Seppo Nissisen kirjoituksia

Seppo Nissisen kirjoituksia

ViestiKirjoittaja Irene » 10.10.2014 17:19

      Kuva

    Ei ilman taisteluita käydä tietä kaitaa, ei ilman kyyneleitä voittolaulu soi...!
    Kuinka monien tuskan itkut kuuluvatkaan tänä aikana, heikko väsynyt ihminen on vaipunut taakkojensa alle tien oheen. Salatut synnit kammitsoivat monen elämää.
    Kodit särkyvät, terveys murtuu, kilvoitus Jumalan tiellä pysähtyy.
    Synti rikkoo kauniin ja herkän jäljen, jättäen haavoittuneet pimeään yöhön.
    Synti on niin kavala, jopa Jumalan valtakunnan työssäkin se kaataa kantajansa ennemmin tai myöhemmin, jos sen yrittää kätkeä naamion taa. Ja vaikka onnistuisikin koko elämänsä ajan peittämään sielunsa haavan, se kerran astuu eteen ja tukkiin tien, estää maihinnousun Jumalan rannoille! Kunpa Suomen Siioniin tulisi aika, jolloin Pyhä Henki saisi täyttää julistajien suut niin armahtavalla rakkaudella, että taakankantaja joutuisi kasvokkain syntisten armahtajan kanssa.
    Jeesus löytää eksyneen pimeässä yössä.
    Vie laumaansa uupuneen, hoitaa, parantaa haavat..haavat syntien.
    "Kaikki, minkä Isä antaa minulle, tulee minun tyköni; ja sitä, joka minun tyköni tulee, minä en heitä ulos." (Joh.6:37.)
    Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
    Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa

ViestiKirjoittaja Irene » 19.01.2015 10:55

      Kuva

    Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,en minä pelkäisi mitään pahaa,sillä sinä olet minun kanssani:sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.- Pimeimmätkin tiesi,jonne Jumala sinut johtaa,päättyvät kirkkauteen,koska Jumala on rakkaus.Tähän päämäärään olkoon katseesi suunnattu,silloin sydämeesi virtaa ilo:)

    Taivas on uskoni määrä,matkalle en tahdo jäädä..Ystävä rakas,ennenkuin heräsin aamuyöllä,näin unessa kirkkauden joka räjähti taivaalla,ja kuulin:Jeesus tulee hakemaan omansa.Se alkoi lähestymään valtaisa valo,joka läheni maata.Siihen heräsin ja oli niin todellista.Ollaan matkalle lähtijöitä sinä ja minä kotiin,Isä odottaa,Jeesuksen veressä on voimamme,puhdistus sydämiin.Kun niistä helmiporteista ei mennä syntien kanssa sisälle ?

    Sinä olet rakas sellaisena kuin olet,Jeesus on nähnyt sinun kyyneleesi,ja hänelle ei ole mikään mahdotonta.Hellästi sinut lääkitsee,haavasi hoitaa ja sitoo.Tullessaan sinut ottaa mukaansa,sillä hän lupasi noutaa rakkaansa kotia.- Kun aika koittaa,kaikki murhe hälvenee.Kun aika koittaa,Herran kansa riemuitsee.Jälkeen kaipauksen,jälkeen taistelujen uusi aamu ylitsemme valkenee ? Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät,yhdessä matka jatkuu eteenpäin ?

    Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Lunastusmaksu on jo maksettu puolestamme.

ViestiKirjoittaja Irene » 19.01.2015 10:57

      Kuva

    "Sillä joka tahtoo pelastaa elämänsä, hän kadottaa sen, mutta joka kadottaa elämänsä minun tähteni, hän löytää sen. Sillä mitä se hyödyttää ihmistä, vaikka hän voittaisi omaksensa koko maailman, mutta saisi sielullensa vahingon? Taikka mitä voi ihminen antaa sielunsa lunnaiksi?" (Matt.16:25-26.)

    Täältä ajasta lähtevä ihminen, hän jättää aina kaiken, mikä maallista on! On asemasi kuinka korkea tahansa, ja arvostamme riippumatta meidät riisutaan viimeisellä rajalla, Jumalan eteen tulemme tyhjin käsin. Jumalalla on omat syynsä miksi meidät riisutaan. Lunastusmaksu on jo maksettu puolestamme.
    Jeesus Kristus on ostanut meidät omikseen kovalla valuutalla.
    Syntiemme sovitukseksi ei riittänyt mikään vähäisempi kuin Hänen, viattoman uhrikuolema, tuo verensä, joka haavoistaan vuoti. Kunnia Jumalalle.
    Pelastuksen asiassa ei omilla ansioillamme ole mitään arvoa. Golgatan uhri riittää yksin.
    "Tietäen, ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta, isiltä peritystä vaelluksestanne.
    Vaan Kristuksen kalliilla verellä, niin kuin virheettömän ja tahrattoman karitsan." (1.Piet.1:18-19.)
    Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
    Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä

ViestiKirjoittaja Irene » 19.01.2015 11:01

    Kuva

Herran pelko ei ole hiljaa hiipimällä kävelyä,kuin arkana pälyilisi tuonne taivaalle..jyriseekö sieltä tuomion pasuuna..voi..voi..minua poloista!! Ensinnäkin Jumalan pelko on puhdas taivaallinen olotila, sydämen suuri rauha, ja sana vakuuttaa siunauksen bonuksetkin tulee elämän päiviin.
Peljätkää Herraa, te hänen pyhänsä, sillä häntä pelkääväisiltä ei mitään puutu.- Aamulla taivaan kirkkauden maailmasta kuulin seuraavat sanat,kun olin rukouksen jälkeen hetken hiljaa kuulolla: Tulkaa, lapset, kuulkaa minua: Herran pelkoon minä teidät opetan. Kuka oletkin, joka elää tahdot ja rakastat elämän päiviä, nauttiaksesi onnea: varjele kielesi pahasta, ja huulesi vilppiä puhumasta; vältä pahaa ja tee hyvää, etsi rauhaa ja pyri siihen...Kunnia Jumalalle, on synnin ovet suljetut, on voima Jeesuksen veressä. On rakkauden liekki sydämessä, on hätä hukkuvista sieluista.

Herran pelko kaipuun laittaa..ikävän Isän turvalliseen syliin, turhan roskan, tuhoon tuomitun heitän pois elämästäni, näen Jeesuksen, Isän ainoan Pojan joka kuoli tähteni, verensä voima riittää ihmiselle armosta pelastetulle. Kaikki muu tänne aikaan jää! Oi Herra..sydämemme kiitoslaulua soi. Sinä olet Rakkaus, olet hyvä laupias ja näet heikkojen itkut, kärsimykset, sairaudet, tuskan ja kaiken kaiken,kätesi laupiaat armahtavat Jeesuksen ristinkuoleman tähden..ota vastaan rukouksemme kun puoleesi huudamme ? Herran silmät tarkkaavat vanhurskaita ja hänen korvansa heidän huutoansa. Herran kasvot ovat pahantekijöitä vastaan, hävittääksensä maasta heidän muistonsa. Vanhurskaat huutavat, ja Herra kuulee ja vapahtaa heidät kaikista heidän ahdistuksistansa ? Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin ?

Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Seppo Nissisen kirjoituksia

ViestiKirjoittaja Irene » 22.01.2015 12:26

      Kuva

    Kuinka ihanat ovat sinun asuinsijasi, Herra Sebaot!
    Minun sieluni ikävöitsee ja halajaa Herran esikartanoihin, minun sydämeni ja ruumiini pyrkii riemuiten elävää Jumalaa kohti. (Ps.84:2-3). Vaikka kokisit itsesi huonoksi, vaikka sydämesi nyt itkee hiljaa. En uskalla edes päätäni nostaa, ei huuliltani tule kiitosta, ei viriä sydämestäni matkamiehen riemukas ikävöinti kirkkauden maahan.

    Lohdutus rakkaani sinulle, kätke sydämeesi Hyvän Paimenen rakkaat sanat:
    "Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua. Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni. Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun kädestäni". (Joh.10:27-29).
    Jeesus tuntee rakkaat lampaansa, sen heikoimmankin koko ajan näkee..on lähellä joka hetki. Rakas Jeesus, kiitos kun olet tänäänkin kanssamme suojelemassa, varjelemassa kaikelta pahalta. Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.

    Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Synti joutaa pois

ViestiKirjoittaja Irene » 26.01.2015 08:36

    Kuva

Yöllä näin unta..olin syntymäkotini pihamaalla,ja yllättäen näin valtavan kirkkauden silmieni edessä taivaalla..Sitten heräsin neljältä,ja seitsemään saakka olin hiljaisuudessa..ei edes sanaa laskeutunut sydämelleni..mutta sitten kuulin hengenmaailmassa huutoa:Avatkaa..avaa..Herra,Herra,avaa meille! Mitä tämä oli..mikä oli tuskan huuto..ovi ei avautunut enään ikuisuuteen,sinne kirkkauden kotiin,minne viisaat ymmärtäväiset oli otettu,kun Jeesus yht`äkkiä oli hakenut omansa! Joskus Jumalan käsi oli painanut sydämeen kalliin sinetin kun ihminen tuli uskoon..Pyhän Hengen sinetti.Se oli oli rikottu,pois se oli,ja öljy oli loppunut sydämen lampusta..Sanat he kuulivat taivaan oven takaa:Totisesti,minä sanon teille;minä en tunne teitä!

-Rakas ystäväni,synti joutaa pois,ei kukaan voi palvella kahta herraa.Rakkauden Jumala kutsuu vieläkin Jeesuksen tykö,armon verilähteelle pelastumaan,uudistumaan,täyttämään sydämen lamput Pyhän Hengen öljyllä..Hallelujaa..silloin sinun sydämessäsi on elämä ja rauha,pelastusvarmuus,ja olet lähtövalmis lähdönpäivänä kun taivas repeää kirkkaudesta Kuningas saapuu hakemaan suuren hääjoukon Karitsan häihin:) Ei ole paljoa aikaa enään.-Siinä Jeesuksen vertauksen lopussa kymmenestä neitsyeestä,hän myös sanoo meille kaikille:Valvokaa siis,sillä ette tiedä päivää ettekä hetkeä. ? Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät,yhdessä matka jatkuu eteenpäin ?

Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

"enkelimummo"

ViestiKirjoittaja Irene » 28.01.2015 09:38

    Kuva


Heinolassa ollessani kun olin vielä uskoni alkuaskeleissa, kuljin paljon jalkaisin kaduilla, ja kujilla evankelioimassa. Ei ollut vielä ajokorttiakaan minulla silloin. Siellä kohtasin usein vanhan suoraryhtisen naisen, joka hitaasti käveli pitkä palttoo päällä, huivi solmittu kaulan alle ja käsilaukku kädessä.

Tuli eka kerran kohdatessani tuntemus, "enkelimummo" Silmälasiensa takaa viisailla silmillään katsoi kun todistin Jeesuksesta hänelle. Minäkin uskon Jeesukseen hän sanoi, älä koskaan häntä hylkää, kirkasta Jeesusta elämälläsi, ja vie viestiä eteenpäin, jotta ihmiset pelastuisivat.

Lopunaikana synti rehoittaa, ja monien uskovien rakkaus kylmenee, Jumalan pelkoakaan ei ole, ja tehdään mitä vain syntiä, sydän kun paatuu ei olla alttareilla huutamassa Herran puoleen.
Tänä aamuna Pyhä Henki puhui hyvin vakavasti sydämeni maaperälle, ja kuin vanhan mummon sanoja jatkan nyt mitä Jumala Pietarin kautta puhui:

Sillä kirjoitettu on, olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä. Ja jos te Isänänne huudatte avuksi häntä, joka henkilöön katsomatta tuomitsee kunkin hänen tekojensa mukaan, niin vaeltakaa pelossa tämä muukalaisuutenne aika. Tietäen ettette ole millään katoavaisella, ette hopealla ettekä kullalla, lunastetut turhasta , isiltä peritystä vaelluksestanne.
Vaan Kristuksen kalliilla verellä, niinkuin virheettömän ja tahrattoman karitsan. Piet.1:17-19. Näe kanssani Jeesuksen kärsimys, nuo verihaavat, runneltu ruumiinsa tähtemme..vaipukaamme rukoukseen, anteeksi syntimme, myös vilpitön olkoon veljien/sisarten välillä vallitseva rakkaus. Hartaasti, puhtaalla sydämellä.
Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.

Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Olkaa tekin kärsivällisiä

ViestiKirjoittaja Irene » 01.02.2015 08:15

    Kuva

Iäkäs maanviljelä,myös Herran armoitettu evankelista kertoi aikoinaan kylvämisestä,ja siitä kuinka rukouksessa odottaminen kasvua on luottamus--Jumala kasvun tulee antamaan..
Tämä rakas veli on jo kylvönsä kylvänyt,kirkkaudessa näkee Kuninkaansa,ja iloitsee:))

Hän kertoi kuinka kylvövakkasestaan oli heitellyt siemeniä peltoonsa,ja naapurin pikku-tyttönen juoksi siihen,ja kysyi:Setä saanko minäkin heitellä jyviä kanssasi? No yhdessä sitten viskelivät,ja työn tehtyään päättivät,nyt rukoillaan ja siunataan,että Herra siunaa kasvun.Siinä yhdessä rukoilivat,ja kun tärkeä toimitus oli tehty,avasi tyttö silmänsä,ja ihmetellen katseli pellolle,tokaisi:Mutta setä,eihän täällä pellolla näy yhtään mitään.

Näinhän se on,me useinkin rukouksen jälkeen olemme kärsimättömiä,odotamme heti vastauksia,ja kuin ajatuksissamme määräisimme itse,pian sen on tapahduttava! Aamulla jos kylvämme,niin illalla jo pitäisi olla leikkuupuimuri pellolla:) Jaakob muistuttaa Jumalan Hengessä kirjeessään meitä olemaan kärsivällisiä,ja tämä yöllä laskettiin sydämeeni jakaa:Niin olkaa kärsivällisiä,veljet(siskot),Herran tulemukseen asti.Katso,peltomies odottaa maan kallista hedelmää,kärsivällisesti sitä vartoen,kunnes saa syksyisen satteen ja keväisen.

Olkaa tekin kärsivällisiä,vahvistakaa sydämenne,sillä Herran tulemus on lähellä.Omalla paikallasi olet hyvin tärkeällä paikalla,ja se mitä olet kylvänyt,ja yhä uskollisesti jatkat Jeesuksen tuloon asti.Siihen on laskettu taivaallinen siunaus,ja kaikki on kirjattu Jumalan kirjaan.Jeesus rakastaa sinua,perhettäsi..sinua yksinäinen,ihan jokaista..kyynelin kylvetyt sarat,ne kerran riemulla leikkaamme:) Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät,yhdessä matka jatkuu eteenpäin ?

Seppo Nissinen
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Joskus olemme kuin maalitauluja

ViestiKirjoittaja Irene » 04.02.2015 09:20

      Kuva


    Joskus olemme kuin maalitauluja, meihin Jumalan sallima voi kohdistua hyökkäyksiä, yllättäen!! Rukouksien tiellä, pelastuu myös sieluja. Jumala sen tekee, olet vain välikätenä elovainiolla.
    Ulkoilutin usen isoa sakemanin pentuiässä olevaa Roita samoja polkuja, ja erään mökin kohdalla joskus rukoilin hengessä. Tiesin, siinä asui isokokoinen "hyvin raakalaismainen" mies. Yleinen käytetty metsä tie, ja en ainut ollut, joten kyllä säikähdin kun eräänä päivänä ovi potkaistiin auki ollessani siinä kohdalla, ja raivoa täynnä ole iso mies syöksyi pihalle.! Huutaa: Sinä pe.kle..sinä sa.t.na..jätä minut rauhaan, miksi seuraat elämääni? Sanoin, ohihan minä kuljen kuten muutkin ihmiset, ystävä hyvä.
    Siinä tiesin, että henkivallat olivat hyökänneet miehen kautta, vain rukoillut aina olin talon kohdalla. Jatkoin matkaani, ja kului viikkoja muutama. Mutta mitä tapahtui tuona aikana tuolla mökissä? Erään kerran siinä lähistöllä olin Roin kanssa metsässä, ja kaukaa näin kumaraisen hahmon istuvan siellä metsässä. Lähelle menin ja näin itkevän ison miehen..kovasti itki, ja parahti kun tulin siihen: Voitko antaa minulle anteeksi, siitä asti kun sinut kirosin, ei Jumala ole antanut minulle rauhaa, anna anteeksi, en kestä enään?
    Annan anteeksi, sanoin ja kerroin uskoon tulostani ja Jeesuksesta, sit laitoin käteni hänen olkapäälleen ja rukoilin siunasin, ja hän sai rauhan sydämeensä. Hallelujaa, me olemme Jumalan työtovereita, kunnia kuuluu aina Jumalalle. Ei tuo mies kauan elänyt, oli muutunut mies kun kaupoissa näin hänet loppuaikoina. Ei ryypännyt,oli hyvin vakava..tyyni Hän oli ihminen, jonka Jumala otti kiinni, puhui siellä yksinäisyydessä hänelle, teki syntiseksi, ja mursi sydämen. Tehtäväni oli julistaa synninpäästö ja tietenkin antaa anteeksi. Tälläinen ihmeellinen tapahtuma oli, ja rohkaiskoon tämä sinuakin, Herra sotii puolestamme aina, ja kun rukoillen kuljemme, hän totisesti johdattaa askeleitamme.
    ? Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin?

    Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Jumala on kaikkialla läsnäoleva

ViestiKirjoittaja Irene » 11.02.2015 09:55

    Kuva

Jumala on kaikkialla läsnäoleva

Jumala on kaikkialla läsnäoleva..silmänsä näkevät jokaisen ihmisen.
-Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä,niin minä tahdon auttaa sinua sinua,ja sinun tulee kunnioittaman minua..Ihmeellinen tapaus,tositapahtuma,kuvaa kuinka Jumala puhuu ihmiselle:
MINÄ OLEN OLEMASSA;MINÄ RAKASTAN SINUA!
Minulle soitti kylmänä syksyisenä yönä mies lapista..poroisäntä..
Siihen aikaan olin lähes aina puhelin korvassani ,kun minulle soitettiin,rukouksia pyydettiin.
Olin laittanut erääseen lehteen,rukousilmoituksen:
Jeesus pelastaa ja parantaa.Rukousta ja sielunhoitoa 24h/vrk:ssa luottamuksella..sitten etunimeni ja kaksi puh.numeroa..
Se oli hyvin pieni ilmoitus..ja sen lehden samoilla sivuilla oli mm.ennustajia..ym pahaa viihdenumeroita ym.
Kuitenkin Jumala kehoitti sinne ilmoituksen laittamaan,ja siitä räjähti melkoinen soittotulva,satoja..satoja,ja pelastuikin monia.

-Lapin mies sanoi ensimmäiseksi:Kuka kumma sinä olet?
Olin äsken veneellä järvellä,ja siellä pimeässä putosin veneestä,ylläni oli paksu turkishaalari.
Kylmä riitteinen vesi,ja haalarit painoi minua syvyyksiin.
Olin yksin ja luulin kuolevani!!
Silloin silmiini tuotiin sinun kirjoituksesi,siitä lehdestä..olin aikaisemmin sen huomannut kotononani.Jeesus pelastaa ja parantaa...
HUUSIN siellä järvessä kovaa JEESUS MINÄ HUKUN;AUTA JA PELASTA! Näkymätön voimakas käsi nosti minut veneeseen..vapisin,pelkäsin..!
Olen jumalaton mies,mutta mitä tämä on?
Kerroin hänelle pelastuksen tien,ja rukoilin miehen kanssa,kerroin että Jumala oli lähettänyt enkelinsä sinne pimeälle järvelle,jotta pelastut,jotta myös sielusi pelastuu:)
Se lehti oli muuten Keltainen Pörssi ja siihen aikaan ilmoitus oli ilmainen..siellä viihde sivuilla oli pieni palsta myös hengellisille ilmoituksille,ja kyllä sieltä tuli tulvimalla rukoussoittoja.
Herra elää,hän on kaikkialla läsnä,ja tahtonsa on,ettei kukaan hukkuisi.
Jeesuksen veressä on valvava voima,synninvalta on murrettu ristinpuulla.
Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät,yhdessä matka jatkuu eteenpäin

Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Isän sydämeltä, rohkaisukseksi, virvoitukseksi.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron