Tiedän Lunastajani elävän

Niinkuin on kirjoitettu, ja miksei vahvempaakin "ruokaa".

Tiedän Lunastajani elävän

ViestiKirjoittaja Miranda-Irmeli » 13.07.2015 12:23

Kuva

Jobin kirja kertoo melko epätoivoisesta tuskasta, joka saattaa kohdata ihmistä siitä huolimatta, että itse Jumala antaa todistuksen ihmisen nuhteettomuudesta. Jobin kirja on hyvin vaikea pala niille, jotka julistavat uskon säästävän kaikilta elämän ongelmilta.

Job menetti kaiken, mutta ei suostunut kiroamaan Jumalaa. Ahdistuksensa keskellä Job sai valtavan armon nähdä Jeesus jo kauan ennen Jeesuksen syntymää maan päälle. Job 19:25-27 on kirjoitettu: ”Mutta minä tiedän lunastajani elävän, ja viimeisenä hän on seisova multien päällä. Ja sittenkuin tämä nahka on yltäni raastettu ja olen irti ruumiistani, saan minä nähdä Jumalan. Hänet olen minä näkevä apunani; minun silmäni saavat nähdä hänet - eikä vieraana. Munaskuuni hiukeavat sisimmässäni.”

Eri englanninkieliset versiot tuovat hieman näkökulmaa tähän tekstiin. Esimerkiksi The New Revised Standard Version kertoo, että saan nähdä Jumalan vierelläni tai minua varten. Tiesitkö, että Jeesus, joka on seisova viimeisenä multien päällä, teki kaiken sinua varten? Jokainen saa ottaa tämän juuri omalle kohdallensa. Jeesuksen suorittaman pelastustyön tarkoitus on, että saat aina olla Hänen luonaan taivaassa, iankaikkisesti Jumala sinun vierelläsi ja juuri sinua varten!

Silloinkin, kun ei tunnu siltä, että Jeesus on Voittaja ylitse kaikkien tilanteiden, on ihanaa tietää Lunastajan elävän. Sitä on vaikea sanoilla selittää, joskus vain saa kokea yli ymmärryksen käyvää Jumalan rauhaa. Tunteita toki tarvitaan myös, mutta niihin ei voi turvautua. Jumalan Sanan varaan voi rakentaa koko elämänsä. Se on muuttumatonta.

Munaskuun hiukeaminen voi olla hieman hankalaa ymmärtää nykykielellä, mainittu englanninkielinen versio tarjoaa tähän apua; sydämeni pyörtyy tai menettää tajuntansa minussa. Ihmisen käsityskyky on rajallinen, kun ollaan tekemisissä Kaikkivaltiaan Jumalan kanssa. Tarjolla on ainainen ilo ja autuus Jeesuksen seurassa!

Uudessa Testamentissa kerrotaan, että aikanaan jokainen polvi joutuu notkistumaan Jeesuksen edessä ja jokainen kieli joutuu tunnustamaan, että Jeesus on Herra. On suunnattoman suuri armo saada tehdä se vapaaehtoisesti. Pakotettuna se ei enää hyödytä iankaikkisen kohtalon kannalta.



Terv. Esko Kallioniemi
Kuva
Ps. 84:4
Löysihän lintunen majan ja pääskynen pesän, johon se poikasensa laskee: sinun alttarisi, Herra Sebaot, minun kuninkaani ja minun Jumalani.
Avatar
Miranda-Irmeli
 
Viestit: 136
Liittynyt: 03.01.2014 09:07

Paluu Opetusta Jumalan Sanan mukaan

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron