Jutellaan Helmikuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.02.2016 09:04

    Kuva

Johannes 4
10 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos sinä tietäisit Jumalan lahjan, ja kuka se on, joka sinulle sanoo: 'Anna minulle juoda', niin sinä pyytäisit häneltä, ja hän antaisi sinulle elävää vettä."
11 Nainen sanoi hänelle: "Herra, eipä sinulla ole ammennusastiaa, ja kaivo on syvä; mistä sinulla sitten on se elävä vesi?
12 Et kai sinä ole suurempi kuin meidän isämme Jaakob, joka antoi meille tämän kaivon ja joi siitä, hän itse sekä hänen poikansa ja karjansa?"
13 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jokainen, joka juo tätä vettä, janoaa jälleen,
14 mutta joka juo sitä vettä, jota minä hänelle annan, se ei ikinä janoa; vaan se vesi, jonka minä hänelle annan, tulee hänessä sen veden lähteeksi, joka kumpuaa iankaikkiseen elämään".
15 Nainen sanoi hänelle: "Herra, anna minulle sitä vettä, ettei minun tulisi jano eikä minun tarvitsisi käydä täällä ammentamassa".


Aloitetaan Helmikuun juttelut vaikka Elävän veden virralla.
Kumpuaako sinun sisimmässäsi Elävänveden virrat? Anna virran virrata, käykäämme puhdistuslähteellä, Jeesuksen veren puhdistettavana. Lakaistaan/tunnustetaan "roskat" pois tukkimasta. Avataan sydämemme lukot, tuodaan valkeuteen ne asiat mitkä ovat esteenä Jumalan Pyhän Hengen toiminnalle.
Kuva
Silloin ei mikään estä Elävänveden virtojen etenemistä, kun omatunto on puhdistettu Jeesuksen nimessä ja veressä. Tutki itseäsi, tunne onko kateus,katkeruus, anteeksiantamattomuus tai joku muu tullut tukoksi, niin että virrat on tyrehtynyt. Pankaamme pois kaikki mikä Isää murehduttaa, ja käykäämme uskalluksella armoistuimen eteen, Hänen tutkittavakseen ja vapauttamikseen. Käykäämme iloiten ja ylistäen Hänen nimeään, Jeesus Kristus.



https://www.youtube.com/watch?v=nykABZROduU

Joh. 7:
37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi:
"Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo,
juokseva elävän veden virrat."
39 Mutta sen hän sanoai Hengestä, joka niiden piti saaman,
jotka uskoivat häneen; sillä Henki ei ollut vielä tullut,
koska Jeesus ei vielä ollut kirkstettu.

KuvaKuvaKuvaKuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 02.02.2016 21:18

Olin tänään pesutuvassa ja voi, miten selkääni sattuu. Elämä on vain tällaista, eikä siinä kaikki, olemme aika raadollisia. Anteeksipyytäminen ja anteeksiantaminen näyttää olevan elämän vaikein asia. Kun sattuu jotain, multa odotetaan ensin anteeksipyytämistä, sitten muut uskaltavat pyytää anteeksi. Tuntuu kuin olisin oven avaaja. Parempi näinkin, pääsevät muutkin vapaiksi.

Niin tuo anteeksi pyytäminen, kuinka vaikea monen on nöyrtyä ja pyytää anteeksi. Kun lapseni olivat pieniä, silloin jo opetin heitä pyytämään anteeksi. Tyttäreni oli sisäänpäin kääntynyt luonne ja hänen oli vaikea avautua. Monta kertaa katselin hänen vaikeata olemustaan ja pyysin kerro mulle, mutta hän ei pystynyt.

Mietin, mikä avuksi, kysyin Herralta, mitä mä teen tyttäreni suhteen. Herra vastasi: "Pyydä kirjoittamaan". Niin mä tein ja tyttäreni kirjoitti aina mulle asioitaan. Anteeksipyytäminenkin kävi kirjoittaen. Siinä kävi niin mukavasti, kun miehellänikin oli vaikea pyytää anteeksi. Hänkin alkoi pyytää anteeksi paperilapulla. Nyt tyttäreni on jo kauan pyytänyt suullaan anteeksi ja vapautunut täysin. Mieheni on kirkkaudessa, jossa on hyvä olla. Kannattaa kysyä Herralta, sieltä saa sitä Jumalallista viisautta.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.02.2016 08:17

    Kuva

2. Kuninkaiden kirja 25
29 Hän sai panna pois vangin puvun ja aina aterioida hänen luonaan, niin kauan kuin eli.
30 Ja hän sai kuninkaalta elatuksensa, mitä kunakin päivänä tarvitsi, vakinaisen elatuksen, niin kauan kuin eli.
Kuva
Olla anteeksiantamattomuuden vanki, hyvä pohtia tätä asiaa minkä Maila sisar toi. Tuo on hyvä keino kun kirjoittaa sen anteeksi pyynnön jos ei kykene sitä suullaan tunnustaan. Myös näin kännykkä aikana sen voi lähettää tekstiviestinä hänelle jota kohtaan on rikkonut. Paljon on haavoja ihmisten sisimmässä eikä aina kykene kasvotusten tätä asiaa toimittamaan, silloin on hyvä tehdä noin kuin Maila sanoi, eli kirjoittaa sen anteeksi pyynnön. Siitä avautuu portti anteeksiannon maailmaan.
Saa elää puhtaana ilman kahleita, ilman sidoksia joilla muuten olisi "vankina".Kuva

Anteeksi antavan mielen saa lahjana Jumalalta, jos vain tahtoo. Jeesus on tehnyt työn meidän puolestamme, ja näin saamme panna pois synnin puvun ja puhdistua Hänen veressään kaikesta synnistä. Näin emme ole synnin vankeina, eikä pukunamme ole "vanginpuku" vaan Vanhurskauden haarniska. Olemme Vanhurskautetut kaikesta synnistä.
Kiitos Jeesus ihmeellisestä armostasi, kiitos hyvyydestäsi.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 08.02.2016 06:57

Kuva
Tämä Viikilän runon osuus alkoi puhua minulle uudelleen. Miten ihanasti Herra kohtelee niitä, jotka ovat jääneet sivuun. Ajatella, tämä on kihlajaisaikaa, ihan Herraa varten ja Hän meitä varten. Huikeaa. Olet Herrasi ilo ja sydämen syke. Olet Jumalan aarre, kuin timanttirengas morsiamen nimettömässä. Voiko kauniimmin sanoa. On tuo Jumalan rakkaus ihmeellistä.
Kuva

Sitten se tuli -oliko sairaus,
läheisen kuolema,masennusaalto,
mutta toiminta piti jättää.
Pian huomasit, harva enää muistaa,
harvempi soittaa,vain muutama kylässä käy.
Oliko niin,sinua tarvittiin
tekojen tähden.
Joutilaana olit kuin nolla!


Ystävä hyvä, juuri sinulle
minulla on Herralta Sana!
Älä huoli! Tämä on kihlajaisaikaa!
Sillä nyt olet Herraasi varten.
Ei Hän tekoja sinusta etsi,
vaan sitä, että saa kuulla,
kuinka paljon rakastat häntä.
Olet Herrasi ilo ja sydämen syke,

Olet Jumalan aarre, kuin timanttirengas
morsiamen nimettömässä. Juuri sinä,
tänään ja tässä olet
Jumalan huomion kohde.
Huomaa jo vihdoin, kuinka Hän
kädestä ottaa, luoksensa vetää ja kuiskaa:
Olet minun!Sinä elät Minua varten
ja Minä...sinua varten.
Väinö Viikilä
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 10.02.2016 08:03

Kuva

Raamatussa kerrotaan kuinka ihmiset loukkaantuivat Jeesukseen, jopa opetuslapsetkin loukkaantuivat Jeesukseen. Muistan, kuinka minäkin loukkaannuin, kun ihmiset saivat rukouksessa kultapaikkoja hampaisiinsa. Meillä on hammaslääkäreitä, mikseivät mene sinne hampaitaan korjauttamaan. Kuuntelin jotenkin niin karsaasti noita kultapaikkoja, on paljon sairaampia ihmisiä, jotka tarvitsevat parantumista paljon kipeämmin, kuin nuo kultapaikan saaneet. Myöhemmin olen ajatellut, entäpä jos nuo eivät olekaan Jumalasta. Mä haluan pysyä totuudessa. Pois minusta kaikki väärä ja valheellisuus. Haluan kuulua taivaalliselle Yljälleni.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 10.02.2016 09:42

    Kuva
KuvaKuva
Hyvää pohdintaa Maila sisarelta. Näin me ollaan vajavaisia, minäkin olen ollut loukkaantunut Jumalaan. Tästä on aikaa kun Jumala varoitti erään profetian myötä sukuani. Siitä lähtien rukoilin suvulleni armoa ja ettei se asia toteutuisi. Mutta toisin kävi, silloin loukkaannuin ja napisin Herraa vastaan, miksei auttanut vaikka näytti tapahtuman kahden ihmisen kautta näkynä, mutta sainkin huomata että täten sai vihollinen minut sidottua tuon napinan myötä. Jumala armossaan ilmoitti tämän tilanteen, että olen sidottu, ja kysyi tahdonko vapaaksi?. Tahdoin tietysti ja puolestani rukoiltiin.
Siinä kokouksessa sitten tunnustin Jumalalle napinani syntinä ja Jumala oli niin Armollinen ja rakkaudellinen, että Hän ilmaisi minulle MIKSI kaikki tapahtui, ei vaan siinä kokouksessa vaan myös myöhemminkin, erääm tummaihoisen palvelijansa kautta, eri Raamatun kohtien kautta.
Voi miten minä iloitsin noista Jumalan Sanan kohdista. Ne oli juuri siihen tilanteeseen sopivat, ja ettei ne olisi mennyt minulta ohi, lähetti Jumala vielä erään sisaren ilmoittamaan joka ei asiasta tiennyt, että hänestä tuntuu että Jumala puhui tänään minulle. Ja kotona tutkin nuita Sanan kohtia, ne oli juuri minulle.

Minä olen myös samoilla aatoksilla noiden kultapaikkojen suhteen. Jumalan Sana kun varoittaa juuri eksyttävistä ihmeistä, ja itse uskoisin, että kyllä Jumala joka on ihmisen luonutkin, hampaita myöten, niin kyllä Hän voisi tehdä uudeksi koko hampaan. Ja sanoohan Pietari eräälle almuja pyytäneelle miehelle että,
hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan...Kuva
Eikö meillä ole Jumalan Sana, tutkitaan sitä ja viedään kaikki epäilyksemme Jumalalle tiettäväksi, kyllä Hän meitä auttaa ja varjelee, kunhan olemme uskollisia Hänen tahdolleen.


Ap. t. 3:6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
    Kuva
Ei meidän tarvitse juosta merkkien perässä, vaan Jeesus olkoon meillä se keskipiste, kun Häntä seuraamme ja julistamme hänen Sanaansa, toimimme Hänen tahdossaa, niin nämä ihmeet ja merkit seuraavat kyllä itsestään Jumalan Sanaa, Jeesusta Kristusta. Herra olkoon meillä se jota seuraamme. Näin minä ainakin teen, ei kaikki merkit ja ihmeet ole Herrasta. On paljon muista lähteistä lähteviä, sielullisia ja eksyttäviä ihmeitä, joten en laita sitä paino pistettä ihmeisiin ja merkkeihin, vaan ihanaan Herraamme, meidän Lunastajaamme, meidän herrain Herraan, ja kuningasten Kuninkaaseen, Jeesukseen Kristukseen joka Golgatan keskimmäisellä ristillä sovitti kaikki meidän syntimme. Hän on se jota seuraan, ja Hän on kaikkeni.

Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 16.02.2016 08:47

    Kuva


Kuva
Kuuliaisuudesta Herralle tahtoisin jotain sanoa.Kuva
On tärkeää noudattaa Jumalan antamaa käskyä, tehtävää. Moniko turvaa ihmiskäskyihin saatuaan Herralta tehtävän. Jumala antaa tarkat ohjeet joita noudattaa, monetko meistä poiketaan muuhun tekoon jonkun profetian tai muun sanan kautta, luullen sen olevan Jumalan mieleen, Jumalan antama lisä tieto. Jumalan Sanassa on meille opetus, ettei edes Herran palvelijan ohjetta pidä noudattaa jos se on ohi sen käskyn mitä Jumala antoi. Eikä myöskään enkeliltä saamaa sanaa jos se on vastoin Jumalan antamaa tehtävää, tai Sanaa.

Paljon on eksyttäviä henkiä, susia lammasten vaatteissa liikkeellä. Joten ollaan tarkkana ketä kuullaan, ja mitä tehdään.Tuntuuhan se varmaan oikealta, kun Herran palvelija opastaa, mutta ei ohi Jumalan sanan, ollaan tarkkoja ystävät.
Ei edes enkelin sanomaan uskota silloin kun se menee yli sen mitä Jumala sanoo. Niin paljon tulee enkeli ilmestyksiäkin jotka täytyy Jumalan Sanalla tutkia. Ei yli sen mitä on kirjoitettu. "Näin sanoo Herra: Koska sinä olet niskoitellut Herran käskyä vastaan etkä ole noudattanut sitä määräystä, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antoi"
Kuva


1. Kuninkaiden kirja 13
7 Ja kuningas puhui Jumalan miehelle: "Tule minun kanssani kotiini virkistämään itseäsi; minä annan sinulle lahjan".
8 Mutta Jumalan mies sanoi kuninkaalle: "Vaikka antaisit minulle puolet linnastasi, en minä tulisi sinun kanssasi. Tässä paikassa en minä syö leipää enkä juo vettä.
9 Sillä niin käski minua Herra sanallansa, sanoen: Älä syö leipää, älä juo vettä äläkä palaa samaa tietä, jota olet tullut."
10 Ja hän meni toista tietä eikä palannut samaa tietä, jota oli tullut Beeteliin.
11 Mutta Beetelissä asui vanha profeetta; ja hänen poikansa tuli ja kertoi hänelle kaiken, mitä Jumalan mies sinä päivänä oli tehnyt Beetelissä ja mitä hän oli puhunut kuninkaalle. Kun he olivat kertoneet sen isällensä,
12 kysyi heidän isänsä heiltä, mitä tietä hän oli mennyt. Ja hänen poikansa olivat nähneet, mitä tietä Juudasta tullut Jumalan mies oli lähtenyt.
13 Silloin hän sanoi pojilleen: "Satuloikaa minulle aasi". Ja kun he olivat satuloineet hänelle aasin, istui hän sen selkään
14 ja lähti Jumalan miehen jälkeen ja tapasi hänet istumassa tammen alla. Ja hän kysyi häneltä: "Sinäkö olet se Juudasta tullut Jumalan mies?" Hän vastasi: "Minä".
15 Hän sanoi hänelle: "Tule kanssani minun kotiini syömään".
16 Hän vastasi: "En voi palata enkä tulla sinun kanssasi, en voi syödä leipää enkä juoda vettä sinun kanssasi tässä paikassa,
17 sillä minulle on tullut sana, Herran sana: 'Älä syö leipää äläkä juo vettä siellä, älä myöskään tule takaisin samaa tietä, jota olet mennyt'".
18 Hän sanoi hänelle: "Minäkin olen profeetta niinkuin sinä, ja enkeli on puhunut minulle Herran käskystä, sanoen: 'Vie hänet kanssasi takaisin kotiisi syömään leipää ja juomaan vettä'". Mutta sen hän valhetteli hänelle.
19 Niin tämä palasi hänen kanssansa ja söi leipää ja joi vettä hänen kodissaan.
20 Mutta heidän istuessaan pöydässä tuli Herran sana profeetalle, joka oli tuonut hänet takaisin.
21 Ja hän huusi Juudasta tulleelle Jumalan miehelle, sanoen: "Näin sanoo Herra: Koska sinä olet niskoitellut Herran käskyä vastaan etkä ole noudattanut sitä määräystä, jonka Herra, sinun Jumalasi, sinulle antoi,
22 vaan olet palannut syömään leipää ja juomaan vettä siinä paikassa, josta sinulle oli sanottu: 'Älä siellä syö leipää äläkä juo vettä', niin älköön sinun ruumiisi tulko isiesi hautaan".
23 Ja kun hän oli syönyt leipää ja juonut, satuloi hän aasin profeetalle, jonka hän oli tuonut takaisin.
24 Kun tämä oli lähtenyt, kohtasi hänet leijona tiellä ja tappoi hänet. Ja hänen ruumiinsa oli pitkänään tiellä, ja aasi seisoi hänen vieressään, ja leijona seisoi ruumiin ääressä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 16.02.2016 10:33

Samoilla linjoilla ollaan.
Kuva

Olen vielä tänäänkin niin vaikutettu viime sunnuntain tilaisuudesta Naantalissa.
Viime sunnuntaina puhujamme toi esille viisi tyhmää ja viisi viisasta neitsyttä. Tässä kohtaa toi myös tämän ajan ilmiöt ja muut esiin, kun juostaan parantumisten perässä. Puhujalla oli syvä huoli kuulijoista ja itkien sanoi, ettei halua kenenkään joutuvan helvettiin.Tässä on jokaisella tutkimisen paikka, kumpaan joukkoon minä, sinä kuulut?

Kuva

Tämän tuloksena pyydän Herralta armon ja rukouksen henkeä, että omaiseni tulisivat uskoon. olen kyllä pitkään rukoillut heidän puolestaan, mutta vastausta ei ole vielä tullut kuin parin kolmen kohdalla. Olen välillä niin väsynyt, mutta ei auta. Mullahan on suuri suku, kun meitä sisaruksia on yksitoista ja viisi on jo haudassa. En edes tunne kaikkia serkkujani, niitä on niin paljon. Tyttäreni on mulle niin rakas, mä en tiedä hänen hengellistä tilaansa.

Kuva

Emme täällä voi kulkea miten tahansa. Meillä on kilvoituksen tie ja voittaa toisia Jeesukselle. Olen kärsinyt kovasti omista sairauksistani ja kun niitä on niin paljon, saanut myös paljon tuomioita, kun en parane. Puhujamme toi puheessaan myös Lasaruksen, joka makasi rikkaan miehen oven luona paiseissaan ja koirat nuolivat hänen paiseitaan. Voi, miten tämä lohdutti minua. Lasarus, vaikka oli niin sairas, pääsi Aabrahamin helmaan. Minäkin toivon matkani päätyttyä pääseväni Jeesuksen luo.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 19.02.2016 08:19

    Kuva

1. Tim. 5:23 Älä enää juo vain vettä, vaan käytä vähän viiniä vatsasi tähden ja usein uudistuvien vaivojesi vuoksi.
2. Tim. 4:19 Tervehdys Priskalle ja Akylaalle ja Onesiforuksen huonekunnalle.
20 Erastus jäi Korinttoon, mutta Trofimuksen minä jätin Miletoon sairastamaan.

Kuva
Koskettava oli taas Maila kirjoituksesi. Emme me voi ketään sortaa jos hänellä on sairauksia. Ole ihan turvallisella mielellä Maila, kyllä Sanastakin löytyy että uskova ihminenkin sairastaa. Menestysteolokiaa julistavat esim opettaa ettei kuuluisi sairastaa. Erään mummelin tarina kertoi minulle hyvän opetuksen, siinä mummeli sairastui syöpään ja hän kiitti Jumalaa kun sai ymmärryksen että sen sairauden myötä Jumala toi tämän mummelin lähelle Itseään koska Jumala kaipasi tämän mummelin seuraa,
Jumala ikävöi mummelin lähelle, ja vain tämän sairauden myötä löytyi mummelilta aikaa Jumalalle. Kuva
Miten monesti me unohdamme Jumalan, että Jumalakin tahtoisi meidän seuraamme. Oletamme että vain me tahdomme jotain Jumalalta, vaikka se on molemmin puolista. Jumala rakastaa meitä ja haluaa olla joka päivä meidän kanssamme, eikä riitä että me vaan silloin tällöin kun kiireiltämme ehdimme niin Hänelle latelemme ikäänkuin "kauppalistaa". Emmehän mekään tykkää jos meidän läheisemme ottaisivat meihin yhteyttä vain silloin kun he tarvitsevat jotain. Emmekö tahdokin tulla rakastetuksi, siten että meidän seuraa halutaan itsemme vuoksi, eikä siksi että mitä meistä hyödytään. Näin on Jumalankin laita. Hän on Isä joka tahtoisi olla lastensa kanssa, ei vain antajana vaan myöskin saajana. Annammeko aikaa Hänelle?
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.02.2016 09:36

    Kuva


Iloitkaa aina Herrassa! Vieläkin minä sanon: iloitkaa!
Tulkoon teidän lempeytenne kaikkien ihmisten tietoon. Herra on lähellä.
Älkää mistään murehtiko, vaan kaikessa saattakaa pyyntönne rukouksella ja anomisella kiitoksen kanssa Jumalalle tiettäväksi,
ja Jumalan rauha, joka on kaikkea ymmärrystä ylempi, on varjeleva teidän sydämenne ja ajatuksenne Kristuksessa Jeesuksessa.
Ja vielä, veljet, kaikki, mikä on totta, mikä kunnioitettavaa, mikä oikeaa, mikä puhdasta, mikä rakastettavaa, mikä hyvältä kuuluvaa, jos on jokin avu ja jos on jotakin kiitettävää, sitä ajatelkaa;
mitä myös olette oppineet ja saaneet ja minulta kuulleet ja minussa nähneet, sitä tehkää, niin rauhan Jumala on oleva teidän kanssanne. Filippiläiskirje 4:4-9


Kuva

Sillä oikeita ympärileikattuja olemme me, jotka Jumalan Hengessä palvelemme Jumalaa ja kerskaamme Kristuksessa Jeesuksessa, emmekä luota lihaan,Fil. 3:3

Luotetaan Jumalaan, Hän on kaikkein parhain opastajamme. Eilen kuuntelin erästä ulkomaista puhujaa, asia oli oikealta kuulostavaa, mutta jokin pieni asia kaihersi ja lähin tutkiin kuka tämä puhuja oikeastaan on miehiään, ja löysin eksyttäviä piirteitä, ja samassa minulle olikin tullut viesti eräältä henkilöltä, että eikö kyseinen puhuja ole eksyttäjä. Täten pidin tuota vahvistuksena, ja poistin videon jonka olin jo kerennyt jakaa. Siinä videon lopussa puhuja rukoilee kuulijoiden puolesta ja täten olin kyllä jo varautunut ja pyytänyt Jumalaa varjelemaan Veren suojaan ettei eksytykset saa valtaa elämässäni.
Älkäämme siis luottako sokeasti ihmisiin. Liha on heikko ja tahtoisi olla isäntä "talossa". Meille on varoitukseksi Raamatussa kerrotut erämaa taipaleet, että niin Israelilaiset vaelsivat erämaassa kun niskuroivat Herraa vastaan, eivät totelleet Herraa. Kääntykäämme kaikessa Jumalan puoleen, ja kun kiusaus kohtaa, sillä se kohtaa ihan jokaista, näin ilmoittaa Jumala Sanassaan. Silloin on käännyttävä Jumalan puoleen ja Hengellä kuoletettava lihan teot.
Älkäämme luottako omaan itseemme, sanotaan että sydämesssään tuntee totuuden, Kuvamutta eikö juuri sydämestä lähde ne pahat aikomukset, pyydetään Jumalaa tutkiin sydämemme ja puhdistaan sieltä pois kaikki saasta, Hengessä voimme tutkia mikä/miten kukin asia on, voimme luottaa Jumalaan, ei lähimmäiseen, ei itseemme, vaan Isään kaikkivaltiaaseen Jumalaamme. Kun Hän ohjaa meitä olemme turvassa. Siksi onkin hyvä pitää Hänen Sanaansa Raamattua ohjenuorana, syödä sitä Sanaa päivittäin, juoda Sanan lähteestä, sitä puhdasta Elävää vettä, että varjeltuisimme ja henkemme saisi ravintoa, puhdasta ravintoa joka päivä.


Hepr. 10:22 Kuva
niin käykäämme esiin totisella sydämellä, täydessä uskon varmuudessa, sydän vihmottuna puhtaaksi pahasta omastatunnosta ja ruumis puhtaalla vedellä pestynä;


Matteus 15:18 Mutta mikä käy suusta ulos, se tulee sydämestä, ja se saastuttaa ihmisen.
19 Sillä sydämestä lähtevät pahat ajatukset, murhat, aviorikokset, haureudet, varkaudet, väärät todistukset,
jumalanpilkkaamiset.
20 Nämä ihmisen saastuttavat; mutta pesemättömin käsin syöminen ei saastuta ihmistä."


Jer. 17:9 Petollinen on sydän ylitse kaiken ja pahanilkinen; kuka taitaa sen tuntea?
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron