David Wilkerson/ lyhyet 3

SUURI LUOPUMUS

ViestiKirjoittaja Irene » 30.01.2016 08:59

    Kuva

SUURI LUOPUMUS

Tänä päivänä on nähtävissä suuri luopumus uskosta ja luottamuksesta Jumalaan. Paavali varoitti tästä: ”Älkää antako kenenkään vietellä itseänne millään tavalla. Sillä se päivä ei tule, ennen kuin luopumus ensin” (2 Tess.2:3).

Vanhassa Testamentissa Herra antaa meille esimerkin siitä, mitä tapahtuu niille, jotka luopuvat uskostaan Jumalan voimaan heidän puolestaan. 2 Aik.14:ssä kuningas Aasa joutui kasvotusten Etiopian miljoona-armeijan kanssa. Kuninkaalla oli kuitenkin luja usko: ”Aasa huusi Herraa, Jumalaansa, ja sanoi: ’Herra, sinä yksin voit auttaa taistelussa voimallisen ja voimattoman välillä. Auta meitä, Herra, meidän Jumalamme, sillä sinuun me turvaudumme ja sinun nimessäsi me olemme tulleet tätä suurta joukkoa vastaan. Herra, sinä olet meidän Jumalamme; älä salli ihmisen päästä voitolle sinusta’ "(2 Aik.14:11).

Mitä sitten tapahtui? ”Niin Herra antoi Aasan ja Juudan voittaa etiopialaiset” (2 Aik.14:12). Kuinka vahva usko Aasalla olikaan! Vuosiksi tämän jälkeen: ”Eikä ollut sotaa Aasan kolmanteenkymmenenteen viidenteen hallitusvuoteen asti”(2 Aik.15:19). Vuosia Aasa vaelsi uskossa Herran edessä, ja se toi Jumalan suosion Juudalle. Suuri rauha laskeutui maahan ja se oli oleva todistus maailmalle. Pian ympäröivistä maista tulvi nälkäisiä ihmisiä Juudaan, koska he tiesivät Aasan vaeltavan Jumalan kanssa.

Sitten, hallittuaan 36 vuotta, Aasa joutui toiseen kriisiin. Israelin kuningas nousi Juudaa vastaan, valloitti Raaman yrittäessään katkaista kaiken kulun Jerusalemiin ja sieltä pois. Suunnitelma oli näännyttää Juuda nälkään, jotta se antautuisi. Aasa tuli kovin haavoittuvaksi, mutta tällä kertaa hän ei turvautunut vaikeuksissaan Herraan. Sen sijaan, että olisi rukoillut Jumalalta johdatusta ja neuvoa, hän kääntyi Aramin (Syyrian) kuninkaan puoleen. Saadakseen Aramilta apua, hän avasi Israelin aarrekammion ja jakoi pois valtion kullan ja hopean.

Näin Juuda pelastui viholliseltaan, mutta ei Herralta. Kunnia meni Aramin vieraalle armeijalle. Juudan todistus Jumalan voimasta maailmalle oli myös mennyttä. Vanhurskas profeetta tuli Aasan luokse tämän viiltävän sanoman kanssa: ”Siihen aikaan tuli näkijä Hanani Aasan, Juudan kuninkaan, tykö ja sanoi hänelle: ’Koska sinä turvauduit Aramin kuninkaaseen etkä turvautunut Herraan, Jumalaasi, sen tähden on Aramin kuninkaan sotajoukko päässyt sinun käsistäsi. …Sillä Herran silmät tarkkaavat kaikkea maata, että hän voimakkaasti auttaisi niitä, jotka ovat ehyellä sydämellä antautuneet hänelle. Tässä sinä teit tyhmästi, sillä tästä lähtien on sinulla yhä oleva sotia." (2 Aik.16:7, 9).

Olen varma siitä, että monet uskovat tänään ovat huolissaan samasta syystä kuin Aasa. Heidän sieluissaan on sota, koska he ovat vaihtaneet uskonsa itseluottamukseen. Tosiasia on, että Jeesuksen seuraajalla ei ole mitään mahdollisuutta johonkin toiseen lähteeseen, vaan silloin huoli on läsnä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

HÄN PELASTAA MEIDÄT

ViestiKirjoittaja Irene » 31.01.2016 09:05

    Kuva

HÄN PELASTAA MEIDÄT
Ei edes hurskas, sitoutunut apostoli Paavali ollut immuuni lannistumisen ajoille. Hän kirjoitti korinttolaisille: ”Sillä me emme tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä ahdistuksesta, jossa me olimme Aasiassa, kuinka ylenpalttiset, yli voimiemme käyvät, meidän rasituksemme olivat, niin että jo olimme epätoivossa hengestämmekin” (2 Kor.1:8).

Kreikankielen sana, jota Paavali käyttää epätoivosta tässä jakeessa, on käännettynä: ”Emme pystyneet tajuamaan sitä, olimme epätoivoisia kuolemaan asti”. Hän sanoo siis: ”Halusimme kuolla, koska emme kyenneet ymmärtämään tapahtumia, joiden läpi olimme menossa. Olimme ahdistuneet yli kestokykymme”.

On vaikea kuvitella näiden sanojen tulevan Paavalilta. Kuka luotti Jumalaan enemmän kuin tämä peloton apostoli? Kuka paastosi ja rukoili enemmän kuin Paavali? Kenen rukouksiin olisi vastattu enemmän? Silti Paavalin kohdallekin osui murheen hetki, jonkalaista hän ei ollut koskaan kokenut. Millainen tila se oli?

Jotkut Raamatun tulkitsijat uskovat, että se oli yhdistelmä koetuksia, niiden joukossa syvä mielen ahdistus. Sen aiheuttivat ne ihmiset, joita Paavali rakasti ja jotka myöhemmin kääntyivät häntä vastaan. Nämä läheiset ystävät eivät ainoastaan torjuneet häntä, vaan levittivät hänestä valheita. He vetivät lokaan hänen nimensä. Lisäksi Paavali joutui alamaihin pahojen sairauksien tähden. Hän koki haaksirikon enemmän kuin yhden kerran, ja häntä vastaan punottiin pahoja salajuonia hänen tappamisekseen. Kaiken kukkuraksi Paavalilla oli suuri huoli monista seurakunnista.

Tämä kaikki olisi näyttänyt liian suurelta taakalta yhden miehen kannettavaksi. Kun lasketaan kaikki yhteen, ne eivät yksin olisi selittäneet sitä syvää epätoivoa, jota Paavali tunsi. Hän kirjoitti: ”Vajosin sellaiseen ahdistukseen, etten uskonut selviäväni siitä hengissä. Ajattelin sen voivan tappaa minut.”

Tietenkin Paavali pelastui siitä. Hän palasi voittajana, mutta hän ei koskaan unohtanut tuota kaameaa epätoivon hetkeä.

”Ja hän pelasti meidät niin suuresta kuolemanvaarasta, ja yhä pelastaa, ja häneen me olemme panneet toivomme, että hän vielä vastakin pelastaa”(2 Kor.1:10). Paavali siis sanoi: ”Jumala pelasti meidät ja Hän pelastaa meidät vastakin. Olemme panneet toivomme Häneen ja Hän kyllä pelastaa meidät.”
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

RISTIN VAATIMUSTEN KOHTAAMINEN

ViestiKirjoittaja Irene » 01.02.2016 08:23

    Kuva

RISTIN VAATIMUSTEN KOHTAAMINEN

Kukaan ei voi tulla Kristuksen herruuden alle, ennen kuin hän kohtaa Golgatan ristin vaatimukset.

Tämän totuuden tajuan joka kerta, kun nousen saarnaamaan. Joka viikko, kun katson saarnatuolista meidän seurakuntaamme, näen uskollisten uskovien keskellä hajallaan istuvia ei-uskovia, jotka tulivat sisään ensimmäistä kertaa. Jotkut heistä ovat menestyneitä, itseriittoisia, kovaa työtä tekeviä liikemiehiä. Toiset taas tulevat elämän eri alueilta. He kaikki ovat kuitenkin salaisten syntien raskauttamia. Nämä ihmiset elävät niin kuin mielivät, ei minkään hengellisen arvovallan alla, vaan tyhjinä ja pettyneitä. He ovat kyllästyneet etsimään nautintoa, joka ei koskaan tyydytä heitä.

Voisin saarnata erilaisia saarnoja periaatteista ja käyttäytymissäännöistä tai siitä, kuinka selvitä stressistä tai käsitellä pelkoa ja syyllisyyttä. Mikään näistä saarnoista ei kuitenkaan saa ketään ”jättämään maailmaa”. Se ei muuta kenenkään sydäntä.

Siksi minun täytyy vain kertoa ei-uskovalle, että hänen omatahtoisuutensa, itseluottamuksensa ja uppiniskainen ponnistelunsa tehdä kaikki omalla tavallaan, tuhoaa hänet. Lopulta se vie hänet iankaikkiseen kadotukseen.

Jos en anna hänelle tätä sanomaa, suljen häneltä taivaan ikuisiksi ajoiksi. Silloin minä olen tehnyt hänestä kaksinkertaisesti jäsenen helvettiin. Hänen tilansa on oleva pahempi, kuin ennen tuloaan ovista sisään.

Minun täytyy tuoda tuo ihminen kasvotusten sanoman kanssa, jossa hänen pitää tulla ristiinnaulituksi riippumattomuuteensa. Minun täytyy osoittaa hänelle, että hänen pitää tulla ulos uskotellusta omahyväisyyden maailmastaan. Minun täytyy kertoa hänelle, ettei ole muuta tietä rauhaan tässä elämässä kuin täyden antautumisen kautta Kuningas Jeesukselle.

Muutoin olen pettänyt tämän ihmisen. Olen lisäksi tehnyt hirvittävän, pahimman laatuisen ylpeyden synnin: Olen pitänyt häntä ”kääntyneenä”, jotta itse näyttäisin hyvältä. Älköön sitä tapahtuko koskaan!

Jeesuksen Kristuksen evankeliumin julistajana minun tulee puhua Hänen totuuttaan kaikille, jotka tekevät totisen parannuksen: ”Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi” (2 Tim. 3:12).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

JEESUKSEN LÄSNÄOLON VOIMA

ViestiKirjoittaja Irene » 02.02.2016 08:19

    Kuva

JEESUKSEN LÄSNÄOLON VOIMA

En voi puhua toisten pastorien puolesta, voin vain puhua siitä, mitä tiedän. Viisikymmentä vuotta olen puhunut kovimmille, pahimmille syntisille maan päällä: huumeaddikteille, alkoholisteille, prostituoiduille. Sanonpa vain, että nämä syntiset vastustivat evankeliumin totuutta vähemmän kuin monet, jotka istuvat kirkonpenkissä ja ovat sokeita omalle tilalleen.

Tuhannet ihmiset, jotka käyvät kirkossa säännöllisesti ympäri Amerikkaa, ovat paatuneempia kuin kukaan kadulla asuva. Ei mikään kaunopuhe, puolitotuuden evankeliumi voi murtaa heidän pahuutensa muureja.

Saulus Tarsolainen oli juuri sellainen paatunut uskonnollinen ihminen: fariseus fariseusten joukossa, suoraselkäinen hahmo, uskonnollisen yhteisönsä eliittiä. Hänellä on kaikki hallinnassa. Tuliko Jeesus siis kilpailemaan suosiosta tämän miehen kanssa, kysyen, mitä tämä mies tahtoi nähdä synagogajumalanpalveluksessa?

Ei, Jeesus painoi Sauluksen maahan sokaisevalla valolla, Kristuksen läsnäolon koko loisteella. Se oli lävistävä kohtaaminen, joka paljasti Sauluksen sydämen ja osoitti hänen syntinsä (ks. Ap.t.9:1- 9).

Kristuksen evankeliumin julistajana minun on syytä tehdä samoin. On minun asiani saada ihmiset vakuuttumaan syntisyydestään. Minun pitää varoittaa heitä vaarasta, joka odottaa heitä, jos he jatkavat elämäänsä entisellä tavalla. Siihen ei kuulu imartelu, tai hienovaraisuus tai se, että saan heidät pitämään minusta. Ne eivät muuta heidän tilaansa.

Yksinkertaisesti ilmaistuna minun tulee johtaa ihmiset hylkäämään kaiken ja seuraamaan Kristusta, jota he pitävät epämiellyttävänä. Vain minussa asuva Pyhä Henki voi selviytyä tehtävästä. ”Sillä minä en ole vetäytynyt pois julistamasta teille kaikkea Jumalan tahtoa” (Ap.t.20:27).

Älä ymmärrä väärin, mitä yritän sanoa. Minä julistan anteeksiantamusta, armoa ja Kristuksen rakkautta kaikille. Teen sen kyyneleiden läpi. Ainoa asia, joka voi lävistää paatuneiden ihmisten sydämiin nousseita muureja, on Jeesuksen läsnäolo. Sen täytyy kuulua katuvien, rukoilevien pastoreiden ja seurakuntalaisten suusta.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

MISSÄ OVAT TIMOTEUKSET?

ViestiKirjoittaja Irene » 03.02.2016 07:19

    Kuva

MISSÄ OVAT TIMOTEUKSET?

Elämme aikaa, jossa vaanii maailmanlaajuinen uhka. Sen aiheuttaa suunniteltu ydin- tai kemiallinen räjähdys. Miljoonien ihmisten sydämet pettävät pelosta. Kristuksen seurakuntaa haastetaan enemmän kuin koskaan aikaisemmin historian aikana. Katsomme maailmaa, joka kieppuu kaaokseen.

Kun katselen tätä kaikkea, kysyn: ”Missä on Kristuksen auktoriteetin ääni? Missä ovat paimenet, seurakunnat, maallikkouskovat, joka ajattelevat Jeesuksen tavoin? Missä ovat ne, jotka eivät ponnistele oman päämääränsä saavuttamisessa, vaan etsivät Herran mieltä näinä aikoina?”

Ne, jotka keskittyvät vain oman itsensä parantamiseen, ajautuvat kauas Kristuksen läheisyydestä. He saattavat kyllä saarnata Kristusta, mutta he tuntevat Häntä vähemmän ja vähemmän. He avaavat sydämensä suurille kiusauksille.

Kysynpä sinulta: Pyrkiikö oma seurakuntasi vastaamaan Kristuksen huolenaiheisiin, vaikkei kukaan näytäkään olevan samanmielinen Paavalin kanssa? Entä sinä itse? Kun näet jonkun työttömänä, rukoiletko hänen puolestaan? Yritätkö löytää tapoja auttaa häntä? Palvella?

Missä ovat tämän päivän nuoret Timoteukset? Missä ovat Jumalan nuoret miehet ja naiset, jotka pystyvät vastustamaan houkutusta menestykseen ja tunnustukseen? Missä ovat ne, jotka suostuvat hartaaseen rukoukseen ja alistavat kaiken elämässään Kristukselle ja Hänen seurakunnalleen, uskollisina palvelijoina?

Rukouksemme tulisi olla: ”Herra, en tahdo keskittyä vain itseeni maailmassa, joka kieppuu hallitsemattomasti. En halua huolehtia omasta tulevaisuudestani. Tiedän, että Sinä pidät polkuni käsissäsi. Herra, anna minulle Sinun mielesi. ajattelusi, huolen aiheesi. Minä haluan sinun palvelijasi sydämen”.

”Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat”(1 Tim.4:16).
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Edellinen

Paluu Isän sydämeltä, rohkaisukseksi, virvoitukseksi.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron