Sanat

Jes. 46:4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt,
ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Sanat

ViestiKirjoittaja Maila » 02.02.2018 08:55

Sanat


Sillä ne sanat, jotka sinä minulle annoit, minä olen antanut heille; ja he ovat ottaneet ne vastaan ja tietävät totisesti minun lähteneen sinun tyköäsi ja uskovat, että sinä olet minut lähettänyt. Joh. 17:8


Elämme aarteiden runsauden keskellä. Kaikki hyvä, mitä saamme, on rikkaan Isän lahjaa meille. Aarre on jo leipäpalassa, johon Jumala on kätkenyt ruumistamme rakentavia voimia. Koko ruumiimme on aarre, jota Pyhä Henki anoo käyttöönsä, mutta jonka kauhistuttavassa määrin olemme antaneet turmeluksen palvelukseen.

Olemme tottuneet halveksumaan sanoja. Joskus kyllästymme hengellisiin sanoihin. Mutta Kristuksen meille välittämissä sanoissa on tie , totuus ja elämä. Hän oli saanut nuo sanat Isältä. Opetuslapset, jotka ottivat ne vastaan, muuttivat niiden avulla ihmiskunnana tien suunnan kuolemasta elämään.

Kun kirkossa luetaan Pyhää Raamattua, noustaan seisomaan. Jumalan oma puhe kuuluu Raamatussa. Sanat voivat kuitenkin kimmahdella sydämemme seinistä takaisin. Haukotteleva henkemme ei niistä huoli. Ne eivät pääse mukanamme arkeen ja käyttöön.

Kristus puhui voimalla ladattuja sanoja. Niissä oli taivaallista dynamiittia, jonka avulla opetuslapset lähtivät hajoittamaan helvetin muureja. Ne antoivat sisällön heidän ihmissuhteilleen. Niissä oli leipä hengen nälkään ja lähde janoon. Ne ovat katoamattomia sanoja, jotka on annettu myös meidä aarteeksemme.

Niilo Tuomenoksa
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu "Hän virvoittaa minun sieluni.."

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron