Jutellaan Joulukuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.12.2015 08:21

    Kuva

Ps 51:
6 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
7 Puhdista minut isopilla, että minä puhdistuisin, pese minut, että minä lunta valkeammaksi tulisin.
8 Anna minun kuulla iloa ja riemua, että ihastuisivat ne luut, jotka särkenyt olet.
9 Peitä kasvosi näkemästä minun syntejäni, pyyhi pois kaikki minun pahat tekoni.
10 Jumala, luo minuun puhdas sydän ja anna minulle uusi, vahva henki.
11 Älä heitä minua pois kasvojesi edestä, äläkä ota minulta pois Pyhää Henkeäsi.
12 Anna minulle jälleen autuutesi ilo, ja tue minua alttiuden hengellä.
13 Minä tahdon opettaa väärille sinun tiesi, että syntiset sinun tykösi palajaisivat.



Kuva
Isä, tutki onko minussa poislaitettavaa, onko kylmyyttä, onko sydämessäni anteeksiantamattomuutta. Rakastanko veljeäni, rakastanko sisartani? Tahdon rakastaa, Isä vaikuta minussa rakkautta ja korjaa kaikki säröt mitä on matkalla tullut. Polje maahan minun itsekkyyteni, tee minusta ehyt astia, luo minusta uusiluomus.
Anna kivisydämen tilalle lihasydän.
    Kuva
Vaikuta tahtomista ja tekemistä minussa, että tekisin sinun tahtosi Jumalani. Anna uskovien yhteys rakentuaksemme sinun läsnäolossasi, jotta uskomme saisi vahvistua Sinun Sanasi kautta.
Tarvitsemme sisaria ja veljiä Herrassa, tarvitsemme toisiamme, Kuva Isä johdata meitä sinun tahdossasi.
Puhdista minun pukuni Isä, minä kiitän Sinua siitä vanhurskauden puvusta minkä sain Jeesuksessa.
Kuitenkin on vaellukseni vajavaista ja tarvitsen sinun armoasi jotta oikein vaellan, enkä likaa sitä minkä sinä olet puhdistanut.
Kuva

Psalmit 139:
23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.12.2015 08:51

    Kuva

Matt. 18:20 Kuva
Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni,
siinä minä olen heidän keskellänsä."


Jumala on kanssamme, eräänä päivänä Hän toi kolmesti tuon aloituksessa olevan Raamatun kohdan saman päivän aikana minulle tiettäväksi.
Miten totta tuo onkaan, missä kaksi Jumalan lasta on koolla, siinä on Herra Pyhän Henkensä kautta läsnä. Siinä saa virvoittua yhteisestä uskosta. Olin järjestänyt naisille yhteisen kokoontumisen eräällä paikkakunnalla viime viikonloppuna, ja siellä sain huomata miten oli tullut kaupasta ostettua maitoa vähenpi kuin olisimme tarvinneet. Annoin silti yhden purkin niistä vähistä mieheni mukaan, että heilläkin olisi maitoa kahviin ja juodakseen.
Kun sitten naisia alkoi tulemaan, niin ensimmäisellä naisella joka tuli, niin hänellä oli maitoa iso kanisteri mukanaan, eikä hän tiennyt mitään maito vajeesta. Voi miten iloitsinkaan siitä, että Jumala näin tiedotti minulle, Hän on kanssamme. Niin paljon minä tykkään näistä uskovien yhteisistä kokoontumisista, Se on niin suurta ja ravitsevaa kun Jumala käyttää lapsiaan meitä rakentaakseen, uskoamme vahvistamaan, ja on niin ihanaa laulaa yhdessä lauluja Jeesuksesta. Se on vielä vapaasti tehtävissä, mutta kuinka kauan?
Elämme jo nyt aikaa, että Jeesusta ei päästetä joka paikkaan, kouluista Häntä ollaan poistamasta, ei enään saisi laulaa tai esittää Jeesukseen liittyvää ohjelmaa, ynnä muuta. Miten pimeää tämä aika onkaan. Jopa seurakunnasta on Jeesus joutunut ulkopuolelle?? Niinhän Ilmestyskirjassa sanotaan, Hän kolkuttaa ulkopuolella!!
Voi Jumala rakas armahda meitä, kokoa meitä yhteen palvelemaan Sinua,
nimessäsi Jeesuksen.Kuva


Ilm. 3:
14 Ja Laodikean seurakunnan enkelille kirjoita: 'Näin sanoo Amen, se uskollinen ja totinen todistaja, Jumalan luomakunnan alku:
20 Katso, minä seison ovella ja kolkutan; jos joku kuulee minun ääneni ja avaa oven, niin minä käyn hänen tykönsä sisälle ja aterioitsen hänen kanssaan, ja hän minun kanssani.
21 Joka voittaa, sen minä annan istua kanssani valtaistuimellani, niinkuin minäkin olen voittanut ja istunut Isäni kanssa hänen valtaistuimellensa.
22 Jolla on korva, se kuulkoon, mitä Henki seurakunnille sanoo.'"
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.12.2015 17:08

    Kuva


1. Piet. 3:9
Älkää kostako pahaa pahalla, älkää herjausta herjauksella, vaan päinvastoin siunatkaa; sillä siihen te olette kutsututkin, että siunauksen perisitte.



Siunatkaa, jotta siunauksen perisitte.Kuva Sitä mitä me kylvämme, sitä joudumme niittämäänkin.
Näin sanoataan Raamatussa.
Mieti mitä kylvät, mieti mitä tahdot niittää??
Tänä aikana on paljon pahan puhujia, rakkaudettomia ihmisiä. Ei osata iloita toisen onnesta, on vain harvoja jotka välittää lähimmäisestään. Jumala rakas, tutki meitä ja puhdista katuvan ihmisen sydän, ja vuodata Sinun taivaallista rakkauttasi, jotta voisimme ja kykenisimme rakastamaan lähimmäisiämme, niinkuin itseämmekin.

Jaakob koki Laabanin luona vääryyttä, Hän sai kehoituksen lähteä Laabanin luota. Ei hänen tarvinnut jäädä siihen vääryyden ikeeseen. Hän kutsui vaimonsa Leean ja Raakelin luokseen ja neuvotteli heidän kanssaan asiasta. Kun luin tuon kohdan minua niin siunasi se rakkaus mitä Jaakob koki heitä kohtaan.
Jaakob kunnioitti vaimojen mielipidettä, ja keskusteli heidän kanssaan kyseisestä tilanteesta ja lähdöstä. Kuva
Monessako perheessä on tänään yhteinen sävel? Onko niin että mies kun on perheen pää, niin hän päättää asiat? Vastuuhan on miehen, niinhän Jumala kysyi Adamilta missä olet?.. näin sen ymmärrän. Kuitenkin tuo Raamatun kohta missä kuunnellaan vaimoa, hänenkin mielipidettä, tuo esille jotain yhteyttä, lujuutta, jotain millä rakennetaan yhteistä elämää.
(1. Mooseksen kirja 31)
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.12.2015 08:24

    Kuva

"Eikö sydämemme ollut meissä palava"Kuva

Turvallinen tunne, jokainen kaipaa turvaa, kokea että saa olla turvassa. Jumalan lapsi on turvassa, ei häntä kohtaa mikään Isän tietämättä. Niin maallisesti kuin hengellisesti, saamme olla turvassa. Pyhä Henki meissä, suojelee, opettaa, ja varoittaa. On niin paljon eksyttävää opetusta liikkeellä. Pitäydytään Jumalan Sanaan, hyljätään Sanan vastainen opetus. Se mikä menee ohi Sanan se voidaan jättää huomioimatta, se ei rakenna henkisesti, ei siinä ole sitä ravintoa mitä me tarvitsemme.

On ihanaa kokoontua yhdessä Jumalan lasten kanssa ja kokea, yhteyttä Jumalaan. Kokea, että Jeesus on siinä kanssamme, niinkuin Emmauksentiellä kokivat Jeesuksen läsnäoloa. Sitä mekin kaipaamme ja yhdessä kun kokoonnutaan on jokaisella jotain annettavaa jotta saisimme kokea Isä on siinä meidän keskellä, meidän sydän kokee sitä Jumalan Pyhän Hengen läsnäoloa.




Luukas 24
32 Ja he sanoivat toisillensa: "Eikö sydämemme ollut meissä palava, kun hän puhui meille tiellä ja selitti meille kirjoitukset?"Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 12.12.2015 14:33

    Kuva

1. Johanneksen kirje 5
18. Me tiedämme, ettei yksikään Jumalasta syntynyt tee syntiä. Hän, joka on syntynyt Jumalasta, pitää huolen itsestään , eikä Paha pääse häneen käsiksi.
19. Me tiedämme, että olemme Jumalasta, mutta koko maailma on Pahan vallassa.

Kuva

Jotenkin tuo jae 18 puhuttelee! Pitää huolen itsestään??? Valvonko niin itseäni, ettei paha pääse vaikuttaan minun elämässäni. Jeesus on voittanut ja Hän on kantanut meidän kaikkien synti velan. Ei me saada olla houkutuksilta rauhassa, ne kiusaa monelta taholta, mutta meidän ei tule langeta kiusauksen paulaan.
Kun elämässä on käynyt niin, että on ollut heikkona hetkenä altis ja langennut, niin silloin on vain yksi ohje mitä noudattaa ja se on tunnusta synti ja hylkää se niin saat armon.
Kuva
Jumala on anteeksiantavainen, Hän ottaa vastaan katuvan lapsen eikä Hän hylkää sitä joka Hänen luokseen katuen tulee. Ei jäädä siihen lankeemuksen paulaan vaan tunnustetaan ja hyljätään se missä lankesimme.
Miksi kulkisimme raskautettuina, kun voimme kulkea vapaana kaikista murheista ja taakoista. Jeesus on aina kanssamme Pyhän Henkensä kautta, Hän on meidän puolustajamme ja opastajamme.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 18.12.2015 09:24

    Kuva

Joh. 14:26Kuva
Mutta Puolustaja, Pyhä Henki, jonka Isä on lähettävä minun nimessäni, hän opettaa teille kaikki ja muistuttaa teitä kaikesta, minkä minä olen teille sanonut.


Aamen. Isä opettaa meitä, avaa Sanaansa, kun sitä Häneltä pyydämme. Ollaan lähellä Häntä, kysellään, puhutaan, kiitetään, ylistetään, palvotaan Häntä. Ei kukaan muu voi meitä auttaa, ei ihmisopit eikä perinnäissäännöt ole mitään Elävän Jumalan rinnalla. Vain Isä, Pyhän Henkensä kautta opastaa meitä kulkeman sitä tietä mikä on meille tarkoitettu.
Siunaava Raamatunkohta. Pidetään lyhyet tilivälit Jumalan kanssa. Rukoillaan ja valvotaan. Näinhän Jeesus kehoittaa VALVOKAA, voi miten tärkeää se on nyt täällä uneliaassa maailmassa. Maailmasssa jossa paha vallitsee ja kaikki mikä on PYHÄÄ, se pyritään muuttamaan epäpyhäksi, mutta seisotaan lujina Jumalan Sanaan nojaten se on meidän jalkaimme lamppu täällä pimeän keskellä missä vielä hetken vaellamme.


Ps. 119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni. Kuva
    Kuva
Kiitos Isä, että siunaat työmme jota teemme nimessäsi. Jeesus, ole kanssamme ja opeta meitä kuulemaan sinun tahtoasi joka asiassa mikä eteemme tuodaan. Auta näkemään Sinun tavallasi ja toimimaan niinkuin Sinä tahdot. Puhdista meidät kaikesta turhasta mikä ei ole Sinun mielesi mukaista.
Aamen.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.12.2015 06:45

    Kuva

Laul. l. 8:Kuva
5 Kuka tuolla tulee erämaasta rakkaaseensa nojaten?
"Omenapuun alla sinut herätin. Siellä sai sinut äitisi kerran, siellä sai sinut emosi.
6 Pane minut sinetiksi sydämellesi, sinetiksi käsivarrellesi.
Sillä rakkaus on väkevä kuin kuolema, tuima kuin tuonela on sen kiivaus,
sen hehku on tulen hehku, on Herran liekki.
7 Eivät suuret vedet voi rakkautta sammuttaa, eivät virrat sitä tulvaansa upottaa.
Jos joku tarjoaisi kaikki talonsa tavarat rakkauden hinnaksi, häntä vain halveksuttaisiin."


Jumala runsaasti siunatkoon jokaista foorumilla kävijää.
Kuka on kanssamme erämaassa. Jeesus on kanssamme elämämme jokaisena päivänä.
Ei Hän hylkää ja jätä meitä. Välillä on niin "erämaa" vaihetta elämässä, tuntuu kuin ei jaksaisi ei niin millään. Usko ainoastaan, Jeesus on sinua lähellä silloinkin.
Hän yksin voi sinua lohduttaa, auttaa sinut sen "erämaa" vaiheen ja kantaa sinua yli vaikeuksien.
Kun aika on, niin toteutuu tuo raamatun kohta. "Kuka tuolla tulee erämaasta rakkaaseensa nojaten?"

Kaikella on aikansa taivaan alla. Ei sitä vaikeutta loputtomiin kestä, meillä on iankaikkinen hyvyys edessä, vain hetken kestää ahdistuksemme iankaikkisuuden rinnalla. Ajatellaan sitä mikä meitä odottaa rajan tuolla puolen, sitä että kerran saamme nähdä Jeesuksen kasvoista kasvoihin ja kaikki mikä nyt on raskasta ja vaikeaa ne me saamme jättää iäksi taaksemme.
Isä itse on pyyhkivä kyyneleemme. Näin on kirjoitettu Hänen Sanassaan.Kuva

    Kuva
Ilm. 21:4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.12.2015 14:33

    Kuva

Elämä on Kotimatkaa. Kotiin täältä maailmanturuilta, Isän luo. Mitä sinulle kuuluu? Kuva
Kysyykö tätä sinulta kukaan? Ja jos kysyy odottaako vastausta? Niin kiire on ettei joudeta seisahtuun lähimmäisemme vierelle ja kysymään mitä sinulle kuuluu? Ihmisillä on ollut kiire joulun valmisteluissa, kiire kauppakeskuksissa miettiessä mitä tarvitsee ja mitä kellekin lahjaksi ostaa näin joulun aikaan.

Itse en ole moneen vuoteen enään viettänyt joulua. Se olikin vain saippuakupla, perinnäissääntöjä mitä imin/opin äidin ja isän myötä. Opittuja tapoja joita oli opittu omilta vanhemmiltaan. Jumalan lapsena en voi enään viettää Jeesuksen syntymäpäivää joulun aikoihin, mielestäni näissä ei ole mitään yhteistä. Sanoohan Sanakin ettei valkeudella ole pimeyden kanssa mitään yhteistä, ja joulu on pimeys, sen voi googlettaa ja saa silloin tietoa mikä on TOTUUS, eli kuka on joulun herra. Eikö ihmetytä kun vietetään omia syntymäpäiviä niin on täytekakkua ja voileipäkakkua ja leivonnaisia, mutta kun aletaan viettää jouluna Jeesuksen syntymäpäivää niin on mitä erilaisempia tarjottavia, sikaa, lanttu/porkkana laatikot, tortut, piparit, ym, näilläkin on juurensa pimeydessä. Samoin joulukuusi, silläkin on juurensa tammukseen ei Jeesukseen. Ajatteleeko kukaan Jeesuksen oikeana syntymäajan kohtana, että viettäis Jeesuksen syntymäpäivää silloin? Ei tietenkään kun ei ne jouluruuat sovi syksyyn, vai mitä. Voi miten meitä onkaan eksytetty pienestä pitäen. Näin nettiaikaan on totuus mahdollista saada selville.
Joten googleen vaan mistä joulu on peräisin niin eiköhän asiat selviä.Kuva

Emmehän me omiakaan syntymäpäiviämme vietä kaksi-kolme kuukautta myöhemmässä ajassa?? Kerroin tämän vain siksi että kukin tietäisi missä ajassa elämme ja mitä kulissien takan touhutaan. Jokainen olkoon vapaa tekemään mitä oikeaksi näkee, kunhan TOTUUS on tiedossa ja nyt olen ainakin itse vapaa jatkamaan tätä Kotimatkaa ilman joulun hapatusta. Vapaa kun olen tiennyt ja kertonut TOTUUDEN.

Jumalan siunaamaa loppuvuotta itse kullekin kuka tänne lukemaan joutanee.


Kuva
2. Kor. 6:14 Älkää antautuko kantamaan vierasta iestä yhdessä uskottomien kanssa; sillä mitä yhteistä on vanhurskaudella ja vääryydellä? Tai mitä yhteyttä on valkeudella ja pimeydellä?

2. Kor. 6:15 Ja miten sopivat yhteen Kristus ja Beliar? Tai mitä yhteistä osaa uskovaisella on uskottoman kanssa?
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 25.12.2015 15:25

    Kuva

Joh.3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."


Miten sekaisin onkaan kaikki täällä maailmassa nyt.
Toin tuonne minijuttuihin kirjoituksen jonka julkaisin myös facebuukissa tänään, se on julkaistu vuonna 1927, ja se käy myös nyt meidän elettävään aikaan.

Nytkin on maailmassa ahdistusta ja pelkoa, täällä soditaan, on nälänhätää, rakkaus on muuttunut kylmyydeksi. Pimeyttä ihannoidaan ja rististä on tullut pahennus joka pitäisi poistaa kirkkojen alttariseinältä. Voi pimeyttä missä ajassa elämme. Sanassa sanotaan että, loistakoon teidän valonne täällä pimeässä ajassa. Vaelletaan totuudessa, niin täytämme Isämme tahtoa. Rakastetaan lähimmäisiämme, sanoin ja teoin. Kannetaan toistemme taakkoja. Minkä toivoisimme tehtävän itsellemme, tehdään me se toisillemme. Ei hävetä RISTIÄ, siinä on meidän syntimme naulittuna, ja vapautettuina saamme kiittää Herraa Jeesusta. Isä kutsuu pelastukseen, monien ahdistuksien kautta, heitä jotka eivät tiedä pelastuksesta.


Kolossalaiskirje 2Kuva
13 Ja teidät, jotka olitte kuolleet rikoksiinne ja lihanne ympärileikkaamattomuuteen, teidät hän teki eläviksi yhdessä hänen kanssaan, antaen meille anteeksi kaikki rikokset,
14 ja pyyhki pois sen kirjoituksen säädöksineen, joka oli meitä vastaan ja oli meidän vastustajamme; sen hän otti meidän tieltämme pois ja naulitsi ristiin.

    Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 26.12.2015 10:35

    Kuva

Kuva

Miten Ihmeellinen onkaan Jumala, miten Hän tänäkin aikana lohduttaa omiaan "Tiituksen tulolla". Miten aamulla olin neljänaikaan varhain yksinäisyydessä kun toiset vielä nukkuivat. Olin rukouksessa ja niin epäuskoa täynnä, paljon mietteitä ja kysymyksiä, jopa itkun kanssa pyysin Jumalalta ettei Hän jättäisi minua. Niin yksin saa täällä vaeltaa, ei löydy uskovien yhteyttä missä saisi ravintoa ja saisi rakentua. Siinä Herran edessä jatkoin rukousta vaikka tuntui että ei siitä ole mitään hyötyä.
Lähdin siitä sitten kahville ja Raamatun lukemisen jälkeen avasin facebuukin ja siellä oli etusivulla erään sisaren tuomana Wilkersonin kirjoitus. Se oli minun "Tiitukseni", toin sen tuonne toisaalle.
Linkitän sen tähän,, Isän Rakkauskirjeen.Kuva


viewtopic.php?f=28&t=624
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron