Ylistyslaulu Rakkaalleni

Niinkuin on kirjoitettu, ja miksei vahvempaakin "ruokaa".

Ylistyslaulu Rakkaalleni

ViestiKirjoittaja Irene » 31.01.2016 09:24

    Kuva

Ylistyslaulu Rakkaalleni

Ylistyslaulu Rakkaalleni

Haluaisin sepittää ylistyslaulun Rakkaalleni, mutta mistä löydän sanat ylistääkseni Hänen ihanuuttaan, Hänen, joka on taivaasta, jonka elämä ulottuu mittaamattomien ikuisuuksien taa, mutta joka syntyi ihmiseksi vaatimattomaan käsityöläisperheeseen vähäpätöisessä Betlehem Efratan kaupungissa ilman, että Israelin Temppelin valvojat huomasivat mitään?
Mutta jos Israelin valvojat nukkuivatkin, kaukana Mesopotamian rannoilla juutalaiset oppineet tutkivat huolestuneina tähtitaivaan kappaleiden liikkeitä, ja eräänä päivänä he havaitsivat ilokseen: ”Juutalaisten kuningas oli syntynyt, koska Hänen tähtensä näkyy taivaalla”. He vertasivat havaintojaan ja varmistuttuaan lähtivät pitkälle ja vaaralliselle matkalle Juudeaan, jossa he menivät kuninkaan linnaan, koska tottahan siellä uusi kuningas syntyy. Mutta Betlehemistä he löysivät etsimänsä Juutalaisten kuninkaan, härkien syöttökaukalosta. Jeesus syntyi kuninkaaksi, mutta ”Minun kuninkuutensa ei ole tästä maailmasta”, kuten Hän todisti roomalaisen maaherran edessä, sillä ”muuten kansani ei olisi antanut Minua sinun käsiisi”.

Se oli ihme ihmeitten joukossa, ja koko Hänen elämänsä alusta lähtien oli ihmeellistä.
Hän ei syntynyt miehen tahdosta eikä halusta, vaan Jumalan tahdosta täyttääkseen isänsä tahdon, Hän, Jumalan ainutsyntyinen Poika, joka mielihyvin kaikessa toteutti Isänsä tahtoa.
Hänen Nimensä on profeetta Jesajan ilmoituksen mukaan ”Ihmeellinen, Neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen Isä, Rauhanruhtinas”; tai kuten Paavali sanoo; Hänessä ovat kätkettyinä kaikki viisauden ja tiedon aarteet. Taivaan joukot iloitsivat Hänen syntymäänsä.
Enkelin Marialle antaman ilmoituksen mukaan Hänelle annettiin nimi Jeesus.
”Omiensa luo Hän tuli, mutta Hänen omansa eivät ottaneet Häntä vastaan”, sillä Hän tuli todistamaan totuudesta, jonka Hänen kansansa oli unohtanut ja jota se karttoi, sillä se syytti heitä ja teki heidän omatuntonsa rauhattomaksi.
Jumala lähetti palvelijansa Johanneksen ilmoittamaan Messias Kuninkaan tulosta ja valmistamaan Hänelle tietä, mutta vain tavallinen kansa otti vastaan hänen sanomansa. Korskea ja ylpistynyt papisto ja Temppelipalvelua valvova eliitti nyrpisti hänelle nenäänsä: ”Mikä lienee sielulliselta tasapainoltaan horjahtanut, joita tulee ja menee. Antaa hänen puhua ja kastaa kansaa niin kauan, kuin se ei vaaranna meidän valtaamme ja liiketoimiamme”.

JOHANNES, Kastajaksi nimitetty, joka puhui ja kastoi Ainonin Shalemissa, tunsi Jeesuksen Jumalan antaman merkin mukaan: ”Jonka päälle näet Pyhän Hengen laskeutuvan kuin kyyhkysen ja jäävän siihen, Hän kastaa Pyhällä Hengellä ja tulella”. Tämä erämaassa asunut kamelinkarvapukuun pukeutunut profeetta lausui Hänestä: ”Katso Jumalan Karitsa, joka ottaa pois maailman synnit”. Hän totesi myös: ”Hän, joka on taivaasta, puhuu taivaallisia, mutta hän joka on maasta, puhuu maallisia”. Hän myös todisti: ”Laki tuli Mooseksen kautta, mutta armo ja totuus tulivat ihmiseksi syntyneen Jumalan Pojan kautta”. Johannes kielsi, että hän itse olisi Messias, vain Hänen edelläkävijänsä, huutavan ääni erämaassa, valmistellen Hänen tuloaan.

KUITENKIN Johanneksen täytyi lähettää seuraajiaan kyselemään aktiivisen toimintansa aloittaneelta ”Ihmisen Pojalta”, kuten Hän itseään nimitti: ”Oletko Sinä se tuleva, vai tuleeko meidän odottaa jotain toista”. Jeesus, jonka heprealainen muoto kirjoitetaan ”Jeshuah”, Jumala Pelastaa, kehotti lähettejä katsomaan, mitä hänen kättensä kautta tapahtui: ”Sokeat saavat näkönsä, halvaantuneet kävelevät, spitaaliset puhdistuvat, kuurot kuulevat, kuolleet herätetään, hyvä sanoma julistetaan köyhille, ja onnellinen on se, joka ei loukkaannu Minuun”. Juutalaisen käsityksen mukaan nämä kuuluivat Messiaan tunnusmerkkeihin.
Ihmeet ja tunnusmerkit seurasivat Hänen askeleitaan kaikkialle. Ihmiset etsivät Johanneksen todistusta Jeesuksesta, mutta Hän sanoi, että Hänelle riittää, että Isä itse todistaa Hänestä.

ENSIMMÄISEN tunnustekonsa Jeesus teki Galilean Kanassa äitinsä Marian pyynnöstä osallistuessaan ensimmäisten opetuslastensa kanssa juutalaisiin häihin, joissa iloitaan, syödään ja nautitaan rypälemehua; mutta kesken kaiken loppui viini. Maria sai tietää asiasta, mutta mistä hän tiesi Poikansa vallan? Hän kuitenkin kehotti palvelijoita toteuttamaan Hänen ohjeensa: ”Täyttäkää kolme kivistä astiaa ääriään myöten vedellä”, joka muuttui parhaaksi viiniksi, jota juhlien valvojakin ihmetteli: ”Paras viini juodaan tavallisesti ensin, ja sitten huonompaa, kun ihmiset ovat jo juopuneet, mutta paras viini on säilytetty viimeiseksi”.

IHMISET olivat hämmästyksissään Jeesuksen puheista, sillä Hän puhui kuin se, jolla on valta, eikä kuten heidän pappinsa ja kirjanoppineensa.
Jeesus, Hän, joka oli tullut taivaasta, puhui ilmoitustietoa. Hän ilmoitti asioita, joita Hän oli kuullut Isältään. Papit ja kirjanoppineet puhuivat sovellustietoa, miten oppia sovelletaan käytännössä. Jeesus sanoi puhuvansa siitä, mitä Hän kuuli Isältään ja tekevän sitä, mitä näki Hänen tekevän. Fariseukset ja kirjanoppineet utelivat Häneltä, kuka on Sinun Isäsi?

PAPPIEN ja kirjanoppineiden velvollisuutena oli valistaa kansaa ja valvoa heidän hengellistä elämäänsä, mutta he olivat täysin syrjäyttäneet Mooseksen ja profeettojen vaatiman sydämen ympärileikkauksen, ja koko Jumalan palveluselämä oli taantunut kuolleiksi muotomenoiksi.
Äärimmäisen tarkkaan he seurasivat Lain 613 käskyn ja kiellon pikkutarkkaa noudattamista,
joista kuitenkin suurin osa oli ns. aitakäskyjä, joilla pyrittiin suojaamaan pääkäskyn rikkomista.
Jeesus joutui jatkuvasti kahnauksiin fariseusten ja kirjanoppineiden kanssa, jotka olivat erityisen tuohtuneita siitä, että Jeesus paransi sairaita sapattina, kuten eräs synagogan esimies totesi kansalle: ”7 päivää teillä on parantua sairauksistanne, miksi teidän pitää tulla parannettaviksi sapattina?” Käskyn noudattaminen oli tärkeämpi kuin ihmisen auttaminen.
Tai kun opetuslapset hieroivat viljantähkiä käsissään, kun heidän oli nälkä, mikä fariseusten mielestä oli sapatin rikkomista, tai kuivettuneen käden parantaminen synagogassa.
Jeesus totesi heille: ”Sapatti on ihmistä, eikä ihminen sapattia varten”.

JEESUKSEN toiminnassa on selvästi nähtävissä hänen tapansa katsoa asioita Jumalan näkökulmasta, mitä fariseukset ja kirjanoppineet eivät käsittäneet, kuten he eivät myöskään ymmärtäneet hänen valtaansa sairauksien ja pahojen henkien yli, vaan he totesivat: ”Belsebubin, riivaajien päämiehen, voimalla hän ajaa ulos riivaajia”. Jeesus antoi tästä hyvin vakavan varoituksen: ”Minua he saavat pilkata miten haluavatkin, ja se annetaan heille anteeksi; mutta joka pilkkaa Pyhää Henkeä, sitä ei anneta hänelle anteeksi, ei tässä eikä tulevassa ikuisessa elämässä”. On vaarallista arvostella toisten hengellistä työtä.

EI Jeesus tuominnut mitään ihmisryhmää, Hän vain paljasti heidän teeskentelynsä ja valheellisuutensa. ”En Minä ole tullut tuomitsemaan maailma, vaan pelastamaan sen”, Hän sanoi. ”Mutta vaikka tuomitsisinkin, Minun tuomioni olisi oikea, sillä Isä antoi Minulle kaiken tuomiovallan”. Hän totesi noista teeskentelijöistä: ”Jos Minä en olisi puhunut heille, ei heillä olisi syntiä, mutta nyt he eivät tiedä, miten syntinsä peittäisivät”. Hän totesi, että se Sana, jonka Hän heille puhui, oli tuomitseva heidät viimeisellä tuomiolla. Mutta ”joka ottaa vastaan Hänen Sanansa ja toteuttaa sitä elämässään, ei koskaan näe kuolemaa, sillä hän on siirtynyt kuolemasta elämään, mutta joka ne hylkää, Jumalan viha pysyy hänen yllään”.

JEESUS valitsi opetuslastensa ydinjoukon tavallisen kansan keskuudesta, eikä oppineista johtajista ja papeista, sillä Hän halusi perustaa ”Uuden Liiton”, ei entistä korjaamalla. ”Jokainen istutus, joka ei ole Isäni istuttama, on juuriaan myöten revittävä pois”. Ei Hän tullut Lakia kumoamaan, vaan täyttämään sen, todeten, ettei pieninkään piirto Laista koskaan häviä. Hän todisti, ettei kukaan voinut osoittaa Häntä syylliseksi yhteenkään syntiin.
JEESUKSEN todellinen vastustaja oli kuitenkin saatana, tuo langennut kerubi, maailman hallitsija, joka ylpistyi kauneuttaan ja loistokkuuttaan ja halusi nousta Jumalan paikalle. Saatana yritti surmata Hänet jo pienenä vauvana Herodeksen käsien kautta.
Häntä vastaan Jeesus taisteli erämaassa paastottuaan 40 päivää, ja saatana yritti kietoa opetuslapsiakin verkkoonsa, kuten Jeesus totesi: ”Saatana on seulonut teitä kuin nisuja saadakseen teidät valtaansa, mutta olen rukoillut teidän puolestanne, ettei uskonne joutuisi hukkaan”. ”Enkö Minä valinnut teitä te kaksitoista, ja yksi teistä on saatana”.

OPETUSLASTEN oli vaikea ymmärtää Jeesuksen puheita, sillä he katsoivat asioita maallisin silmin; kuten sitäkin, miten vallankumouksellisia Hänen Sanansa olivat. Hän sanoi heille, että Hänellä oli paljon puhuttavaa, mutta opetuslapset eivät vielä voineet ottaa kaikkea vastaan. ”Mutta kun Pyhä Henki tulee, jonka Minä lähetän taivaasta, Hän muistuttaa teitä kaikesta”.
Jeesus sanoi Nikodemukselle: ”Ellei ihminen synny uudesti, hän ei näe Jumalan valtakuntaa”. Hänen ihmettelevään kysymykseen Jeesus vastasi: ”Ellei ihminen synny vedestä ja Hengestä, ei hän voi päästä Jumalan valtakuntaan”. Tämä on portti, jonka kautta jokaisen on kuljettava voidakseen saavuttaa ikuisen elämän, mutta se edellyttää omien oikeuksiensa kieltämistä: ”Joka ei luovu kaikesta, ei voi olla Minun opetuslapseni”.

JEESUS hallitsi luonnonlakeja tavalla, mikä mykistää ihmisjärjen: Hän tyynnytti myrskyävän meren, käveli aaltojen päällä, moninkertaisti pari leipää ja kalaa tuhansille nälkäisille. Mutta Hän käytti valtaansa vain Isänsä kunniaksi kieltäytyen toimimasta markkinatorin temppuilijain tavoin. Mutta usein Hän joutui ihmettelemään ihmisten epäuskoa. Vielä noustessaan pilven päällä Isänsä luo taivaaseen, Matteus kertoo: ”Mutta muutamat epäilivät”. Hänen neljä veljeäänkään eivät uskoneet Häneen, ennen kuin saivat todistuksen. Apostoli Paavalikin sanoo vainonneensa Kristuksen seurakuntaa epäuskon vuoksi, ennen kuin kohtasi Mestarin.
Jeesus alkoi kertoa opetuslapsilleen kärsimisestään ja poismenostaan vähitellen, eivätkä he ymmärtäneet ollenkaan, mitä Hän tarkoitti. Lopulta Hän kertoi sen heille suoraan. Silloin Pietari hätääntyneenä sanoi Jeesukselle: ”Älköön se Sinulle tapahtuko”. Jeesuksen vastaus oli jyrkkä ja yllättävä: ”Mene pois Minun edestäni saatana, sillä sinä ajattelet ihmisen etkä Jumalan tavoin”. Hän selitti tulleensa maailmaan sitä varten, koska se oli Isän tahto.

JEESUKSEN kuolinkamppailu alkoi jo kauan ennen päivää, jolloin Hänet tuomittiin kuolemaan. Hän sanoi opetuslapsilleen: ”Minun sieluni on syvästi murheellinen, aina kuolemaan asti”. Mutta Getsemanen puutarhassa Hän kävi rajuimmat kamppailunsa Saatanan houkutuksia vastaan, mutta kuitenkin antautuen Isänsä tahtoon. Kolme kertaa Hän rukoili, että tämä malja otettaisiin Häneltä pois, mutta kolme kertaa Isä vaikeni. Jeesus tunsi päällään koko langenneen ihmiskunnan syntien taakan, mikä murskasi Hänen sydämensä. Hänen hikipisaransa olivat kuin veripisaroita, jotka putoilivat maahan, mutta opetuslapset nukkuivat surusta. Käytyään läpi tämän kiirastulen Jeesus antautui rauhallisesti vihollistensa mielivallan alle, ottaen vastaan heidän sylkensä ja Lain vastaisen pahoinpitelynsä.
Jeesus käytti muutamia kertoja itsestään nimitystä aramealaista nimitystä Ena Na, joka sananmukaisesti tarkoittaa ”Minä Olen”, mutta jonka tulkinta on ”Minä olen Elävä Jumala”.
Se on Jumalan nimi, jota juutalaiset hyvin arkaillen käyttivät. Sitä nimeä Hän käytti Häntä kiinni ottajien sanoessa etsivänsä Jeesus Nasaretilaista, mikä kaatoi heidät maahan.

JEESUKSEN kuolinkamppailu ristillä kesti kuusi tuntia. Yhdeksän aikaan Hänet naulittiin keskimmäiseen ristiin; kahdentoista maissa Israel peittyi iltahämärään, jota kesti kolme tuntia. Normaali auringonpimennys se ei voinut olla, koska se kestää vain muutamia minuutteja, ja se huomioitiin Roomassa saakka, jossa se merkittiin aikakirjoihin.
Kolmen aikaan Jeesus huusi suurella äänellä, kallisti päänsä ja nukkui pois. Samaan aikaan sattui maanjäristys, joka halkaisi kallion, jolle ristit oli pystytetty. Koska oli suuren sapatin aatto eikä ristiinnaulittuja haluttu jättää ristille, kuoleman jouduttamiseksi kahden rikollisen sääriluut rikottiin, mutta ei Jeesukselta, koska Hänet todettiin kuolleeksi. Varmistaakseen asian sotilas työnsi keihäänsä Jeesuksen vasempaan kylkeen, josta heti vuoti tumman-punaista verta ja kirkasta veriheraa, jotka valuivat maanjäristyksen tekemään halkeamaan. Temppelin kaikkein pyhintä temppelisalista erottava suuri ja painava esirippu halkesi kahtia ylhäältä alas. Samalla uhritoimitukset menettivät voimansa Temppelin hävitykseen saakka, kuten papit vaikeroivat. Useita pyhien ruumiita nousi ylös haudoista ja ilmestyi monille.

MUTTA VOIKO tavallinen syntinen mies kutsua Jumalan Poikaa rakkaakseen?
Eikö paremminkin tulisi lähestyä Häntä kuin Pietari, joka Kinneretistä Jeesuksen ohjeen mukaan saamastaan suuresta kalansaaliista hämmentyneenä lankesi vavisten Jeesuksen jalkojen juureen sanoen: ”Mene pois minun edestäni, Herra, sillä minä olen syntinen ihminen”?
Jeesus sanoi opetuslapsilleen toimintansa loppupuolella: ”Ystäviksi Minä sanon teitä, sillä palvelija ei tiedä, mitä hänen herransa tekee”. Jeesus rakastaa opetuslapsiaan.

JEESUS otti kuolleista nousemisensa jälkeen Shimon Pietarin erilleen Kinneretin järven rannalla kysyen häneltä: ”Shimon, Joonaan poika, rakastatko sinä Minua enemmän kuin nämä?” Pietari häpeili vastata, sillä hän oli muutamia päiviä aiemmin kieltänyt Hänet kolme kertaa. Jeesus toisti kysymyksen, johon Pietari vastasi yhtä epävarmasti. Jeesuksen toistaessa saman kysymyksen kolmannen kerran jotain särkyi Pietarin sydämessä: ”Herra, Sinä tiedät kaikki, Sinä tiedät, että olet minulle Rakas”. Jokaiseen Pietarin rakkauden tunnustukseen liittyi Herran antama tehtävä, mutta viimeinen tunnustus avasi näyn tulevaisuuteen, millaisella kuolemalla Pietari oli kirkastava Herraansa. Pietari oli lopulta valmis luopumaan oikeudestaan itseensä toteuttaakseen Mestarinsa tahtoa.
JEESUS KRISTUS, minun Herrani ja Vapahtajani, syntyi Kuninkaaksi, ja Kuninkaana Hän on kerran tuleva takaisin maan pinnalle suuressa kirkkaudessa pyhien enkeliensä ja pyhiensä kanssa. Silloin Hänen jalkansa koskettavat ensimmäiseksi maan pintaa Öljyvuorella.
Kastel 08.04.2013 Gavriel

http://israelupdate.achlak.net/?page_id=4847
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Paluu Opetusta Jumalan Sanan mukaan

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

cron