David Wilkerson / Lyhyet 1)

David Wilkerson / Lyhyet 1)

ViestiKirjoittaja Irene » 04.11.2014 10:57

      Kuva

    VIETÄ AIKAA JEESUKSEN KANSSA
    Miksi Jeesus sanoi: ”Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle”(Matt.6:6). Siksi, että Herra haluaa meidän läheisyyttämme. Hän haluaa meidän sulkeutuvan yksin Hänen sydämensä rakkauteen! Niin monet rukoilevat eivätkä ole koskaan poissa rukouskokouksista. He menevät mihin hyvänsä kotikokoukseen. Onhan tietenkin raamatullista kahden tai kolmen sopia rukoilevansa yhdessä. Joskus vain Herra kutsuu meitä ja kuiskaa: ”Tule yksin, pane ovi kiinni, olkaamme kahdestaan.” Salainen, suljettu kammio on kaikkein läheisin asia, jonka voit jakaa Herrasi kanssa. Jos sinulla ei ole sellaista suhdetta, et oikeasti tunne Häntä.

    Ilman Jeesuksen läheisyyttä jopa hyvistä töistäsi tulee pahoja: ”Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?' Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät' ”(Matt.7:22- 23). Mitä Jeesus sanoo? Avain on tässä: ”Minä en tunne teitä”. Läheisyyttä ei ole ollut. Joku on tehnyt valtavan paljon Hänen nimessään tuntematta kuitenkaan Häntä. Tämä merkitsee, että meistä voi tulla niin hyviin tekoihin, ohjelmiin, toisten auttamiseen kietoutuneita, että me kadotamme kosketuksen Jeesukseen.

    Kun me vietämme aikaa yksin Hänen kanssaan, ajattelemmeko koskaan Hänen tarpeitaan? Jeesus tuli ihmiseksi kaikin inhimillisin tarpein, myös ystävyyden ja rakkauden tarpein. Hän koki hyljeksimistä samoin kuin mekin eikä Hän koskaan riisunut päältään inhimillisyyttään. Jeesus on Jumala ja silti ihminen. Kun meidän sairautemme koskee häntä, se merkitsee, että Hän kokee edelleen kaikki ihmisen kivut ja tarpeet. Ajattelin äskettäin: ”Herra, kun sinä olit täällä maan päällä, kysyitkö koskaan, rakastiko joku Sinua vain Sinun itsesi tähden, Jeesuksena, ihmisenä?” Katso kaikkia ihmisjoukkoja, jotka tungeksivat joka puolelta Hänen luonaan, rukoillen apua, armoa, näköä, parantumista, ruokaa, merkkejä ja ihmeitä. Hän näki heidät lampaina ilman paimenta. Hän kuuli heidän rukouksensa ja itki. Niin harvat tulivat hänen luokseen pyytämättä mitään. Niin harvat tulivat vain rakastamaan Häntä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

JEESUKSEN RAKASTAMINEN

ViestiKirjoittaja Irene » 06.11.2014 10:10

      Kuva

    JEESUKSEN RAKASTAMINEN
    Jeesus tietää, minkälaista on tulla petetyksi. Hän on ollut kärsivällinen, pitkämielinen, kun kautta historian Hänen rakastamansa Israel on ollut uskoton Hänelle, tehnyt hengellisen aviorikoksen uudestaan ja uudestaan. Jeesuksen sydän kaipaa uskollista morsianta. Hän kaipaa kansaa, joka haluaa katsoa väin Häneen, eikä anna yhdenkään muun rakastajan tulla väliin.

    Mikä tuokaan iloa vaimolle tai aviomiehelle? Se on uskollisuus, kyky katsoa toinen toistansa silmiin ja nähdä luottamuksen. Ei valheita eikä salaisuuksia! Näin on myös meidän suhteemme Jeesukseen. ”Kelpo vaimon kuka löytää? Sellaisen arvo on helmiä paljon kalliimpi. Hänen miehensä sydän häneen luottaa, eikä siltä mieheltä riistaa puutu”(San.31:10- 11). Voiko Jeesus katsoa meidän sydämiimme ja luottaa meihin turvallisesti?

    Tiedän yhden evankelisen sisarkunnan, joka viettää tuntikausia vain ”rakastaen Jeesusta”. He katuvat Hänen petollisen morsiamensa uskottomuutta. He yrittävät täyttää Hänen särkyneen sydämensä, täyttää sen puuttuvalla rakkaudella ja he puhuvat ”Hänen tuskastaan”. Totisesti Jeesusta varmaan sattuu kovasti, kun niin harvat rakastavat Häntä koko olemuksellaan. Minun sydämeni särkyy, ja kyynelten läpi rukoilen: ”Oi, Jeesus, kuinka uskoton olenkaan ollut Sinua kohtaan vuosikaudet. Kuinka usein tämän maailman asiat ovatkaan vallanneet sydämeni. Olen jahdannut autoja, antiikkia, urheilua. On ollut myös aikoja, jolloin olen rakastanut ihmisten ylistystä, haluten asioita ja antaen aikani noihin muihin askareisiin. Jumalan sana sanoo: ”Jos joku maailmaa rakastaa, niin Isän rakkaus ei ole hänessä”(1 Joh.2:15).

    Jeesus lausui hyvin hämmentävän kysymyksen: ”Kun Ihmisen Poika tulee, löytäneekö hän uskoa maan päältä?" (Luuk.18:8). Sana ”usko” kreikankielessä tarkoittaa ”luottaminen ja uskollisuus jollekin”, Hänelle! Hän ennusti suuren luopumuksen. Jopa Hänen valittunsa joutuisivat kiusaukseen. Niin monet lankeavat pois ja etsivät tämän maailman himoja ja nautintoja. Minun rukoukseni on: ”Oi, Herra, vedä minut lähemmäs itseäsi. Anna minun olla yksi niistä, joihin voit luottaa. Anna minun rakastaa sinua varauksettomasti. Anna minulle puhdas, pyhä, sekoittumaton rakkaus sinua kohtaan.”
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

JEESUKSEN ILMESTYMINEN ON OLEVA SUURTA JUHLAA

ViestiKirjoittaja Irene » 07.11.2014 08:57

      Kuva


    JEESUKSEN ILMESTYMINEN ON OLEVA SUURTA JUHLAA
    Meille, joista tulee Hänen morsiamensa, ei pitäisi olla mitään pelättävää: ”Vaan iloitkaa, sitä myöten kuin olette osallisia Kristuksen kärsimyksistä, että te myös hänen kirkkautensa ilmestymisessä saisitte iloita ja riemuita”(1 Piet.4:13).

    Älä koskaan unohda, että Hän ei yllätä niitä, jotka odottavat Häntä, ” teitä, jotka odotatte ja joudutatte Jumalan päivän tulemista”(2 Piet.3:12). Niiden, jotka odottavat ja jouduttavat Hänen tulemustaan tulee ”ottaa vaari oikeasta hetkestä, sillä aika on paha”(Ef.5:16). He eivät istu TV:n ääressä, kääriytyneinä itsekkäisiin unelmiin ja typeriin kunnianhimoihin! He kiirehtivät kaunistamaan itseään odottavina morsiamina, ahkerina siihen asti, kunnes Hän tulee. Se päivä ei yllätä niitä, jotka ovat valmistautuneita. Hän ei tule odottaville kuin varas yöllä.

    Se päivä on oleva myös Herran ilon päivä, koska Hän haluaa innokkaasti olla morsiamensa kanssa: ”Minä olen rakkaani oma, ja minuun on hänen halunsa"(Laul.l.7:10). Me unohdamme Hänen jännityksensä, ilonsa, odotuksensa. Niin, Hän kaipaa morsiantaan! Hän iloitsi, kun opetuslapset palasivat ajamasta ulos riivaajia (ks. Luuk.10:17- 22). Hän on ihminen, joka on kirkastettu, ottaa osaa kaikkiin meidän tunteisiimme ja on täynnä iloa odottaessaan saada luokseen morsiamensa, ottaakseen hänet omakseen ja vetääkseen hänet lähelleen.

    Hän on luvannut ilmestyä niille, jotka odottavat Hänen tulemistaan. ”Samoin Kristuskin… on toistamiseen ilman syntiä ilmestyvä pelastukseksi niille, jotka häntä odottavat”(Hebr.9:28). Tällä kertaa Hän ei tule sovittamaan syntejä, vaan näyttämään kirkkautensa morsiamelleen. Tämä ilmestyminen on jo alkanut, kun Hän tuo esiin voimaansa ja kirkkauttaan pyhälle jäännökselleen. Heidät vedetään ylös kuin magneetilla. Hän ei ole mikään temppujen tekijä, vaan ennemmin Hän koettaa viehättää, puhdistaan, kutsua ja vetää meidät lähemmäksi.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

VOITON AVAINTEN LÖYTÄMINEN

ViestiKirjoittaja Irene » 08.11.2014 07:01

      Kuva


    VOITON AVAINTEN LÖYTÄMINEN
    Kun tutkin Uutta Liittoa, sen kirkkaat totuudet aivan hyppäsivät ylös Jumalan Vanhan Testamentin Israelin kansan historiasta. Paavali kertoo: ”Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut. (1 Kor.10:11). Koin Herran kysyvän minulta: “David, haluatko voiton avaimet? Haluatko tietää, miten voit voittaa synnin, lihan ja paholaisen? Haluatko tietää, kuinka taistella vihollista vastaan? Mene sitten minun Vanhaan Testamenttiini ja opi siellä olevista esimerkeistä. Olen tallentanut ne sinua varten, niin että voit oppia jumalisuuden läksyn.”

    Ei yksikään israelilainen ollut vaarassa pääsiäisyönä, kun kuoleman enkeli kulki yli Egyptin maan. Jumalan jokainen mies, nainen ja lapsi lepäsi turvallisena ja varmana sen veren tähden, joka oli sivelty heidän kotiensa ovien pieliin(2 Moos.12). Tämä turvallisuuden kuva edustaa meidän Herramme veren suojaavaa voimaa hänen lapsilleen tänäkin päivänä. Uskovina kristittyinä meidän tulee olla ihmisiä, jotka luottavat ja uskovat Kristuksen veren vihmomiseen oman sydämemme ovelle.

    Israelin luottamus teurastetun karitsan vereen täytti monia asioita kansan elämässä. Se ei suojellut heitä ainoastaan kuoleman enkeliltä, vaan vei heidät myös pois Egyptistä ja vapautti heidät faaraon orjuudesta. Samoin tänä päivänä meidän luottamuksemme Kristuksen vereen on enemmän kuin iankaikkisen elämän saamista. Siihen kuuluu luottamus Jumalan voimaan vapauttaa meidät kaikista vihollisen linnoituksista.

    Älä ymmärrä minua väärin. Pelastettuna elät Kristuksen veren suojassa, uskonvarmuudessa hänen ristinsä voittoon. Se on aivan ihanaa. Miten käy nykyisen taistelusi kanssa synnin valtaa vastaan, kun se raivoaa sisimmässäsi? Miten helmasyntisi? Mistä sinulla on voimaa taistella näitä sielussasi asuvia vihollisia vastaan?

    Totuus on, että olemme aina taistelussa henkivaltoja, Saatanan voimia, demonisia varustuksia vastaan, vaikka sinulla onkin turva ja pelastus Kristuksen veressä. Meidän tulee ottaa haltuumme voima, joka luvataan meille Jumalan Uuden Liiton kautta. Se tulee vain uskon kautta.

      Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

ME SAAMME NÄHDÄ HÄNET!

ViestiKirjoittaja Irene » 09.11.2014 09:02

    Kuva

ME SAAMME NÄHDÄ HÄNET!
”Tämä Jeesus, joka otettiin teiltä ylös taivaaseen, on tuleva samalla tavalla, kuin te näitte hänen taivaaseen menevän"(Ap.t.1:11).

Liha- ja luuruumis oli laitettu hautaan, ja Tuomas kosketti ylösnoussutta liha- ja luuruumista(ks. Joh.20:26- 29). Hän kosketti Jeesuksen käsiä ja laittoi kätensä Hänen kylkeensä. Se oli tosiaan ihminen, kirkastuneena, joka astui ylös Isän luo! Jeesus ei hävinnyt heidän edestään. Pilvi vei Hänet pois heidän näkyvistään. Se vasta on ollut ihmeellinen näkymä: Jeesus kirkkaana, säteilevänä kunniassaan, kasvot kohti taivasta nostettiin hitaasti heidän yläpuolelleen. Apostolien oli pakko langeta polvilleen!

He näkivät koko tapahtuman silmät luotuina Jeesukseen: ”Ja kun he katselivat taivaalle” (Ap.t.1:10). He eivät räpäyttäneet silmääkään, ja Hän oli poissa! On totta, että mekin muutumme silmänräpäyksessä: ”Kaikki me muutumme, yhtäkkiä, silmänräpäyksessä, viimeisen pasuunan soidessa”(1 Kor.15:51 -52). Paavali puhuu meidän ruumiillisesta muuttumisestamme, kun ”meidät, jotka olemme elossa, jotka olemme jääneet tänne, temmataan yhdessä heidän [kuolleista ylösnousseiden] kanssaan pilvissä Herraa vastaan yläilmoihin”(1 Tess.4:17). Hän tulee äkkiä, odottamatta ja hetkessä me muutumme ruumiiltamme.

Hebrealaiskirjeen kirjoittaja sanoo, että Jumalan kansa näkee sen päivän lähestyvän: ” Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, …vaan kehottakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän”(Hebr.10:25). ”Me tiedämme tulevamme hänen kaltaisikseen, kun hän ilmestyy, sillä me saamme nähdä hänet sellaisena, kuin hän on”(1 Joh.3:2). ”Katso, hän tulee pilvissä, ja kaikki silmät saavat nähdä hänet, niidenkin, jotka hänet lävistivät”(Ilm.1:7). ”Ja näkevät hänen kasvonsa, ja hänen nimensä on heidän otsissansa”(Ilm.22:4). Stefanus ”täynnä Pyhää Henkeä loi katseensa taivaaseen päin ja näki Jumalan kirkkauden ja Jeesuksen seisovan Jumalan oikealla puolella”(Ap.t.7:55). Stefanus on viimeisiä päiviä ”täynnä Pyhää Henkeä” elävien tyyppi, jotka saavat katsella avoimin silmin ja avointa taivasta. Me näemme Jeesuksen tulevan kunniassaan pyhien enkeleidensä kanssa ja me näemme Hänen voittosaattonsa.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

TUORETTA SANAA JOKA PÄIVÄ

ViestiKirjoittaja Irene » 11.11.2014 08:11

    Kuva

TUORETTA SANAA JOKA PÄIVÄ
Jumala puhuu joka päivä tuoreen sanan kaikille, jotka haluavat kuulla. Monet eivät vain pysty siihen sydämensä paatumisen tähden. Luemme Hebrealaiskirjeestä: ”Sen tähden, niin kuin Pyhä Henki sanoo: ’Tänä päivänä, jos te kuulette hänen äänensä, älkää paaduttako sydämiänne’ ”(Hebr.3:7-8). Jumalan ääni on ”tämän päivän” ääni. Hän haluaa meidän kuulevan äänensä jopa joka minuutti.

Jeesus varoitti kuulijoitaan kallioisesta maasta: ”Ja mitkä kallioperälle kylvettiin, ovat niin ikään ne, jotka, kun kuulevat sanan, heti ottavat sen ilolla vastaan, mutta heillä ei ole juurta itsessään, vaan he kestävät ainoastaan jonkun aikaa; kun sitten tulee ahdistus tai vaino sanan tähden, niin he kohta lankeavat pois”(Mark.4:16- 17). Tämä viittaa niihin, jotka mielellään kuuntelevat, ottavat ilolla vastaan kaiken, minkä Jumala sanoo, mutta Sana ei uppoa heihin. Jumalan ääni ei muuta heitä. He jäävät murtumattomiksi ja kovettuvat sydämeltään vähitellen kivikoviksi. Missä kivisydämiset ovat? Vankiloissa? Kaduilla? Surullista kyllä, kaikkein kovimmat sydämet löytyvät Jumalan huoneesta niiden joukosta, jotka eivät edes tiedä paatuvansa!

Kerronpa teille, miten uskovan sydän paatuu. Hän kieltäytyy antamasta Jumalan äänen murskata jääräpäisen tahtonsa. Hän kuulee Jumalan äänen Hänen sanassaan, saarnassa ja joskus jopa pienenä, hiljaisena äänenä. Siltikään hän ei halua totella sitä! Sana ei pääse juurtumaan. On vielä pahempaakin. Joka päivä Jumala kutsuu omiaan salaisiin kammioihin rukoilemaan, koska Hän haluaa puhua. Hän haluaa puhua kuuliaisuudesta, vaikeuksista, tulevaisuudesta ja antaa ohjausta: ”Vaikka minä varhaisesta alkaen olen teille puhunut, koska ette vastanneet, vaikka minä teille huusin”(Jer.7:13). Meidän sydämemme kovettuu ja kylmenee joka kerta, kun kieltäydymme vastaanottamasta tuota kutsua ja kuljemme sen sijaan omien kiinnostustemme ja asioidemme suuntaan. Panemme kaikki muut asiat Jumalan edelle, joka kerta, kun jätämme päivän väliin kuuntelematta, joka päivä, kun kieltäydymme kuuntelemasta. Joka kerta, kun kuuntelemme toista ääntä pikemminkin kuin odottaisimme kuulla Hänen äänensä, me paadumme vähän lisää.

Kun kieltäydymme panemasta itseämme olemaan yksin Jumalan kanssa kuullaksemme Hänen äänensä, me vieraannumme tuosta äänestä. On häpeällistä nähdä, mitä tapahtuu niin monissa seurakunnissa tänään niin monille, jotka eivät enää edes pysty tunnistamaan Jumalan ääntä. Herra näkee heidän paatuvan, mutta Hän välittää ja huolehtii heistä silti. Niinpä Hän kääntää Pyhän Henkensä valon heihin, tuoden polttavan, läpitunkevan sanan, ukkosen jylinän, herättämään heidät. Sana loukkaa heitä: juuri se Sana, jonka piti vapauttaa heidät, loukkaa heitä ja he vihastuvat ja kuivuvat! ”Mutta auringon noustua ne paahtuivat, ja kun niillä ei ollut juurta, niin ne kuivettuivat”(Matt.13:6).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

ON AIKA SULKEA OVET

ViestiKirjoittaja Irene » 13.11.2014 15:07

    Kuva


ON AIKA SULKEA OVET
”Vaan sinä, kun rukoilet, mene kammioosi ja sulje ovesi ja rukoile Isääsi, joka on salassa; ja sinun Isäsi, joka salassa näkee, maksaa sinulle”(Matt.6:6).

Ne kuulevat Jumalan äänen, jotka kohtaavat Hänet salaisessa kammiossa. Jumala on tarkka siitä, kenelle Hän puhuu. Hän puhuu vain niille, jotka pitävät Hänen ääntään sellaisessa arvossa, että he sulkeutuvat Hänen läsnäoloonsa pois koko maailmalta päästäkseen yksin Hänen kanssaan, odottamaan Häntä.

Jumala sanoo meille: ”Jos haluat kuulla Minun ääneni, sulkeudu salaiseen rukouskammioosi. Rukoile Minua salassa ja minä maksan sinulle.” Kiire, himo, kateus ja elämän huolet tukahduttavat Jumalan äänen. Jeesus antoi meille varoituksen tulemasta liian kiireiseksi pysähtymään ja kuulemaan Hänen äänensä. Kylväjävertauksessa ”sana” on Hänen äänensä: ”Ja toisia ovat orjantappuroihin kylvetyt; nämä ovat ne, jotka kuulevat sanan, mutta maailman huolet ja rikkauden viettelys ja muut himot pääsevät valtaan ja tukahduttavat sanan, ja se jää hedelmättömäksi” (Mark.4:18- 19).

Pelkään, että jotkut tämän lukijat ovat jo tukahduttaneet Jumalan äänen. Tukahduttaminen merkitsee ”ahtaa” tai hukuttaa Hänen äänensä. Jumala puhui aiemmin selvästi sinulle, ja se oli niin ihanaa. Sinä edelleen rakastat Häntä, mutta sinulla on vähemmän ja vähemmän aikaa Hänelle. Kiireisyytesi kutsuu nyt sinua, sinun rikkautesi, huolesi, vaikeutesi ja kaikki muut asiat, jotka täyttävät aikasi! Jumalan ääni heikentyy heikentymistään. Hän kutsuu sinua, vetoaa sinuun, varoittaa sinua: ”Jos jatkat tähän malliin, sinä pian hukutat minun ääneni sinussa kokonaan”.

Sinusta voi tulla niin kiireinen, niin vaikeuksien ja huolien alistama, ettei sinun ole hyvä kuulla Hänen ääntään, koska et haluaisi kuulla sitä. Jeesus sanoi, että se olisi hedelmätöntä(jae 19).

”Ja mitkä hyvään maahan kylvettiin, ovat ne, jotka kuulevat sanan ja ottavat sen vastaan ja kantavat hedelmän, mikä kolmikymmen-, mikä kuusikymmen-, mikä satakertaisen" (Mark.4:20).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

PUHUUKO JUMALA EDELLEEN?

ViestiKirjoittaja Irene » 14.11.2014 08:58

    Kuva

PUHUUKO JUMALA EDELLEEN?
Samuel kuuli Jumalan äänen selvästi, niin selvästi, että “Herra oli hänen kanssansa eikä antanut yhdenkään sanoistansa varista maahan”(1 Sam.3:19). ”Herra ilmestyi Samuelille Siilossa Herran sanan kautta. Ja Samuelin sana tuli koko Israelille” (1 Sam.3:21- 4:1). Daavid kuuli Jumalan puhuvan ja hän vuorostaan puhui Jumalan kanssa! Jumalan ääni oli hänen ilonsa ja elämänsä. Daavid sanoi: ”Jumala on puhunut pyhäkössänsä! Minä riemuitsen”(Ps.60:6).

Tänä päivänä ei monikaan usko, että Jumala voi edelleen puhua ihmiselle. He sanovat, että Hän puhuu vain Sanansa kautta, että kaikki, mitä Hän tahtoo sanoa, on lukittuna Raamatun kaanoniin. Varmastikaan Jumala ei koskaan puhu vastoin Raamattua, mutta ”Jumala … on näinä viimeisinä päivinä puhunut meille Pojan kautta”(Hebr.1:1 - 2). Hänen Poikansa puhuu edelleen Hänen lapsilleen! Hän sanoi, että Hänen lampaansa tuntevat Hänen äänensä eivätkä kuuntele toisen ääntä. Me tiedämme, että Jumala puhui ihmisille Vanhassa Testamentissa. Puhuuko Hän Uudessa Testamentissa? Entä viimeisinä päivinä?

Jumala puhui Saulukselle (Paavalille) Damaskoon vievällä tiellä: ”Yhtäkkiä valo taivaasta leimahti hänen ympärillänsä; ja hän kaatui maahan ja kuuli äänen, joka sanoi hänelle: ’Saul, Saul, miksi vainoat minua?’ " (Ap.t.9:3-4). Lopun elämäänsä Paavali todisti: ”Minä kuulin Hänen äänensä”. Kuningas Agrippan edessä hän sanoi: ”Minä kuulin äänen sanovan minulle hebreankielellä … nouse … sillä sitä varten minä olen sinulle ilmestynyt” (Ap.t.26:14, 16).

Pietari kuuli ja totteli Jumalan ääntä. Rukouksessa ollessaan hän kuuli Jumalan sanovan: ”Ja minä kuulin myös äänen, joka sanoi minulle: 'Nouse, Pietari, teurasta ja syö'. Mutta minä sanoin: 'En suinkaan, Herra’ … Niin vastasi ääni taivaasta … Ja tämä tapahtui kolme kertaa” (Ap.t.11:7).

Jeesus käskee viimeistä Laodikean seurakuntaa kuulemaan Hänen ääntään ja avaamaan oven:

“Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani”(Ilm.3:20).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

HÄNEN ÄÄNENSÄ

ViestiKirjoittaja Irene » 15.11.2014 08:55

    Kuva

HÄNEN ÄÄNENSÄ
Jumalan äänen kuuleminen ja tunteminen on yksi todellisen uskovan suurimmista siunauksista. Tänä päivänä on aivan mahdollista kuulla Jumalan ääni yhtä selvänä ja varmana kuin Aabraham ja Mooses kuulivat, yhtä selvästi kuin Samuel ja Daavid ja Paavali, Pietari, apostolit ja Johannes Patmos -saarella. Jumala on luvannut tehdä äänensä tunnetuksi viimeisen kerran näinä lopun aikoina. Hän on antanut lupauksen ja varoituksen äänensä kuulumisesta. ”Vaan te olette käyneet Siionin vuoren tykö ja elävän Jumalan kaupungin, taivaallisen Jerusalemin tykö, ja kymmenien tuhansien enkelien tykö”(Hebr.12:22).

Jumalalla on tämä sanoma kaikille, jotka ovat uloskutsuttuja: Jumalan ääni, joka järkytti maan menneiden sukupolvien aikana, kuullaan vielä kerran viimeisessä järistyksessä! ”Silloin hänen äänensä järkytti maata, mutta nyt hän on luvannut sanoen: ’Vielä kerran minä liikutan maan, jopa taivaankin’ "(Hebr.12:26). Tässä Jumala varoittaa pyhiä, uskovia lapsiaan. ”Katsokaa, ettette torju luotanne häntä, joka puhuu. Sillä jos nuo, jotka torjuivat luotaan hänet, joka ilmoitti Jumalan tahdon maan päällä, eivät voineet päästä pakoon, niin paljoa vähemmän me, jos käännymme pois hänestä, joka ilmoittaa sen taivaista”(Hebr.12:25).

Miksi Jumala kokoaa ihmisiä kuolleista kirkoista? Miksi Pyhä Henki huutaa: ”Lähtekää siitä (Babylonista) ulos, te minun kansani, ettette tulisi hänen synteihinsä osallisiksi ”(Ilm.18:4). Sitä varten, että Jumalalla pitää olla kansa (Siionin kansa) näinä vaikeina viimeisinä päivinä. Heitä ei väärä oppi ole hämmentänyt. Nämä ovat lampaita, jotka eivät seuraa vääriä opettajia, vaan tuntevat isäntänsä äänen. Jumala puhuu heille selvästi ja varmasti ja he elävät Hänen äänestään! Hänen äänensä johdattaa, lohduttaa ja ohjaa heitä kaikissa asioissa. Eräs leimaa-antava piirre pyhissä ihmisissä on, että he eivät erehdy Jumalan äänestä. He tuntevat sen, kuulevat sen ja ovat sen hallinnassa. Se on varma, luja ja erehtymätön.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

ILON JA JUHLINNAN HENKI

ViestiKirjoittaja Irene » 16.11.2014 08:15

    Kuva

ILON JA JUHLINNAN HENKI

”Ja hän sanoi vielä heille: ’Menkää ja syökää rasvaisia ruokia ja juokaa makeita juomia ja lähettäkää maistiaisia niille, joilla ei ole mitään valmistettuna, sillä tämä päivä on pyhitetty meidän Herrallemme. Ja älkää olko murheelliset, sillä ilo Herrassa on teidän väkevyytenne.’
Myös leeviläiset rauhoittivat kaikkea kansaa ja sanoivat: ’Olkaa hiljaa, sillä tämä päivä on pyhä; älkää olko murheelliset’ "(Neh.8:10 - 11).

Missä Jumalan Sanan rakkaus on uudistettu, ja tulokseksi on tullut katumus, siellä nousee esiin aina valtava ilon ja juhlinnan aalto. Tänä päivänä maassamme on kuitenkin kikkailuiloa ja väärää juhlimista. Se on oman itsen ja epäjumalanpalveluksen juhlaa: tanssimista kultaisen vasikan ympärillä! Me tarvitsemme suurta erottamisen lahjaa tietääksemme, mikä ero on todellisella parannuksen ilolla ja epäjumalan palvelijoiden väärällä iloitsemisella.
Mooseksen ja Joosuan tullessa alas vuorelta leiristä kuului kovaa huutoa: "Se ei ole voittajien huutoa, eikä se ole voitettujen huutoa "(2 Moos.32:18). He huusivat, lauloivat ja tanssivat, ja Mooses tiesi heti, että se oli lihallista. Hän tiesi, että he olivat jäykkäniskainen ja kapinoiva kansa, täynnä himoja, irstautta, alastomuutta ja aistillisuutta. Se oli epäjumalanpalvojien huutoa!

Tunnistatko sinä eron? Jos Lakia ei julisteta synnintunnon synnyttämiseksi, ei ole itkua tai kasvoilleen lankeamista. Jos ei ole Jumalan moitteen Sanan rakkautta, ei parannuksen tekoa, silloin ei ole myöskään hengellistä huutoa, hengellistä laulua! Ole varuillasi! Saatat jäädä kiinni epäjumalanpalvelijan laulujen laulamisesta.

Miksi tässä Nehemian kertomassa herätyksessä syntyi sellainen suuri onnellisuus, sellainen juhlallinen ilon henki? ”Sillä he olivat ymmärtäneet, mitä heille oli julistettu”(Neh.8:12). Toisin sanoen, he huomasivat eron, ottivat siitä vaarin ja tottelivat!
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Isän sydämeltä, rohkaisukseksi, virvoitukseksi.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron