Jutellaan maaliskuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan maaliskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.03.2015 15:17

Kuva

Maaliskuun voi aloittaa näillä rohkaisun sanoilla, mitä tuossa kuvakortissa on mainittu.
Meillä on nyt hiihtolomat suoritettu ja koulu alkaa taas huomenna.
Ihan kivaa mennä kevättä kohden.Kuva

Tuosta kuvan tekstistä jotain, jokainen meistä tarvitsee rohkaisua, niinpä minäkin tahdon rohkaista jokaista olemaan kestäviä rukouksessa.
Rukous on niin tärkeää, sitä ei kannata laiminlyödä, vaan olkaamme aina valmiit käymään rukoukseen.
Rukoilkaa lakkaamatta Sanakin kehoittaa. Siksipä olkoon meilläkin sellainen mieli, ettemme estele kun koemme olevan tarvetta rukoukseen.
Paljon on aiheita minkä puolesta voisi rukoilla. Monella on ahdistusta ja pelkoa, monet sisaret ja veljet joutuvat vainotuksi, heitä voisi muistaa rukouksin.
Lapset, nuoret, vanhukset, avioliitot ym. Näitä on hyvä muistaaa rukouksin.
Elämme niin kovaa ja rakkaudetonta aikaa, uskoamme koetellaan, missä on turvamme.
Kiitos Jumala, Sinä olet meidän apumme, Sinä olet läsnä kun me yksin rukouskammioissamme, ja yhdessä toisten lastesi kanssa huudamme puoleesi.
Et Sinä hylkää, etkä jätä meitä ilman Sinun apuasi,
kun me ehyellä sydämellä sinun puoleesi käännymme.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Re: Jutellaan maaliskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.03.2015 17:09

KuvaKuvaKuva

"Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Ps 51:8"

Oletteko olleet tilanteessa jossa olisi tehnyt mieli vähän sivuta totuutta? Päästellä valkoisia valheita? Eikös ne valkoisetkin valheetkin ole v-a-l-h-e-i-t-a.
Minä olen ollut, ja jouduin oikaiseen jälkeenpäin puheeni totuudenmukaiseksi, ei omatunto antanut rauhaa, ennenkuin korjasin sanani oikeaksi.

Daavidin virsi. Herra, kuka saa vierailla sinun majassasi, kuka asua sinun pyhällä vuorellasi?
Se, joka vaeltaa nuhteettomasti, joka tekee vanhurskauden ja puhuu sydämessänsä totuutta; joka ei panettele kielellänsä, joka ei tee toiselle pahaa eikä saata lähimmäistään häväistyksen alaiseksi; joka halveksuu hylkiötä, mutta kunnioittaa niitä, jotka pelkäävät Herraa; joka ei valaansa riko, vaikka on vannonut vahingokseen; joka ei anna rahaansa korolle eikä ota lahjuksia viatonta vastaan. Joka näin tekee, hän ei ikinä horju. Ps15:1-5 Kuva

Pyritään tekemään Taivaallisen Isämme tahto, niin emme eksy tänä pimeänä lopun aikana. Rakastetaan lähimmäisiämme, niinkuin jo Sanakin siihen kehoittaa. Tehdään sitä mikä hyvää on.
Ei loukata, ei varasteta, ei sanota väärää todistusta lähimmäisistämme. He ovat Jumalalle rakkaita, yritetään osoittaa kaikille miten rakkaita he ovat, Isälle ja meille. Jumala joka tahtoo meille vain hyvää, on meitä ohjaava totuuden tuntemiseen, kun vain ojentaudumme Hänen sanansa mukaan. Meidän täytyisi kasvaa uskossamme, yhteisessä kokoontumisessa voimme rakentua ja kasvaa, lohduttaa, jopa ojentaa tarvittaessa.
Ei jätetä uskovien yhteyttä, rakennutaan yhteisestä uskosta, kun kokoonnumme.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 07.03.2015 15:15

Kuva

Jospa tännekin jotain kirjoittaisin. Tuli toissa yönä lentsu ja se oli niin voimakkaana päällä ettei eilen tahtonut pystyssä pysyä, joka paikkaa särki ja luulin jo poiskin pääseväni, mutta tänään ihme kyllä on vain yskää ja pystyy jo ylhäälläkin olemaan.
Mutta tuohon kuvan tekstiin sanoisin. Jumala rakastaa meitä ihmisiä, vaikka me olimmekin langenneessa tilassa, niin Hänen rakkautensa vetää meitä parannukseen, kääntymään Hänen puoleensa ja tunnustamaan syntimme saadaksemme armosta pelastuksen, joka on Jeesuksessa Kristuksessa.
Me emme voi sitä järjellä käsittää, niin ihmeellinen on Jumalan armo meitä kohtaan. Kukaan ihminen ei itsessään voi pelastua, vaan Jumala vetää meitä pelastukseen. Muistan miten itse olin ennen pelastumista, ei kiinnostanut pelastus asiat, uskoin kyllä Jumalaan ja mitä olin pyhäkoulussa ja uskonto tunneilla oppinut, mutta se ei riitä, se oli opittua pääntietoa, eikä elämää Hengessä.
Meidän kuuluu ottaa täällä ajassa pelastus vastaan, tunnustaa synnit ja hyljätä ne. Ja kun me koemme sisimmässämme synnintuntoa, tai vetoa hengellisiin asioihin niin silloin Jumala kutsuu meitä, älä kulje etsikkoaikasi ohi. Jumala tekee työtään ja vetään Jeesuksen luokse.
Anna pelastaa itsesi, niin sinä saat rauhan Jumalan kanssa.Kuva

2. Kor. 6:2
Sillä hän sanoo: "Otollisella ajalla minä olen sinua kuullut ja pelastuksen päivänä sinua auttanut". Katso, nyt on otollinen aika, katso, nyt on pelastuksen päivä.

Ap. t. 22:16
Ja nyt, mitä viivyttelet? Nouse, huuda avuksi hänen nimeänsä ja anna kastaa itsesi ja pestä pois syntisi.'
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 09.03.2015 09:31

Kuva

Sillä missä teidän aarteenne on, siellä on myös teidän sydämenne.
Olkoot teidän kupeenne vyötetyt ja lamppunne palamassa; Luuk.12:34,35

Mikä meille on tärkeintä, maailman asiatko, vai Jeesus ja Hänen Sanansa.
Enkö minä kiinnittäisi sydämeni Jumalan antamaan ainokaiseen Poikaan Jeesukseen Kristukseen. Kuva
Näin me teemme mielellämme Hänen tahtonsa. Kun kupeemme on Totuuteen vyötettynä, ei valheella ole mitään vaikutusta elämäämme. Kun lamppumme on palamassa, ei pimeys ole meille pimeyttä, vaan me näemme Isän tahdon ja toteutamme Isän tahtoa elämässämme.

Olemme se "viides evankeliumi" jota maailma lukee. Ei he avaa Raamattua ja tutki sitä. Mutta he tutkivat meitä, meidän hedelmät, miten elämme, ja mitä puhumme. He tarkkaavat onko elämässämme syntiä, vai saako Jumalan Sana viitoittaa tiemme, niin, että Jeesus meissä pääsee loistamaan pimeydessä vaeltaville. Olen saanut tuta, kun meitä seurataan. Näin tehkäämmme vaelluksemme sen mukaan mitä Sana opettaa. Ja tässä me tarvitsemme Jeesusta enemmän kuin mitään muuta. Hänessä me olemme kaikki. Hän on meidän kaikkemme. Itsessämme, emme voi mitään tehdä, luovutetaan oma itsemme Hänen turvallisiin käsiin.

1. Pietarin kirje 3
1 Samoin te, vaimot, olkaa alamaiset miehillenne, että nekin,
jotka ehkä eivät ole sanalle kuuliaisia,
vaimojen vaelluksen kautta sanoittakin voitettaisiin,
2 kun he katselevat, kuinka te vaellatte puhtaina ja pelossa.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Irene » 21.03.2015 11:35

Kuva

"Jeesus ei koskaan hylkää omiaan, ei jätä eikä unohda. Hä­nen säälinsä ja ihmisrakkautensa on kestävää ja pitkämielistä, se etsii kaukaa ja pitää lähellä, se ruokkii ja juottaa, se virvoittaa ja kantaa, se parantaa ja siunaa. Siinä on taivaan tuntu ja Jumalan ääni. Se ei lopu koskaan eikä se väsy niin kuin ihmiset. Sen kanssa on hyvä tehdä matkaa ja sen varaan voi kokonaan heittäytyä huolineen, murheineen, heikkouksineen, synteineen, puutteineen, kaik­kineen.
Ole minua lähellä, Jeesus, anna rakkautesi tulla minunkin kovaan sydämeeni. Ota minut syliisi ja kanna minua."

Aamen tähän Turkka Aaltosen kirjoituksesta lainattuun kirjoitukseen. Miten rakkaasti Jeesus meitä hoivaa. Hän on tehnyt kaiken puolestamme.Kunpa luottaisimme Häneen joka hetkessä. Hän on niin ihmeellinen. Ihmeellinen Neuvonantaja,

"Jes 9:5 Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas. "

Hänelle me saamme kertoa niin ilot kuin surutkin. Ei Hän väsy kuuntelemaan, ei Hän väsy auttamaan. Hän ikävöi meidän ääntämme. Kunpa me ymmärtäisimme miten Hän halajamalla halajaa meidän seuraamme. Välillä tuntuu kuin vaikeudet olisi suuremmat kuin Jumala, mutta näinhän se ei ole.
Hänen Sanansa on ihmeellinen, se hoitaa ja virvoittaa, se vapauttaa ja puhdistaa.Kuva
Kiitos Taivaallinen Isämme kun saamme olla sinun omiasi, kuulua sinulle.
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maila » 27.03.2015 12:50

Kuva
”Mutta kyyhkynen ei löytänyt paikkaa, missä lepuuttaa jalkaansa, vaan palasi hänen luoksensa arkkiin. . .Ja kyyhkynen tuli hänen luoksensa ehtoopuolella, ja katso, sen suussa oli tuore öljypuun lehti” (1. Moos. 8:9,11.)

Jumala tietää, milloin pidättää meiltä kaiken näkyvän rohkaisun ja milloin taas antaa sen meille. Hyvä on luottaa Häneen joka tapauksessa. Silloinkin, kun meillä ei ole minkäänlaisia näkyviä todisteita Hänen huolenpidostaan, se on meidän parhaaksemme. Hän odottaa meidän tajuavan, että Hänen sanansa ja lupauksensa ovat paikkansapitäviä ja luotettavampia kuin mitkään järkemme todistelut. Kun taas Hän antaa näkyvän todisteen, sekin on parhaaksemme. Me arvostamme sitä enemmän sen jälkeen, kun olemme luottaneet Häneen ilman todistetta. Jotka ovat olleet valmiit luottamaan Herraan ilman muuta todistetta kuin Hänen sanansa, saavat aina Hänen rakkautensa suurimmat ja lukuisimmat näkyvät todisteet.
C.G. Trumbull

Vastauksen viipyminen ei merkitse kieltoa. Moni rukous on taivaassa jo kirjattu, mutta siinä on merkintä: ”Minun aikani ei ole vielä tullut.” Jumalalla on määräaika ja määrätarkoitus. Hän, joka on määrännyt asumisemme rajat, on myös määrännyt vapauttamisemme alan.
Virtoja erämaassa
Maila

ViestiKirjoittaja Irene » 28.03.2015 11:04

Hyvä kirjoitus Maila. Itse olen saanut kokea myös rukousvastauksen josta jouduin jälkeenpäin toteamaan että eipä olisikaan vastattu mun pyytämllä tavalla. Jumala näkee enemmän kuin ihminen. Minusta ei vastauskin on vastaus, sen olen saanut kokea.
En itse tiedä mitä on edessäpäin, ja vajavaisena saan jättää kaikki rukoukseni Jumalalle turvallisin mielin. Hän tietää mitä kunakin päivänä tarvitsen.Kuva

Kaikki saamme jättää Jumalalle, olemme turvallisissa käsissä.
Kuva
Kuva

Irene
Ylläpitäjä

ViestiKirjoittaja Maila » 31.03.2015 11:31

Kuva

No niin, nyt siinä kävi kurjasti. Mun siskoni, joka asuu Ruotsissa ja soittaa joka lauantai aamu mulle. Hänellä on aina ne kamalat jutut, joita en jaksaisi millään kuunnella. Hän ei jaksa minun juttujani, kuitenkin hän on mun rakkain siskoni. Minä haluaisin hänet uskon tielle ja rukoilen hänen puolestaan joka päivä niin kuin muidenkin siskojeni ja veljieni puolesta. Nyt menetin mieleni maltin ja suutuin hänelle toden teolla. Jälkeen päin kadun ihan kauheasti, kuinka mä uskovainen voin tuolla lailla suuttua ja vielä uskomattoman edessä. Ei auta muu kuin anteeksipyyntö. Raamattu kehottaa, pankaa pois kaikki viha ja kiivastus.

Tämäkin puhui minulle omaa hienoa kieltään. Jumala on luonut kaiken kauniiksi. Minä vain olen kurja uskovainen.

ETSIJÄ
Etsivä löytää! (Luuk. 11:10)
Mies etsi ja etsi.
Hän kävi tohkeissaan huoneesta toiseen ja etsi kiihkeästi jotain.
Vaimo seurasi miehensä touhua sivusilmällä, mutta ei sanonut mitään.
Aviopuoliso kaiveli kaikki mahdolliset kaapit ja hyllyt, mutta ei tuntunut löytävän etsimäänsä.
Pariskunnan välit olivat olleet kireällä, ja he leikkivät keskenään mykkäkoulua.
Siksi vaimokaan ei ihan helpolla alkanut kysellä mieheltään mitään.
Lopulta vaimo ei kuitenkaan malttanut mieltään vaan meni miehensä luokse komeroon,
jossa tämä penkoi vaatteita ja muita tavaroita.
Nainen puuskahti vihaisena: ”Mitä ihmettä sinä oikein täältä etsit?”
Mies penkoi vielä tovin hyllyä ja kääntyi sitten vaimonsa puoleen sanoen: ”Minä etsin itselleni puhekaveria!”
Vaimo oli tyrmistynyt. Hän katsoi miehensä hikisiä kasvoja ja äkkiä hänen kiukkunsa suli.
Hän purskahti heleään nauruun ja tarttui miestään kaulasta: ”Tässä sinulla puhekaveri! Anna anteeksi!”
Mies puristi vaimonsa hellään syleilyyn ja sopersi itsekin anteeksipyynnön.
Avioparin sovinto syntyi ahtaassa vaatekomerossa ja taivas iloitsi.
Raamattu sanoo, että etsivä löytää ja kolkuttavalle avataan.
Anteeksianto on niin tärkeä asia, että sitä kannattaa etsiä.
Raamattu lupaa, että etsivä löytää.
Sovinto kahden ihmisen välillä on kaunis ja ihana asia. Se levittää ympäristöön Pyhän Hengen tuoksua.
(Lainaus kirjasta Viisi leipää ja kaksi kalaa/Kari Honkanen)
Maila

Paluu Mitä mietit.