David Wilkerson / Lyhyet 2)

David Wilkerson / Lyhyet 2)

ViestiKirjoittaja Irene » 01.04.2015 07:51

    Kuva

TÄYSI ILMESTYMINEN

Miksi Mooses halusi niin epätoivoisesti nähdä Jumalan kirkkauden? Uskon syyn löytyvän seuraavasta jakeesta: ”Siinä minä ilmestyn israelilaisille, ja se on oleva minun kirkkauteni pyhittämä”(2 Moos. 29:43). Sana pyhittämä tässä tarkoittaa ”puhdistettu”. Jumala sanoi: ”Mooses, kun sinä ja kansa palvelette minua, minä tahdon kohdata teidät ja antaa teidän tuntea läsnäoloni. Kun näytän teille kirkkauteni, se puhdistaa teidät.”

Tämä on Raamatun voimakkaimpia jakeita. Se tarjoaa toivon jokaiselle, joka ponnistelee helmasyntinsä kanssa ja ikävöi puhdistusta ja vapautusta. Jumala lupaa: ”Teidän temppelinne puhdistuu minun kirkkauteni ilmestyessä. Se on varattuna teitä varten juuri nyt Pojassani, Jeesuksessa Kristuksessa.”

Me löydämme tämän Kristuksen ilmestyksen ainoastaan, kun tulemme Raamatun luo. Paavali sanoo, että me muutumme kirkkaudesta kirkkauteen, kun annamme Jumalan sanan heijastaa aina enenevää Jeesuksen ilmestymistä: ”Me kaikki, jotka peittämättömin kasvoin katselemme Herran kirkkautta kuin kuvastimesta, muutumme saman kuvan kaltaisiksi kirkkaudesta kirkkauteen niin kuin muuttaa Herra joka on Henki”(2 Kor.3:18).

Tämä Jumalan kirkkauden ilmestyminen varjelee meidän elämäämme hänen voimassaan: ”Sillä kaiken kirkkauden yllä on oleva peite”(Jes.4:5). Toisin sanoen, Jumalan kirkkaus pitää meitä puhtaina pahimpinakin hetkinämme. Saatana varmaan valehtelee meille: ”Olet aivan hukassa! Olet petturi, valehtelija, avionrikkoja!” Sillä hetkellä voimme antaa vastauksen: ”Ei paholainen, minulla on Ylimmäinen pappi ja minä puhdistun hänen kirkkautensa katselemisella.”

Kun Jumala näytti Moosekselle kaikki nämä olemuksensa puolet, hän antoi tälle myös täyden ilmestyksen siitä, että hän ”ei kuitenkaan jätä rankaisematta” (2 Moos.34:7). Asarja profetoi kuningas Aasalle hänen menestyksellisimpänä hetkenään: ”Herra on teidän kanssanne, kun te olette hänen kanssansa; ja jos häntä etsitte, niin te löydätte hänet, mutta jos hylkäätte hänet, niin hän hylkää teidät”(2 Aik.15:2). Toisin sanoen: ”Jos te halveksitte Jumalan kirkkautta, jos annatte itse omat syntinne anteeksi ja hylkäätte Herran, hän ei puhdista teitä!”

Jumala sanoo tässä yksinkertaisesti: ”Varatkaa aikaa tutustuaksenne minun Poikaani! Etsikää minun sanaani ja etsikää minua salaisessa rukouskammiossanne. Sitten ollessanne minun läsnäolossani, teidän silmänne alkavat avautua näkemään minun kirkkauteni. Se ilmestyy Kristuksessa, joka on rakkauteni, armoni, laupeuteni ja myötätuntoni täydellinen ilmestys.”
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

HÄNEN LÄSNÄOLONSA ILMESTYMINEN

ViestiKirjoittaja Irene » 02.04.2015 08:23

    Kuva

HÄNEN LÄSNÄOLONSA ILMESTYMINEN

Mooses etsi Jumalaa saadakseen hänen jatkuvan läsnäolonsa ilmestymisen: ”Jos siis olen saanut armon sinun silmiesi edessä, niin ilmoita minulle tiesi, että tulisin tuntemaan sinut ja tietäisin saaneeni armon sinun silmiesi edessä; ja katso: tämä kansa on sinun kansasi." (2 Moos.33:13). Jumala vastasi hänelle: "Pitäisikö minun kasvojeni käymän sinun kanssasi ja minun viemän sinut lepoon?" (2 Moos.33:14).

Mooseksen pyyntö olisi aika lailla riittävä useimmille uskoville. Me kaikki haluamme Jumalan läsnäoloa, johtamaan, ohjaamaan, antamaan voimaa, siunaamaan meitä. Mitä uskova voisi toivoa enemmän kuin tätä? Moosekselle ei riittänyt vain varmuus Jumalan läsnäolosta. Hän tiesi, että voisi saada enemmän ja rukoili: “Anna siis minun nähdä sinun kirkkautesi"(2 Moos.33:18).

Jumala näytti kirkkautensa Moosekselle. Se ei kuitenkaan ilmestynyt valoisana pilvenä tai maanjäristyksenä osoittaakseen voimaansa. Ei, Jumala ilmaisi kirkkautensa näyttämällä oman luontonsa: ”Ja Herra kulki hänen ohitsensa ja huusi: ’Herra, Herra on laupias ja armahtavainen Jumala, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit, mutta ei kuitenkaan jätä rankaisematta, vaan kostaa isien pahat teot lapsille ja lasten lapsille kolmanteen ja neljänteen polveen’"(2 Moos.34:6-7). Jumalan kirkkaus olikin hänen hyvyytensä, armonsa, rakkautensa ja myötätuntonsa osoitusta!

Olen kuullut monen uskovan sanovan: ”Oi, kuinka Jumalan kirkkaus tuli alas meidän kirkossamme eilen illalla. Siellä ylistettiin uskomattomasti ja Pyhä Henki kaatoi ihmisiä.” Se ei ole kuitenkaan Jumalan kirkkauden ilmestymisen tae. Sillä ei ole mitään tekemistä Jumalan kanssa yli ihmisen tunteiden. Ei siihen kuulunut mitään ilmestystä siitä, kuka hän on!

Jotkut ehkä väittävät: ”Entä opetuslasten kirkastusvuorikokemus? Eikä se ollut Jumalan kirkkauden ilmestyminen? Siihen tuli valtava valkeus ja ihmeellinen Mooseksen ja Elian ilmestyminen paikalle”

Jumalan kirkkaus ei ollut Mooseksessa eikä Eliassa tai näyttävässä valossa. Pikemminkin hänen kirkkautensa oli Jeesuksessa: ”Hänen kasvonsa loistivat niin kuin aurinko, ja hänen vaatteensa tulivat valkoisiksi niin kuin valo.… ’Tämä on minun rakas Poikani, johon minä olen mielistynyt; kuulkaa häntä’ "(Matt.17:2, 5).

Jumala sanoi tässä: ” Tässä on kirkkauteni henkilöityneenä Kristukseen!” Todellakin, Jeesus on kaiken sen toteutuma, minkä Jumala oli sanonut olevansa Moosekselle: armollinen, armahtava, pitkämielinen ja suuri armossa ja uskollisuudessa, joka pysyy armollisena tuhansille, joka antaa anteeksi pahat teot, rikokset ja synnit ja nyt Herra sanoi: ”Tässä on minun kirkkauteni elävä kuva. Se on ruumiillistunut minun Pojassani!”
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

HÄNEN LÄSNÄOLONSA PILVI

ViestiKirjoittaja Irene » 03.04.2015 16:32

    Kuva

HÄNEN LÄSNÄOLONSA PILVI

Kun Israel oli erämaassa, Jumala näytti läsnäolonsa pilvenä. Sillä Jumala ilmensi lupauksen siitä, että hän olisi kansansa luona. Se tuli alas ja peitti ilmestysmajan öin ja päivin. Se myös toimi heidän oppaanaan, kun piti lähteä liikkeelle. Kun pilvi liikkui, he lähtivät ja kun pilvi pysyi, hekin jäivät paikoilleen. Kansan ei tarvinnut pitää johtokunnan kokouksia päättääkseen tulevaisuutensa suunnasta. He luottivat tuohon Jumalan läsnäolon pilveen.

Tänä päivänä sama pilvi pysyttelee yläpuolellasi, kun olet salaisessa kammiossasi. Se odottaa joka päivä, että saisi kietoa sinut rauhaansa. Se ohjaa sinua, antaa sinulle voimaa ja rauhaa. Se myös johdattaa sinua yksityiskohtaisesti kotona, työssä ja ihmissuhteissasi.

Salainen kammiosi voi olla missä tahansa, suihkussa, bussissa tai metrossa tai kun ajelet töihin ja takaisin. Voit sulkea ulkopuolelle kaiken muun ja sanoa: ”Herra, minulla on nyt puoli tuntia aikaa. Minä rakastan sinua, Jeesus ja ylistän sinua. Tämä on nyt minun salaisen kammioni aikaa sinun kanssasi!”

On ihanaa sulkeutua Jumalan läsnäoloon, opetella jatkuvaa rukouselämää. Jumala lupaa, että hänen läsnäolonsa murtautuu elämääsi, sulkien ja avaten ovia ja suorittaen omaa taivaallista tahtoaan kaikkialla ympärilläsi, kun tulet etsien, rukoillen. Sitten tapahtuu jotakin vielä suurempaa: Jumalan läsnäolo johtaa sinut hänen kirkkautensa ilmestykseen!

Jumalan läsnäolon ja hänen kirkkautensa välillä on suuri ero. Useimmat uskovat tuntevat hänen läsnäolonsa, hänen suuret tekonsa heidän elämässään, mutta harvat tuntevat hänen kirkkautensa. 2:ssa Mooseksen kirjassa meille annetaan pilkahdus siitä erosta: ”Sitten pilvi peitti ilmestysmajan, ja Herran kirkkaus täytti asumuksen”(2 Moos. 40:34).

Apostoli Paavali kirjoittaa, että jokaisen uskovan ruumis on Jumalan asumus: ”Ettekö tiedä, että te olette Jumalan temppeli ja että Jumalan Henki asuu teissä?” (1 Kor. 3:16). Niin kuin israelilaiset elivät Jumalan läsnäolon pilven alla, meitäkin peittää jatkuvasti Jumalan armo. On kuitenkin erilaista, kun katsomme Jumalan läsnäoloa tai hänen kirkkauttaan.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

KOKO SYDÄMESTÄNSÄ

ViestiKirjoittaja Irene » 04.04.2015 08:35

    Kuva

KOKO SYDÄMESTÄNSÄ

Jumala tekee erityisiä lupauksia niille, jotka ovat päättäneet etsiä häntä koko sydämestänsä. Yksi tällainen on hänen läsnäolonsa liitto. Siinä on kuitenkin ehtoja. Raamattu selittää, että saamme elämäämme uskomattoman siunauksen Jumalan läsnäolosta, jos noudatamme tämän liiton sääntöjä. Tämä ei päde ainoastaan pelastukseen. Se puhuu sellaisesta Jumalan etsimisestä, jossa Jumalan ihmeellinen läsnäolo vuodatetaan meihin, se näkyy ja tulee kaikkien tietoon.

Jumala ilmaisi läsnäolonsa liiton erään nimettömän profeetan kautta, joka ilmoitti sanoman Eelille, Israelin ylimmäiselle papille. Siihen aikaan Eeli oli luopumuksessa. Herra oli puhunut hänelle, varoittanut häntä suosimasta syntiä ja kompromisseja. Eeli oli kuitenkin jättänyt ottamatta huomioon kaikki Jumalan sanat. Nyt tämä tuntematon profeetta sanoi Eelille: ”Sen tähden Herra, Israelin Jumala, sanoo: ’Minä olen tosin sanonut: sinun sukusi ja sinun isäsi suku saavat vaeltaa minun edessäni iäti. Mutta nyt Herra sanoo: Pois se! Sillä minä kunnioitan niitä, jotka minua kunnioittavat; mutta jotka minut ylenkatsovat, ne tulevat halveksituiksi’.” (1 Sam.2:30).

Lauseella “tulevat halveksituiksi” on jotakin tekemistä Jumalan läsnäolon poistamisen kanssa. Tämä ei tarkoita, että henkilö joutuisi tuomituksi, vaan että hänen täytyy vaeltaa oman lihansa voimassa. Jumala sanoi Eelille: ”Aioin siunata sinua ja sukuasi suosionosoituksensa sinulle. Sinä olet kuitenkin pilkannut minua käymällä pehmeäksi syntiin nähden ja antamalla himojesi työntää minut sivuun. Nyt otan läsnäoloni sinulta pois.”

Monet tulevat Kristuksen luokse suuressa uskon alkuinnostuksessa. Ajan pitkään he kuitenkin laantuvat innostansa ja alkavat laiminlyödä Herraa. He ylenkatsovat hänen käskynsä ja kääntyvät takaisin vanhoihin syntisiin menoihinsa. Silti he uskovat, että Jumalan läsnäolo pysyy heissä. Se on kuitenkin valhetta, luulottelua. Raamattu sanoo selvästi, että Jumala hylkää sinut, jos sinä hylkäät hänet.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

JUMALAN LÄSNÄOLON SÄILYTTÄMINEN

ViestiKirjoittaja Irene » 05.04.2015 08:22

    Kuva

JUMALAN LÄSNÄOLON SÄILYTTÄMINEN

Jumala ilmoittaa läsnäolonsa ehdon, jolla hän on meidän elämässämme. Sen löytää 2 Aik.15. luvusta. Edellisessä luvussa kuningas Aasa oli johtanut Juudan armeijan suureen voittoon Etiopian miljoonan miehen armeijasta. Kuitenkin Aasa todisti, että juuri Jumalan läsnäolo oli se, joka hajotti vihollisen armeijan.

”Ja Aasa huusi Herraa, Jumalaansa, ja sanoi: ’Herra, sinä yksin voit auttaa taistelussa voimallisen ja voimattoman välillä. Auta meitä, Herra, meidän Jumalamme, sillä sinuun me turvaudumme ja sinun nimessäsi me olemme tulleet tätä suurta joukkoa vastaan’. Niin Herra antoi Aasan ja Juudan voittaa etiopialaiset, ja etiopialaiset pakenivat(2 Aik.14:11 - 12).

Kun Aasa ja hänen sotajoukkonsa tulivat takaisin Jerusalemiin voitokkaina riemusaatossa, profeetta nimeltä Asarja tuli heitä vastaan kaupungin portilla tuoden Jumalan sanaa: "Kuulkaa minua, Aasa ja koko Juuda ja Benjamin... Herra on teidän kanssanne, kun te olette hänen kanssansa. Jos häntä etsitte, niin te löydätte hänet, mutta jos hylkäätte hänet, niin hän hylkää teidät. Kauan aikaa Israel oli ilman oikeata Jumalaa… Mutta kun he ahdistuksessansa palasivat Herran, Israelin Jumalan, tykö ja etsivät häntä, niin he löysivät hänet”(2 Aik. 15:2-4).

Tässä on se salaisuus, millä tavalla voit säilyttää Jumalan läsnäolon elämässäsi. Herra muistutti Aasaa hyvin selvästi, siekailematta: ”Aasa, älä koskaan unohda, miten sait tämän voiton. Sinä etsit minua koko sydämestäsi, kun olit vaikeuksissa. Minä lähetin läsnäoloni sinulle. Juuri minun läsnäoloni ajoi vihollisesi tiehensä.”
Asarja kertoi nyt Aasalle: ”Muistatko, millainen valtakunta oli ennen sinun tuloasi hallitsemaan? Kaikki oli hunningolla, ilman lakia, ohjausta, vanhurskauden opetusta. Jokainen oli itse oma lakinsa ja teki, mitä hyväksi näki.”

Tämä ei ole monimutkaista teologiaa. Kuka hyvänsä voi säilyttää Herran läsnäolon, kun vain yksinkertaisesti etsii sitä häneltä.

”Niin te löydätte hänet” (2 Aik.15:2). Heprean sana ”löytää” tässä on matsa, joka tarkoittaa ”hänen läsnäolonsa tulee antamaan kyvyn, siunaamaan”. Lyhyesti sanottuna, jae kertoo meille: ”Etsikää Herraa koko sydämestänne ja hän tulee luoksenne läsnäolossaan. Tosiaankin hänen läsnäolonsa on valtava voima, joka loistaa elämästäsi”.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

SILMÄT LUOTUINA JEESUKSEEN

ViestiKirjoittaja Irene » 06.04.2015 11:02

    Kuva

SILMÄT LUOTUINA JEESUKSEEN

"Silmät luotuina uskon alkajaan ja täyttäjään, Jeesukseen" (Hebr.12:2).

Jos kysyisit minulta, mitä maailmassa nyt juuri tapahtuu, minä vastaisin: "Kaikkea, mistä Jeesus ennusti tulevan tapahtumaan viimeisinä päivinä!" Hän sanoi, että ihmiset menehtyisivät pelosta, kun näkevät. mitä maan päällä tapahtuu. Hän ennusti maanjäristyksiä monin paikoin. Kansat nousisivat kansoja vastaan, etniset ryhmät toisiaan vastaan.

Me olemme eläneet ja nähneet ensimmäisten lopunaikojen profetioiden käyvän toteen silmiemme edessä. Esimerkiksi Luukas 21:11 sanoo: "Tulee suuria maanjäristyksiä."

Mitä Jeesus käski meidän tehdä, kun kaikki nämä tapahtuvat? Hän sanoi: "Kun nämä alkavat tapahtua, niin rohkaiskaa itsenne ja nostakaa päänne, sillä teidän vapautuksenne on lähellä" (21:28).

Oi rakkaani, jos rakastat Jeesusta, sinun ei tulisi olla hämmentynyt tai peloissasi. JUMALA HALLITSEE KAIKEN.

Aluksi me vapisemme näiden kauheiden uutisten edessä. Silloin juuri on aika kääntää katse Jeesukseen. Hän johti meidät näin pitkälle. Hän on uskomme alkaja. Hän vie meidät maaliviivalle asti toivossa ja rauhassa, mitä ikinä tapahtuukin.

Älä anna minkään huonon uutisen masentaa tänään sieluasi. Katso ylös, pidä katseesi Jeesuksessa. Hän on tulossa hyvin pian.

"Pysykäämme järkähtämättä toivon tunnustuksessa, sillä hän, joka antoi lupauksen, on uskollinen" (Hebr.10:23).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

ELÄMÄÄN VAHVISTETTUINA

ViestiKirjoittaja Irene » 07.04.2015 08:35

    Kuva

ELÄMÄÄN VAHVISTETTUINA

Raamattu tarjoaa loputtomiin esimerkkejä siitä, kuinka Jumalan läsnäolo vahvistaa hänen lapsiaan elämään hänelle. Eräs voimallisimpia näistä esimerkeistä on Mooseksen elämässä.

Mooses oli varma siitä, ettei hänen kannattaisi tehdä yhtään mitään, jos ei Jumalan olisi läsnä hänen elämässään. Kun hän puhui kasvosta kasvoihin Herran kanssa, hän sanoi: "Elleivät sinun kasvosi käy meidän kanssamme, niin älä johdata meitä täältä pois”(2 Moos.33:15). Hän sanoi siis: Herra, jos sinun läsnäolosi ei ole minun kanssani, en mene minnekään. En ota ainoatakaan askelta, jollen ole varma siitä, että sinä olet lähellä.”

Mooses tiesi, että juuri Jumalan läsnäolo Israelin keskellä erotti heidät muista kansoista. Sama on totta Jeesuksen Kristuksen seurakunnassa tänä päivänä. Ainoa asia, joka erottaa meidät ei-uskovista on Jumalan läsnäolo ”meissä”. Se johtaa, opastaa, vaikuttaa hänen tahtonsa tapahtumisen meissä ja meidän kauttamme.

Ei Mooses välittänyt siitä, miten muut kansat saisivat oman johdatuksensa, miten he muovaisivat strategiaansa, pitäisivät hallituksiaan tai johtaisivat armeijoitaan. Hän sanoi: ”Meillä on vain yksi periaate. Jumalan läsnäolo keskellämme näyttää, miten meitä opastetaan ja hallitaan, käydään sotaa ja jäädään eloon tässä erämaassa.

”Jos Jumala on keskellämme, ei kukaan voi vahingoittaa meitä. Ilman häntä olemme avuttomia, olemattomiksi pienentyneitä. Antaa tämän maailman kansojen luottaa mahtaviin armeijoihinsa, rautavaunuihinsa, taitaviin sotilaisiinsa, uusiin aseisiinsa. Me luotamme Jumalamme läsnäolon ilmentymiseen!”

Jumala vastasi Mooseksen rohkeaan väitteeseen: "Pitäisikö minun kasvojeni käymän sinun kanssasi ja minun viemän sinut lepoon?" (2 Moos.33:14). Mikä ihmeellinen lupaus! Heprean sana lepo tässä tarkoittaa “mukavaa, levollista paikkaa”. Jumala siis sanoi: “Ei ole väliä sillä, minkälaisia vihollisia tai koetuksia te kohtaatte, teillä on aina oleva hiljainen lepo minussa!”

Ajattele tätä: Jos seurakunta ilmentää Jumalan läsnäoloa keskuudessaan, ei ole meteliä tai hoppua, hikoilua tai ponnistelua. Jumalanpalveluksia ei kiirehditä nopeasti läpi, kolme laulua, kolehti ja lyhyt saarna. Sen sijaan, on hiljentävä rauha, ihana lepo ja jokainen ovesta sisään tulija tuntee sen!
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

LOPUTON VARUSTUS

ViestiKirjoittaja Irene » 08.04.2015 08:28

    Kuva

LOPUTON VARUSTUS

Apostoli Paavali huusi Jumalan puoleen: “Herra, päästä minut tästä piikistä lihassani”. Mutta Herra vastasi hänelle: "Minun armossani on sinulle kyllin"(2 Kor.12:9). Jumala sanoi palvelijalleen Paavalille: Sinä joudut elämään tämän piikin kanssa. Tuskasi keskellä minä annan sinulle kaiken armon, mitä tarvitset. Minulla on varattuna sitä loppumattomiin.”

Herra haluaa meidän tietävän, että hänen armonsa on voimakkaampi kuin mikään helpotus, jonka hän voi tuoda meidän olosuhteisiimme. Miksi? Hänen armonsa ilmentää häntä täydellisesti. Yksinkertaisesti sanottuna, Jumalan armo on Jeesus Kristus täydellisesti ilmestyneenä, kaikessa pyhyydessään, kuitenkin helläsydämisenä.

Meidän taivaallinen Isämme näkee meidän kärsimyksemme ja hän antaa meille nämä ihmeelliset lupaukset:

”Mutta vanhurskasten pelastus tulee Herralta, hän on heidän linnansa ahdingon aikana”(Ps.37:39).
”Älkää olko vaelluksessanne ahneita; tyytykää siihen, mitä teillä on; sillä hän itse on sanonut: ’En minä sinua hylkää enkä sinua jätä’; niin että me turvallisin mielin sanomme: ’Herra on minun auttajani, en minä pelkää; mitä voi ihminen minulle tehdä?’ "(Hebr.13:5-6).
”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi; älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi; minä vahvistan sinua, minä autan sinua, minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä”(Jes.41:10).
”Katso, häpeän ja pilkan saavat kaikki, jotka palavat vihasta sinua vastaan; tyhjiin raukeavat ja hukkuvat, jotka sinun kanssasi riitelevät. Hakemallakaan et löydä niitä, jotka sinua vastaan taistelivat; tyhjiin raukeavat ja lopun saavat, jotka sinun kanssasi sotivat”(Jes. 41:11- 12).
”Sillä minä, Herra, sinun Jumalasi, tartun sinun oikeaan käteesi, minä sanon sinulle: ’Älä pelkää, minä autan sinua’... Kurjat ja köyhät etsivät vettä, eikä sitä ole; heidän kielensä kuivuu janosta. Mutta minä, Herra, kuulen heitä, minä, Israelin Jumala, en heitä hylkää”(Jes.41:13, 17).

Pääset läpi mistä hyvänsä tilanteesta, kriisistä ja tuhosta Jeesuksen Kristuksen armon kautta. Mitä tuleekin tiellesi, se ei haittaa. Hänellä on enemmän kuin riittävästi armoa, ja Pyhä Henki lohduttaa sinua!
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

EMME OLE YKSIN

ViestiKirjoittaja Irene » 09.04.2015 08:57

    Kuva

EMME OLE YKSIN

Kristus sanoi oppilailleen: “En minä jätä teitä orvoiksi; minä tulen teidän tykönne ”(Joh 14:18). Kreikan sana tässä todellakin merkitsee orpoa, ” omaisensa menettänyttä, isätöntä”.

Joskus sinusta tuntuu samalta kuin opetuslapsista myöhemmin. Olet aivan yksin, ja Jumala ei toimi sinun hyväksesi. Et näe minkäänlaista todistetta hänen huolenpidostaan, ja Saatana valehtelee sinulle, että Jumalan Henki on jättänyt sinut ajaksi.

Käsittämätön ihme, jota et voi unohtaa, on Jeesuksen lupaus seuraajilleen: ”En jätä teitä orvoiksi. Olen maksanut sinusta hinnan ja sinä olet minun.”

Käytpä parhaillaan läpi mitä hyvänsä, sinun taivaallinen Isäsi ei ole koskaan heittänyt luotaan ajatusta sinusta eikä hän aiokaan tehdä niin. Kuuntele hänen iankaikkista ja rikkomatonta lupaustaan:

”Siion sanoi: ’Herra on minut hyljännyt, Herra on minut unhottanut’. Unhottaako vaimo rintalapsensa, niin ettei hän armahda kohtunsa poikaa? Ja vaikka he unhottaisivatkin, minä en sinua unhota. Katso, kätteni hipiään olen minä sinut piirtänyt, sinun muurisi ovat aina minun edessäni”(Jes.49:14- 16).

Tässä Raamatunkohdassa Herra kertoo meille: ”Sinun suojelun tarpeesi on aina minun edessäni. Ei ole hetkeäkään, jolloin en pitäisi yliluonnollista suojamuuria sinun ympärilläsi. Varjeleva pensasaitani on siinä aina!”

Olen tuntenut joitakin äitejä, myös pappien vaimoja, jotka ovat hyljänneet lapsensa. Eräs pastori kirjoitti meille: ”Olen ollut naimisissa kaksikymmentäviisi vuotta, mutta vaimoni jätti minut vastikään ja meni toisen miehen mukaan, jonka oli kohdannut Internetissä. Hän vain jätti lapsemme ja minut. Rakastan häntä edelleen ja haluan hänen tulevan kotiin, mutta hän ei halua. Minuun sattuu juuri nyt niin kovasti, en voi nukkua. En käsitä, miten voin päästä tästä läpi”.

Jumalan vastaus tälle miehelle on: ”Vaikka rakas vaimosi hylkää sinut, minä en koskaan. Minun muurini olet aina ympärilläsi suojaamassa!”

Hän ei koskaan jätä meitä ilman lohdutusta.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

MUISTA, MITÄ JUMALA ON TEHNYT

ViestiKirjoittaja Irene » 10.04.2015 08:29

    Kuva

MUISTA, MITÄ JUMALA ON TEHNYT

Mooses neuvoi Israelin kansaa: ”Niin älä kuitenkaan pelkää niitä; muista, mitä Herra, sinun Jumalasi, teki faraolle ja kaikille egyptiläisille, …niitä tunnustekoja ja ihmeitä ja sitä väkevää kättä ja ojennettua käsivartta, joilla Herra, sinun Jumalasi, vei sinut pois. Samoin on Herra, sinun Jumalasi, tekevä kaikille niille kansoille, joita sinä pelkäät”( 5 Moos.7:18 -19).
Mikä voimallinen sanoma! Mooses muistutti israelilaisia: ”Minkälaisia vihollisia kohtaattekin, Jumala on luvannut niistä voiton. Hän vapautti teidän isänne faaraon käsistä ja saman hän tekee tänään!”

”Että alati muistaisit sitä päivää, jona lähdit Egyptin maasta”(5 Moos.16:3). ”Ja muista, että itse olit orjana Egyptissä, ja noudata tarkoin näitä käskyjä”(5 Moos.16:12).

Mooseksen huuto kansalle tarkoitti: ”Muista menneitä! Jos luulet, että sinulla on nyt vaikeata täällä erämaassa, ajattele kaikkia kauhuja, joita kohtasit Egyptissä. Älä unohda, minkälaista elämäsi oli, kun olitte kaikki orjina. Muista kaikki, mitä Jumala teki vapauttaessaan sinut siitä!”

Profeetta Jesaja puhui Jumalan sanoja kansalle, joka oli täynnä pelkoa. Tämä tapahtui aikana, jolloin Israel luuli Jumalan hyljänneen heidät, mutta Jesaja rohkaisi heitä sanoen:

”Mikä olet sinä, että pelkäät ihmistä, joka on kuolevainen, ihmislasta, jonka käy niin kuin ruohon, ja unhotat Herran, joka on sinut tehnyt, joka on levittänyt taivaan ja perustanut maan, ja vapiset alati, kaiket päivät, sortajan vihaa, kun hän tähtää tuhotaksensa? Mutta missä on sortajan viha?”(Jes.51:12- 13).

Jumala sanoi profeetan kautta: ”Pelkonne syy on siinä, että olette unohtaneet, kuka minä olen. Te näette vain vaikeutenne ja olette unohtaneet, että käteni on vieläkin elämänne yllä!”

Onko sinun vaikeata muistaa Jumalan ihmeet elämässäsi. Ajattelet ehkä: ”Minun elämäni on ollut pitkä, kauhea painajaisuni. Kuinka voisin muistaa Jumalan ihmeitä, kun en ole kokenut niitä?”

Meidän kokemuksemme voivat saada aikaan uskon, mutta ne eivät ole tarkoitetut uskomme perustaksi. Siksi Jumalan sana osoittaa siihen, mitä Jeesus on tehnyt. Meidän tulee muistaa hänen voittoaan ristillä ja kurottautua siihen uskossa. Hän voi yksin antaa meille voimaa voittoon, Henkensä kautta.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Isän sydämeltä, rohkaisukseksi, virvoitukseksi.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron