- Psalmi. 51:6
Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka,
ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Jumala siunaa alkava marraskuu ja johdata meitä sinun tahtosi mukaan.
Näin se on, en voi Häneltä piilottaa mitään, enkä valhetellen puhua lähimmäisestäni.
Isä Kaikkivaltias, aseta suulleni vartija, etten sano väärää todistusta lähimmäisestäni.
Niin helppoa olisi lähteä mukaan kun kuulemme toisesta ihmisestä pahaa puhuttavan, mutta se ei rakenna, vaan hajottaa. Ei näin olla siunaukseksi kenellekkään.
Elämme ajassa, missä hyvä on kääntynyt pahaksi ja paha hyväksi. Mutta minun ei ole lupa mennä siinä virran mukana, vaan uida vastavirtaan.
Kun kuulet jonkun puhuvan pahaa jostain ihmisestä, kerro sinä jokin hyvä asia hänestä. Vastaa pahan puhumiseen hyvällä.
Pitää se mikä on alusta asti ollut, ja mikä ei muutu.
1 Joh.2:24 Minkä te olette alusta asti kuulleet, se pysyköön teissä. Jos teissä pysyy se, minkä olette alusta asti kuulleet, niin tekin pysytte Pojassa ja Isässä.
2. Tim. 3:12 Ja kaikki, jotka tahtovat elää jumalisesti Kristuksessa Jeesuksessa, joutuvat vainottaviksi.
13 Mutta pahat ihmiset ja petturit menevät yhä pitemmälle pahuudessa, eksyttäen ja eksyen.
14 Mutta pysy sinä siinä, minkä olet oppinut ja mistä olet varma, koska tiedät, keiltä olet sen oppinut,
15 ja koska jo lapsuudestasi saakka tunnet pyhät kirjoitukset, jotka voivat tehdä sinut viisaaksi, niin että pelastut uskon kautta, joka on Kristuksessa Jeesuksessa.
25 Ja tämä on se lupaus, minkä hän on meille luvannut: iankaikkinen elämä.
Ps. 141:3
Herra, pane minun suulleni vartija, vartioitse minun huulteni ovea.