Jutellaan Marraskuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.11.2015 08:23

    Kuva

Ilm. 2:7
Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.
Sen, joka voittaa, minä annan syödä elämän puusta, joka on Jumalan paratiisissa.'

Kuva
Aloitetaan Marraskuukin. Kerron tapauksesta joka sattui muutama vuosi sitten, meidän pirpana oli neljävuotias silloin. Silloin laitoin netistä kuulumaan hengellistä puhetta, ja samalla "surffailin netissä muilla sivuilla. Havahduin siihen kun 4 vuotias tytöntyttö sanoi, "miksi se kirosi tuolla". Sanoin, etten minä ainakaan kuullut. Tyttönen totes, "minä kuulin, sinä et oo pessy korvias".Kuva
Voi olla että saarnassa mainittiin vastustajastamme perkeleestä, niin en sitä silloin itse hoksannut kirosanaksi mitä nykyäänkin käytetään.

Mitä tästä opin, no tuon aloituksen Raamatun paikan. Pidetään se kuulo tallella, ja annetaan Jeesuksen veren puhdistaa "korvamme" jotta Isän ääni kuuluisi ja lähestytään Häntä, ei olla kaukana Hänestä. Hän halajaa meidän seuraamme, kuulla myös meidän ääntämme. Synti on esteenä, ettei Isä kuule meitä, siksi pidetään lyhyet tilivälit Isän kanssa, ja lähimmäisiimme nähden olkoon sydämemme rakkautta täynnä ja anteeksiantavaa mieltä.
Tänä aikana tarvitsemme todellakin kuulevat korvat, henkienerottamisen armolahjaa, Jumalan varjelusta ja näin voimme varjeltua täällä/tä pahasta ajassa/ta.
Jumalan siunaamaa Marraskuuta, siunaten toisiamme.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.11.2015 08:20

    Kuva


Onko meidän luottamus Herrassa? Pelkäämmekö särkyvämme, tai eksyvämme. Luin Vanhaa Testamenttia ja siellä puhutteli Israelilaisten lähtö egyptistä. Tuon tuonne loppuun lyhennettynä siitä jakeita, voitte lukea omasta raamatusta koko luvun. Vaikka Jumala antoi Israelilaisille selvät ohjeet, mitä tehdä, ja oli tehnyt ihmeitä ja merkkejä, niin silti ei Israelilaiset luottaneet Herraan. "Ja kun farao oli lähellä, nostivat israelilaiset silmänsä ja näkivät, että egyptiläiset olivat tulossa heidän jäljessänsä. Silloin israelilaiset peljästyivät kovin ja huusivat Herraa."

Miten on meidän laita? Jumala on Sanassaan luvannut olla kanssamme. Katsommeko mekin maailman aaltoihin kun ne kuohuaa ja pelästymme, emmekä kohdistakaan katsettamme Jeesukseen ja luota Hän on kanssamme ja Hän pitää meistä huolen. KuvaSamaan viittasin tuolla aiemminkin, kun ei katse ole Herrassa.

Annammeko elatuksen murheiden horjuttaa uskoamme ja rupeamme huokaileen, unohtaen miten Jumala on meidän kanssamme ja kaikki tulee Häneltä. Ihan kaikki saamme luovuttaa Herralle ja luottaa siihen, että niinkuin Hän sanoo se on niin ja aamen. Hän lupasi Israelilaisille viedä heidät pois egyptin maasta. Ja voimme lukea miten ihmeellisesti Hän toimi. Ja niin Hän on luvannut meillekin. Hän pitää meistä huolta ja vie meidätkin täältä "egyptin maasta" luokseen Kotiin. Luotetaan Häneen ja rukoillaan läheistemme puolesta, ja niiden ketä Herra sydämellemme laskee rukoiltavaksi.

Kuva

2. Mooseksen kirja 14
1 Herra puhui Moosekselle sanoen:
2 "Sano israelilaisille, että he kääntyvät takaisin ja leiriytyvät Pii-Hahirotin kohdalle Migdolin ja meren välille; leiriytykää vastapäätä Baal-Sefonia meren rannalle.
4 Ja minä paadutan faraon sydämen, niin että hän ajaa heitä takaa; mutta minä näytän kunniani tuhoamalla faraon ja koko hänen sotajoukkonsa; ja niin egyptiläiset tulevat tietämään, että minä olen Herra." Ja he tekivät niin.
10 Ja kun farao oli lähellä, nostivat israelilaiset silmänsä ja näkivät, että egyptiläiset olivat tulossa heidän jäljessänsä. Silloin israelilaiset peljästyivät kovin ja huusivat Herraa.
11 Ja he sanoivat Moosekselle: "Eikö Egyptissä ollut hautoja, kun toit meidät tänne erämaahan kuolemaan? Mitä teit meille, kun johdatit meidät pois Egyptistä!
12 Emmekö sanoneet tätä sinulle Egyptissä? Sanoimmehan: Anna meidän olla rauhassa, että palvelisimme egyptiläisiä. Sillä parempi olisi ollut palvella egyptiläisiä kuin kuolla erämaahan."
13 Mooses vastasi kansalle: "Älkää peljätkö; pysykää paikoillanne, niin te näette, minkä pelastuksen Herra tänä päivänä antaa teille; sillä sellaista, minkä näette egyptiläisille tapahtuvan tänä päivänä, ette koskaan enää tule näkemään.

14 Herra sotii teidän puolestanne, ja te olkaa hiljaa."

15 Ja Herra sanoi Moosekselle: "Miksi huudat minulle? Sano israelilaisille, että he lähtevät liikkeelle.
16 Mutta sinä nosta sauvasi ja ojenna kätesi meren yli ja halkaise se, niin että israelilaiset voivat käydä meren poikki kuivaa myöten.
19 Niin Jumalan enkeli, joka oli kulkenut Israelin joukon edellä, siirtyi kulkemaan heidän takanansa; ja pilvenpatsas siirtyi heidän edeltänsä ja asettui heidän taaksensa
20 ja tuli egyptiläisten joukon ja Israelin joukon väliin; ja pilvi oli pimeä noille ja valaisi yön näille. Näin koko yönä toinen joukko ei voinut lähestyä toista.
25 Ja hän antoi heidän vaunujensa pyöräin irtautua, niin että heille kävi vaikeaksi päästä eteenpäin. Niin egyptiläiset sanoivat: "Paetkaamme Israelia, sillä Herra sotii heidän puolestansa egyptiläisiä vastaan".
31 Ja Israel näki sen suuren teon, jonka Herra teki tuhotessaan egyptiläiset. Silloin kansa pelkäsi Herraa ja uskoi Herraan ja uskoi hänen palvelijaansa Moosesta.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.11.2015 08:28

    Kuva

KuvaJohannes 13
5 Sitten hän kaatoi vettä pesumaljaan ja rupesi pesemään opetuslastensa jalkoja ja pyyhkimään niitä liinavaatteella, jolla oli vyöttäytynyt.
6 Niin hän tuli Simon Pietarin kohdalle, ja tämä sanoi hänelle: "Herra, sinäkö peset minun jalkani?"
7 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Mitä minä teen, sitä et nyt käsitä, mutta vastedes sinä sen ymmärrät".
8 Pietari sanoi hänelle: "Et ikinä sinä saa pestä minun jalkojani". Jeesus vastasi hänelle: "Ellen minä sinua pese, ei sinulla ole osuutta minun kanssani".
9 Simon Pietari sanoi hänelle: "Herra, älä pese ainoastaan minun jalkojani, vaan myös kädet ja pää".
10 Jeesus sanoi hänelle: "Joka on kylpenyt, ei tarvitse muuta, kuin että jalat pestään, ja niin hän on kokonaan puhdas; ja te olette puhtaat, ette kuitenkaan kaikki".


Ihanasti tuo mieleen tämä raamatunkohta miten Jeesus opetti omiaan hoitamaan toisiaan.
Näin meidänkin kuuluisi tehdä, ottaa Sanasta opetukset omalle kohdallemme. Jeesus antoi uuden käskyn,
Joh. 13:34 Uuden käskyn minä annan teille, että rakastatte toisianne, niinkuin minä olen teitä rakastanut - että tekin niin rakastatte toisianne.
Rakastetaanko me toisiamme? Miten on tänään toistemme "jalkojen pesun"laita? Onko minulla aikaa kuunnella, kun lähimmäinen tarvitsee puhdistusta matkaansa painavista asioista.Tai tahtoo tehdä parannusta synnistä johon on vihollinen saanut sidottua. Täällä Kotimatkalla meidän kaidantien matkaajien "jalat" likaantuu ja tarvitsemme puhdistusta. Vähissä on luotettavat lähimmäiset, vai onko?
Viekö kiire meitä uskoviakin kauemmas toisistamme? Tai kauemmas rukouskammiosta, jossa saamme lähestyä Jumalaa kaikkine pyyntöinemme, itsemme ja lähimmäistemme puolesta.
Peratkaamme turha "hapatus" pois ja annetaan aikaa Jumalalle ja lähimmäisillemme.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.11.2015 09:13

    Kuva

Jumala Sanassaan varoittaa vääristä paimenista, vääristä palvelijoista.
Näin unen jossa minua lähestyi mies henkilö uhaten minulle tehdä pahaa. Siinä unessa sanoin hänelle sanat "Jeesuksen nimessä" ja tämä mies henkilö perääntyi kuin seinään olisi törmännyt. Sanoin hänelle Jeesus rakastaa sinua hyvin paljon, tähän mies sanoi olevansa uskossa. Siitä kehkeytyi keskustelu jossa sain sanoa hänelle, että meidän täytyy olla itsessämme kuollut ja Jeesuksen elää meissä. Ja ettei Jeesus koskaan tekisi noin kuin tämä mies unessani yritti tehdä.

Tässä unessa paljastu väärät hedelmät, miten me vaellamme, onko se mitä meistä käy ulos, tai siis näkyy ulos, onko se Jeesuksen tuntemisen tuoksua?
Kuka minun/sinun sydämessä on Herra, mitä sieltä tihkuu ulospäin.
Sanotaanhan Sanassa, että sydämen kyllyydestä suu puhuu. Kuva
Näin myös olkoon meidän elämeämme kokonaisuudessaan Herralle pyhitettyä. Hänen Jumalan luokse saamme mennä milloin vain, Hänellä on aina aikaa lapselleen, ei Hän työnnä meitä pois kun me tarvitsemme puhdistusta, rakkautta lohdutusta, mitä nyt kukin elämässään kaipaa. Hänelle voimme kertoa myös iloiset asiat, tunteemme Häntä kohtaan ja sitäkin kertoa miten paljon me Häntä rakastamme ja kunnioitamme.
Hänellä on aina vastaan otto aika,Kuva elämmehän Hänessä ja Hänen kauttaan.


Matteus 7
13 Menkää ahtaasta portista sisälle. Sillä se portti on avara ja tie lavea, joka vie kadotukseen, ja monta on, jotka siitä sisälle menevät;
14 mutta se portti on ahdas ja tie kaita, joka vie elämään, ja harvat ovat ne, jotka sen löytävät.
15 Kavahtakaa vääriä profeettoja, jotka tulevat teidän luoksenne lammastenvaatteissa, mutta sisältä ovat raatelevaisia susia.
16 Heidän hedelmistään te tunnette heidät. Eihän orjantappuroista koota viinirypäleitä eikä ohdakkeista viikunoita?
17 Näin jokainen hyvä puu tekee hyviä hedelmiä, mutta huono puu tekee pahoja hedelmiä.
18 Ei saata hyvä puu kasvaa pahoja hedelmiä eikä huono puu kasvaa hyviä hedelmiä.
19 Jokainen puu, joka ei tee hyvää hedelmää, hakataan pois ja heitetään tuleen.
20 Niin te siis tunnette heidät heidän hedelmistään.
21 Ei jokainen, joka sanoo minulle: 'Herra, Herra!', pääse taivasten valtakuntaan, vaan se, joka tekee minun taivaallisen Isäni tahdon.
22 Moni sanoo minulle sinä päivänä: 'Herra, Herra, emmekö me sinun nimesi kautta ennustaneet ja sinun nimesi kautta ajaneet ulos riivaajia ja sinun nimesi kautta tehneet monta voimallista tekoa?'
23 Ja silloin minä lausun heille julki: 'Minä en ole koskaan teitä tuntenut; menkää pois minun tyköäni, te laittomuuden tekijät'.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.11.2015 08:35

    Kuva

2. Joh. 1:12
Minulla olisi paljon kirjoittamista teille, mutta en tahdo tehdä sitä paperilla ja musteella; vaan toivon pääseväni teidän tykönne ja saavani puhutella teitä suullisesti, että meidän ilomme olisi täydellinen.Kuva


Mitä kaikkea he saivatkaan kokea kun kohtasivat. Täydellistä iloa Herrassa. Kuva
Mielellään näitä Paavalin kirjeitä lukee. Muutenkin Sana on se suunnan näyttäjä, ja ravinto ettemme näkisi hengellisesti nälkää. Sana lukeminen on ruokaa mitä tarvitsemme jotta tulisimme ravituksi, rukous on hengittämistä, ettemme tukehtuisi, silloin me jaksamme ja tulemme ravituksi kun näitä noudatamme ja yhteisestä uskosta kokoontumisesta, tulemme siunatuksi.

Tarvitsemme toisiamme, uskovien yhteyttä. Niissä rakennumme ja siunaamme toisiamme. Herran työ on yhteistä, kuitenkin jokaisella on se oma tehtävä, ja omat armolahjat mitkä Pyhä Henki hyväksi näkee antaa. Kannustetaan ja rohkaistaan toisiamme täällä väsymyksen ja uneliaisuuden maassa. Kaipuu olisi jo pois päästä, mutta Isä yksin tietää milloin se hetki on.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.11.2015 09:02

    Kuva


Matteus 14
23 Ja laskettuaan kansan hän nousi vuorelle yksinäisyyteen, rukoilemaan. Ja kun ilta tuli, oli hän siellä yksinänsä.
24 Mutta venhe oli jo monen vakomitan päässä maasta, aaltojen ahdistamana, sillä tuuli oli vastainen.
25 Ja neljännellä yövartiolla Jeesus tuli heidän tykönsä kävellen järven päällä.
26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
27 Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".
28 Pietari vastasi hänelle ja sanoi: "Jos se olet sinä, Herra, niin käske minun tulla tykösi vettä myöten".
29 Hän sanoi: "Tule". Ja Pietari astui ulos venheestä ja käveli vetten päällä mennäkseen Jeesuksen tykö.
30 Mutta nähdessään, kuinka tuuli, hän peljästyi ja rupesi vajoamaan ja huusi sanoen: "Herra, auta minua".
31 Niin Jeesus kohta ojensi kätensä, tarttui häneen ja sanoi hänelle: "Sinä vähäuskoinen, miksi epäilit?"
32 Ja kun he olivat astuneet venheeseen, asettui tuuli.
33 Niin venheessä-olijat kumarsivat häntä ja sanoivat: "Totisesti sinä olet Jumalan Poika".


Mielenkiintoine kohta raamatussa. Olen tästä ehkä jotain maininnutkin, mutta sanon uudestaan jotain.
Tämä raamatunkohta toi mieleen ajatuksen miten tärkeää on pitää katse suoraan Jeesuksessa. Ei meille ole muuta NIMEÄ annettu missä meidän on pelastuminen.
Pietarikin onnistui alussa hyvin kun käveli Jeesuksen kutsusta vedenpäällä, mutta kun poisti katseen Jeesuksesta ja katsoi tuulta niin alkoi vajota.
Meidän on hyvä pitää katse kokonaan kohdistettuna Jeesukseen. Jos alamme katsella vieraita oppeja ilman Jumalan Sanaa, niin on vaarana vajota eksytyksen tuuliin. Kun tottelemme Sanaa, pysymme kaidalla tiellä.
Ylistyksen johtaja taivaassa oli lucifer, ja tämä kyllä tietää konstit miten saada ihmisten katseet pois Jeesuksesta. Jossain seurakunnissa on pitkästi ylistystä kokouksen alussa, harvemmin mitään lauluja Jeesuksen verestä, ei vaan koroitetaan henkeä. Jos aletaan palvomaan Pyhää Henkeä, niin vasta uskoon tulleet, pienet maitoa tarvitsevat, ovat vaarassa lähteä väärän hengen mukaan.
    Kuva

Siksi on hyvä pitää mielessä, että ylistää Jeesusta Pyhässä Hengessä, eikä yksin Pyhää Henkeä.
On nähty miten eksyttäjät pyytää, palvotaan/ylistetään Pyhää Henkeä, ole avoin ota vastaan jne, mutta hedelmät eivät ole puhtaat muuten julistajan/kaan elämässä. Elämme hyvin pimeää aikaa ja kehoitan rakkaat ystävät, VALVOKAA, lukekaa raamattua ja ojentautukaa Jumalan tahdon mukaan. Jeesus itse kehoittaa VALVOKAA!Kuva

Kuva
Johannes 16
13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 16.11.2015 08:15

    Kuva

Psalmit 5
3 Kuuntele huutoni ääntä, minun kuninkaani ja Jumalani, sillä sinua minä rukoilen.
4 Herra, varhain sinä kuulet minun ääneni, varhain minä valmistan sinulle uhrin ja odotan.
5 Sillä sinä et ole se Jumala, jolle jumalattomuus kelpaa. Paha ei saa asua sinun tykönäsi.


On hyvä lähestyä Jumalaa ensimmäiseksi aamulla, ja rukoillen alkaa päivämme. Emmehän tiedä mitä päivä tuo tullessaan, mutta Taivaallinen Isä tietää. On hyvä jättää päivän touhut Hänen käsiinsä ja pyytää varjelusta ja tahtoa kulkea Hänen tietään.Kuva
Synkältä näyttää maailman tilanne, kiitän Isää kun on rauha sydämessä, se rauha minkä Jeesus antaa. Maailman tilanne ei voi meitä peljättää, kun Jeesus on meidän kanssamme. Jeesus antoi meille ohjeen mitä tehdä kun kuulemme ikäviä asioita maailmalta, sotien melskettä ym, eli nostakaa päänne, näin Hän meitäkin kehoittaa. Älkäämme olko murheellisella mielellä. Viedään omaisiamme rukouksin Jumalalle tiettäväksi, että ne jotka eivät tunne Jeesusta omana Vapahtajanaan saisivat oppia Hänet tuntemaan henkilökohtaisesti. Että hekin saisivat olla Turvallisissa käsissä, kokea Jumalan Armon omalla kohdallaan.
    Kuva
Paljon on epäuskoa, pelkoa ja ahdistusta maailmalla ihmisillä on toivo parempaan hukassa. Vain Jeesuksessa avautuu ovi siihen mikä on Elämisen arvoista, Hän on meidän Toivomme, Pelastajamme, Hänen käsiin on turvallista jättää koko elämämme, nyt ja aina.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 17.11.2015 08:49

      Kuva


Mietitään mitä me oikein puhumme. Netissä oli hyvä ohje siihen mitä me pästämme suustamme ulos. Sanotaanhan Raamatussa että se mikä käy suusta ulos se saastuttaa ihmisen, siksipä tämä ohje olisikin hyvä itse kunkin muistaa. Laitann sen tähän ja loppuun Raamatusta varoituksia miten meidän keskuudessamme puhutaan ja mitä meidän itsemme tulisi karttaa, eli valhetellen puhumista ja panettelua. Eli tässä tämä ohje netistä:
Jokaisen sanan tulisi kulkea kolmen portin läpi ennen kuin se lausutaan.
Ensimmäisen portin vartija kysyy: onko se totta? Seuraavalla portilla kysytään: onko se tarpeellista ja kolmannella: onko se ystävällistä?”
(arabialainen sanonta)

    Kuva

Psalmit 31
18 Mykistykööt valheen huulet, jotka puhuvat vanhurskasta vastaan röyhkeästi, ylpeästi ja ylenkatseellisesti.

Psalmit 12
1 Veisuunjohtajalle; matalassa äänialassa; Daavidin virsi.(12:2) Auta, Herra, sillä hurskaat ovat hävinneet, uskolliset ovat kadonneet ihmislasten joukosta.
2 He puhuvat valhetta toinen toisellensa, puhuvat liukkain huulin, kaksimielisin sydämin.

Malakia 3
16 Silloin myös Herraa pelkääväiset puhuvat toinen toisensa kanssa, ja Herra tarkkaa ja kuulee; ja muistokirja kirjoitetaanKuva
hänen edessänsä niiden hyväksi, jotka Herraa pelkäävät ja hänen nimensä kunniassa pitävät.
17 Ja he ovat, sanoo Herra Sebaot, sinä päivänä, jonka minä teen, minun omaisuuteni. Ja minä olen heille laupias, niinkuin mies on laupias pojallensa, joka häntä palvelee.
18 Ja te näette jälleen, mikä on ero vanhurskaan ja jumalattoman välillä, sen välillä, joka palvelee Jumalaa, ja sen, joka ei häntä palvele.


Matteus 5
8 Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
9 Autuaita ovat rauhantekijät, sillä heidät pitää Jumalan lapsiksi kutsuttaman.
10 Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta.
11 Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.11.2015 07:37

    Kuva

Johannes 15
9 Niin kuin Isä on rakastanut minua, niin olen minä rakastanut teitä. Pysykää minun rakkaudessani.
10 Jos noudatatte käskyjäni, te pysytte minun rakkaudessani, niin kuin minä olen noudattanut Isäni käskyjä ja pysyn hänen rakkaudessaan.
11 "Olen puhunut teille tämän, jotta teillä olisi minun iloni sydämessänne ja teidän ilonne tulisi täydelliseksi.
12 Minun käskyni on tämä: rakastakaa toisianne, niin kuin minä olen rakastanut teitä.


Mennään päivä kerrallaan eteenpäin. Ei oteta huomisen murheita tällepäivälle, vaan kysytään Isä mitä tänäpäivänä minulle kuuluu? Tämä aika kysyy missä on rakkautemme? Niin paljon pahaa tapahtuu, rakkaudesta on huutava pula. Pahuus rehottaa, koko maailma on pahuuden vallassa. Mitä on pieni ihminen? Vain Jumala voi meitä auttaa. Missä on turvamme, rakkauden lähteemme?

https://www.youtube.com/watch?v=TTHk1mGW3Us

Rakastan sinua, siinä meillä on oppimista. Joillekin se voi olla itsestään selvyys, mutta kun tulee vastoinkäymisiä, unohtuuko se rakkaus? Mitä on rakastaa lähimmäistään, niinkuin itseään? Kun lähimmäisemme loukkaa meitä, on hyvä silloin olla Isän edessä rukouksessa, anoa Häneltä rakkautta ja anteeksiantavaa mieltä, jotta voimme rakastaa, sääliä sitä jolla on pahat aikomukset. Rukoilla, Isää säälimään ja armahtamaan meitä molempia. Kun pääsemme anteeksiantavaan olotilaan, niin olemme voittanett rakkaudessa ja paha ei saa meitä sidotuksi katkeruuteen, eikä vihaan, eikä kateuteen. Mitä sinun tai minun sydämestämme kumpuaa. Saako Jumala täyttää meidät rakkaudellaan?
Minut saa ainakin, ei minulta mitään puutu, kun Jeesus on omanani.Kuva


1. Pietarin kirje 1
21 Hänen kauttaan te uskotte Jumalaan, joka herätti hänet kuolleista ja antoi hänelle kirkkauden, niin että te uskoessanne myös panette toivonne Jumalaan.
22 Kun te totuudelle kuuliaisina olette puhdistautuneet elääksenne vilpittömässä, veljellisessä rakkaudessa, niin rakastakaa toisianne uskollisesti ja kaikesta sydämestänne.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 30.11.2015 08:19

    Kuva

2. Pietarin kirje 2Kuva
7 Kuitenkin hän pelasti hurskaan Lootin, jota rietasten vaellus irstaudessa vaivasi;
8 sillä asuessaan heidän keskuudessansa tuo hurskas mies kiusaantui hurskaassa sielussaan joka päivä heidän pahain tekojensa tähden, joita hänen täytyi nähdä ja kuulla.


Tätä Lootin kiusaantumisen tunnetta saadaan kokea jopa itseään Jumalan lapsiksi nimittävien taholta. En tahdo sanoa, etteikö he olisi Jumalan lapsia, vaan Jumala yksin tietää. Kuitenkin tahdon painottaa elämäämme, onko SE Jumalalle mieluista ja elämmekö niinkuin Hän sanassaan Kehoittaa. Itse koen tuota "Lootin" kiusaantumista kun joudun tekemisiin asioiden kanssa jotka ovat haureellisia ja eivät kuulu uudestisyntyneen elämään ja siinä eletään kuitenkin, eletään synnissä tekemättä parannusta. Facebuukki on yksi näistä "seuloista" joissa näkee ne Jyvät. Uskovat lähtee mukaan iloitsemaan asioissa mitkä kuuluisi "romukoppaan". Pistetään ketjuna menemään kirjoituksia mitkä ei rakenna vaan hajoittaa. Näitä kun tulee eteen saa kokea juuri tätä "Lootin" kiusaantumista. Kunpa tehtäisiin parannusta ihan tosissaan ja kylvettäisiin vain Jumalan mieleisiä asioita. Kuva
Sitten on tämä kun ei enään saisi puhua Jeesuksesta, vaan kaikki pimeyden teot pitäisi hyväksyä, kaikkea saastaa pitäisi suvaita. Kyllä on pimeys vallallaan ja "Lootin" ajat menossa. Kumpaan sinä kuulut? Koetko niinkuin Loot koki?
Älkäämme eläkö maailmalle mieliksi. Anna Jumala rakas rohkeus ja taito sanoa sana tarvittaessa mikä avaa sokeiden silmät. Jumalan runsasta siunausta toivotan jokaiselle lapselleen.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron