David Wilkerson / Lyhyet 2)

PAULA ON RIKKI

ViestiKirjoittaja Irene » 17.08.2015 08:26

Kuva

PAULA ON RIKKI

Paavali puhui kirjeissään Timoteukselle mahdollisuudesta langeta saatanan ansaan: ”Ettei hän joutuisi häväistyksen alaiseksi eikä perkeleen paulaan”(1 Tim.3:7). Hän antoi mahdollisuuden päästä tuosta ansasta: ”Ja selviävät perkeleen pauloista, joka on heidät vanginnut tahtoansa tekemään”(2 Tim.2:26).

Kreikan sana ”ansasta” on käytössä näissä molemmissa jakeissa. Se merkitsee paula-ansaa, valmistettua silmukkaan, joka kietoutuu niskaan. Se viittaa hyvin suunniteltuun ansaan. ”Nuo ylpeät virittävät minulle ansoja… asettavat minulle pyydyksiä”(Ps.140:5). On selvää, että saatana rakentaa hirsipuita.

Vuosia sitten The New York Times-lehdessä oli etusivulla kuva langenneesta evankelistasta käsiraudoissa. Hän itki! Käsittämätöntä! Kahleissa! Saatana oli asettanut hyvin suunnitellun ansan tälle veljelle.

En välitä siitä, kuka olet, kuinka pyhä ja puhdas, kuinka kauan olet vaeltanut Jumalan kanssa, tai kuinka vanha tai nuori olet. En välitä siitä, kuinka paljon sinä väität, ettet olisi voinut tehdä sellaista, varo vain! Paholainen on lähtenyt asettamaan ansaa sinullekin. ”Varas ei tule muuta kuin varastamaan ja tappamaan ja tuhoamaan”(Joh.10:10).

Tiedätkö, että kaikki me voimme langeta aivan yhtä alas, aivan yhtä pitkälle syntiin sen viettelysten, peittely-yritysten, valheiden ja hallitsemattomien himojen tähden?

Kun näin kuvan langenneesta evankelistasta, en kysynyt: ”Kuinka hän saattoi tehdä niin typeriä asioista silmät avoinna?” Sen sijaan itkin, sanoen itsekseni: ”Herra, se olisin voinut olla minä! Me olemme kaikki tehneet syntiä ja olemme Jumalan kirkkautta vailla”.

Kun katson taaksepäin, näen, mihin paholainen oli asettanut monia, hyvin suunniteltuja ansoja minua varten, koska hän halusi tuhota minut. Voin sanoa Daavidin kanssa: ”Meidän sielumme pääsi kuin lintu pyydystäjäin paulasta: paula katkesi, ja me pääsimme pois”(Ps.124:7).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

SÄILYTÄ USKOSI

ViestiKirjoittaja Irene » 18.08.2015 08:57

Kuva

SÄILYTÄ USKOSI

Herra haluaa ihmisiä, jotka pitävät kiinni uskostaan silloinkin, kun he menettävät kaiken.

”Mutta muistakaa entisiä päiviä, jolloin te, valistetuiksi tultuanne, kestitte monet kärsimysten kilvoitukset,… ja ilolla pitäneet hyvänänne omaisuutenne ryöstön, tietäen, että teillä on parempi tavara, joka pysyy”(Hebr.10:32, 34).

Näin puhuvat Jumalan ihmiset, joilla on ollut suuria kärsimyksiä ”valistetuiksi tultuaan”. He olivat nähneet valon! Heidän tavaransa oli ryöstetty, mutta usko teki heistä iloisia, koska heidän silmänsä olivat kiinnittyneet ”tavaraan, joka pysyy”.

Luopuisitko luottamuksestasi, jos menettäisit kaiken maallisen omaisuutesi?

Paavali piti uskon hyvinä ja pahoina aikoina. Viimeisinä päivinään hän saattoi kerskua: ”Minä olen hyvän kilvoituksen kilvoitellut, juoksun päättänyt, uskon säilyttänyt”(2 Tim. 4:7). Hän saattoi sanoa: ”Saatana lähetti sanansaattajiaan taistelemaan minua vastaan Jerusalemissa, Damaskoksessa, Aasiassa, Efesossa, Antiokiassa ja Korintossa. Mutta minä säilytin uskon! Viisi kertaa juutalaiset ovat ruoskittaneet minua yhtä vaille neljäkymmentä iskua. Monta kertaa minut on heitetty vankilaan, hakattu raipoilla kolme kertaa, kivitetty, ryöstetty, jopa omat maanmieheni ovat sen tehneet, mutta minä säilytin uskon!

Olen ollut niin uupunut, täynnä kipua, nälkäinen, janoissani, palellut ja alastomana, kaikenlaisten huolien painamana, silti säilytin uskon! Olen ollut huolissani, ihmeissäni, masentunut, vainottu, mutta ei koskaan maahan poljettu, ei koskaan tuhottu, koskaan ei uskoni ole järkkynyt.”

Seuraavat sanat ovat meille tulevia päiviä varten: ”Ei hän pelkää pahaa sanomaa, hänen sydämensä on vahva, sillä hän turvaa Herraan”(Ps.112:7).

”Herra varjelee sinut kaikesta pahasta, hän varjelee sinun sielusi. Herra varjelee sinun lähtemisesi ja tulemisesi, nyt ja iankaikkisesti”(Ps.121:7-8).

”Sillä hän kätkee minut majaansa pahana päivänä, hän suojaa minua telttansa suojassa, korottaa minut kalliolle”(Ps.27:5).

”Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua" (Ps.50:15).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ISÄN RAKKAUS

ViestiKirjoittaja Irene » 19.08.2015 09:06

Kuva

ISÄN RAKKAUS

Uudella Testamentilla on paljon sanottavaa kurituksesta (kasvatuksellisesta korjaamisesta): ”Ja te olette unhottaneet kehotuksen, joka puhuu teille niin kuin lapsille: "Poikani, älä pidä halpana Herran kuritusta, äläkä menetä toivoasi, kun hän sinua nuhtelee; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän kurittaa; ja hän ruoskii jokaista lasta, jonka hän ottaa huomaansa". Kuritukseksenne te kärsitte; Jumala kohtelee teitä niin kuin lapsia. Sillä mikä on se lapsi, jota isä ei kurita?” (Hebr.12:5-7).

Jeesus itse julisti: ”Kaikkia niitä, joita minä pidän rakkaina, minä nuhtelen ja kuritan; ahkeroitse siis ja tee parannus” (Ilm.3:19).

Paavali kirjoitti: ”Se on meille Herran kuritusta, ettei meitä maailman kanssa kadotukseen tuomittaisi”(1 Kor.11:32).

Vanha Testamenttikin puhuu kurituksesta: ”Poikani, älä pidä Herran kuritusta halpana äläkä kyllästy hänen rangaistukseensa; sillä jota Herra rakastaa, sitä hän rankaisee, niin kuin isä poikaa, joka hänelle rakas on”(San.3:11 – 12).

Käyt läpi sitä, mikä Jumalan lapsena ei ole mikään vahinko eikä erityinen kauheus. Jokainen koetus, jokainen tulinen testi on Hänen huolellisen tutkintansa alla, ja kaikella on tarkoituksensa. Kaikki on ”tosi parhaaksemme, että pääsisimme osallisiksi hänen pyhyydestään” (Hebr.12:10).

Kuritus saattaa näyttää kovalta, ikään kuin meille tapahtuisi jotakin outoa. ”Kuritus ei tosin sillä kertaa … iloksi… mutta jälkeenpäin se antaa vanhurskauden rauhanhedelmän” (Hebr.12:11). Vain ne, jotka haluavat oppia ja suostuvat tähän harjoitukseen, kantavat hedelmää.

Saatana puhuu sinulle samaa kuin Jobille: ”Vanhurskaat eivät joudu kärsimään! Jos Jumala kuulisi sinua, parantaisi sinut, rakastaisi sinua, Hänen lupauksensa olisivat totta, pelastuisit heti paikalla. Sinun kärsimyksiesi ei pitäisi jatkua. Missä on Jumalasi? Tätäkö usko tuottaa sinulle?

Rakas lukija, älä heitä pois uskoasi. Saatana valehtelee! Sinä kärsit, koska Jumala rakastaa sinua, koska Hän välittää. Sinä pyysit Herraa tekemään sinusta enemmän Hänen kaltaisensa, ja vain Hän tietää, mitä siihen tarvitaan. Hän tietää, mitä tarvitaan sinun tuhoamiseesi ja Hän tietää tarkkaan, milloin avaa sinulle pakotien. Hän vain ei toimi, ennen kuin on Hänen aikansa.

Älä ihmettele! Jumalalla on kaikki hallinnassaan, myös se kipu, se sairauden jäytäminen. Et ehkä pystyisi kulkemaan koko matkaa, jollei Hän nostaisi sinua juuri nyt! Niin kuin Paavali, sinullakin on lihassa piikki, joka pitää ylpeyden kaukana.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

KULTASEPÄN TULI

ViestiKirjoittaja Irene » 20.08.2015 07:57

Kuva

KULTASEPÄN TULI

Kaikki Vanhan Testamentin profeetat ennustivat, että Jumalan kansa joutuisi kultasepän tuleen. ”Ja sen kolmannen osan minä vien tuleen; minä sulatan heidät, niin kuin hopea sulatetaan, ja koettelen heitä, niin kuin kulta koetellaan"(Sak.13:9).

”Sillä hän on niin kuin kultasepän tuli ja niin kuin pesijäin saippua. Ja hän istuu ja sulattaa ja puhdistaa hopean, hän puhdistaa Leevin pojat, saa ne puhtaiksi kuin kullan ja hopean ja sitten he tuovat Herralle uhrilahjoja vanhurskaudessa”(Mal.3:2-3).

Jumala sanoi Jeremialle: ”Eikö minun sanani ole niin kuin tuli?” (Jer.23:29). Jeremia vastasi:

”Sydämessäni oli kuin polttava tuli, suljettuna minun luihini”(Jer.20:9). Jumala lähettää uudelleen tulisen, puhdistavan Sanansa kuuman kuin hiilet Hänen alttarillaan. Hän kuumentaa tulen. Näet enemmän ja enemmän, kun Herra lähettää pyhät profeettansa, jotka ovat puhdistettuja sanansaattajia. ”Sillä katso: se päivä on tuleva, joka palaa kuin pätsi”(Mal.4:1).

Kun kultaa tai hopeaa puhdistetaan tulella, kaikki epäpuhtaudet, metallisekoitukset, huonommat metallit, savi, pienet roskat ja kuona nousevat pintaan. Saatana tulee paikalle, kun olet tässä Jumalan puhdistusprosessissa Hänen punaisena hohtavan Sanansa alla. Kun epäpuhtauksia nousee pintaan ja tuli erottaa salaisen vääryyden, paholainen sanoo: ”Katso astiaan ja kerro, mitä näet. Savea ja kaikenlaista epäpuhtautta. Mitä kuumempi saarna, sitä enemmän savea. Katso itseäsi, kultasepän sulatusastiaa, jossa on savea ja vääryyttä! Et ikinä selviä siitä! Olet ollut Sanan alla vuosikausia, ja sinusta löytyy vain savea!”

Vastaat hänelle: ”Paholainen, katsopa, kuka istuu minun vieressäni. Se on minun Mestarini, kultaseppä. Hän puhaltaa liekkeihin ja Hän se laittoi minut tähän tuleen. Pahuus on minussa vain pintaa. Näe, että koko astia on täynnä kultaa! Herra valmistaa meitä. Näetkö, mitä Hänellä on kädessään? Se on lävikkö. Kun Hän on valmis, Hän kuorii pintaa, kunnes Hän näkee katsoessaan sitä omien kasvojensa heijastuksen, minussa”.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ULKOKULTAISUUDEN TUSKA

ViestiKirjoittaja Irene » 21.08.2015 08:59

Kuva

ULKOKULTAISUUDEN TUSKA by Nicky Cruz

En käsitä, miten ihmiset väittävät Jeesusta Vapahtajakseen ja silti elävät, kuin eivät olisi koskaan kokeneet Hänen pelastavaa armoaan. Kuinka he voivat pyytää Jumalaa pelastamaan, jos edelleen elävät katumattomina? Kuinka he voivat puhua ikään kuin tuntevansa Kristuksen, kun heidän toimintansa selvästi osoittaa, etteivät he tiedä mitään Hänestä.

Tällaiset ihmiset tekevät enemmän harmia Jumalan valtakunnalle, kuin Saatana konsanaan voisi edes toivoa tekevänsä. He ovat vihollisen suurimpia liittolaisia maailmassa, joka jo etsii tapoja pienentää Kristuksen voittoja. Paavali sanoo: ”Älkääkä mukautuko tämän maailmanajan mukaan, vaan muuttukaa mielenne uudistuksen kautta”(Room.12:2). Sillä liian kauan kristityt ovat mukautuneet maailman menoon. Olemme antaneet maailman, ei vai vaikuttaa meihin, vaan myös antaneet sen tulehduttaa meidät. Vaikka me väittäisimme olevamme vapaita, se valtaa meidän sydämemme ja mielemme ja pitää meitä sidoksissa syntiin.

Jeesushan lupasi muuttaa meidän sydämemme ja mielemme uudeksi, muuttaa ajattelu-, elämän- ja toimintatapamme. Jos emme ole antaneet Hänen tehdä sitä, emme ole ottaneet Häntä todella vastaan.

”Jumala, luo minuun puhdas sydän”, Daavid kirjoitti, ”ja anna minulle uusi, vahva henki” (Ps.51:10). Näiden sanojen pitäisi olla täydellisenä esimerkkinä jokaiselle Kristuksen seuraajalle. Heidän pitäisi olla rukouksissamme joka päivä. Meidän tulisi olla pyytämässä Jumalalta uutta sydäntä ja uutta mieltä, puhdasta elämää. Meidän pitäisi taistella joka hetki elämään enemmän armossa ja viattomuudessa, tulla joka päivä enemmän Jeesuksen kaltaisiksi.

Kun maailma katsoo meihin, heidän asenteeseensa Jumalaa kohtaan vaikuttaa, mitä se näkee meissä, miten he näkevät Taivaallisen Isämme, kuinka he ymmärtävät Hänen hyvyytensä ja armonsa. Me olemme Jumalan valtakunnan suurlähettiläitä kadonneessa ja langenneessa maailmassa. Meidän tekomme, niin hyvät kuin pahat, heijastuvat suoraan Jumalaan.

Nicky Cruz, kansainvälisesti tunnettu evankelista ja tuottoisa kirjailija, kääntyi Jeesuksen Kristuksen luokse väkivallan ja rikoksen elämästä kohdattuaan David Wilkersonin New Yorkissa v. 1958. Hänen dramaattinen kääntymiskertomuksensa julkaistiin ensi kerran David Wilkersonin kirjassa Risti ja Linkkuveitsi ja myöhemmin hänen omassa suosikkikirjaksi muodostuneessa Juokse poika, juokse.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

VIIMEINEN TAISTELUKENTTÄ

ViestiKirjoittaja Irene » 22.08.2015 08:30

Kuva

VIIMEINEN TAISTELUKENTTÄ

”Voi maata ja merta, sillä perkele on astunut alas teidän luoksenne pitäen suurta vihaa, koska hän tietää, että hänellä on vähän aikaa!" (Ilm.12:12).

Kuuntele hengelläsi seuraavia sanoja: “Saatana tietää, että hänen aikansa on lyhyt, sillä hän on ”tullut alas maan päälle”. Tämä planeetta on viimeinen taistelukenttä. Hän on valmistanut omat joukkonsa ja hänen strategiansa on matkalla. Koko helvetti on suuri, saatanan toimintaverkosto!

Rakas lukija! Saatanan pääkohde ovat Jumalan valitut. Heihin ei kuulu luopiokansa Israel, ei penseät, itsetyytyväiset seurakunnan jäsenet, vaan pikemminkin Kristuksen tahraton morsian! Se on todellinen seurakunta, johon kuuluvat valitut pyhät ihmiset, niin verellä pestyt juutalaiset kuin pakanatkin!

Saatana aikoo pettää niin täydellisesti kaikki pahat, että he eivät kadu edes Jumalan kovimman tuomion alla. ”Sillä ne ovat riivaajain henkiä, jotka tekevät ihmeitä; ne lähtevät koko maanpiirin kuningasten luo kokoamaan heidät sotaan Jumalan, Kaikkivaltiaan, suurena päivänä”(Ilm.16:14).
He eivät käänny takaisin Herran luo, vaikka helvetti tuijottaa heitä silmiin. Ainoastaan ihmiset, jotka ovat täysin harhautuneet, voivat pilkata Jumalaa heitä paahtavan auringon alla.

Sanomani kärki on tässä: Kun koko taivas ja helvetti ovat valmiustilassa ja joka puolella hengellisessä maailmassa on valmisteltu raivoisaa viimeistä hetkeä varten, miljoonat uskovat nukkuvat sikeästi! Nämä viimeisten päivien hervottomat ja uneliaat välinpitämättömät täytyy saada sekä enkelien että riivaajien innon lähteeksi.

Opetuslapset nukkuivat, kun Herra oli ahdistuksessaan puutarhassa, eikä mikään ole paljon muuttunut tähän päivään mennessä. Nuo seuraajat eivät olleet valmiita. He nukkuivat ja sitten hylkäsivät Herran ja pakenivat.

Johannes Kastaja ”kävi Jeesuksen edellä” (Luuk.1:17). Apostoli Johannes näki Pyhän Kaupungin, uuden Jerusalemin ”laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niin kuin morsian, miehellensä kaunistettu”(Ilm.21:2). Rakas lukija, Sana on kristallin kirkas: ”Meidän pitää valmistautua”.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

HILJAISUUS TAIVAASSA

ViestiKirjoittaja Irene » 25.08.2015 07:12

Kuva

HILJAISUUS TAIVAASSA

Elämme viimeisen valmistautumisen aikaa. Taivaassa, helvetissä ja maan päällä tapahtuu valtavia muutoksia, kun koko luomakunta odottaa ihmiskunnan historian loppuhetkiä.

Jos Pyhä Henki voisi vetää suomut pois silmiltämme, me uskovat olisimme sekä iloisia että kauhistuneita kaikesta, minkä näkisimme. Me huudahtaisimme: ”Mitä ihmettä nyt tapahtuu? Miksi kaikki kiirehtivät paikasta toiseen, niin päättäväisinä, niin innokkaina? Mitä oikein on tapahtumassa?”

Juuri nyt taivaassa leimuaa odotuksesta! Ilman muuta viimekonflikti on tulossa, aika, jolloin kaikki Herran viholliset pannaan Hänen jalkojensa astinlaudaksi. Jumala tekee kiireisiä valmisteluja.

Jos verho, joka erottaa fyysisen ja hengellisen, nostettaisiin hetkeksi pois, mitä näkyä saisimmekaan katsella! Mihin vain katsoisimme, siellä näkisimme tehtävän valmistuksia. Niitä voi nähdä silloin, kun meille näytetään pilkahduksia iankaikkisuudesta. Ilman muuta on selvää, että näemme sen, mitä Jumala on ilmaissut Sanassaan niistä viimeisistä valmisteluista, jotka tapahtuvat taivaassa.

Ilmestyskirjassa Karitsa avaa yhden sinetin ja tulee ukkosen jyrinää(Ilm.6:1). Kaikkein mieltä askarruttavin lause koko Raamatussa: ”Ja kun Karitsa avasi seitsemännen sinetin, tuli taivaassa äänettömyys, jota kesti noin puoli hetkeä”(Ilm.8:1).

Ei yksikään enkeli huutanut: ”Pyhä, pyhä!” Ei ollut kuorolaulua, ei ainuttakaan ääntä kuulunut koko Jumalan iankaikkisessa valtakunnassa! Taivaat kirjaimellisesti järkkyivät pyhästä jyrinästä, mutta sitten Jumala oli hiljaa. Kristus ja Pyhä Henki olivat hiljaa. Mistä johtui tämä hiljaisuus? Miksi se kesti puoli hetkeä?

Profeetta Sakarja antaa vihjeen: “Ja Herra ottaa Juudan perintöosaksensa pyhässä maassa ja valitsee vielä Jerusalemin. Vaiti Herran edessä, kaikki liha! Sillä hän on noussut pyhästä asuinsijastansa"(Sak.2:12- 13).

Tässä näemme Jumalan valmiina ottamaan omakseen perintöosansa. Kaikki on laitettu kohdalleen. Seitsemän tuomion enkeliä seisoo Hänen edessään odottamassa käskyä mennä ja lyödä maata. Nyt on tullut aika, joka on osoitettu jo ennen maan perustamista.

Raamattu käyttää tässä ilmaisua ”pyhä hiljaisuus”, suuri tyven ennen myrskyä. Tämä hiljaisuus on liian pyhä, liian käsittämätön ihmismielen ymmärtää. Emme pysty edes arvailemaan, miksi Jumala on taivaassaan hiljaa, juuri ennen viimeistä tuomiota.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

YKSI AINOA ASKEL

ViestiKirjoittaja Irene » 27.08.2015 08:02

Kuva

YKSI AINOA ASKEL

Onko mahdollista rakastaa Herraa, olla sydämestään Jumalan, viettää aikaa ja antaa rahaa Hänen työhönsä, laittaa Jumala ensimmäiseksi, olla sitoutunut Häneen ja silti pysyä monessa kohdin tottelemattomana Hänen selvää Sanaansa kohtaan?

Koko sydämestään Salomo halusi taivaallista viisautta ja ymmärrystä erottaa oikea ja väärä. ”Herra ilmestyi Salomolle yöllä unessa, ja Jumala sanoi: ’Ano, mitä tahdot, että minä sinulle antaisin"(1 Kun.3:5). Salomo sai kuuliaisen sydämen ”erottaakseen hyvän pahasta"(1 Kun. 3:9). Mutta Jumala lisäsi tämän varoituksen: ”Ja jos sinä vaellat minun teitäni, noudattaen minun säädöksiäni ja käskyjäni, niin kuin sinun isäsi Daavid vaelsi, niin minä suon sinulle pitkän iän" (1 Kun. 3:14). Salomo kuuli valtavan saarnan itseltään Jumalalta! Hänen korvissaan kaikuivat alati hänen isänsä Daavidin saarnat ja myös isän esimerkki synnissä ja sitä seuraavassa tuomiossa. Hänellä oli Laki ja Tuomarit, mukaan lukien Debora, Samuel ja profeetta Naatan. Daavid varoitti: ”Ja noudata Herran, Jumalasi, määräyksiä, niin että vaellat hänen teitänsä ja noudatat hänen säädöksiänsä, käskyjänsä, oikeuksiansa ja todistuksiansa, niin kuin on kirjoitettuna Mooseksen laissa”(1 Kun.2:3).

Salomo tunsi Sanan. Kaiken Jumalan hänelle ilmaiseman tuloksena hän kirjoitti tuhat laulua ja kolme tuhatta sananlaskua! Sananlaskuissaan hän varoitti vieraiden naisten pahasta vallasta:
”Mutta lopulta hän on karvas kuin koiruoho, terävä kuin kaksiteräinen miekka. Hänen jalkansa kulkevat alas kuolemaan, tuonelaan vetävät hänen askeleensa”(San.5:4-5). Voi, miten hyvin hän tunsi Sanan! Kuinka hyvä hän oli saarnaamaan sitä toisille. Maailman johtajat tulivat pyytämään häneltä neuvoa. Mutta niin viisas, ymmärtäväinen ja Jumalan siunaama kuin hän olikin, hän kuitenkin pysyi tottelemattomuudessa eri elämän alueilla.

Salomo otti tottelemattomuuden suuntaan yksinkertaisen askeleen, joka lopulta muutti hänet paatuneeksi, saarnankestäväksi, himojensa ajamaksi mieheksi. Hän piti aivan pienenä juttuna ottaa vaimokseen faaraon tytär. Se oli hänelle vain avioliiton mukavuutta. Hän ”tuli faraon, Egyptin kuninkaan, vävyksi: hän otti faraon tyttären vaimokseen. Ja hän vei hänet Daavidin kaupunkiin”(1 Kun 3:1). Tämä oli se vieras nainen, joista Salomo varoitti sananlaskuissaan, vaimo, jonka portit vievät helvettiin! Faaraon tytär edustaa sitä säiettä, joka yhdistää meidät johonkin maailmalliseen, yhtä helmasyntiä, jota ei ole annettu pois, yhtä kompromissia, joka tuntuu oikeutetulta.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ROHKEUS TYÖHÖN

ViestiKirjoittaja Irene » 28.08.2015 07:06

Kuva

ROHKEUS TYÖHÖN

Rukous ja nöyryys, yhdessä synnin vihan kanssa tuottaa “rohkeuden työhön”. “Mutta me rakensimme muuria; ja koko muuri tuli valmiiksi puoleen korkeuteensa asti, ja siitä kansa sai rohkeutta työhön”(Neh.4:6). Todelliset pyhyysherätykset tuottavat työntekijöitä. Kirjat ja seminaarit ja luennot eivät, herätys sen tekee!

Kun Jumala tekee jotakin aitoa kansansa keskuudessa, Saatana juonii sitä vastaan. “Mutta kun Sanballat, Tobia, arabialaiset, ammonilaiset ja asdodilaiset kuulivat, että Jerusalemin muurien korjaus edistyi, niin että niiden aukot alkoivat täyttyä, vihastuivat he kovin. He kaikki tekivät liiton keskenään käydäksensä taisteluun Jerusalemia vastaan ja tehdäkseen siellä häiriötä” (Neh.4:-8).

Vihollinen suuttui kovasti ja juoni tulla heitä vastaan taistelemaan ja häiritsemään! Hänen taktiikkansa oli soluttautua salaa heidän joukkoonsa, hiipiä odottamatta heidän keskuuteensa. ”Vastustajamme sanoivat: ’Ennen kuin he tietävät tai huomaavat, me tulemme heidän keskellensä ja tapamme heidät ja lopetamme työn’ ”(Neh.4:1).

He suunnittelivat, että toisivat heidän keskuuteensa valepukuihin sonnustautuneen teeskentelijöiden salaisen armeijan. Vihollisella ei ollut yhtäkkistä, avointa rintamahyökkäystä vaan he sanoivat pikemminkin: ”Me tulemme heidän keskelleen”.

Taktiikka oli siis sisäpuolinen vahingonteko. Vihollinen sanoi: ”He eivät ikinä saa tietää, mitä tapahtuu”.

Saatanan strategia ei ole koskaan muuttunut. Nytkin hän lähettelee ”valkeuden enkeleitä” maailmanlaajuisiin kokoontumisiin tekemään opillista sabotaasia ja harhaanjohtamista.

Mistä voimme tunnistaa heidät? Mikä on meidän turvatoimemme? “Niin me rukoilimme Jumalaamme ja asetimme vartijat heitä vastaan, suojelemaan itseämme heiltä päivin ja öin”
(Neh.4:9). Avain on luja viha syntiä vastaan, todellinen murtuminen, kiihkeä rukous ja jatkuva valvominen. Samanaikaisesti pitää pysyä Jumalan Sanan täyttämänä. Rakas lukija, anna Pyhän Hengen tutkia sinun sydäntäsi syvältä ja hyvin tarkkaan, että voisit vaeltaa täysin moitteettomasti Herran edessä näinä myöhäisinä hetkinä.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

JUMALA TOIMII

ViestiKirjoittaja Irene » 29.08.2015 10:33

Kuva

JUMALA TOIMII

Vuonna 1986 kuljin Times Squarea pitkin New Yorkissa, itkien ja murehtien sen syntien tähden. Menin takaisin kotiin, Texasiin ja itkin yli vuoden päivät ja murehdin. Sitten Jumala sanoi: ”Mene tekemään jotakin niille raunioille”.

Tulin ja näin tuhon, mutta en ollut aivan murtunut, ennen kuin minua liikutti toivo muurin uudelleen rakentamisesta.

Oletko ”tarkastanut muureja” omassa elämässäsi? Oletko Daavidin lailla tehnyt syntiä ja aiheuttanut häpeää Jeesuksen nimelle? Onko sinun muurillasi jotakin lain mukaan korjattavaa?

Rakas lukija, on hyvä langeta Kalliolle (Jeesus) ja mennä palasiksi, murtua pieniksi siruiksi. Kun näet Kristuksen kaikessa kirkkaudessaan, Hänen näkemisensä murentaa sinut. Jopa hyvät asiat sinussa, lahjasi, tehokkuutesi, kaikki taitosi murentuvat, kun seisot Hänen edessään, avuttomana ja kuviin vuotaneena.

Daniel sanoi: ”Ja minä jäin yksin. Ja kun minä näin tämän suuren näyn, meni minulta kaikki voima; minun verevä muotoni muuttui kaamean näköiseksi, eikä minussa ollut voimaa mihinkään”(Dan.10:8). Murtuminen on täydellistä kaikesta inhimillisestä voimasta ja kyvystä. Se tunnistaa synnin koko todellisuuden ja häpeän, jonka se aiheuttaa Kristuksen nimelle!

Silti murtuneisuuden voi tunnistaa myös tästä: ”Nouse seisomaan, sillä minut on nyt lähetetty sinun tykösi”(Dan.10:11). Tässä oli ehdoton vakuus siitä, että asiat muuttuisivat, että tulisi paraneminen ja uudelleen rakennus. Jumala saattaa sinun rauniosi kuntoon.

Pyhä usko sanoo: ”Jumala toimii minussa! Saatana ei voi pitää minua. Minä en tuhoudu enkä lankea. Syntini on murehduttanut minua, mutta minä olen katunut. Nyt on aika nousta ja rakentaa uudelleen!”

Et pääse kyyneleistäsi, ennen kuin tartut toivoon, intoon ja päätökseen. Sinun elämäsi voi näyttää kaatopaikalta, kasoilta multaa ja siinä on murtuneita kohtia, jotka tarvitsevat korjausta. Muista kuitenkin, että sinun kädessäsi on Hänen miekkansa ja työkalunsa. Yläpuolellasi on suuri kyltti, jonka Herran oma käsi on pannut sinne. Siinä lukee: JUMALA TOIMII TÄÄLLÄ.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

EdellinenSeuraava

Paluu Isän sydämeltä, rohkaisukseksi, virvoitukseksi.