Usko koruttomaan totuuteen

Usko koruttomaan totuuteen

ViestiKirjoittaja Miranda-Irmeli » 07.09.2014 19:40

Kuva

Usko koruttomaan totuuteen

Suuri onnettomuutemme on, että ajattelemme liian suuria itsestämme. Me kuvittelemme, että olemme jotakin ja että kykenemme selviytymään omin voimin uskonkin asioissa
Armosta te olette pelastetut Ef. 2:5.

”Ole pieni, koska olet pieni.” Hengellisesti köyhiä Jeesus ylistää autuaiksi. Kuinka paljon Jumala näkeekään vaivaa saadakseen meidät oppimaan, että ilman häntä emme voi mitään tehdä. On harhaa kuvitella, että olemme jotakin ja että sen vuoksi voimme selviytyä ilman häntä. Se harha sitoo meitä, ja olemme vankeja siihen asti, kun se haihtuu. ”Teen sen parhaan kykyni mukaan” Tunnet varmaankin tämän lauseen. Mutta uskotko todella, että se, mihin kykenet, on kylliksi Jumalan edessä? Mihin itse asiassa kykenet?

Teet kääntymyksen?
Lopetat syntien teon? Uskot? Kadut? Rukoilet? Pyhität elämäsi Jumalalle? Jos olet yrittänyt kaikkea tätä, niin olet piankin huomannut, että se kerta kaikkiaan käy yli voimiesi. Vaikka kenties voisitkin
ulkokohtaisesti luopua yhdestä tai toisesta synnistä, joka on painanut sinua, niin et kuitenkaan voi kitkeä synnin juurta sydämestäsi. Kaikesta halustasi ja ponnistelustasi huolimatta et voi kehittyä ihmiseksi, joka rakastaa Jumalaa ja noudattaa hänen tahtoaan. Et pääse puusta pitkään. Kaikista suurista ajatuksistasi ei paljonkaan jää jäljelle, kun Pyhä Henki avaa silmäsi näkemään tämän. Siinäkö mielessä Jumala tänäkin päivänä vaikuttaa? Viivähdät ajattelemaan taakse jäänyttä elämääsi ja odotat, mitä tulevaisuus tuo tullessaan. Kun olet päässyt niin pitkälle, että katsot tätä totuutta silmästä silmään sellaisena kuin se todella on, silloin tarvitset Jumalaa. Juuri silloin sinulla on toivoa. Se kuulostaa mahdottomalta, mutta niin sanoo evankeliumi.

Nöyrälle Jumala antaa armon. Se, joka ei mitään ole eikä mihinkään kykene, tarvitsee evankeliumia hänestä, joka teki sen, mikämeille oli mahdotonta.
Kadotettu tarvitsee ristiä. Se on hänen ainoa toivonsa. Sen, mikä oli mahdotonta meille, sen Jumala teki. Sinä saat luvan vastaanottaa sen, minkä Jeesus teki puolestasi. Siinä, missä sinä puhut saamisesta, Raamattu puhuu armosta. Sinä et itse voi saada mitään siitä. Armosta olette pelastetut, ja armo annetaan sille, joka on tuomittu, sille, joka on syyllisenä Jumalan kasvojen edessä. Pidä tämä mielessäsi — usko koruttomaan totuuteen.

H.E. Wislöff:
“Turvassa kaikesta huolimatta”.
Kuva
Ps. 84:4
Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
Avatar
Miranda-Irmeli
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.01.2014 09:07

Paluu Isän sydämeltä, rohkaisukseksi, virvoitukseksi.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron