Rukousvastaukset kunniaa Jumalalle.

Rukoukseen liittyviä kirjoituksia

Rukousvastaukset kunniaa Jumalalle.

ViestiKirjoittaja Maila » 13.05.2018 09:20

Rukousvastaukset kunniaa Jumalalle

(Raamatunkohta Jh 15:5-8)

Ei ole epätavallista, että kristityt rukoilevat. Mutta on epätavallista nähdä säännöllisiä rukousvastauksia. Monet ovat valinneet saada vastauksia harvoin ja se näyttää tyydyttävän.
Se ei silti mene yksiin Jeesuksen opetuksen kanssa. Yksi sellainen opetus on: ” - - anokaa, mitä ikinä tahdotte, ja te saatte sen.” (Jae 7.) Melko selvästi sanottu. Jeesus avaa oven selkoselälleen kristityille, jotta nämä odottaisivat näkevänsä hämmästyttäviä vastauksia rukouksiinsa.

Tässä yhteydessä Herra antaa lupauksen niille, jotka pysyvät hänessä ja antavat hänen sanojensa pysyä itsessään. Eräs tapa kääntää sana ”pysyä” on ”asua”. Tämän ajatteleminen on hyödyksi minulle eläessäni
Kristuksen kanssa. Liian harvat meistä tarttuvat Jeesuksen lupaukseen siitä, että hän ja Isä tulevat asumaan meihin – ”Jos te pysytte minussa ja minun sanani pysyvät teissä - -.” (Jae 7.) Jumala asuu meissä ja me asumme Jumalassa. Siinä on läheisyyttä, jonka me voimme saavuttaa tässä maailmassa tullessamme lähelle Jumalaa.

Salli minun yrittää esittää omakohtainen mukaelma siitä. Uskon Jeesuksen tarkoittavan: ”Haluan sinun vaeltavan tämän maailman halki niin läheisessä yhteydessä minuun, että on kuin vaeltaisit minun kodissani minun kanssani. Minun kodissani näet asioita, jotka ilahduttavat minua ja sen, kuinka haluaisin asioiden olevan. Kuulet jatkuvasti minun sanojani ja sitä, mitä sydämelläni on. Jos elät siten, olet niin kosketuksissa kanssani, että voit pyytää minulta mitä tahansa, ja minä teen sen sinulle.”
Täällä Johanneksen evankeliumissa Jeesus mainitsee, että kun me rukoilemme ja Jumala vastaa, se on osoitus Jumalan toiminnasta ja meidän osallisuudestamme häneen rukouksessa ja sekin kuvaa runsasta hedelmän kantamista.

Jumalalle kunniaa tuottava elämä alkaa, kun päätät tänään hyväksyä Herran kutsun ja alat asua hänen kanssaan hänen kodissaan. Olet ehkä ollut uskossa jo monia vuosia, mutta asunut kuistilla etkä talon sisällä. Näet välähdyksiä Herrasta, mutta et asu siellä missä hän asuu. Tule sisälle! Hän odottaa, että koko hänen perheensä tulee hänen luokseen. Kun elämme joka päivä siellä, missä Jeesus on (pysymme hänessä), me kykenemme rukoilemaan uudella tavalla.

Dave Butts
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu Anomisesta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron