Seppo Nissisen kirjoituksia

Katso, minä lähetän enkelin sinun edelläsi

ViestiKirjoittaja Irene » 16.02.2015 09:55

    Kuva

Lunastetun Jumalan lapsen lähellä kulkee voimallinen enkeli, palvelee Jumalan käskystä!
"Katso, minä lähetän enkelin sinun edelläsi varjelemaan sinua tiellä ja johdattamaan sinua siihen paikkaan, jonka minä olen valmistanut.
Ole varuillasi hänen edessään ja kuule häntä äläkä pahoita hänen mieltänsä. Hän ei jätä teidän rikoksianne rankaisematta, sillä minun nimeni on hänessä." (2.Moos.23:20-21.)
Kaikki Herran palvelijat, myös enkelit kirkastavat Jumalaa, myös Häntä, jolle Jumala on kaiken vallan antanut taivaassa ja maan päällä--Jeesusta Kristusta syntiemme sovittajaa.
Kohta alkavat Karitsan hääjuhlat, pukumme, onhan se Jeesuksen verellä valkaistu.? Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.

Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa

ViestiKirjoittaja Irene » 17.02.2015 10:10

    Kuva

Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa,en minä pelkäisi mitään pahaa,sillä sinä olet minun kanssani:sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.- Pimeimmätkin tiesi,jonne Jumala sinut johtaa,päättyvät kirkkauteen,koska Jumala on rakkaus.Tähän päämäärään olkoon katseesi suunnattu,silloin sydämeesi virtaa ilo:)

Taivas on uskoni määrä,matkalle en tahdo jäädä..Ystävä rakas,ennenkuin heräsin aamuyöllä,näin unessa kirkkauden joka räjähti taivaalla,ja kuulin:Jeesus tulee hakemaan omansa.Se alkoi lähestymään valtaisa valo,joka läheni maata.Siihen heräsin ja oli niin todellista.Ollaan matkalle lähtijöitä sinä ja minä kotiin,Isä odottaa,Jeesuksen veressä on voimamme,puhdistus sydämiin.Kun niistä helmiporteista ei mennä syntien kanssa sisälle ?

Sinä olet rakas sellaisena kuin olet,Jeesus on nähnyt sinun kyyneleesi,ja hänelle ei ole mikään mahdotonta.Hellästi sinut lääkitsee,haavasi hoitaa ja sitoo.Tullessaan sinut ottaa mukaansa,sillä hän lupasi noutaa rakkaansa kotia.- Kun aika koittaa,kaikki murhe hälvenee.Kun aika koittaa,Herran kansa riemuitsee.Jälkeen kaipauksen,jälkeen taistelujen uusi aamu ylitsemme valkenee ?
Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät,yhdessä matka jatkuu eteenpäin ?KuvaKuva

Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Jumala on kaikkialla läsnäoleva

ViestiKirjoittaja Irene » 17.02.2015 10:11

    Kuva

Jumala on kaikkialla läsnäoleva

Jumala on kaikkialla läsnäoleva..silmänsä näkevät jokaisen ihmisen.
-Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä,niin minä tahdon auttaa sinua sinua,ja sinun tulee kunnioittaman minua..Ihmeellinen tapaus,tositapahtuma,kuvaa kuinka Jumala puhuu ihmiselle:
MINÄ OLEN OLEMASSA;MINÄ RAKASTAN SINUA!
Minulle soitti kylmänä syksyisenä yönä mies lapista..poroisäntä..
Siihen aikaan olin lähes aina puhelin korvassani ,kun minulle soitettiin,rukouksia pyydettiin.
Olin laittanut erääseen lehteen,rukousilmoituksen:
Jeesus pelastaa ja parantaa.Rukousta ja sielunhoitoa 24h/vrk:ssa luottamuksella..sitten etunimeni ja kaksi puh.numeroa..
Se oli hyvin pieni ilmoitus..ja sen lehden samoilla sivuilla oli mm.ennustajia..ym pahaa viihdenumeroita ym.
Kuitenkin Jumala kehoitti sinne ilmoituksen laittamaan,ja siitä räjähti melkoinen soittotulva,satoja..satoja,ja pelastuikin monia.

-Lapin mies sanoi ensimmäiseksi:Kuka kumma sinä olet?
Olin äsken veneellä järvellä,ja siellä pimeässä putosin veneestä,ylläni oli paksu turkishaalari.
Kylmä riitteinen vesi,ja haalarit painoi minua syvyyksiin.
Olin yksin ja luulin kuolevani!!
Silloin silmiini tuotiin sinun kirjoituksesi,siitä lehdestä..olin aikaisemmin sen huomannut kotononani.Jeesus pelastaa ja parantaa...
HUUSIN siellä järvessä kovaa JEESUS MINÄ HUKUN;AUTA JA PELASTA! Näkymätön voimakas käsi nosti minut veneeseen..vapisin,pelkäsin..!
Olen jumalaton mies,mutta mitä tämä on?
Kerroin hänelle pelastuksen tien,ja rukoilin miehen kanssa,kerroin että Jumala oli lähettänyt enkelinsä sinne pimeälle järvelle,jotta pelastut,jotta myös sielusi pelastuu:)
Se lehti oli muuten Keltainen Pörssi ja siihen aikaan ilmoitus oli ilmainen..siellä viihde sivuilla oli pieni palsta myös hengellisille ilmoituksille,ja kyllä sieltä tuli tulvimalla rukoussoittoja.
Herra elää,hän on kaikkialla läsnä,ja tahtonsa on,ettei kukaan hukkuisi.
Jeesuksen veressä on valvava voima,synninvalta on murrettu ristinpuulla. :)
Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät,yhdessä matka jatkuu eteenpäin :)

Seppo Nissinen


    Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Ken tuskan ahjossakin hiljaa olla taitaa

ViestiKirjoittaja Irene » 18.02.2015 11:47

    Kuva


"Ken tuskan ahjossakin hiljaa olla taitaa, hän puhtaan kullan tavoin kimallella voi..."
Tunnustamme Jumalalle syntimme, uskomme että Kristus on antanut kaiken anteeksi.
Paavali kirjoittaa, että hän rientää eteenpäin unhottaen sen, mikä on takanapäin.
Silti hän ei voinut unhoittaa koko menneisyyttään. Hän kertoo meille siitä. -

Olkaamme onnellisia, soikoon ikuinen kiitoslaulu sydämissämme, että "on olemassa lähde, joka on täyttynyt Jeesuksen suonista vuotaneesta verestä." Suuri ihme tapahtuu sille, joka puhdistautuu tässä lähteessä. Ei ainoastaan synnit, vaan myös rikokset annetaan anteeksi. Ne tulevat lumivalkeiksi. Ne muuttuvat näkyviksi merkeiksi puhtaudesta. Se, mitä niille tapahtuu, on jotakin sanoin kuvaamatonta. Jeesus tuli puolestamme synniksi. Niin kuin savenvalaja voi valmistaa halvasta savesta ylellisen maljakon,
niin Jeesuskin käsittelee syntistä elämää. Niin kuin savea ja metallia puhdistettaessa, on meidän kuitenkin käytävä kärsimyksen tulen kautta. Puhdistustapahtuma jatkuu kunnes kaikki epäpuhtaus on hävinnyt, mikä meidän tapauksessamme merkitsee: kunnes kaikki valittaminen, kaikki kapina, kaikki Jumalan vaivaaminen miksi-kysymyksillä, kaikki itsekkyys, kaikki ylpeys, ja kaikki haluttomuus anteeksiantamiseen, on hävinnyt. -

Eräs pieni tyttö tarkkaili kultaseppää, joka piti kallisarvoista metallia eräässä astiassa, että se puhdistuisi.
Kerta toisensa jälkeen hän otti hiilensirun esiin, ja metalli loisti kerta kerralta kauniimmin. Tyttö kysyi: "Kuinka kauan tätä vielä jatkuu?". Hän vastasi: "Kärsivällisyyttä." Kultasepän täytyi vielä monta kertaa toistaa nämä sanat odottaessaan sitä hetkeä, jota kutsutaan "hopeavälkkeeksi". Hetkeä, jolloin hän katsoi metallissa kuvaansa. Näin taivaallinen kultaseppäkin työskentelee.
Syntinen, joka on ollut Hänen puhdistettavanaan, loistaa ennen näkemätöntä kauneutta, itsensä Kristuksen kauneutta.
Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Sinä olet taivutellut minua, Herra,

ViestiKirjoittaja Irene » 07.03.2015 11:23

    Kuva



"Sinä olet taivutellut minua, Herra, ja minä olen taipunut; sinä olet tarttunut minuun ja voittanut."(Jer.20:7).
Taivas on meitä lähellä ystävät kun silmämme avaamme ja kiittäen käännymme rukouksessa Isän puoleen.
Ehkä monet iloitsevat, on hyvä olla, on myös monilla suru, on kyyneleet ja paha olla.
Voi tuntea pieni ihminen olevansa syvästi epäonnistunut.
Silti Savenvalajan hellät kädet valmistavat rakkauden jaloa astiaa valmiiksi. / "Pilalle mennyt savi kädessä Mestarin.
Sydäntä ahdistavi, sitä kun ajattelin. Kuinka on mahdollista kädessäs käydä niin?
Vieläkö luottamista Sanasi lupauksiin. / Jumalan pyörän päällä astia muodon saa.
Tuulten ja tuiskun säällä Hän meitä kuljettaa. Suuren taitajan käsi työtänsä ohjailee.
Ei kysy, mielelläsi suostutko särkymiseen. / Kuitenkin, yksin ja yössä tiedän ja uskon sen.
Jumalan käsi on työssä vaikkapa vaikertelen.
Luulin jo valmistumassa ruukkuni olevan - niin, iskussa ankarimmassa toiveeni murskattiin. - Hilja Aaltonen-

Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Riisu kengät jalastasi

ViestiKirjoittaja Irene » 28.03.2015 10:53

    Kuva


Hän sanoi: "Älä tule tänne! Riisu kengät jalastasi, sillä paikka, jolla seisot, on pyhä maa. (2.Moos.3:5).
Joskus pimeässä voi tuntua hiljaiselta ja tekee mieli kysellä missä olet Isä.? Ehkä erämaasi taival on ollut pitkä ja yksinäinen.
Yhä uudelleen ja uudelleen ovat kyyneleesi tippuneet alttareillesi kysellessäsi, missä olet, etkö kuule minua?
Aina ei Isä vastaa, mutta hän on siinä. Ja aina hän tietää missä sinä olet.
Kuluttava tuli on ahjoissa on rakkauden liekki, joka polttaa synnin ja saastan pois.
"Minä rakastan sinua, minä olen sinut valinnut. Älä pelkää, usko ainoastaan. Minä olen kutsunut sinut tehtävään, joka johtaa sinut iloon ja lepoon.
Minä autan sinua, älä edeltä huolehdi mistään. Minä kutsun sinut aikanaan.
Pian, hyvin pian alkavat kuluttavat tulet kuluttaa sinua, ja kuona ja kaikki synnin saasta kuluu, palaa tässä ahjossa, ja sinä olet kirkastuva seitsenkertaisena kuin kulta!
Kun minä lähestyn sinua ja kysyn: "Oletko valmis, seuraatko vain minua.? "
Älä silloin epäröi, vaan tartu minuun käteeni ja tule! Katso, Kristus sinua valaisee!

Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa,

ViestiKirjoittaja Irene » 08.04.2015 08:31

    Kuva

"Suostu pian sopimaan riitapuolesi kanssa, niin kauan kuin vielä olet hänen kanssaan tiellä, ettei riitapuolesi vetäisi sinua tuomarin eteen ja tuomari antaisi sinua oikeudenpalvelijalle, ja ettei sinua pantaisi vankeuteen. (Matt.5:25).

Tämä sanoma ei ole meitä vielä jättänyt. Sovi riitapuolesi kanssa, ennen kuin joudut vankeuteen. Mene, niin kauan kuin vielä olet matkalla rinta rinnan. Ojennetaan käsi, missä se on kuin koukkuun kuivettunut katkeruuden seurauksena! Sillä siellä missä synti on suureksi tullut, siinä armo on ylenmäärin runsas. Vankeutta on monenlaista. Ei tarvitse aina ajallisia kahleita ja kaltereita.
Vihollisuus ihmisten välillä voi viedä henkiseen ja hengelliseen vankeuteen, josta vapautuminen ei käy kuin armahduksen kautta.
Sitä tuomiota emme ehdi elämässämme valmiiksi istua. Siihen tarvitaan jälleen kerran Kristuksen sovitustyötä. Helmiportista astuu sisään vain ihminen, jonka synnit ovat anteeksiannetut.

Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Jaksaisitko vielä uskoa

ViestiKirjoittaja Irene » 30.04.2015 08:27

    Kuva

Jaksaisitko vielä uskoa senkin, että kaikella kipeällä, joka on melkein jättänyt sinut tielle, on sittenkin salattu merkityksensä?
Kantokykymme on Jumalan mitoittama. Siellä voimiemme punnituspaikalla ei tule virhearviointia.
Askel kerrallaan on sallittu nopeus. Sillä me ehdimme, vain yksi askel, ei enempää.
Kyllä me jaksamme Taivaallisen Isän vahvoilla harteilla.

Kuule, Herra, ja armahda minua, Herra, ole minun auttajani. Sinä muutit minun murheeni ilokarkeloksi, sinäriisuit minun surupukuni ja vyötit minut riemulla., että minun sieluni veisaisi sinulle kiitosta, eikä vaikenisi. Herra, minun Jumalani, sinua minä ylistän iankaikkisesti. (Ps.30:11-13).

Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Anna edes vähän, rakkautta tähän...yksinäiseen sydämeen.

ViestiKirjoittaja Irene » 17.05.2015 08:53

Kuva

Anna edes vähän, rakkautta tähän...yksinäiseen sydämeen.

Varmaan jokaisen ihmisen sisimmässä on sellainen salattujen asioiden kammio, jonka kynnyksen yli ei ole muilla tulemista. Sen ovien taakse kätketään kaikkea sellaista, mitä koskaan ei saisi nähdä. Näillä ovilla sielunhoitajien on riisuttavat saappaansa, eikä siellä tarvitse suuria sanoja. Se on sellainen tuskien pyhäkkö, jossa virkapuvuksi kelpaa vain Kristuksen rakkaus. Jumalan suuri armahdus Jeesuksen Kristuksen sovintoveren tähden. / Olkaa sen sijaan toisianne kohtaan ystävällisiä, hyväsydämisiä, anteeksiantavaisia toinen toisellenne, niin kuin Jumalakin on Kristuksessa teille anteeksi antanut. (Efesol.4:32).

Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.


Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Olkoon teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa.

ViestiKirjoittaja Irene » 26.05.2015 08:54

    Kuva

Olkoon teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa. (Luuk.12:35).
Näissä lopun ajan tuulissa vain niiden lamput palavat, joilla on oikeaa öljyä, puhdasta laatua.
Tämän siunatun taivaallisen sanan äärellä viipykäämme, kätketään sydämiimme Jumalan Pyhä Sana.
Sillä Kristuksen armon evankeliumi on niin kallis asia, että sen äärellä viihtyy.
Väärä, epäaito sotku, ihmisviisauteen, omaan yrittämiseen perustuva oppi joutaa pois heitettäväksi.
Kun sydämesi puhdistetaan Jeesuksen sovitustyön ja parannuksen kautta, niin taivas lahjoittaa sinulle sellaista öljyn kultaa, että lamppusi loistaa muillekin kirkkain valoin.
Kaventamaton armon evankeliumi on ainoa kestävä ratkaisu jokaisen ihmisen syntiongelmaan. Amen.

Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
Seppo Nissinen
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

EdellinenSeuraava

Paluu Isän sydämeltä, rohkaisukseksi, virvoitukseksi.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron