Jutellaan Toukokuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.05.2016 07:57

    Kuva
KuvaKuva
Rauhan tervehdys! Kevättä eletään Toukokuu alkoi ja se on kesän heräämistä,
on niin ihanaa seurata miten koivuihin tulee silmut ja ne kasvaa lehdiksi.
Lintujen laulua on ihana kuunnella, nyt ne ovat niin riemuissaan laulamassa Luojalleen. Kuva
Eilen olin turvepelloilla kuvaamassa kurkia,
oli niin ihanaa kuunnella kevään ääntä, sammakot kurnutti, linnut lauloi ja oli lämmintä.
Mitähän tuokaan tullessaan, tämä kevät?? On tummia pilviä kaiken tämän kauneuden yllä!
Mutta ei anneta sen häiritä,
meillähän on Isä joka meitä valvoo, Hänen käsissään olemme turvassa tuli tuolta maailmalta sitten mitä lie.
Ollaan rukouksessa, niin yhteisissä, kuin yksinkin kamioissamme, he jotka siihen pystyvät.
Kaikille yhteinen rukous ei ole niin helposti järjestyvä, mutta Isä johdattakoon.
Hänen hyvä ja Pyhä tahtonsa saakoon tapahtua elämässämme, nyt ja aina. Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.05.2016 10:28

Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.05.2016 07:21

    Kuva

Matteus 3:
12 Hänellä on viskimensä kädessään, ja hän puhdistaa puimatanterensa ja kokoaa nisunsa aittaan, mutta ruumenet hän polttaa sammumattomassa tulessa."


Koettelemuksia, vastoinkäymisiä, siunauksia... Jossain sulatus uunissa täällä kokee välillä olevansa, mutta turvani on Jumalassa. Myös vastoinkäymisessä on saanut kokea Jumala pitää asiat kädessään. Itse en voi muuta tehdä kuin turvata Jumalaan, ja kiittää pelastuksesta ja syntien sovituksesta. Meidän kuuluu olla valona ja suolana täällä pimenevässä lopun ajassa.
Älkäämme todellakaan hävetkö rakkaintamme, Jeesusta Nasaretilaista. KuvaTuodaan ihmisille tiettäväksi kuka on Herramme, Lunastajamme, ja missä on turvamme. Eilen sain niin hyvän havainto esityksen kun lähin kaupassa käymään ja laitoin auton ovet lukkoon.
Kun tulin kaupasta ulos, ei autoni enään ollutkaan entisellä pakallaan mihin sen pysäköin. KuvaSe oli karannut parkista ja eräs mies oli saanut sen pysäytettyä ennen isoa kiveä. Sanoi vielä suu naurussa tämä mies että sai pysäytettyä sen siihen, että minun olisi siitä helpompi lähteä..
Näin opetus oli, että vaikka en itse hallitsekaan asioitani niin Jumala ne hallitsee, kunhan annamme luvan Hänelle niitä hallita. Kiitos Jumalalle tuosta miehestä kun esti hänen kauttaan auton keulan vaurioilta.
Niin monin tavoin Jumala antaa meille päiviimme asioita ja varjeluksia. Minun sydämeni on niin kiitosta tulvillaan, Hän on ihmeellinen Isä. Kuva

Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 11.05.2016 07:19

    Kuva

Ei tästä parempaa turvaa olekaan.Kuva Mikä olisis parempi turva kuin Herra? EI MIKÄÄN: Vain Isä voi suojella lastaan, vain Isä tietää kaikki paremmin kuin me lapset. Miten monesti on ollut "läheltä piti" tilanteita! Ja kaikista niistä on Isä varjelut. Niin monin tavoin Isä puhuu omilleen. Jolla on korvat kuulee Isän puheen. Puhdistakaamme sydämemme kaikista mikä murehduttaa Pyhää Henkeä. Ei mikään ole kallisarvoisempaa täällä ajassa kuin omistaa Jeesus Kristus omana Vapahtajana, syntieni sovittajana. Pyytäkäämme siis Hänen Sanansa mukaan... tutki minut.. tunnet tieni... jos se on vaivaan vievä, johdata Iankaikkiselle tielle.

Ps. 139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle. Kuva


Kyllä Hän sen tekee, Jumala tahtoisi kaikkien ihmeisten pelastuvan ja Hän tarjoaa sovitusta Jeesuksen veressä. Kelpaako se sinulle?? Onko sinut pesty puhtaaksi kaikista rikkomuksistasi, onko sinun syntisi heitetty meren syvyyteen? Katsooko Isä sinua Jeesuksen sovitustyön kautta?

Voimme lukea Vanhan Testamentin puolelta miten käy omantien kulkijoille, niille jotka eivät kulje Isän tahdon mukaan. Onhan Raamatussa ennen tapahtuneet asiat annettu meille varoitukseksi, ottakaamme niistä oppia hyvään vaellukseen Isän kanssa. Tahdotko kulkea yksin, vai Isän kanssa? Isällä ei ole mitään yhteistä pahan kanssa, pankaamme siis mekin pois kaikki mikä Häntä murehduttaa. Isän kanssa rukouskammiossa saamme vahvistua ja Hän antaa voiman voittaa kiusaukset.
Ei ole raskasta kulkea Isän tahdossa.

    KuvaKuvaKuva
Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.

1. Tim. 2:1 Minä kehoitan siis ennen kaikkea anomaan, rukoilemaan, pitämään esirukouksia ja kiittämään kaikkien ihmisten puolesta,
2 kuningasten ja kaiken esivallan puolesta, että saisimme viettää rauhallista ja hiljaista elämää kaikessa jumalisuudessa ja kunniallisuudessa.
3 Sillä se on hyvää ja otollista Jumalalle, meidän vapahtajallemme,
4 joka tahtoo, että kaikki ihmiset pelastuisivat ja tulisivat tuntemaan totuuden.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 13.05.2016 07:35

    Kuva

Vielä hetken aikaa olemme tällä missä aurinko valaisee päivällä ja kuu yöllä. Vielä on hetken aikaa oltava täällä ahdistuksen ajassa, mutta kun aika on täyttynyt saamme siirtyä sinne missä ei enään ole kipua ei tuskaa, missä ei enään kyyneleitä näy. Se hetki kun Jumala itse pyyhkii kyyneleet silmistämme on valtava hetki, sen jälkeen niitä ei enään silmiimme tule.
Silloin on ilomme täydellistä, rauhamme ja lepomme on täydellistä. Kuva

Vielä hetken olemme täällä koettelemuksissa, Kuvamutta kerran perillä saamme vihdoinkin nähdä kasvoista kasvoihin Isän, Jeesuksen ja kaikki rakkaamme jotka ovat jo edeltäpäin sinne menneet.

Pankaamme siis pois kaikki mikä meidän taivaltamme raskauttaa ja matkakaamme puhtaalla sydämellä, sillä emme tiedä hetkeä jolloin on aikamme siirtyä rajan taakse. Olkaamme aina siihen valmiit, joka päivä kun silmämme avaamme, olkoon mielemme Herran puoleen, kiittäen ja palvoen. Hän on lunastanut meille pääsyn synneistämme, Hän puhdistaa verellään kaikista rikkomuksista. Kiittäkäämme kun nimemme on kirjoitettuna Elämän kirjassa. Vaikka meillä on täällä ahdistusta ja vaikeuksia, on siltikin aihetta kiitokseen... Niin paljon on aihetta lapsella kiittää.


https://www.youtube.com/watch?v=O7YZoZCtPZ8
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 16.05.2016 07:53

    Kuva

KuvaKuva
Kevät on pitkällä jo menossa, kohta on sitten KESÄ! Kuva Kylmää on täällä ja kevät valmistelut vauhdissa. Isäntä tekee laatikoita meidän hiekkaviljely projektiin. Kokeilemme aloittaa hiekkaviljelyn kasvimaalla. Monia on ollut vaiheita kevään aikana, on myrskyä ja seesteistä.
Onko ollut tilanteita, kun tuntuu ettei rukoukset mene edes katosta läpi, onko ollut tunne, ettei Jumala kuule. Kaikki on tukossa, mistään ei ole apua. Kanattaako silloin luopua, unhoittaa kaikki? Silti kannattaa rukoilla, Hän kyllä kuulee, tietää ennenkuin anommekaan mitä tarvitsemme.
On tilanteita joissa voi antaa vaan sydämen puhua, on tilanteita jolloin saa huutaa tuskaansa Isälle. Mutta miten kovaa Isän pitää huutaa, että me kuulisimme??? Montako myrskyä tarvitaa, jotta Isän ääni kuuluu? Vai kuulemmeko Isän äänen siinä hiljasessa tuulen hyminässä. Kaikkia näitä meille suodaan, ollaan kuulolla ja valvotaan. Isä rakastaa lastaan ja tahtoisi lapsensakin rakastavan Häntä.
Ja niinhän me teemme, rakastamme Jumalaa ja kuljemme Hänen tahdossaan.Kuva


1. Kuninkaiden kirja 19
11 Hän sanoi: "Mene ulos ja asetu vuorelle Herran eteen". Ja katso, Herra kulki ohitse, ja suuri ja raju myrsky, joka halkoi vuoret ja särki kalliot, kävi Herran edellä; mutta ei Herra ollut myrskyssä. Myrskyn jälkeen tuli maanjäristys; mutta ei Herra ollut maanjäristyksessä.
12 Maanjäristyksen jälkeen tuli tulta; mutta ei Herra ollut tulessa. Tulen jälkeen tuli hiljainen tuulen hyminä.
13 Kun Elia sen kuuli, peitti hän kasvonsa vaipallansa, meni ulos ja asettui luolan suulle. Ja katso, hänelle puhui ääni ja sanoi: "Mitä sinä täällä teet, Elia?"
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.05.2016 08:41

    Kuva

Missä on meidän turvamme? Mihin sinä turvaat? Onko niinkuin kuvan tekstissä.. Sinun Sanaasi minä turvaan?
Jumalan Sana on ainoa turvamme. Kaikki muu on turhuutta, katoavaa, mutta Jumalan Sana pysyy iankaikkisesti. Olihan jo alussa että, Hän sanoi ja tapahtui niin. Mikään ei ole muuttunut, Hänen Sanansa on tänäänkin sama.


Ps. 119:89 Iankaikkisesti pysyy sinun sanasi, Herra, vahvana taivaissa.


Me voimme tarttua kiinni Jumalan lupauksiin, Hänen Sanassaan on meillä ihan kaikki mitä tarvitsemme. Hän on hyvä Isä, Hän kaitsee meitä meidän parhaaksemme. Ei mikään kohtaa meitä Hänen sallimattaan. Hän valmistaa meidät iankaikkisuutta varten. Jeesuksessa meillä on Lunastus kaikista rikkomuksista. Jumala on Armossaan Jeesuksessa sovittanut kaikki meidän syntimme. Me voimme uskalluksella käydä Hänen eteensä ja antaa tämän sovitusveren puhdistaa meidät kaikista rikkomuksistamme. Jumala on armollinen tänäkin päivänä.
Kohta saapuu Hän, joka noutaa omansa Karitsan Häihin, ne ovat Juhlista parhaimmat. Nyt elämme erilaisten juhlien aikaa, on valmistujais juhlia, syntymäpäivä juhlia jne, mutta parhain Juhla on edessäpäin. Onhan sinut kutsuttu Häihin? Onko sinulla Jumalan valmistama puku? Missään muussa puvussa sinne ei ole pääsyä. Jumala vanhurskauttaa meidät, ei oma vaiva siihen mitään lisää. Kun annamme kaiken hallintavallan Jumalalle, Hän ohjaa meitä, varjelee meitä, voimme kiittää Häntä Hänen suuresta armostaan.
Kiitos Isä Kaikkivaltias hyvyydestäsi ja laupeudestasi.
Kuva

Ps. 106:1 Halleluja! Kiittäkää Herraa, sillä hän on hyvä, sillä hänen armonsa pysyy iankaikkisesti.
    Kuva
Johanneksen ilmestys 19
5 Ja valtaistuimelta lähti ääni, joka sanoi: "Ylistäkää meidän Jumalaamme, kaikki hänen palvelijansa, te, jotka häntä pelkäätte, sekä pienet että suuret".
6 Ja minä kuulin ikäänkuin kansan paljouden äänen ja ikäänkuin paljojen vetten pauhinan ja ikäänkuin suuren ukkosenjylinän sanovan: "Halleluja! Sillä Herra, meidän Jumalamme, Kaikkivaltias, on ottanut hallituksen.
7 Iloitkaamme ja riemuitkaamme ja antakaamme kunnia hänelle, sillä Karitsan häät ovat tulleet, ja hänen vaimonsa on itsensä valmistanut.
8 Ja hänen annettiin pukeutua liinavaatteeseen, hohtavaan ja puhtaaseen: se liina on pyhien vanhurskautus."
9 Ja hän sanoi minulle: "Kirjoita: Autuaat ne, jotka ovat kutsutut Karitsan hääaterialle!" Vielä hän sanoi minulle: "Nämä sanat ovat totiset Jumalan sanat".
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 30.05.2016 07:12

    Kuva

KuvaKesä lähestyy, lomat ja muut touhut. Jotenkin tuntuu kun on kesä, että silloin on vähemmän aikaa hengellisiin kokouksiin. KuvaIhmiset ovat loman vietossa, ja on hengellisiä kokouksia joissa opetus ei ole raitista, täten jää ikäänkuin orvoksi kesän ajaksi. Näin netti aikana on mahdollisuus olla netin kautta kuulolla hengellisistä asioista, mutta ei se korvaa sitä livenä läsnä oloa. Yhteistä kokoontumista. Siihenhän jo Raamattukin kehoittaa. "Älkää jättäkö yhteistä kokoontumistanne!"

Hepr. 10:25 Älkäämme jättäkö omaa seurakunnankokoustamme, niinkuin muutamien on tapana, vaan kehoittakaamme toisiamme, sitä enemmän, kuta enemmän näette tuon päivän lähestyvän.
Kuva
Jumalan Sanaa suosittelen lukemaan mahdollisimman paljon, pakkohan se ei ole, mutta suosittelen silti lukemaan, näin voimme saada ravintoa joka vahvistaa meitä myös yhteisissä kokoontumisissa ja tiedämme silloin onko opetus Sanan mukaista. Monta väärää paimenta on liikkeellä... kuuluuko Hyvän Paimenen ääni? Miten kiitollisia saammekaan olla kun meillä on vapaus vielä lukea Jumalan Sanaa. Kaikilla se ei olekaan mahdollista, mutta me saamme vielä toistaiseksi ammentaa tästä Sanan lähteestä. Elämme aikaa jolloin Jumalasta, Taivaan Isästä, tai jollakin muulla nimellä on helppo puhua, mutta kun mainitset Jeesuksen, saat tuntea mikä on ajan henki. Jeesusta syrjäytetään ajastamme, ei Hän pääse enään kouluihin, vain harvat koulut avaa ovensa Hänelle. Ei Häntä päästetä enään oikeastaan Jumalan seurakuntaankaan, ovella Hän kolkuttaa pääsenkö sisälle? Mutta seurakunnat ovat ohjelmoitu ihan muulla tavalla kuin Jumalan Pyhän Hengen johdatuksessa. Raamatusta voi omistaa HYVÄN ohjeen ihan jokaiselle ja se on pyytää Jumalaa tutkimaan sydämemme mitä se sisältää ja Häntä ohjaamaan meitä oikealle tielle jos tiemme on vaivaan vievää tietä.

Ps. 139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron