Kirjoittaja Irene » 13.06.2014 10:34
Luuk 2:41Ja hänen vanhempansa matkustivat joka vuosi Jerusalemiin pääsiäisjuhlille.
42 Hänen ollessaan kaksitoistavuotias he niinikään vaelsivat ylös sinne juhlan tavan mukaan.
43 Ja kun ne päivät olivat kuluneet ja he lähtivät kotiin, jäi poikanen Jeesus Jerusalemiin, eivätkä hänen vanhempansa sitä huomanneet.
44 He luulivat hänen olevan matkaseurueessa ja kulkivat päivänmatkan ja etsivät häntä sukulaisten ja tuttavien joukosta;
45 mutta kun eivät löytäneet, palasivat he Jerusalemiin etsien häntä.
46 Ja kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä, jossa hän istui opettajain keskellä kuunnellen heitä ja kysellen heiltä.
47 Ja kaikki, jotka häntä kuulivat, ihmettelivät hänen ymmärrystänsä ja vastauksiansa.
48 Ja hänet nähdessään hänen vanhempansa hämmästyivät, ja hänen äitinsä sanoi hänelle: "Poikani, miksi meille näin teit? Katso, sinun isäsi ja minä olemme huolestuneina etsineet sinua."
49 Niin hän sanoi heille: "Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"
50 Mutta he eivät ymmärtäneet sitä sanaa, jonka hän heille puhui.
Näinkö on lopunajan matkaajillakin? "He luulivat hänen olevan matkaseurueessa ".Yhdessä lähdemme Jeesuksen kanssa liikkeelle, kun uudestisynnymme Jumalan lapseksi. Mutta matkan varrella tulee mutkia matkaan ja sitten, kun ei kuunnella Pyhän Hengen ääntä, Hänen kehoittaessaan tekemään parannusta.
Aletaan etsimään "puhujia" korvasyyhyyn, niin Jeesus jää matkasta. Ei Hän loputtomiin katso synnissä eläviä, vaan jää sinne missä Pyhää kunnioitetaan, "kolmen päivän kuluttua he löysivät hänet pyhäköstä..
Jeesus on siellä missä kunnioitetaan Jumalan Sanaa. Missä tehdään Hänen tahtonsa, missä Hänen puhettaan kuunnellaan ja sen mukaan ojentaudutaan.
"Mitä te minua etsitte? Ettekö tienneet, että minun pitää niissä oleman, mitkä minun Isäni ovat?"Myös "Matt 18:20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."
Jeesus itse sanoo seisovansa ulkopuolella ja koputtavan. Kuka kuulee Hänen äänensä ja avaa oven/tekee parannuksen, Hän käy hänen tykönsä ja on aterioitseva hänenn kanssaan.
Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani. Ilm 3:20
Jokainen meistä voi tehdä Hänen Sanansa mukaan eli.
Koetelkaa itseänne, oletteko uskossa; tutkikaa itseänne. Vai ettekö tunne itseänne, että Jeesus Kristus on teissä? Ellei, niin ette kestä koetusta. 2Kor 13:5
Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.