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt,
ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

JUMALAN AVULLA sinä nouset… vaikka tuhkasta!

ViestiKirjoittaja Irene » 16.11.2017 09:02

    Kuva

JUMALAN AVULLA sinä nouset… vaikka tuhkasta! Tahdon kirjoittaa sinulle, joka tunnet alamittaisuutta ja huonoutta. Sinulle, jota on ”potkittu päähän” tai kohdeltu väärin. Ja sinulle, joka olet langennut syntiin ja tunnet pelkoa mennä eteenpäin. Kirjoitan myös sinulle, joka luulet olevasi niin kova ja kestävä kuin graniitti, ettei mikään voi sinua särkeä tai heiluttaa. Ehkä silti voit oppia jotakin tai ehkä sinut on tarkoitettu avuksi heikoimmille? Ja mitä huominen tuo, sitä emme vielä tiedä.

Joskus elämässä tapahtuu asioita, jotka ovat kuin haaksirikkoja, joista ei selviydy omin voimin. MENNEISYYS voi singota eteen jo kerran unohdetut asiat kuin bumerangi ja se voi iskeä rikki ihmisen ja elämän. Ja kuin kaikuina se voi huutaa: ”Ei sinusta ole mihinkään. Pilaat aina kaiken. Olet vain tiellä. Lakkaa jo yrittämästä. Mene pois. Lopeta kaikki…” Iskut ja pettymykset. Sanat kuin tikarin pistot, ne vähättelyt ja kaikki muu…

Onko koskaan ollut yhtäkään, joka olisi nähnyt sinun kyyneleesi… tuntenut edes pisaran sinun kipuasi tai kuullut avunpyyntösi? Missä ovat sinun myötätuntoiset ja empaattiset YSTÄVÄSI?

ON VAIKEAA ottaa vastaan jos haavat kirvelevät, eivätkä ole parantuneet ja sattuu yhä niin paljon. Menneisyys voi raapia terävin kynsin vereslihalle asti ja kaikki haavoittava voi nousta pinnalle välillä niin kovaa, että itkukin on kuin katkeamatonta huutoa pimeässä korvessa. Sattuu. Suru, ahdistus, kivut, yksinäisyys, ne voivat perin helposti vangita ihmisen sisäänsä. Ne voivat pahimmillaan puhaltaa sammuksiin elämän hentoisen liekin…

Eletyt päivät, kuukaudet, vuodet… aika, joka on aina ”eilen”, silloinko IHMISARVOSI mitattiin? Ei! Taivaasta katselee sinun Isäsi, joka tietää sinun todellisen arvosi. Olet Hänelle niin arvokas, että Hän lähetti oman, ainoan, Poikansa kuolemaan sinun puolestasi ja tekemään kaiken, että saisi sinut tulemaan kotiin, tulemaan Hänen lähelleen. Siinä on sinun arvosi: ristillä annettu pyhä elämä ja vuodatettu viaton veri. Siinä on sinun ihmisarvosi!

Nyt ymmärrät, että olet äärettömän arvokas ja myös RAKASTETTU! Sinun Isäsi, joka on taivaassa, on nähnyt sinun vaelluksesi, sen alusta loppuun asti: jokaisen kyyneleesi, tuskasi, kipusi, pettymyksesi, erehdyksesi ja lankeemuksesi… niin, aivan kaiken.

Jumalan Poika, JEESUS tietää, mitä on kärsimys. Hän on kokenut sen äärimmilleen vietynä, mutta juuri siksi, siksi Hänellä on enemmän ymmärrystä kuin kenelläkään muulla. Hän tahtoo avata sinun silmäsi näkemään, että on ULOSPÄÄSY PIMEYDESTÄ. Hän tahtoo koskettaa sinun haavoilla olevaa sydäntäsi ja rikki mennyttä sisintäsi. Hän tahtoo ilmestyä nyt eteesi.

Hänellä on antaa sinulle myötätuntoa, anteeksiantamusta ja armoa. Hän on Rakkaus, joka parantaa sinun haavasi omilla haavoillaan. Hän antaa rauhan levottomalle sydämellesi. Ja pian Hänen ilonsa on sinun ilosi ja Hänen valkeutensa on sinun valosi. Vapauteen Hän ohjaa sinut. Siksi Hän kutsuu nyt sinua: ”TULE!”

Anna Hänen ottaa sinut pois rikotusta maailmastasi ja koota elämäsi sirpaleet. Salli nyt Hänen kantaa sinut pois erämaastasi ja pimeydessä eletyistä päivistäsi. Hän on valmis taistelemaan sinun puolestasi - niin usein kuin vain sitä pyydät - että SELVIYDYT… LOPPUUN ASTI! Sinä tiedät; Hän on nyt ojentanut kätensä sinua kohti ja odottaa. Tartu siihen uskossa ja luottamuksessa. Jos annat Hänelle mahdollisuuden, et tule sitä katumaan, et pettymään. Sano: ”Tässä olen Herra. Annan kaiken sinulle. Anna anteeksi. Auta minua.” Ja Hän vastaa sinulle varmasti: ”Älä pelkää, minä autan sinua.”

--> Tiedä vielä tämä: se sinun ahdistava MENNEISYYTESI on naulittu ristille. Kun Jeesus avasi kätensä ristiinnaulittavaksi, sinä olit silloin Hänessä ja jo silloin Hän avasi sydämensä sinulle! Siksi sinun ei tarvitse enää katsoa kipua tuottavaan menneisyyteesi, ei edes eiliseen. Se paha on poissa ja Herra luo uutta sinussa.

--> Ja ymmärrä: sinun TULEVAISUUTESI on kätkettynä Jeesuksessa Kristuksessa, siinä voimassa, joka nostaa kuolleetkin elämään.

--> Sinun NYKYISYYTESI ratkaisee se, että kutsut Häntä elämääsi, sydämeesi... joka päivä. Hän kyllä kuulee sinut, vaikka tähtien takaa, ja tulee sinun luoksesi, auttaa sinua ja pelastaa! Sinä saat nousta kohti tulevaisuutta peloitta ja jatkaa matkaasi voittajana, jopa enemmän kuin voittajana!

Juuri TÄSSÄ JA NYT, täyttäköön Jumalan rakkaus sydämesi kokonaan niin, että voit sanoa: ”En käyttäydy sopimattomasti, en etsi omaani, en katkeroidu, EN MUISTELE KÄRSIMÄÄNI PAHAA...” Älä milloinkaan enää anna minkään entisten virheiden tai kenenkään toisten ihmisten estää sinua nousemasta jaloillesi ja astumasta eteenpäin Jumalan tahdon tielle!

”Herra, sinun Jumalasi,
on sinun keskelläsi, sankari, joka auttaa.
Hän ilolla iloitsee sinusta,
hän on ääneti, sillä hän rakastaa sinua,
hän sinusta riemulla riemuitsee."
– Sef.3:17

”.. vanhurskasten pelastus tulee Herralta,
hän on heidän linnansa ahdingon aikana.
Herra auttaa heitä ja vapahtaa heidät,
vapahtaa jumalattomista ja pelastaa heidät;
sillä he turvaavat häneen
– Ps.37:39-40

”.. minä panen toivoni Herraan,
odotan pelastukseni Jumalaa:
minun Jumalani on minua kuuleva.
Älkää iloitko, minun viholliseni, minusta:
jos minä olen langennut, niin minä nousen;
jos istun pimeydessä, on Herra minun valkeuteni.”
– Miika 7:7-8 [Ps.37:23-24, Snl.24:16]

Markku Günther
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5767
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Paluu "Hän virvoittaa minun sieluni.."

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron