Jeesus on Herra/ Helmikuu

- sydämeni ajatuksia päivittäiseen uskonelämään
Turkka Aaltonen

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 21.02.2014 08:44

      Kuva

    21.2.
    Eräässä ammattiyhdistyslehdessä käsiteltiin kirkollisia asioita. Siinä todettiin: ”Herätysliikkeet eivät ole katoavaa kansan-perinnettä, ne ovat levinneet uusiin seurakuntiin. Herännäisyydellä oli 20 v. sitten toimintaa joka neljännessä seurakunnassa, nyt sitä on joka kolmannessa. Samoin laestadiolaisuus on laajentunut. Paikoillaan on polkenut vain evankelinen liike. Tarjolla on kokonainen kirjo hengellisen elämän vaihtoehtoja hyvässä sovussa kirkon sisällä. Myös uudempien liikkeiden toiminta on laajentunut, mm. Kansanlähetys on vahvistanut asemiaan. Samoin karismaattisen liikkeen toiminta on vahvistunut.”
    Me olimme polkeneet paikoillaan, todettiin. Miksi SLEY oli pysähtynyt, siirtynyt marssista paikalla käyntiin? Johtuiko se siitä, että minä olin sen palveluksessa? Ilmeisesti kyse oli omaehtoisesta valinnasta, olimme valinneet itse marssijärjestyksemme. Edustimme opillisesti tinkimätöntä linjaa, emme tehneet kaikkien kanssa yhteistyötä. Olimme valinneet yksinäisen kulkijan tien, emmekä kuitenkaan olleet niin vahva liike, että olisimme kyenneet johtamaan kansaa. Meillä oli oppositioliikkeen maine. Arvostelijoiden mielestä edustimme kirkollisesti äärioikeistoa. Meitä katsoessa, sanottiin: Heillä oli kova ilme, kylmä katse ja purevan arvostelevat sanat.
    Mutta minne siis olikaan kadonnut armon avaruus, missä maailmaa syleilevä Jumalan rakkauden julistus, missä pelastuksen riemu? Oliko iloinen evankelisuus niellyt happamia pihlajanmarjoja? Pitikö nyt löytää purkillinen taivaallista hunajaa ja astia luvatun maan maitoa? Pitikö helluntain väkevän tuulispään puhaltaa yläsalissamme (Luther-taloissa, rukoushuoneissa), että olisimme lähteneet liikkeelle? ”…tulee myös olla hyvä todistus ulkopuolella olevilta” 1.Tim.3:7.
    Protestilla on varmasti paikkansa kirkossa, mutta elämä ei synny pelkästä protestista. Ehkä meidän on syytä arvioida omaa asennettamme ja suhdettamme muihin. Tai ehkä olemme liiaksi joutuneet keskittymään yleisiin ongelmakysymyksiin ja oma koti onkin jäänyt hoitamatta? Tarvitsemme kipeästi Kristuksen kohtaamista, että hyvä Vapahtaja hoitaisi sairautemme terveeksi. Tarvitsemme Jeesuksen veren puhdistusta ja uudistusta, niin että se tuntuu, näkyy ja kuuluu; että muutkin sen huomaavat. Vain Herramme voi saada aikaan todellisen Kristusmarssin evankelisuudessa. Vain hän voi poistaa pysähtyneisyyden ajan ja tavat.
    Tule siis Herra Jeesus!
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.02.2014 08:44

      Kuva

    22.2.
    Laitoin radion auki. Sieltä tuli joku imelä rakkauslaulu, joka oli olemukseltaan kuin siirappi. Vaihdoin asemaa ja siellä oli sama juttu. Tällainen musiikki oli suosittua, sitä kannatti kustantaa, sillä siitä sai varmasti omansa pois. Mutta sisällöltään se oli tyhjänpäiväistä ja kuollutta, mitäänsanomatonta tunteilua ja hempeilyä, jopa valheellista. Ikävä, että oli paljon, ihmisiä, jotka elivät näiden rakkauslaulujen sanomaa joka päivä.
    Joskus Jumalan sanansaattaja on hieman samassa asemassa kuin nykyajan laulut. ”Ja katso, sinä olet heille kuin rakkauslaulu, kauniisti laulettu ja hyvin soitettu: he sanojasi kyllä kuuntelevat, mutta eivät tee niitten mukaan” Hes.33:32. Hyvä sanoma ei mennyt perille. Ihmiset kyllä kuuntelivat, mutta eivät tehneet sanojen mukaan. Ei syntynyt todellista mielenmuutosta eikä ojentautumista Jumalan tahtoon.
    Näin käydessä Raamatun sanasta tulee harrastuksen-omainen ajankulu, johon voi suhtautua niin kuin itse lystää. Saarnaaja on kuin jonglööri, joka kutsutaan esiintymään kuin taiteilijaa. Puheen jälkeen hänelle osoitetaan taputuksia, annetaan pieni rahakorvaus, kuppi kahvia ja pyydetään tulemaan toistekin. Uskonnollinen ohjelmatoimisto toimii.
    Kristityn on valvottava omaa sydäntään ja elämäänsä Jumalan sanan valossa. Muuten tulee vaikeuksia. Ei pidä olla herkkäuskoinen vaan uskovainen, silloin ottaa todesta kirjoitukset ja laittaa ne käytäntöön. Tässä suhteessa Raamattu on hyvin käytännöllinen kirja ja käytännössä toteutuva.
    Raamattua lukiessaan on aina asetettava itselleen kysymys: mitä tämä merkitsee minulle? Mihin johtopäätöksiin tämä sana minut viekään? Mitä Jumala haluaa nyt minulle sanoa? Miksi luin juuri nyt tämän kohdan sanasta?
    Sun sanas’ kutsuu kutsuu luokses’ meitä, Jeesus. Anna meille voimaa ja uskoa tehdä sanasi mukaan, että elämästämme tulisi Jumalan rakkauslaulu.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 23.02.2014 09:37

      Kuva

    23.2.
    Olin gospel-konsertissa. Eräs kirkko oli kerännyt suojiinsa runsaanlaisesti nuorta ja vähän varttuneempaakin hengellisen nuorisomusiikin harrastajaa. Istuin varmuuden vuoksi eteisessä, jonne musiikki vielä mainiosti kuului. Se olisi varmasti kuulunut hyvin läpi paksun kiviseinänkin?
    Istuessani siellä huomasin ajattelevani melko kriittisesti. Huomasin arvostelevani musiikkia, laulujen sanoituksia, laulajan esitystapaa, esiintyjien teatraalisuutta, yleistä ilmapiiriä. Kaduin asennettani. Rukoilin nuorten edestä. Jumala tehköön enemmän kuin minun uskoni tai hengellisyyteni edellyttää! Useinhan herätys kolkuttelee niitä ovia, joita ei kaikkialla hyväksytä. Perintövaroilla voidaan ylläpitää kuolluttakin kristillisyyttä, jossa rakastetaan vain itseään ja samoin ajattelevia. Oikeaoppisuus ei koskaan korvaa rakkautta. Moni maailman ihminen on menossaan paljon rehellisempi kuin huono kristitty. Hän ei voi ajatella olevansa Jumalan oma, koska elämä puuttuu. Huono kristitty taas saattaa olla hyvinkin häijy ja kuitenkin pitää itseään taivaskelpoisena.
    Sanamme ovat uskomme tulkki, joskus valitettavasti myös epäuskon todistus. ”Kaikessa tässä Job ei tehnyt syntiä eikä puhunut nurjasti Jumalaa vastaan” Job 1:22. Arvostelu on herätyksen vihollinen, siksi moni herätysliikkeen jäsen ei koskaan näekään herätystä. Eihän etsivä nuori ihminen kaipaa riitaisaa seuraa. Hän kaipaa Jumalaa. Nuori sydän kaipaa Jumalaa. Hän ei ajattele, että kristillisyys on suomalaista tai amerikkalaista, evankelista tai uuspietismiä, luterilaista tai reformoitua. Eikä oikeaa kristillisyyttä olekaan kuin taivaasta.
    Gospel-konsertti päättyi. Hyvä pojat! Teette hyvää työtä. Jumala on teidät kutsunut työhönsä. Hän rakastaa, hoitaa, kasvattaa ja siunaa teitä. Kulkekaa edelleenkin avatuista ovista. Älkää väsykö arvostelijoiden kylmään syysmyrskyyn. Jos te ette kerro nuorille evankeliumia niin kuka sitten?
    Herra armahda meitä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.02.2014 08:05

      Kuva

    24.2.
    Olin jossakin työmatkalla työtoverini kanssa ja keskustelimme vanhasta hengellisestä laulusta: ”Näin syntisenä, Herra, mun täytyy vaeltaa”. Ystäväni pilkkasi laulua ja sanoi, ettei se ollut mikään uskovan laulu, vaan epäraamatullinen. Minusta laulu oli hyvä ja olin saanut itse sen sanomasta siunausta. Keskustelu jäi siihen. Myöhemmin samalla kaverilla oli elämässä tosi vaikeaa. Häneltä meni työpaikka, koti jouduttiin myymään, vaimo jätti hänet, terveyskin alkoi reistailla, hän ryypiskeli ja uskovat arvostelivat. Ajattelin, että nytkö tuon vanhan laulun sanoma olisi hänen kohdallaan ajankohtainen?
    Hengellinen ylpeys on paha tauti, sillä sysää Kristuksen aina pihalle. ”Minä olen rikas, minä olen rikastunut enkä mitään tarvitse; etkä tiedä, että juuri sinä olet viheliäinen ja kurja ja köyhä ja sokea ja alaston” Ilm.3:17. Oma arvio itsestään ja Jumalan arvio ihmisestä eivät käy yksiin. Mutta vain toinen on oikein.
    Laulussa sanottiin, että ”Sä suostut mahdottoman, mun luona asumaan… kaikes’ kantamaan…Et väsy…” Uskovan suuria löytöjä on Jeesuksen rakkaus ja väsymätön huolenpito silloinkin, kun hän on huomannut uskovan huonouden ja kehnon kristillisyyden. Jumalan Poika kantaa sitä, joka antautuu kannettavaksi ja heikkoudessaan asettuu lepäämään Herran käsivarsille.
    Joskus kristitty on niin pyhä, ettei hän ole lainkaan pyhä. Silloin hän kylmenee uskossaan. Laulussa sanottiin: ”Mä mato vain ja savi oon huono sotija” Lieneekö kukaan vapaaehtoisesti suostunut madon vertaiseksi? Mutta Pyhän Hengen täyteys vie joskus niin alas. Eikä sellainen tunne pärjäävänsä hengellisissä taisteluissa.
    Mutta parhaimmillaan surkeus vie Herran luokse, aivan likelle häntä: ”Mä sydämelles’ halaan… sua kaikess’ kuulemaan… Sä rohkeaksi hoidat ja uskon vahvistat” Jeesuksen sydämellä on uskovan paras paikka, siinä tyyntyy levoton mieli, synti irrottaa otteensa ja maailmalle on helppo kääntää selkänsä. Vapahtaja synnyttää uskon ja rohkaisee.
    Uskovan murhenäytelmä on siinä, että Jumala on antanut hänelle suuret lahjansa ja kristitty vain valittaa. ”kiitos köyhä on; niin usein nurkumiellä mä kuljen… mua hoidat lahjojas tuhlaillen” Itseensä katsominen, ongelmiin katsominen ja vertailu tuottaa aina nurjaa mieltä Jumalaa kohtaan.
    Varjele minut hengellisestä ylpeydestä, Herra, ja vie tykösi. ”Oi, mikä ilo mulla, kun arvotonna saan joukossa pyhäin olla, rannoilla rauhan maan.” Aamen.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 25.02.2014 08:06

      Kuva

    25.2.
    Alkoholin käyttö on taas saamassa suosiota kristillisissä piireissä. Siihen lienee syynä ajanhenki. Tiedotusvälineet antavat myönteisen kuvan alkoholista ja se lisää myyntiä, seuraavaksi rahastetaan juopottelun seurannaisilla: kuten väkivalta, murhat, mustasukkaisuus, avioerot, potkimiset, hakkaamiset, pelot, hylkäämiset, huumeet, vankeus, jne.
    Raittius ei pelasta ketään, ilman Jeesusta ihminen joutuu helvettiin. Mutta raittiudella on myöskin toiset kasvot kristillisyyden kannalta. Raamattu sanoo: ”Olkaa raittiit ja valvokaa. Teidän vastustajanne, perkele, käy ympäri niin kuin kiljuva jalopeura, etsien, kenen saisi niellä” 1.Piet.5:8. Raitis merkitsee tässä ”viiniä juomaton”. Se on kehotus ei käsky. Miksi siis näin? Koska kristitystä tulee viiniä juodessa helposti valvomaton, penseä, välinpitämätön Pyhän Hengen työstä, rukouksesta ja sanan viljelystä. Hän jättää menemättä uskovien kokoontumisiin ja laiminlyö armolahjojensa käyttöä. Mutta pahin vaiva on siinä, että perkele saa hänestä viinin kautta otteen ja se pyrkii nielemään kristityn kokonaan.
    Kristus itse varoittaa uskoviaan alkoholin vaaroista: ”Mutta kavahtakaat, ettei teidän sydämenne koskaan raskauteta ylönsyömisestä ja juopumisesta ja elatuksen murheesta, ja se päivä tulee äkisti teidän päällenne” Luuk.21:34 (Biblia). Kristuksen tulemuksen aattona syöminen ja juominen ovat kovassa kurssissa. Niihin satsataan paljon aikaa ja rahaa. Kristittyjen on syytä olla tarkkana näillä alueilla. Vaikka ruoka ja juoma eivät sinänsä olekaan pelastavia asioita, voi niidenkin kautta synti vallata koko ihmisluonnon. On syytä muistaa, että syömiseen langettiin jo paratiisissa.
    Suurin osa kristityistä on sangen heikkoja, on parempi, että viiniä käytetään vain ehtoollisella. Alkoholi lienee tuonut harvoin siunausta kotiin joskus haavojen puhdistuksessa tai kurkun desinfioimisessa?
    Herra, sinä joit viiniä tavallasi, opeta minuakin.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 26.02.2014 09:14

      Kuva

    26.2.
    Muistan vielä ajan, jolloin Suomessa oli vallitsevaa köyhyyttä ja kansa säästi tulevaisuutta varten. Vanhat ihmiset säilyttivät kaapissaan pöytäliinoja, pyyhkeitä, rahaa, suklaata ja saippuaa. He ajattelivat, että eräänä päivänä nuorempi polvi tulisi tarvitsemaan jotakin heidän omastaan. Kodissa oli piirongin laatikossa rahaa pahan päivän varalle. Ennen ei ruokaa haaskattu, ravintoa ei heitetty maahan tai roskikseen. Eläimet eivät saaneet ihmisille tarkoitettua ruokaa. Vanhukset muistivat kato ja nälkävuodet.
    Huolimatta näistä historian näkymistä, meillä on luontainen taipumus haaskaukseen ja itsekkyyteen. Moni arvostaa tätä aikaa ja maailmaa yli kaiken, ikuisuus on halpa ja mitätön. Joskus on kolehtihaavistakin löytynyt pullonkorkki tai kopekka. Jumalalle on annettu huono, tarpeeton ja ylimääräinen.
    Uskova nainen oli säästänyt koko vuoden ansionsa, että voisi antaa Vapahtajalle eräänä päivänä kodissaan suuren lahjan. ”Niin Maria otti naulan oikeata, kallisarvoista nardusvoidetta ja voiteli Jeesuksen jalat ja pyyhki ne hiuksillaan; ja huone tuli täyteen voiteen tuoksua” Joh.12:3. Sitä pidettiin haaskauksena, Maria sai tuhlaajatytön maineen. Mutta Jeesus puolusti Mariaa ja sanoi tämän oivaltaneen paljon enemmän kuin seurueen fiksut miehet. Huone tuli täyteen hyvää hajua.
    Annamme Jeesukselle kolehtia, antia, uhria, testamenttia, lahjoja, edellytyksiä, aikamme, kotimme, automme, voimamme, järkemme, tahtomme ja tunteemme. Monet pitävät sitä hulluna haaskauksena. Mutta he eivät tunne Jeesusta. Jokainen, joka tuntee Vapahtajan, haluaa antaa paljon, jopa kaiken hänelle.
    Mitä jääkään jäljelle, kun rikas mies kuolee? Hauta ja kunnioitusta herättävä kuolinilmoitus, sekä jonkin verran omaisuutta. Mutta Jumalan lapsi on laskenut kaiken jo ajassa Herran käsiin. Köyhänäkin hän on rikasta rikkaampi. Siksi hän on haaskannut Herralle, sillä Herra on haaskannut kaiken uskovalleen: armonsa, Henkensä, lahjansa, ajalliset ja ikuiset
    Kiitos Jeesus siitä, mitä olet antanut käyttööni.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 27.02.2014 08:04

      Kuva

    27.2.
    Uutisissa kerrottiin näyttävästi valtion virkamiehistä, jotka olivat ottaneet vastaan lahjuksia. Julkisuuden henkilöt saavat osakseen ylimääräistä huomaavaisuutta, puhutaan kestityksestä ja korruptiosta. Ajatellaan, että talousasioita hoidettaessa on tarpeen voidella virkamiehiä lahjoilla, niin asiat etenevät jouhevammin. Monet saavat kuitenkin syytteen ja muutamat joutuvat jäähylle, toiset menettävät virkansa. Ja kysymys oli vain talousasioista ei taivaspaikoista.
    Pakanat uhraavat alttareillaan ruokaa ja polttavat kynttilöitä lepyttäen henkiä, odottaen parempia kauppoja, hyvää säätä, aviopuolisoa, opiskelupaikkaa ja lottovoittoa. Kaikki pakanauskonnot perustuvat ansioajattelulle.
    Mutta kristittyinäkin olemme lihallisen mielemme vallassa alttiita kestitykseen. Meitä on helppo lahjoa, oikeastaan kaipaammekin sellaista. Ja lahjan saatuamme vaivumme hetkeksi onneemme kuin lapsi ajatellen, että olemmekin todella erinomaisia.
    Avioliitossa ja perheen piirissä toimitaan joskus tarkoitushakuisesti lahjonnalla. Puolisot yrittävät korjata virheitään tekemällä jotain ylimääräistä yhteisen pesän hyväksi. Vanhemmat haluavat nähdä lastensa menestyvän ja lupaavat tavoitteen saavuttamiseksi palkinnon. Pienempiä lapsia ostetaan lakritsilla.
    Jeesukseenkin yritettiin aikoinaan vaikuttaa kestityksen kautta: ”Hänen näin puhuessaan pyysi eräs fariseus häntä luoksensa aterioimaan; niin hän meni sinne ja asettui aterialle” Luuk.11:37. Rikas nuorukainen olisi tehnyt samoin ja vähän enemmänkin, mutta Vapahtaja torjui yrityksen. Jeesuksen askeleita ja sanoja yrittivät ohjata niin ulkopuoliset kuin omatkin. Mutta hän ei taipunut, kiitos Jumalalle. Se on meidän pelastuksemme.
    Käyttäytymisemme on tarkkailussa. Kristittyinä meiltä odotetaan sanomamme mukaista elämää. Maailmassa on omat lakinsa ja tapansa hoitaa asioita. Kristittyjen ei ole syytä moralisoida kääntymättömien ihmisten tekemisiä. Olemme suuremmalla asialla, pelissä on ihmissielujen pelastus.
    Opeta minua, Herra, käyttämään omaisuuteni sinun työsi hyväksi.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.02.2014 07:39

      Kuva


    28.2.
    Joskus katson väsyneenä tekemättömiä töitä. Pitäisi jaksaa enemmän, pitäisi löytää jostain uusi vaihde. Huomaan tekeväni enemmän ajatuksissani töitä, enemmän kuin nuorempana. Suunnittelen pitempään, vertailen ja lasken edellytyksiä. Joskus luovun hankkeista ennen kuin ne ovat alkaneetkaan. Huomaan vanhenevani joka päivä.
    Mutta työtä on paljon myös seurakunnassa, Jumalan kutsu kaikuu opetuslasten korvissa. ”Kun Joosua oli käynyt vanhaksi ja iäkkääksi, sanoi Herra hänelle: "Sinä olet käynyt vanhaksi ja iäkkääksi, mutta vielä on hyvin paljon maata valtaamatta. Tämä on se maa, mikä vielä on jäljellä:…” Joos.13:1-2. Herää, Herran kansa ja lähde sotaan! Katso, mitä on vielä tekemättä ja kuule, mitä Herrasi sinulle sanoo!
    Jumala herättää uskoviaan huomaamaan maailman lähetystilanteen Hengen silmin. Lähetys on käsky, jonka Jeesus antoi omilleen ja se on edelleen voimassa. Tässä Jumalan sana ja sen kärki, evankeliumi, on kovassa kurssissa. Nyt on maailman etsikkoaika ja pelastuksen päivä. Kristus kulkee keskuudessamme.
    Jokainen pelastumaton ihminen on haaste Jumalan seurakunnalle. Ilman Kristusta elävät lähimmäiset ovat alati vaara vyöhykkeessä, heidän käy huonosti, jos apua ei tule. Evankeliumilla on suuri tilaus tässä ajassa: Jokainen jumalaton tarvitsee Jeesusta. Jokainen kääntymätön tarvitsee Jeesusta. Jokainen perkeleen pettämä tarvitsee Jeesusta. Jokainen penseä ja hengellisesti uinuva kristitty tarvitsee Jeesusta.
    Jos ei tule nuoria ja innokkaita täydennysjoukoiksi Herran sotaväkeen, on vanhojen sotilaiden käytävä hyökkäykseen pirun, maailman ja synnin kimppuun. Tunnuslauluna voisi olla: ”Tää on viimeinen taisto, rintamaamme yhtykää (kaikki pelastumattomat). Jeesus on Herra!
    Anna, rakas Jeesus, seurakunnallesi voimia ja intoa tehdä valtakuntasi hyväksi työtä. Auta meitä saattamaan lähetystyö loppuun kaikille kansoille, että tulemuksesi suuri päivä voi ilmestyä odottavillesi.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.02.2014 07:43

      Kuva

    29.2
    Poikkesin hampurilaisravintolaan. Siellä oli runsaasti väkeä. Jonotin kassalle tehdäkseni tilauksen. Ravintolasta etsittiin elämyksiä, samoin kirkosta. Ravintolassa soi musiikki, samoin kirkossa. Ravintolan tuolit olivat mukavat, kirkonpenkit kolhot. Ravintolassa oli osasto lapsia varten, siellä oli leluja, pienet tuolit ja matalat pöydät, kirkossa ei. Ravintolan henkilökunta palveli ystävällisesti asiakkaita, kirkossa eikä kukaan tullut kysymään mitä meille kuuluu. Ravintolasta lähdettiin tyytyväisinä, kirkonmenot toivat usein pettymyksen: saarna oli heikko, kuoro lauloi alavireisesti, liturgia oli muutettu, suntio ei hymyillyt. Sitkeästi kuitenkin menimme kirkkoon, mutta emme mukavuudenhalusta.
    Jumalan ihminen rukoilee aiheellisesti ja vastuullisesti: ”Älä anna minussa häpeään joutua niiden, jotka odottavat sinua, Herra, Herra Sebaot. Älä salli minussa pettyä niiden, jotka etsivät sinua, Israelin Jumala” Ps.69:7. Jos uskovasta tulee tulppa, ei ole syytä ihmetellä, kun ihmisiä ei tule halukkaasti Kristuksen luokse. On turha kauhistella maailman pahuutta, jos kristikunta ajaa laivaansa sammutetuin valoin kuin merirosvot. Ei ole Jumalalle kunniaksi, jos seurakunta esiintyy ajan keskellä häpeällisesti, huonosti, laiskasti ja sanomansa hukaten.
    Jostakin vanhasta saarnamiehestä seuraväki valitti kirkkoherralleen, että hän vaatii puheissaan liikaa. Kirkkoherra oli kysynyt: - Vaatiiko enemmän kuin Raamattu? ja sai vastaukseksi, ettei hän vaadi niinkään paljon. Siihen kirkkoherra sanoi: - Ei hän sitten liikaa vaatine.
    Kristuksen asia on niin kallis, arvokas ja pyhä, että siihen kannattaa panostaa kaikkensa. Kristikunta on maailmassa valon asemassa, että ihmiset löytäisivät yhteyden Jumalaan. Ei tässä ole kunniaksi se, että yhteyden saavuttaminen tehdään mahdollisimman vaikeaksi.
    Jeesus, armahda kirkkoa. Opeta minua tarjoilemaan Elämän leipää kiinnostavasti.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jeesus on Herra/ Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.11.2014 09:08

Jeesus on Herra
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Edellinen

Paluu Jeesus on Herra

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron