Sydämessäsi; Ole janoinen ja usko!

Rukoukseen liittyviä kirjoituksia

Sydämessäsi; Ole janoinen ja usko!

ViestiKirjoittaja Irene » 30.01.2016 09:23

    Kuva

Sydämessäsi; Ole janoinen ja usko!

"Turvatkaa häneen joka aika, te kansa; vuodattakaa hänen eteensä sydämenne.
Jumala on meidän turvamme. Sela."
Ps. 62:8
"Vuodattakaa HÄNEN eteensä SYDÄMENNE" tämä ei tarkoita, että vain kerromme päivän tapahtumat ja murheet Jumalalle vaan VUODATAMME koko sydämemme Hänen eteensä. Jumala tuntee sydämemme ja tietää päiviemme tapahtumat, mutta Hän haluaa meidän vuodattavn koko sydämemme Hänen eteensä, että Hän voisi sen rakastaa ehjäksi; kantamamme haavat ja murheet joita sydämeen kätkemme.
"Jumala on meidän turvamme" ainut mihin me voimme turvata on Jumala; Hänen armonsa ja huolenpito. Tästä näemme mahtavan esimerkin Daavidin elämässä. "Daavid sanoi Saulille: "Älköön kenenkään mieli masentuko hänen tähtensä.
Palvelijasi käy taistelemaan tuota filistealaista vastaan."Saul sanoi Daavidille: "Et sinä voi mennä tuota filistealaista vastaan etkä taistella hänen kanssaan, sillä sinä olet nuorukainen, mutta hän on sotilas nuoruudestansa saakka". Mutta Daavid sanoi Saulille: "Palvelijasi on ollut kaitsemassa isänsä lampaita. Jos leijona tai karhu tuli ja vei lampaan laumasta, niin minä hyökkäsin sen jälkeen, löin sen maahan ja tempasin saaliin sen suusta; ja jos se karkasi minua vastaan, niin minä tartuin sen partaan, löin sen maahan ja tapoin sen. Kun palvelijasi on lyönyt maahan sekä leijonan että karhun, niin tuolle ympärileikkaamattomalle filistealaiselle käy niinkuin niille; sillä hän on häväissyt elävän Jumalan taistelurivejä." Ja Daavid sanoi:
"Herra, joka on pelastanut minut leijonan ja karhun kynsistä, pelastaa minut myös tämän filistealaisen käsistä". Silloin Saul sanoi Daavidille: "Mene; Herra olkoon sinun kanssasi".
1.Sam. 17:32-37
Daavid luotti Jumalaan ja siihen, että voittaisi Goljatin. Sydämen luottamus oli kiinnitetty Jumalaan ja se oli Daavidin voima koko Hänen elämänsä ajan. Daavid myös tiesi olevansa Jumalan voitelema mies. Katsotaan Daavidin sydämen asenne, kun hän kohtaa Goljatin... "Ja filistealainen tuli yhä lähemmäksi Daavidia, ja kilvenkantaja kulki hänen edellänsä. Kun filistealainen katsahti ja näki Daavidin, halveksi hän häntä; sillä hän oli vielä nuorukainen, verevä ja kaunis näöltään. Niin filistealainen sanoi Daavidille: "Olenko minä koira, kun tulet sauva kädessä minua vastaan?" Ja filistealainen kiroili Daavidia vannoen jumaliensa kautta. Sitten filistealainen sanoi Daavidille: "Tule tänne minun luokseni, niin minä annan sinun lihasi taivaan linnuille ja metsän eläimille". Mutta Daavid sanoi filistealaiselle:
"Sinä tulet minua vastaan miekan, peitsen ja keihään voimalla, mutta minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen, Israelin sotajoukon Jumalan, jota sinä olet häväissyt. Tänä päivänä Herra antaa sinut minun käsiini, ja minä surmaan sinut, katkaisen sinulta pään ja annan filistealaisten sotajoukon ruumiit tänä päivänä taivaan linnuille ja metsän pedoille; ja kaikki maat tulevat tietämään, että Israelilla on Jumala. Ja koko tämä suuri joukko tulee tietämään, ettei Herra anna voittoa miekan eikä keihään voimalla; sillä sota on Herran, ja hän antaa teidät meidän käsiimme." 1.Sam. 17:42-47

Daavidin voitto oli jo sanoissa "...minä tulen sinua vastaan Herran Sebaotin nimeen..." ja tuo yksi lause on avain myös meidän voittoomme! Lähteä liikkeelle Herran nimessä.. Siinä on voimaa! Jumala antaa Pyhä Hengen voiman, kun lähdemme
Hänen nimessään liikkeelle julistamaan! Askel liikkeelle lähtöön on tuoda sydän Jumalan eteen täysin vuodatettuna, koska Jumala tahtoo ensin meidän sydämemme ennen kuin antaa tulen joka laittaa jalat liikkeelle!
Markuksen evankeliumi kertoo kuinka halvattua miestä tuodaan Jeesuksen tykö... "Ja muutamien päivien perästä hän taas meni Kapernaumiin; ja kun kuultiin hänen olevan kotona, kokoontui paljon väkeä, niin etteivät he enää mahtuneet oven
edustallekaan. Ja hän puhui heille sanaa. Ja he tulivat tuoden hänen tykönsä halvattua, jota kantamassa oli neljä miestä.
Ja kun he väentungokselta eivät päässeet häntä tuomaan hänen tykönsä, purkivat he katon siltä kohdalta, missä hän oli,
ja kaivettuaan aukon laskivat alas vuoteen, jossa halvattu makasi. Kun Jeesus näki heidän uskonsa, sanoi hän halvatulle:
"Poikani, sinun syntisi annetaan anteeksi"." Mark.2:1-5

Jeesus ei katsonut ihmisiin vaan sydämeen joka uskoi. Ympärillä oli varmasti kymmeniä ihmisiä jotka kuuntelivat julistettua sanaa, mutta kuitenkin Jeesus puhui hetken vain tuolle halvatulle miehelle ja sanoi, että hänen syntinsä annetaan anteeksi. Paikalla tietenkin oli kirjanoppineita jotka sydämessään ajattelivat, että Jeesus pilkkasi Jumalaa sanoessaan tuon miehen syntien olevan anteeksi annetut, mutta Jeesus tunsi sen hengessään, nuhteli heitä ja kysyi "
Kumpi on helpompaa, sanoako halvatulle: 'Sinun syntisi annetaan anteeksi', vai sanoa: 'Nouse, ota vuoteesi ja käy'?" Mark. 2:9.
Jeesus halusi kaikkien tietävän, että Hän voi antaa syntejä anteeksi ja jatkoi sanoen: "minä sanon sinulle: nouse, ota vuoteesi ja mene kotiisi." Mark. 2:11 Ja silloin tuo halvattu teki niin kuin Jeesus sanoi! Halvattu ei epäillyt nousta ja kävellä vaan totteli välittömästi, koska sydämestään luotti Jeesukseen! Tästä näemme, että sydämen luottamus toi voiton olosuhteista huolimatta! Miehen sydän oli täysin vuodatettu Jumalan eteen ja sen tähden Jeesus halusi hänet parantaa!
vielä eräs asia... "Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon. Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat." Joh. 7:37-38
Tämä kohta puhuu Pyhästä Hengestä ja Jeesus lupaa, että joka uskoon Häneen on saava Pyhän Hengen sanoen, että se on ELÄVÄN VEDEN VIRTA joka JUOKSEE meidän sisältämme! Jeesus kuitenkin halusi, että tulemme Hänen tykönsä ja sen jälkeen saamme tuota vettä jota juoda eli vuodattaessamme koko sydämen Jeesuksen eteen.. HÄN.. ANTAA.. VETTÄ!
Se virtaa meidän sisältämme ja kuljettaa meitä. Ihminen joka ei vielä tunne Jeesusta voi tulla janoiseksi Jumalan puoleen ja silloin tarvitaan vain uskova jonka sisältä vesi virtaa! Nyt kysyn... Onko sinulla vettä? Jeesus on ainut joka voi sitä antaa joten tule Hänen tykö ja juo! Aamen!

Ville Keinänen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Paluu Anomisesta

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron