Johannes 4
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".
Aloitetaan Helmikuun juttelut vaikka Elävän veden virralla.
Kumpuaako sinun sisimmässäsi Elävänveden virrat? Anna virran virrata, käykäämme puhdistuslähteellä, Jeesuksen veren puhdistettavana. Lakaistaan/tunnustetaan "roskat" pois tukkimasta. Avataan sydämemme lukot, tuodaan valkeuteen ne asiat mitkä ovat esteenä Jumalan Pyhän Hengen toiminnalle.

Silloin ei mikään estä Elävänveden virtojen etenemistä, kun omatunto on puhdistettu Jeesuksen nimessä ja veressä. Tutki itseäsi, tunne onko kateus,katkeruus, anteeksiantamattomuus tai joku muu tullut tukoksi, niin että virrat on tyrehtynyt. Pankaamme pois kaikki mikä Isää murehduttaa, ja käykäämme uskalluksella armoistuimen eteen, Hänen tutkittavakseen ja vapauttamikseen. Käykäämme iloiten ja ylistäen Hänen nimeään, Jeesus Kristus.
https://www.youtube.com/watch?v=nykABZROduU
Joh. 7:
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi:
"Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo,
juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoai Hengestä, joka niiden piti saaman,
jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut,
koska Jeesus ei vielä ollut kirkstettu.