Anna arvoni kasvaa

Niinkuin on kirjoitettu, ja miksei vahvempaakin "ruokaa".

Anna arvoni kasvaa

ViestiKirjoittaja Miranda-Irmeli » 28.01.2015 11:08

Tänään saamme lukea jotain, joka voi ilahduttaa myös sinun sydäntäsi. Jumala on näet, tullut lohduttamaan sinua ja Hänen tahtonsa on, että sinäkin tuntisit olevasi arvokas!

Kuva

Alussa, kun Jumala loi tämän koko maailmankaikkeuden - ja myös ihmisen, Hän näki, että se on HYVÄ! - Nyt, kun Jumala näki, että se on hyvä, niin se todellakin on hyvä! Vieläpä niin pitkälle Jumala näki, että Hän korjasi sen, minkä ihminen itse turmeli heikkoudessaan. Hän lähetti sovittajan, Jumalan Karitsan, joka pois ottaa maailman synnin. (Joh.1:29)



Tiedämme ihmiselämästä sen, että toisinaan saatamme joutua - syystä tai toisesta - arvottomuuden asemaan tai tunteeseen. Sehän saattaa johtua omasta syyllisyydestä, tai sitten ulkoapäin tulevasta arvottomuuden osoittamisesta. Erään kerran Psalmin kirjoittaja rukoileekin hartaasti Jumalan edessä:



"Anna minun arvoni kasvaa ja lohduta minua jälleen. Niin minä myös ylistän harpulla Sinua, Sinun uskollisuuttasi, minun Jumalani, soitan kanteleella kiitosta Sinulle, sinä Israelin Pyhä. Minun huuleni riemuitsevat, kun minä Sinulle soitan, ja myös minun sieluni, jonka Sinä olet lunastanut." Ps.71:21-23



Tähän rukoukseen ja anomukseen liittyi selkeä päämäärä. Psalmin kirjoittaja tahtoi ylistää Jumalan pyhää nimeä ja hän tiesi, ettei hänen soittamisestaan tule yhtään mitään arvottomuuden tunteessa. Myöskään hänen sielunsa ei virittäydy kiitokseen ja ylistykseen tuossa tilassa.



Lohduta minua jälleen, kaikuvat sanasta. Tarvitsemme lohduttajaa, ja Jumala onkin "kaiken lohdutuksen Jumala"! (2.Kor.1:3) Mikään ei tule antamaan vertoja Jumalan lähettämälle lohdutukselle! Niin taidollisesti ja täydellisesti Jumala usein lähettää juuri sopivan lohdun murheen keskelle. Tapaankin rukoilla nämä sanat, kun murhe ja huoli ovat vallanneet sydämeni: "Lohduta minua jälleen"! Usein olen saanut yllättyä Jumalan lähettämästä vastauksesta. Kuinka se nostaakaan ja ilahduttaa sydäntä! Noina hetkinä saatan laulella kielillä, kiittää ja ylistää Herraa, joka on varsinkin uskovien vapahtaja!



?Mutta jos olemme ahdistuksessa, niin tapahtuu se teille lohdutukseksi ja pelastukseksi.? 2.Kor.1:6



Myös apostolit löysivät alkuseurakunnan aikana arvoa ja lohtua Jumalasta vaikeiden tilanteiden keskellä. Kristittyjä vainottiin jopa niin, että heitä tapettiin, ruoskittiin ja heitä suljettiin usein vankiloihin. Tällaisessa tilanteessa apostolit iloitsivat kärsimystensä keskellä:



Niin he lähtivät pois neuvostosta iloissaan siitä, että olivat katsotut ARVOLLISIKSI kärsimään häväistystä Jeesuksen nimen tähden. Eivätkä he lakanneet, vaan opettivat joka päivä pyhäkössä ja kodeissa ja julistivat evankeliumia Kristuksesta Jeesuksesta. Apt.5:41-42



Jumala tahtoo johdatella meitä pois arvottomuuden ja masennuksen tunteesta. Hänen sanansa kertoo, miten ihmeellisesti meidät on luotu. (Ps.139:7-18) Hän tietää, mitä tekoa olemme, Hän muistaa meidät maan tomuksi, mutta kuitenkin Hänellä on suuri suunnitelma jokaisen ihmisen varalle. Sinäkin olet osa suurta kokonaisuutta ja saat Herraan uskovana olla vaikuttamassa Hänen hyvää tahtonsa toteutumista tämän ajan keskellä.



Mutta Jumala, joka masentuneita lohduttaa, lohdutti meitä Tiituksen tulolla, eikä ainoastaan hänen tulollansa, vaan myöskin sillä lohdutuksella, jonka hän oli teistä saanut, sillä hän on kertonut meille teidän ikävöimisestänne, valittelustanne ja innostanne minun hyväkseni, niin että minä iloitsin vielä enemmän. 2.Kor.7:6-7



Jumala tahtoo myös lohduttaa ikuisella lohdutuksella. Se tarkoittaa, että Hän on kiinnostunut sinun iankaikkisuuskohtalostasi. Hän rakastaa sinua ja tahtoo johdatella sinut ikuiseen elämään Jeesuksen sovitustyön kautta. Jos tänään tunnet arvottomuutta, saat omistaa Jeesuksen haavojen kautta täydellisen arvon. Se on Jumalan lapseuden asema. ? Hänessä sinäkin olet arvokas ja suurenmoinen ihminen.



Ja meidän Herramme Jeesus Kristus itse ja Jumala, meidän Isämme, joka on rakastanut meitä ja armossa antanut meille iankaikkisen lohdutuksen ja hyvän toivon, lohduttakoon teidän sydämiänne ja vahvistakoon teitä kaikessa hyvässä työssä ja puheessa. 2.Tess.2:16-17



Inhimillisesti koemme kyllä vajavaisuuden ja heikkouden tunteita, mutta ajattelepa, miten lohdullisesti Jumala puhuu heikkoudestasikin: Hän on luvannut olla heikoissa väkevä! Aloita tänään uskossa kiittää siitä voimasta ja armosta, millä Hän sinua vahvistaa! Omista Jumalan lohdutus sydämeesi ja tunne, millaisen arvomaailman Hän antaa! Tämä toivo ja lohdutus on myös varattu sinun osallisuudeksesi! Ota vastaan se Jumalan ihmeellisenä armolahjana!



Sillä kaikki, mikä ennen on kirjoitettu, on kirjoitettu meille opiksi, että meillä kärsivällisyyden ja Raamatun lohdutuksen kautta olisi toivo. Mutta kärsivällisyyden ja lohdutuksen Jumala suokoon teille, että olisitte yksimieliset keskenänne, Kristuksen Jeesuksen mielen mukaan, niin että te yksimielisesti ja yhdestä suusta ylistäisitte Jumalaa ja meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen isää. Room.15:4-6



Ihmeellisen ja jumalisen lohdutuksen alla saat kokea arvoa, joka saa huulesi ylistämään Herraa! Saat nostaa katseesi tämän maailman murheista, saat kiittää Vapahtajaa, joka on sinun lunastajasi ja joka vielä ennalleen asettaa kaiken, juuri niin kuin Hän itse tahtoo!



Herra, avaa minun huuleni, että minun suuni julistaisi sinun kiitostasi. Sillä ei sinulle kelpaa teurasuhri, sen minä kyllä antaisin; polttouhri ei ole sinulle mieleen. Jumalalle kelpaava uhri on särjetty henki; särjettyä ja murtunutta sydäntä et sinä, Jumala, hylkää. Ps. 51:17-19



Kiitos Jeesus, iankaikkisesta armostasi, lohdutuksestasi ja pysyvästä toivosta! Kiitos Jeesus, että sinä annat arvon, joka on korkeampi, kuin tämän maailman arvonimitykset tai asemat! Kiitos Jeesus, että minäkin saan iloita Sinusta - minun Herrani!



"Minun huuleni riemuitsevat, kun minä Sinulle soitan, ja myös minun sieluni, jonka Sinä olet lunastanut"! Ps.71:23


Pasi Kallio

- Jumalan, ainoan viisaan, olkoon kunnia Jeesuksen Kristuksen kautta, aina ja iäti. Aamen.





[*JKR = käännöksen viittaus tarkempaan käännökseen: Jumalan Kansan Raamattuun]
Kuva
Ps. 84:4
Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
Avatar
Miranda-Irmeli
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.01.2014 09:07

Paluu Opetusta Jumalan Sanan mukaan

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron