Jutellaan Huhtikuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.04.2016 07:40

    Kuva


"Mä tiedän riemun ja tuskan alla: Suo kaiken mulle hän mittaamalla.
Siksi, ei pisaraakaan liikaa. Ja kerran luonaan soi kannel uusi.
Hän täällä johti ja huudot kuuli. Siksi soi luonaan kannel uusi.
"Halleluja! Ylistä minun sieluni Herraa. Minä ylistän Herraa kaiken ikäni,
veisaan kiitosta Jumalalleni, niin kauan kuin elän." (Ps.146:1-2).
Hyvää siunattua päivää rakkaat ystävät, yhdessä matka jatkuu eteenpäin.
Seppo Nissinen"


KuvaKuva

5. Moos. 33:25 Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi; ja niinkuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin.

Aloitan Huhtikuun mitä mietit osion Sepon kirjoituksella facebuukista laitan sen tuohon alkuun.
Monella meistä on taakkoja joita joudumme kantamaan. Kunpa muistaisimme ettei Isä anna raskaanpaa taakkaa kuin mitä me kykenemme kantamaan. Jokaiselle on se oma ies minkä Herra antaa, mutta Hän lupaa myös itse olla meidän kanssamme aina! Miksi siis murehdit minun sydämeni, miksi olet minussa levoton. Odota Herraa, Hän on apumme. Hänessä on voimamme.
Kiitos Jumala kaikesta minkä hyväksemme olet tehnyt. Kiitos pelastuksesta, kiitos kun nimemme on kirjoitettu Elämän kirjaan.KuvaOlen saanut kokea miten Jumala on minun tukenani, ei Hän meitä hylkää eikä jätä.
Mennään rohkeasti eteenpäin kaidalla tiellä Hän on kanssamme.
    Kuva

Ps. 43:5 Miksi murehdit, minun sieluni, ja miksi olet minussa niin levoton? Odota Jumalaa. Sillä vielä minä saan kiittää häntä, minun kasvojeni apua, minun Jumalaani.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.04.2016 07:41

    Kuva

1. Tim. 4:16 Valvo itseäsi ja opetustasi, ole siinä kestävä; sillä jos sen teet, olet pelastava sekä itsesi että ne, jotka sinua kuulevat.
Kuva

Valvoa saamme myös kuulijan paikalla. Miten hyvin tunnemme Jumalan Sanaa? Mitä enemmän me paneudumme ammentamaan Sanan lähteestä, sitä enemmän me tunnemme kirjoituksia. Kun Pyhä Henki ohjaa meitä, niin saamme kulkea Jumalan edeltä viitoittamaa tietä, Hän Pyhän Henkensä kautta ohjaa meitä Sanan valossa tietämään ja tuntemaan kirjoituksia. KuvaPaavalin opetuksissa sanotaan olevan vaikeatajuistakin opetusta, joita sitten väännetään vääräksi opetukseksi.

2. Piet. 3:14 Sentähden, rakkaani, pyrkikää tätä odottaessanne siihen, että teidät havaittaisiin tahrattomiksi ja nuhteettomiksi, rauhassa, hänen edessänsä;
15 ja lukekaa meidän Herramme pitkämielisyys pelastukseksi, josta myös meidän rakas veljemme Paavali hänelle annetun viisauden mukaan teille on kirjoittanut;
16 niinkuin hän tekee kaikissa kirjeissään, kun hän niissä puhuu näistä asioista, vaikka niissä tosin on yhtä ja toista vaikeatajuista, jota tietämättömät ja vakaantumattomat vääntävät kieroon niinkuin muitakin kirjoituksia, omaksi kadotuksekseen.

Kun kuuntelen opetuksia, joko livenä kokouksissa tai netin välityksellä, niin joidenkin puheiden jossain kohdassa tulee ikäänkuin aavistus, tuo ei ole noin kirjoitettu Raamatussa. Silloin kannattaa valvoa, herätä valvomaan, katsoa Raamatusta onko se opetus Sanassa niin kuin kuulin. Oliko se aavistus Hyvän Paimenen ääni joka ohjaa meitä oikeaan. Hyvän Paimenen ääni joka varoittaa, että nyt on vieras äänessä, ole varovainen.
Johannes 10Kuva
27 Minun lampaani kuulevat minun ääntäni, ja minä tunnen ne, ja ne seuraavat minua.
28 Ja minä annan heille iankaikkisen elämän, ja he eivät ikinä huku, eikä kukaan ryöstä heitä minun kädestäni.
29 Minun Isäni, joka on heidät minulle antanut, on suurempi kaikkia, eikä kukaan voi ryöstää heitä minun Isäni kädestä.
30 Minä ja Isä olemme yhtä."
Kuva


Olen usein laittanut jonkin saarnan kuulumaan netinvälityksellä ja samalla selannut facebuukissa keskustelua, nyt aivan vasta kävi kahdestikin niin, että kun olin lukemassa arvostelua jotain opetusta vastaan, niin samalla hetkellä on siinä saarnassa kuulunut varoitus väärästä opista. En usko sattumiin vaan uskon, että Jumala vahvisti minulle siinä hetkessä, sen että kuulen Hänen äänensä, Hyvän Paimenen äänen ja tiedän olla varuillaan, ja seurata vain Hänen Sanansa mukaista opetusta. Jumala on niin hyvä ja armahtavainen. Hän on hyvä Isä, rakastava Isä lapselleen. Ei Hän anna varoittamatta meidän kulkea väärää tietä, vaan kun Hän aina valvoo meitä, niin Hän ohjaa meitä oikeaan, Hän varoittaa lampaitaan väärästä paimenesta, palkkapaimen ei välitä lampaista koska hän on itsekin eksyksissä, niin ei palkkapaimen osaa varoittaa väärästä, siksi on hyvä tuntea Kirjoitukset ja tutkia onko asia niinkuin opetetaan.

Ap. t. 17:11 Nämä olivat jalompia kuin Tessalonikan juutalaiset; he ottivat sanan vastaan hyvin halukkaasti ja tutkivat joka päivä kirjoituksia, oliko asia niin.

Jes. 30:21 Ja sinun korvasi kuulevat takaasi tämän sanan, milloin poikkeatte oikealle tai vasemmalle:
"Tässä on tie, sitä käykää". Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.04.2016 08:39

    Kuva



Psalmit 16
7 Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin minua siihen sisimpäni kehoittaa.
8 Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.
9 Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa.
10 Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.
11 Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä,
ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti.

KuvaKuva

Luovuta kaikki, ihan kaikki, koko sydämesi, koko elämäsi Jumalalle. KuvaEi löydy mistään parempaa turvaa mihin sydämestämme voisi turvata. Kun Sana on jalkaimme lamppu, niin näemme vaeltaa täällä yhä pimenevässä ajassa. Isä valvoo lastensa elämää, eikä meihin satu mikään Hänen sallimattaan. Kun Hän sallii koettelemuksia, niissä on aina varattuna poispääsy, ja myös Hän itse on niissä meidän kanssamme. Jeesus on kanssamme loppuun asti, sen Hän on luvannut. Kun kuuntelee tämän ajan uutisia, ei voi kuin turvata yksin Jumalaan. Niin ahtaalle täällä viedään pieni ihminen. Ei ole turvaa täällä ajassa maailman lähteissä, ei herrojen päätöksissä, vaan turvan saamme yksin ja ainoastaan Jeesuksessa Kristuksessa. Uutiset ovat synkenpiä päivä päivältä, enään ei ole ihminen turvassa kulkiessaan suomen kaduilla. Niin uskomatonta kuin se onkin, niin näin saamme lukea ja itsekin todeta, pois on turva suomen maasta. Synnin mitta on tullut täyteen!!! Laitan yksin Jumalaan turvani, elämäni, vain Jeesus on Herrani, minun Pelastajani. Vain Hänen luonaan tyyntyy syömmemme. Siksi ainoa mitä voimme tehdä on antaa sydämemme Hänen haltuunsa ja voimme luottaa Häneen vaikka "ulkona" myrskyää.

Kuva
http://www.youtube.com/watch?v=Mr7B7O1dDcc
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 13.04.2016 07:12

Kuva
Pirjo oli laittanut blogiini hyvän kirjoituksen ja siinä oli mitä ihminen sanoo ja mitä Jumala sanoo.

Siinä oli ihminen sanoo: "Minä olen ruma.
Jumala sanoo:
- ”Katso, kaunis sinä olet, armaani; katso, kaunis olet, silmäsi ovat kyyhkyläiset. Katso, kaunis sinä olet, rakkaani…Kaikin olet kaunis, armaani, ei ole sinussa ainoatakaan virhettä.” (K.V.1:14-16 4:7)
Jumala näkee toisin. Voi, mikä ihmeellinen Jumala.
Minua on lapsena sanottu vanhan muijan näköiseksi. Hih.
Jumala sanoo:
-”Minä rakastan sinua!”
- ”Katso, kaunis sinä olet, armaani; katso, kaunis olet, silmäsi ovat kyyhkyläiset. Katso, kaunis sinä olet, rakkaani…Kaikin olet kaunis, armaani, ei ole sinussa ainoatakaan virhettä.” (K.V.1:14-16 4:7)
Jumala näkee toisin. Voi, mikä riemullinen asia, Jumala ei katso ulkomuotoa vaan sydämeen. Voi, miten ihmeellinen on Jumala.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 14.04.2016 14:13

    Kuva

Apostolien teot 22
17 Kun olin palannut Jerusalemiin, tapahtui minun rukoillessani pyhäkössä, että minä jouduin hurmoksiin
18 ja näin hänet. Ja hän sanoi minulle: 'Riennä ja lähde pian pois Jerusalemista, sillä he eivät ota vastaan sinun todistustasi minusta'.
19 Ja minä sanoin: 'Herra, he tietävät itse, että minä panin vankeuteen ja ruoskitin jokaisessa synagoogassa niitä, jotka uskoivat sinuun.
20 Ja kun Stefanuksen, sinun todistajasi, veri vuodatettiin, olin minäkin läsnä, hyväksyin sen ja vartioin hänen surmaajainsa vaatteita.'
21 Ja hän sanoi minulle: 'Mene, sillä minä lähetän sinut kauas pakanain tykö'."
22 Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä; mutta silloin he korottivat äänensä ja sanoivat: "Pois maan päältä tuommoinen! Sillä ei hän saa elää."

Kuva

"Tähän sanaan asti he kuuntelivat häntä;"
Niinpä, mihin asti pystyy kuuntelemaan, kunnes "liha" loukkaantuu.
Niin rakkaaksi pitäisi tulla Jumalan tahdon, ettemme loukkaantuisi silloin, kun se ei ihan korvasyyhyyn tulisikaan. Se nuhdekin, jonka saamme Isältä, on meidän parhaaksemme, eikö siitä silloin voisi kiittää, eikä loukkaantua.
Tänä aikana ollaan kovin suvitsevaisia, ettei saisi Totuutta sanoa niinkuin se on, vaan korvasyyhyyn pitäisi asiat tuoda julki.
Kuitenkin me joudumme teoistamme tilin tekemään, joten jätätkö sisaren tai veljen kävelemään synnin tielle, etkä siitä häntä varoittaisi.
Mieti ystävä rakas. Itse tahdon, että minua varoitetaan, jos en Isän tahdossa kuljekaan, vaan on vihollinen päässyt kietoon siteillään vääriin kahleisiin. Näin on käynytkin. Eräs sisar tuli luokseni ja sanoi että sielunvihollinen on saanut minut sidotuksi tahdotko vapaaksi? Näin me yhdessä kävimme rukoukseen ja sain vapautuksen. Kuva Ei tuollaisesta tarvitse loukkaantua, sehän on meidän parhaaksemme. Voi minua jos olisin jäänyt sidotuksi.Kuva Kiitollinen Jumalalle että Hän lähettää lapsiaan kertomaan vaaroista joita eteemme tulee. Ollaan rohkeita silloin kun koemme että Jumala kehoittaa varoittamaan toista, silloin totellaan Häntä, ei auta järkeily, vaan uskossa ojentaudutaan varoittamaan. Rakastetaan lähimmäistämme myös teoilla, eikä vain sanoilla. Ei se tee ketään vapaaksi jos sivulliselle kerromme toisten asioita mihin he ovat kompastuneet. EI vaan kohteelle itselleen hänen parhaakseen.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 18.04.2016 08:22

    Kuva

Miika 2:13
Tien aukaisija käy heidän edellänsä; he aukaisevat tiensä, kulkevat portille ja lähtevät siitä ulos. Heidän kuninkaansa käy heidän edellään, ja Herra heitä johdattaa.

Kuva
Niin ihmeellisesti Jumala johdatti viimeviikolla meidän askeleita. Meillä oli viimeviikonloppuna kotikokous ja lupasin sinne järjestää tarjoilun talon puolesta. Kun kuljin kaupoissa oli juuri niitä tuotteita tarjouksessa ja hyvässä tarjouksessa mitä aioin tarjota. Eikä ne olleet päiväys yli tuotteita. Koti kokous oli siunattu. Väkeä oli kahdeltakin paikkakunnalta ja tarkoitus olisi jatkaa näitä kotikokouksia. Ovet on avattu Evankeliointiin. Jumala voi lähettää puhujia ja myöskin kuulioita, näin olemme yhdessä palvelemassa Elopellolla, aika käy vähiin.
Itselläni on huoli lapsista, lastenlapsista ja muista sukulaisista, he kun eivät vielä tunne Jeesusta. He tietävät kuka Jeesus on, mutta Jeesus ei ole saanut tulla heidän Herrakseen, heidän Lunastajakseen. Hinnan on Jeesus heistä maksanut, mutta he eivät ole kuitanneet sitä maksua. He tietävät että Jeesus on äidin pelastanut, mutta heidän sydämeen ei Jeesus saa lupaa tulla. He ammentavat maailman kaivoilla, niillä tyhjyyttä kumisevilla kaivoilla, mistä on seurauksena, pahoin vointia, kurjuutta, kärsimyksiä, ahdistuksissa he kulkevat kaivolta kaivolle, eikä heidän janonsa sammu.

Kunpa he löytäisivät sinne Elävän veden lähteelle, missä he saisivat janonsa sammutetuksi jossa he saisivat juoda kyllikseen. Siellä on lepo ja rauha, ei siellä ole pelkoa eikä rauhattomuutta, Jumala itse on heitä silloin ravitseva, ruokkiva, ja johdattava.
Oi Isä Kaikkivaltias armahda heitä, johdata heidät Elävän veden lähteelle.Kuva


Kuva
Jer. 2:13 Sillä minun kansani on tehnyt kaksinkertaisen synnin: minut, elävän veden lähteen, he ovat hyljänneet, ja ovat hakanneet itselleen vesisäiliöitä, särkyviä säiliöitä, jotka eivät vettä pidä.

Joh. 7:37 Mutta juhlan viimeisenä, suurena päivänä Jeesus seisoi ja huusi ja sanoi: "Jos joku janoaa, niin tulkoon minun tyköni ja juokoon.
38 Joka uskoo minuun, hänen sisimmästään on, niinkuin Raamattu sanoo, juokseva elävän veden virrat."

    Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.04.2016 08:32

    Kuva

1. Kuninkaiden kirja 19
1 Mutta kun Ahab kertoi Iisebelille kaiken, mitä Elia oli tehnyt ja kuinka hän oli tappanut miekalla kaikki profeetat,
2 lähetti Iisebel sanansaattajan Elian luo ja käski sanoa: "Jumalat rangaiskoot minua nyt ja vasta, jollen minä huomenna tähän aikaan tee sinulle samaa, mikä jokaiselle näistä on tehty".
3 Kun tämä näki sen, nousi hän ja lähti matkaan pelastaakseen henkensä ja tuli Beersebaan, joka on Juudan aluetta.
4 Sinne hän jätti palvelijansa, mutta meni itse erämaahan päivänmatkan päähän. Hän tuli ja istuutui kinsteripensaan juureen. Ja hän toivotti itsellensä kuolemaa ja sanoi: "Jo riittää, Herra; ota minun henkeni, sillä minä en ole isiäni parempi".
5 Ja hän paneutui maata ja nukkui kinsteripensaan juurelle. Mutta katso, enkeli kosketti häntä ja sanoi hänelle: "Nouse ja syö".
6 Ja kun hän katsahti, niin katso, hänen päänsä pohjissa oli kuumennetuilla kivillä paistettu kaltiainen ja vesiastia. Niin hän söi ja joi ja paneutui jälleen maata.
7 Mutta Herran enkeli kosketti häntä vielä toisen kerran ja sanoi: "Nouse ja syö, sillä muutoin käy matka sinulle liian pitkäksi".
8 Niin hän nousi ja söi ja joi. Ja hän kulki sen ruuan voimalla neljäkymmentä päivää ja neljäkymmentä yötä Jumalan vuorelle, Hoorebille, asti.
9 Siellä hän meni luolaan ja oli siinä yötä. Ja katso, Herran sana tuli hänelle; hän kysyi häneltä: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"


Jostakin syystä tuo Eliaan pako matka puhuttelee. Ei ihminen löydä niin hyvää piiloa, etteikö Jumalani häntä löytäisi. Jos syyllistymme murehduttaan Jumalan Pyhää Henkeä, pääsemmekö me pakoon Hänen varoitustaan, hänen nuhteluaan. Kun kuulet sisimmässäsi kehoituksen laittaa pois jonku synti mikä on saanut sinut valtaansa, laitatko sen pois elämästäsi murehduttamasta Hänen Pyhää Henkeään? Kuuletko yhteisessä uskovien kokoontumisessa varoittavan profetian vahvistamaan sisäistä varoitusta? Älä silloin "juokse" piiloon.
Turhaan minä juoksen Jumalan opetusta/varoitusta pakoon, Kuva aina Hän minut löytää. Siksipä sanon, tässä seison muuta en voi. Tapahtukoon minulle Sinun Sanasi mukaan. Olkoon sinun Sanasi minun jalkaini lamppu.


Kuva"Ps. 119:105 Sinun sanasi on minun jalkaini lamppu ja valkeus minun tielläni. "
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 27.04.2016 08:12

    Kuva

Dan. 3:25 Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika".
    Kuva
Hän Itse vartioi lastaan. Mikä ihana turva silloinkin, kun olemme siinä polttavassa uunissa, kun tuntuu, että ei helpotusta näy. Silloinkin on Jeesus itse kanssamme. Hän vartioitsee sitä uskon liekkiä, ettei se pääse sammumaan koettelemusten kohdatessa.
Tässä Raamatun kohdasta missä nämä neljä on kävelemässä tulessa, siinä heitettiin kolme Jumalan tahdossa kulkevaa miestä, ja Jeesus itse on heidän turvana siellä polttavassa tulessa. Niin miksi nämä miehet sinne uuniin heitettiin? He eivät suostuneet kumartamaan muuta kuin VAIN Yhtä Jumalaa. Vain Aabrahamin, Iisakin ja Jaakobin Jumalaa. Heille oli Jumalan tahto se kaikista tärkein heidän elämässään, ei he luopuneet Jumalan tahdosta vaikeuksien kohdatessa, vaan he seisoivat Jumalan edessä niin myötä kuin vasta mäessäkin.
Vain yksin Jeesus Hän mulle riittävi...Kuva

Kuva
Dan. 3:25 Hän vastasi ja sanoi: "Katso, minä näen neljä miestä kävelevän vapaina tulessa, eivätkä he ole vahingoittuneet, ja neljäs on näöltänsä niinkuin jumalan poika".
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron