Jutellaan talven kuluessa

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan talven kuluessa

ViestiKirjoittaja Irene » 02.01.2021 08:57

    Kuva

Vuosi vaihtui ja siirrymme valoisimpiin päiviin. Mitä ne sitten tuovatkaan tullessaan, sen Jumala yksin tietää. Hänessä on meillä turva ja Hän meidät varjelee. Luin aamulla tuon Raamatun kohdan tuossa alhaalla. Miten se taas siunasikaan tuo Jumalan Sana. Eivät opetuslapset arvanneet pidätättäessä että vielä ne pidättäjän ja pidätettävien osat vaihtuvat, ei tosin pidättäjiä vangittu, mutta nöyrtymään he joutuivat. Niin joutui oikeudenpalvelijat nöyrtymään ja suostuttelemaan heitä pois vankeudesta. Jumala on niin Ihmeellinen. Kuva

Apostolien teot 16
35 Päivän tultua päälliköt lähettivät oikeudenpalvelijat sanomaan: "Päästä irti ne miehet".
36 Niin vanginvartija ilmoitti tämän Paavalille sanoen: "Päälliköt ovat lähettäneet sanan, että teidät on päästettävä irti; lähtekää siis nyt ulos ja menkää rauhassa".
37 Mutta Paavali sanoi heille: "He ovat julkisesti, vieläpä ilman tuomiota, ruoskineet meitä, jotka olemme Rooman kansalaisia, ja ovat heittäneet meidät vankeuteen; ja nytkö he salaa ajaisivat meidät tiehemme! Ei niin, vaan tulkoot itse ja viekööt meidät ulos."
38 Ja oikeudenpalvelijat kertoivat ne sanat päälliköille; niin nämä peljästyivät kuullessaan heidän olevan roomalaisia,
39 ja he tulivat ja suostuttelivat heitä ja veivät heidät ulos ja pyysivät heitä lähtemään pois kaupungista.
40 Niin he lähtivät vankilasta ja menivät Lyydian tykö; ja nähtyään veljet ja rohkaistuaan heitä he lähtivät pois. 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5773
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan talven kuluessa

ViestiKirjoittaja Irene » 03.01.2021 06:32

    Kuva
    Kuva
Tuossapa onkin miettimisen aihetta siis alla olevissa Raamatun kohdissa. Mihin me aikamme käytämme? Tutkimmeko me halukkaasti Jumalan Sanaa?
Sehän on meidän hengellistä ravintoa. Siitä me saamme ammentaa Hengen ravintoa jotta vahvistuisimme uskossa. Joku onkin sanonut viisaasti, että Raamatun sana on ruokaa jota syömme, ja rukoileminen on hengittämistä. Jos laimin lyömme näitä, niin olemme hengellisesti aneemisia.
Vai kulutammeko aikamme maailman asioista kaihistelemiseen, onko kiire uutta puhumaan ja uutta 'juorua' kuulemaan? Viisaammin teemme jos vain rukoilemme ihmisten puolesta ja kannamme heitä Jumalalle tiettäväksi. Jos emme valvo, niin helposti lähdemme valtavirran mukana kauhistelemaan maailman menoa. Maailman kuohuissa ei helpostusta ole odotettavissa, siksipä teemme viisaasti kun pysymme lähellä toisiamme, tutkimme yhdessä Raamattua ja rukoilemme. Ei anneta minkään olla esteenä yhteiselle kokoontumisillemme, niissä me rakennumme ja niissä me saamme olla siunaukseksi toisillemme. Kehoittaahan Jumala Sanassaan ettemme saisi jätää yhteistä kokoontumistamme. Hepr. 10:25



Apt 17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

21 Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5773
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan talven kuluessa

ViestiKirjoittaja Irene » 12.01.2021 08:22

Kuva
    Syntiin lankeemuksessa paratiisissa ihminen kuoli hengellisesti. Jeesuksessa Kristuksessa ihmisen yhteys Jumalaan palautettiin. Jeesus opettaa että täytyy uudestisyntyä ylhäältä. Joh 3:5 Jesus vastasi: totisesti, totisesti sanon minä sinulle: ellei joku synny vedestä ja Hengestä ei hän taida Jumalan valtakuntaan sisälle tulla.
    6 Mitä lihasta syntynyt on, se on liha, ja mitä Hengestä syntynyt on se on henki.
    Miten siis on? Onko uskomme pääntietoa vai onko sisimmässämme tapahtunut uudestisyntyminen?


    Uudestisyntyminen, eli jotkut sanoo uskoon tuleminen, se on Jumalan teko sinussa. Hän sen vaikuttaa sinussa, Hän antaa ihmiselle etsikkoajan jolloin Hän kutsuu ihmistä pelastukseen. Vastaa Hänelle silloin myöntävästi, niin sinä uudestisynnyt Hänen lapsekseen.5. Moos 30:6 Ja Herra sinun Jumalas ympärileikkaa sinun sydämes ja siemens sydämen, rakastamaan Herraa sinun Jumalaas kaikesta sydämestäs ja kaikesta sielustas, ettäs eläisit. (biblia.)Tällöin sinun uskosi ei enään ole vain pääntietoa, kouluissa opittua uskontoa, vaan nyt usko elää sinussa, on sinun sydämessäsi vaikuttaen tahtomista ja tekemistä. Raamatusta Jumalan sanasta tulee sinulle Elävä Sana. Sinä rakastat lukea sitä, se on Jumalan puhetta ihmiselle.
      Kuva
    Kol 2:9 Sillä hänessä asuu jumaluuden koko täyteys ruumiillisesti,
    10 ja te olette täytetyt hänessä, joka on kaiken hallituksen ja vallan pää,
    11 ja hänessä te myös olette ympärileikatut, ette käsintehdyllä ympärileikkauksella, vaan lihan ruumiin poisriisumisella, Kristuksen ympärileikkauksella:
    12 ollen haudattuina hänen kanssaan kasteessa, jossa te myös hänen kanssaan olette herätetyt uskon kautta, jonka vaikuttaa Jumala, joka herätti hänet kuolleista.
    13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
    14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.
    Kuva

    Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
    Avatar
    Irene
    Ylläpitäjä
     
    Viestit: 5773
    Liittynyt: 24.10.2013 09:02

    Re: Jutellaan talven kuluessa

    ViestiKirjoittaja Irene » 19.01.2021 07:42

      Kuva

    Tulipa niin mieleen tämäkin aikakausi tuosta alla olevasta Raamatun kohdasta. Itsenikin siitä löydän. Niin helposti sitä vähättelee itseään, eikä ota huomioon Herran työtä. Jumalahan on joka työn vaikuttaa, emme itse voi mitään tehdä, muuta kuin antautua Herran edessä ja luovuttaa itsemme kokonaan Hänen käyttöönsä. Jumala on uudestisyntymisessä Hengestä, laittanut sisimpäämme Pyhän Hengen. Täten Jeesus on joka vaikuttaa sen Elämän meissä. Meidän kauttamme tulee Kristuksen tuoksu esille. Minne me menemme, sinne Jeesuskin meissä tulee. Hän elää kauttamme emmekä me voi Häntä rajoittaa vain sunnuntaihin käymällä kirkossa kerran viikossa. EI, vaan Hän ELÄÄ meissä joka hetki, Hänen me olemme, Hänen laitumensa lampaita. Rakas Taivaallinen Isä, anna penseytemme anteeksi ja puhdista meidät käyttöösi.
    Kuva

    2.Moos. 4:10 Niin Mooses sanoi Herralle: "Oi Herra, minä en ole puhetaitoinen mies; en ole ollut ennen enkä senkään jälkeen, kuin sinä puhuit palvelijallesi; sillä minulla on hidas puhe ja kankea kieli".
    11 Ja Herra sanoi hänelle: "Kuka on antanut ihmiselle suun, tahi kuka tekee mykän tai kuuron, näkevän tai sokean? Enkö minä, Herra?
    12 Mene siis nyt, minä olen sinun suusi apuna ja opetan sinulle, mitä sinun on puhuttava."
    13 Mutta hän sanoi: "Oi Herra, lähetä kuka muu tahansa!"
    14 Niin Herra vihastui Moosekseen ja sanoi: "Eikö sinulla ole veljesi Aaron, leeviläinen? Minä tiedän, että hän osaa puhua. Ja katso, hän tuleekin sinua vastaan; ja kun hän näkee sinut, iloitsee hän sydämestänsä.
    Kuva

    Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
    Avatar
    Irene
    Ylläpitäjä
     
    Viestit: 5773
    Liittynyt: 24.10.2013 09:02

    Re: Jutellaan talven kuluessa

    ViestiKirjoittaja Irene » 24.01.2021 10:07

      Kuva

    Mark 1:21 Ja he saapuivat Kapernaumiin; ja hän meni kohta sapattina synagoogaan ja opetti.
    22 Ja he olivat hämmästyksissään hänen opetuksestansa, sillä hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on, eikä niinkuin kirjanoppineet.

    KuvaKuva
    Jotenkin taas puhutteli tuo Raamatun kirjoitus. Eli tämä kohta, hän opetti heitä niinkuin se, jolla valta on. Mietin miten tänäpäivänäkin on Raamatun opettajia joiden saarnassa on sitä Jumalan Pyhän Hengen voimaa, on taas sellaisiakin opettajia joiden opetus on kuin kirjanoppineiden. Tyhjäksi jää kuuntelija jos puhe on kirjanoppineiden opetusta. Vain uskonnollinen ihminen ja valvomaton puoliunessa oleva tyytyy kirjanoppineiden opetukseen.
    Kelle Jumala on antanut opetuksen armolahjan ja hän sitä oikein käyttää, olemalla Jumalan kasvojen edessä kysymässä ohjeita ja sanaa annettavaksi, niin kun tämä astuu sille paikalle missä sanaa julistetaan niin se on ravintoa Taivaasta, sitä jaksaa kuunnella. Liian paljon on tänä aikana näitä 'hauskuuttajia' ja 'minä' miehiä ja naisia. Hauskuuttajalla tarkoitan niitä jotka kertoo hauskoja asioita ja seurakunta viihtyy, vai viihtyykö? Ja 'minä' ihmisellä tarkoitan heitä jotka ottaa kunnian itselle eikä anna sitä Jumalalle. Paljon kuulee 'minä' olin siellä ja tapahtui sitä ja tätä..
    Tarvitsemme todella nyt näitä opettajia joille on annettu VALTA opettaa.
    Kuva

    Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
    Avatar
    Irene
    Ylläpitäjä
     
    Viestit: 5773
    Liittynyt: 24.10.2013 09:02


    Paluu Mitä mietit.

    Paikallaolijat

    Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 2 vierailijaa

    cron