SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

Mitä sinulle kuuluu?

SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Maila » 01.01.2016 11:31


Kuva

Uuden Vuoden päivä, uuden alun päivä.

Saamme katsoa luottavaisina eteenpäin tietäen, että Herra on meidän kanssamme joka päivä lupauksensa mukaan. HÄN minkä lupaa, ei sitä petä. Jumalan lapsina saamme puhua Taivaalliselle Isälle rukouksissamme kaikista asioista, niin vaikeista kuin iloisistakin. Hän iloitsee siitä, kun viivymme Hänen edessään ja keskustelemme Hänen kanssaan. Me emme tiedä, mitä tämä alkava vuosi tuo tullessaan. Tiedämme vain: Room. 8:28. Kaikki yhdessä vaikuttaa niiden parhaaksi jotka Jumalaa rakastavat, niiden, jotka hänen aivoituksensa mukaan ovat kutsutut. Siis kaikki, mitä tapahtuu, ovat meille opiksi, siunaukseksi, koetukseksi ja kasvuksi. Päättäkäämme sitoutua HÄNEEN. Saamme varmasti kokea Hänen huolenpitoaan.

Kuva

Rukoilkaamme: Taivaallinen Isämme,kiitos, että saamme alkaa alusta Sinun siunaavien kättesi alla. Avaa meidän korvamme kuulemaan ääntäsi ja sulje kaikki vieraat äänet, jotka tahtovat sekoittaa Sinun ääntäsi, sulje myös meidän omalta ääneltämme. Vaikuta Sinun mielenlaatuasi. Vaikuta myös nöyryyttä ja kuuliaisuutta Sinulle. Sinä olet kuitenkin parasta, mitä meillä on, emmekä tahdo menettää Sinua minkään takia. Pidä meidät valveilla ja lähelläsi. Anna maassamme pysyä rauha ja vapaus Sinun Sanallesi. Aamen.

JOKAISELLE FOORUMIN JÄSENELLE SIUNATTUA TÄTÄ ALKAVAA VUOTTA JEESUKSEN KANSSA.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Irene » 02.01.2016 06:42

    Kuva

Jumala on kantanut sinua käsivarsillaan samalla tavoin kuin Israelia kauhean erämaan läpi. Kun katsot taaksepäin, voit muistaa hirveät kokemasi koetukset, kivuliaat epäonnistumiset. Sinä menit läpi koetusten, joita et olisi koskaan uskonut selvittäväsi. Jumala oli kuitenkin uskollinen ja auttoi sinua niissä kaikissa. Joka kerran Hän armollisesti kurottui alas ja nosti sinut ylös. Nyt voit sanoa: ”Jumala ei ole koskaan pettänyt minua. Seison tänään Hänen armonsa kannattamana. On totta, että Jumala kantoi minua käsivarsillaan, niin kuin isä kantaa lastaan.”
David Wilkerson


    Kuva

Aloitan tämän tammikuun osion omasta puolestani Wilkersonin kirjoituksella. Niin hyvin se sopii tähän kuvaamaan menneen vuoden tuntoja. Uskollinen on Isä ollut, Häntä saamme kiittää avusta ja huolenpidosta.
Mitä tuoneekaan alkanut vuosi eteemme, sen saamme kaikilta puolin jättää Isän käsiin. Joka päivä saamme täysin luottaa Häneen, luottaa että Hän pitää meistä huolen. Ei helppo ollut alku, murhe läheisen surusta, synnytystuskien alkuako? Onko näillä kärsimyksillä toivo paremmasta? Saammeko todeta tässäkin käyvän niinkuin Lasaruksenkin kuoleman myötä, että Martta kertoi Marialle, että Herra kutsuu sinua. Vastako kärsimyksen myötä ihminen havahtuu etsimään Jumalaa? Isä ei ole kaukana yhdestäkään meistä. Sanassa kehoitetaan, etsikää niin te löydätte, kolkuttakaa niin teille avataan.Kuva
Turvallisiin käsiin saamme jäädä, mitä vastaan tuleekaan, Isä ei meistä katsettaan käännä, niin tarkasti Hän meitä vartioitsee, ettei mikään paha pääse meihin käsiksi.
Kiitos Isä, että saamme palvella Sinua, ylistää Sinua, kiitos rakkaudestasi.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Maila » 06.01.2016 17:28


Kuva
Nyt on aika kova pakkanen. Minä kannoin kaikki pakasteet parvekkeele ja suojasin ne, ettei linnut kaki ja noki. Sulatin pakasteeni. Mulla ei ole itsensä sulattavaa pakastetta. Se sulaminen kestää oman aikansa. Pesin pakasteeni hyvin.
Kuva

Siinä pestessä Herra alkoi puhua sydämen kylmyydestä. Aloin miettimään, onko minun sydämeni kylmä, niin että jotka lähelläni ovat nekin kylmenevät. Vievätkö heidän tiensä pois päin Herrasta minun lähelläni. Se olisi kauheaa. Minä haluan olla Herraa lähellä, se on minun onneni.
Rukoilen alati, Herra muuta minut. Täällä maailmassa on niin väkevät pahan tuulet, jotka tahtovat temmata mukaansa.
Mä uskon, että Herran silmä valvoo jokaista, joka tahtoo elää lähellään ja johdattaa oikeaa tietä. Kiitos, kiitos Jeesus.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Irene » 07.01.2016 07:04

Kuva

Markus 13
35 Valvokaa siis, sillä ette tiedä, milloin talon herra tulee,
iltamyöhälläkö vai yösydännä vai kukonlaulun aikaan vai varhain aamulla,
36 ettei hän, äkkiarvaamatta tullessaan, tapaisi teitä nukkumasta.
37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

KuvaToitpa puhuttelevan aiheen Maila, näin saamme jokainen tutkia sydäntämme, onko se meissä palava
Näinhän ne opetuslapsetkin sanoivat Emmauksen tietä kulkiessaan kun Jeesus oli heidän seurassaan,
että eikö sydämmemme ollut meissä palava.
Kuva
Kylmää on täälläkin, miten mielellään sitä käpertyisi peiton alle sykkyrään ja jatkaisi uniaan. Mutta ei käy, ulos on nokkansa pistettävä.
Nyt on uneliasta aikaa ja helposti jos ei Sanaa tunneta, niin lähdetään harhapoluille. Ollaan valppaina ja tutkitaan Sanaa. Silloin tiedetään mikä on tervettä opetusta. Eksytys tulee valkeuden vaatteissa, se on aidon näköinen, mutta olkaa valppaina, totellaan Sanaa, niin emme tieltä eksy.
Älkäämme korvasyyhyyn opettajia haaliko. Annetaan Sanan tehdä tehtävänsä, vaikka kirveltäisikin. Näin on hyvä. Isä Jumala tietää parhaiten, annetaan Hänen Sanansa olla runsaasti meihin kylvettynä.
Syödään Sanaa, niin se meitä ravitsee ja tiellä pitää. Olkoon meissä se suola mikä ei ole mennyt mauttomaksi.

Jeesus on Tie, Totuus ja Elämä. Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Irene » 10.01.2016 07:53

    Kuva

Psalmit 28
2 Kuule minun rukousteni ääni, kun minä sinua avuksi huudan, kun minä käteni nostan sinun kaikkeinpyhintäsi kohti.
3 Älä tempaa minua pois jumalattomien kanssa, älä väärintekijäin kanssa, jotka puhuvat lähimmäisilleen rauhan puheita, vaikka heidän sydämessään on pahuus.


Jumalan siunausta, rakkaat ystävät, kirjoittajat ja ohi kulkijat. Kuva
Tahdon rohkaista meitä jokaista laittamaan pois kaikki mikä ei ole Herrasta. Mennään Herran kasvojen eteen ja pyydetään Häntä tutkimaan meidän sydämemme ja nostamaan päivän valoon ne asiat mitkä ei Herraamme miellytä. Kun Herra on puhdistanut meidän sydämemme, silloin voimme nostaa pyhät kätemme Häntä kohti, ja riemuita pelastuksesta Jeesuksessa Kristuksessa. Hän on kuuleva meidän pyyntömme, Hän on Rakastava Isä, mitä me voisimme muuta tehdä kuin jättäytyä täysin Hänen käsiinsä. Pistetään pois kaikki mikä murehduttaa Hänen Pyhää Henkeään. Osoitetaan rakkautta lähimmäisiämme kohtaan, Kuvasuljetaan korvamme lähimmäistemme panettelijoilta, ei olla osallisia heidän parjauksissaan millään osin. Etsitään sitä hyvää mitä kulloinkin on mahdollista, ja tuodaan sitä esille. Kylvetään siunauksia ja hyvyyttä, se on kallisarvoista.
Monia vaikeuksia meillä on ja tulee olemaan, mutta mikään niistä ei ole Isältä salassa.



Ps. 139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Irene » 14.01.2016 09:19

    Kuva


Kuva
Olen varmaan kertonut näyn lumpeenkukista, Eräässä hengellisessä kokouksessa näytettiin lumpeenkukkaa ja sain sanoman silloin Herralta ja sen myötä on Jumala puhunut minulle lumpeenkukkien myötäkin. Minulle on tullut sen näyn myötä tunne, että aina kun nään lumpeenkukkia, niin Isä on siinäkin hetkessäkin läsnä kanssani, Hän ikäänkuin ilmoittaa kukalla, tässä minä olen, muistuttaa olen lähelläsi.
Erään tapauksen kerron tästä on neljä ehkä viisikin vuotta taapäin. Olimme silloin Jyväskylässä jossa meillä oli raskas päiväkäynti, jossa pengottiin kaikkia asioitamme, siellä Jyväskylän virastotalossa odotimme vuoroamme ja pikkuinen 4 vuotias tyttönen sanoi touhutessaan lattialla, "tässä tulee mummulle palapeli" no se oli pelilauta joka koottiin neljästä noin A4,n kokoisesta pahvista. Kun se oli valmis niin katsoin mitä mummulle eli minulle koottinkaan, niin siinähän oli lumpeenkukkia vedessä.Tulin iloiseksi,
"Isä sinä olet kanssani". Kuva

Kun meidän vuoro tuli niin istuimme neljästään siinä pöydän ympärillä, puolisoni sekä kaksi virkahenkilöä. Siinä huoneessa oli tietokone ja se päästeli piippaus ääniä se laite ja ne virkahenkilöt sanoivat sen koneen oudosti piiputtavan jotain häikkää siinä koneessa, kun katsoin sinne koneeseen eli tietokoneen näyttöön, niin taustakuvana oli lumpeenkukkia. Sen pitikin piiputtaa että minä huomaisin sen, muutenhan se olisi ollut näyttöpimeänä siinä huoneessa. No minä nyt olen niin yksinkertainen, että iloitsin siitäkin se ikäänkuin vahvistettiin minulle näiden molempien lumpeekukkien kautta, että vaikka käsiteltävä asia olikin ahdistavaa, niin Jumala oli minun kanssani siinäkin hetkessä.

Isä minä kiitän Sinua, Sinun hyvyydestäsi. Nyt tänäpäivänä nuo tapahtumat ovat menneet ja voin sanoa Jumala todellakin oli meidän kanssamme ja on edelleenkin. Iloisen niin Sinusta Jeesus, Sinä olet kallein aarteemme.

"Job 33:14Kuva
Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata."
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Irene » 19.01.2016 08:51

    Kuva

Aamos 4
12 Sentähden minä teen sinulle, Israel, näin. Koska minä tämän sinulle teen, niin valmistaudu, Israel, kohtaamaan Jumalaasi.
13 Sillä katso: hän on se, joka on tehnyt vuoret ja luonut tuulen, joka ilmoittaa ihmiselle, mikä hänen aivoituksensa on, joka tekee aamuruskon ja pimeyden ja joka kulkee maan kukkulain ylitse-Herra, Jumala Sebaot, on hänen nimensä.

Kuva
Ollaanko me valmiita kohtaamaan Jumala? Onko minun syntini pesty pois? Joka rikkomuksensa tunnustaa ja HYLKÄÄ se saa armon,
ja Jeesuksen veren kautta hänen syntinsä on pesty pois, mikä ihmeellinen Jumalan rakkaus. Kun meidän syntimme on sovitettu Golgatan keskimmäisellä ristillä, silloin meillä on uskallus lähestyä Jumalaa ja pyytää Häntä pesemään meidät puhtaaksi kaikesta synnistä. Sanassa sanotaan vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi...

Jes. 1:18 Niin tulkaa, käykäämme oikeutta keskenämme, sanoo Herra. Vaikka teidän syntinne ovat veriruskeat, tulevat ne lumivalkeiksi; vaikka ne ovat purppuranpunaiset, tulevat ne villanvalkoisiksi.

Mikä ihmeellinen Jumalan rakkaus meitä kohtaan. Älkäämme siis murehduttako Häntä, vaan lähestytään Häntä uskossa Jeesukseen joka on pois ottanut meidän syntivelkamme. Paavali sanoo Sanassa..Minulle, kaikista pyhistä halvimmalle, on annettu tämä armo: julistaa pakanoille evankeliumia Kristuksen tutkimattomasta rikkaudesta ja saattaa kaikille ilmeiseksi, mitä on sen salaisuuden taloudenhoito, joka ikuisista ajoista asti on ollut kätkettynä Jumalassa, kaiken Luojassa, että Jumalan moninainen viisaus seurakunnan kautta nyt tulisi taivaallisten hallitusten ja valtojen tietoon sen iankaikkisen aivoituksen mukaisesti, jonka hän oli säätänyt Kristuksessa Jeesuksessa, meidän Herrassamme, jossa meillä, uskon kautta häneen, on uskallus ja luottavainen pääsy Jumalan tykö. 1.Joh.5:8-14 Äläämme jättäkö käyttämättä tätä suunnattoman suurta ARMOA!!Kuva

Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, niin meillä on uskallus Jumalaan, 1. Joh. 3:21
Jos sydämemme ei syytä meitä??
Syyttääkö sydämemme? Jos meillä on syntiä tunnollamme silloinn sydämemme syyttää meitä, Jumalan Pyhä Henki murehtii meissä, ja meidän on silloin tunnustettava syntimme ja hyljättävä ne, silloin saamme sydämen joka ei syytä, vaan saamme uskalluksella lähestyä Isää Kaikkivaltiasta Jumalaa. Siinä on Rakkaus, että kun me vielä olimme syntisiä, Jumala armahti meitä ja Golgatan keskimmäisellä ristillä Hän sovitti meidän rikkomukset KAIKKI. Täten voimme Häneltä pyytää anteeksiantoa, kaiken on Hän jo valmiiksi tehnyt.

KuvaKuva

Joh 3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Maila » 26.01.2016 08:38

No niin, siinä ne lumet taitaa mennä ja maa muuttuu mustaksi jälleen. On luvattu sadetta ja loskaa. Taitaa olla paras, että siivoan tänään, niin ei huomaa kurjaa ilmaa. laitan kuitenkin Muroman ihanan tekstin tänne ilahduttamaan meitä.

Kuva

Kun nouset aamulla vuoteestasi, polvistu Herran eteen ja
sano:
Herra, elämäni kuuluu Sinulle. Sinä olet minut luonut,
lunastanut, omaksi lapseksesi ottanut. Nyt - tänä aamuna
jälleen - jätän itseni ja elämäni Sinun käsiisi, Sinun
käytettäväksesi.
Anna minun tänään olla siunaukseksi kaikille, joiden
kanssa joudun kosketuksiin. Suo minulle armo sanoa joku
hyvä sana Sinusta jollekin ikävöivälle ja etsivälle sielulle.
Ota elämäni haltuusi ja käytä sitä lähimmäisilleni
siunaukseksi, oman nimesi kunniaksi.
Sellaisena päivänä, jona näin antaudut Herralle, olet sinäkin
mukana edistämässä hiljaista herätystä kansamme
keskuudessa.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: SYDÄMEN TUNTOJA / TAMMIKUU

ViestiKirjoittaja Irene » 27.01.2016 09:49

    Kuva


Matteus 14
26 Kun opetuslapset näkivät hänen kävelevän järven päällä, peljästyivät he ja sanoivat: "Se on aave", ja huusivat pelosta.
27 Mutta Jeesus puhutteli heitä kohta ja sanoi: "Olkaa turvallisella mielellä, minä se olen; älkää peljätkö".


Maila sisar toi hyvän tekstin Muromalta. Näin me saamme joka päivä turvautua Isäämme ja jättää koko elämämme Hänen turvallisiin käsiin.
Eräässä hengellisessä laulussa lauletaan..
Kuva

Kuva"Nuo kädet voimakkaat, ne mua kantaa,
jos myrskyn kouriin jään, ne voimaa antaa, ne voimaa antaa..."


Turvalliset kädet, Isän kädet. Ei kukaan voi löytää turvallisempaa paikkaa, kuin mitä on olla Jumalan turvallisissa käsissä.
Toivotan jokaiselle Jumalan löytämisen riemua, niille jotka vielä pimeydessä hoippuvat. Etsikää Häntä, Hän ei ole kaukana yhdestäkään meistä, ja lupaa tulla löydetyksi.
Tällä ajalla missä elämme nyt, on erittäin vaikeat ajat edessä. Meiltä kysytään kenen joukoissa seisomme? Niin me joudumme valitsemaan kenen puolella seisomme, Jumalanko, vai pimeyden.
Elämmekö Sanan mukaan ja tuommeko Sanaa esille "niinkuin se on kirjoitettu". Seisotko muurin aukossa, vai erämaassa?
Ketä palvelemaan antaudumme? Mitä sydämestämme kumpuaa?? Sydämen kyyllyydestä suu puhuu.


Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron