Jutellaan Kesä/ Heinä/ Elokuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Kesä/ Heinä/ Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.06.2016 07:44

    Kuva

KuvaKuva

Psalmit 23
1 Daavidin virsi. Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2 Viheriäisille niityille hän vie minut lepäämään; virvoittavien vetten tykö hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin pimeässä laaksossa, en minä pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet minun kanssani;
sinun vitsasi ja sauvasi minua lohduttavat.
5 Sinä valmistat minulle pöydän minun vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet minun pääni öljyllä;
minun maljani on ylitsevuotavainen.
6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani;
ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.

Kuva

Näin kesäkuun avaukseen sopiva Psalmi. Viheriäiselle niitylle Hän vie minut lepäämään.
Kesä on vihdoin alkanut ja saamme nauttia kukista,linnuista sekä mansikoista. Kaikkea kivaa on kesään sisällytetty. Kasvimaan laittoa ja sinne kylvämistä, istuttamista. On se vaan niin ihanaa tämä kesä aika. Ja mikä parasta Isä on kanssamme myös kesällä, vaikka jonkin verran on vähempi yhteisiä kokoontumisia seurakunnassa, niin Isä ilmoittaa arjenkin keskellä että ei Hän ole meistä kaukana, vaan Hän on siinä kanssamme joka ainoa päivä. Joka päivä on Armo uusi. Mitä olisikaan elämäni ilman Jeesusta?? Iloitsen Isän suuresta Armosta mitä Hän on osoittanut minuakin kohtaan.
Kuva
Val.3:22 Herran armoa on, ettemme ole aivan hävinneet, sillä hänen laupeutensa ei ole loppunut:
23 se on joka aamu uusi, ja suuri on hänen uskollisuutensa.


Ja jokaiseen kesän aloitukseen kuuluu tietysti suvi virsi. Se on niiiin kesään kuuluva, ollut lapsuudesta asti. Kuva Se tunne kun sitä lauloimme kevät juhlassa ja sen jälkeen kirmasimme kesälaitumelle.

https://www.youtube.com/watch?v=AAjCf9RGjQc
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 18.06.2016 09:41

Kuva
    Kuva
Job 37 Kuva
9 Tähtitarhasta tulee tuulispää, pohjan ilmalta pakkanen.
10 Jumalan henkäyksestä syntyy jää, ja aavat vedet ahdistuvat.
11 Hän myös kuormittaa pilvet kosteudella ja hajottaa välähtelevät ukkosvaarunsa.
12 Ne vyöryvät sinne tänne hänen ohjauksestaan, tehdäkseen maanpiirin päällä kaiken, mitä hän niille määrää.
13 Hän antaa niiden osua milloin maalle vitsaukseksi, milloin siunaukseksi.


On niin ajankohtainen tämä Raamatun kohta mitä aamulla luin. Monet kylvöt on kylvetty, toivossa saada hyvä sato. Kuitenkin Sanassa sanotaan, mitä ihminen kylvää sitä hän niittääkin. Onko siis nämä sateet siunaukseksi mitkä tuovat tulvia pelloille joihin on kylvetty? Vai onko se vitsaus?
Mitä me kylvämme?? Kun seuraa Suomen tilannetta niin ei ole siunauksia tulossa näin oletan.
Vanhuksia ei kunnioiteta, heistä on tullut "hylkytavaraa"!
Rakkaus on kylmennyt, itsekkyys vallassa, rahan ahneus, Jumalasta luopuminen, Hänelle on käännetty selkä ja alettu toimimaan ihmis viisauden varassa, pimeyden voimat ohjaa maailman valassa. Jumala tahtoisi olla ohjaimissa, mutta se ei ihmiselle kelpaa.

Turvaa sinä Jumalaan jokaisessa asiassasi. Hän tahtoisi sinut pelastaa, sinua armahtaa. Miksi kuljet laveaa tietä? Sen päässä on kadotus, ikuinen ero Jumalasta joka on Rakkaus.

Gal. 6:7 Älkää eksykö, Jumala ei salli itseänsä pilkata; sillä mitä ihminen kylvää, sitä hän myös niittää.
Joka lihaansa kylvää, se lihasta turmeluksen niittää; mutta joka Henkeen kylvää, se Hengestä iankaikkisen elämän niittää.


3. Moos. 19:32 Nouse harmaapään edessä ja kunnioita vanhusta sekä pelkää Jumalaasi. Minä olen Herra.

2. kirje Timoteukselle 3
1 Mutta tiedä se, että viimeisinä päivinä on tuleva vaikeita aikoja.
2 Sillä ihmiset ovat silloin itserakkaita, rahanahneita, kerskailijoita, ylpeitä, herjaajia, vanhemmilleen tottelemattomia, kiittämättömiä, epähurskaita,
3 rakkaudettomia, epäsopuisia, panettelijoita, hillittömiä, raakoja, hyvän vihamiehiä,
4 pettureita, väkivaltaisia, pöyhkeitä, hekumaa enemmän kuin Jumalaa rakastavia;
5 heissä on jumalisuuden ulkokuori, mutta he kieltävät sen voiman. Senkaltaisia karta.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.06.2016 08:50

    Kuva

Tämä Sanan kohta ehtoolla on itku vieraana mutta aamulla ilo, on käynyt toteen eräänä päivänä kohdallamme kun pikkuisellamme oli vaikeaa ja emme tienneet miten häntä olisimme enään auttaneet. Silloin illalla tuli tuo Sanan kohta eteeni facebuukissa ja ajattelin kunpa tuo olisikin tottaKuva

No aamulla sainkin huomata, se oli totta. Yön aikana oli asia lauennut eikä sitä enään ollut.
Jumalan Sana on niin ja aamen. Saamme iloiten nauttia Hänen Sanansa äärellä.
Se on meidän ruokamme, juomamme, karttamme ja vaatetuksemme.
Siellä on kaikki mitä me tarvitsemme. Hän ohjaa meitä kaitaa tietä, siunattua kaitaa Tietä.Kuva
Ravitaan itseämme Hänen Pyhällä Sanallaan.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesä/ Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 01.07.2016 16:03

    Kuva

Ps. 116:1 Minä rakastan Herraa, sillä hän kuulee minun ääneni ja rukoukseni;

Jatkan Heinäkuun tähän samaan Kesäkuun jatkoksi.
Jumala on meidän Isämme ja Hän auttaa meitä kun Hänen puoleensa käännymme. KuvaMe saamme jättää asiamme hänen siunaaviin käsiinsä. Minä olin viime kesänä jättänyt ulkomaan rahoja sisältävän lompakon erääseen paikkaan enkä minä sitä enään muistanut mihin sen laitoin. Kolusin kaikki mahdolliset paikat mihin sen olisin jättänyt. Pyysin Jumalaa auttamaan sen löytymisessä, anoin ymmärrystä ja viisautta että sen löytäisin. Sitten seisoin keittiössä erään hyllykön edessä ja niin vain silmäni käännettiin katsomaan kattilan kantta ja samassa sain ymmärryksen, että se on siellä takana, ja siellä se oli. Se kansi oli koristeena muiden kansien kera niinku retro juttuna hyllykössä.
Kiitos Jumala kun ohjasit ja sain kokea Sinä vastaat kun sinulta apua pyydämme.
Kuva

Ps. 4:3 Tietäkää: ihmeellinen on Herra hurskastansa kohtaan, Herra kuulee, kun minä häntä huudan.

Ps. 6:9 Herra kuulee minun anomiseni, Herra ottaa minun rukoukseni vastaan.

Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesä/ Heinäkuu

ViestiKirjoittaja Irene » 12.07.2016 17:48

    Kuva

Ps. 1:6 Herra ohjaa omiensa tietä, mutta jumalattomien tie päätyy tuhoon.

Työmiehiä on vähän... ! Niin paljon on eloa, niin paljon ihmisiä kulkemassa iankaikkista olinpaikkaansa kohti. Mihin tiesi vie, mikä on Oikea Tie? Jumala kutsu työmiehiä Elopellollesi, varusta ja lähetä.

    Kuva
Minulla oli viikon mittainen tauko täältä foorumilta. Kävimme Norjassa jakamassa Jumalan Sanaa. Menimme Torniossa hengelliseen kokoukseen pyytämään varjelusta matkalle. Matkamme puolesta ruokoiltiin ja lähdimme ajamaan Ruotsin läpi norjaan. Jouduimme oleen kaksi yötä Ruotsin puolella, ja se toinen yö johtui siitä kun auto meni rikki. Meinasimme ajaa erääseen levikkeelle korvessa kun auto oikkuili, mutta jostain syystä jatkoimme eteenpäin ja sitten isannus sanoikin että nyt on pakko pysähtyä ja ajoi linkkupysäkille. Siihen jäi auto ja eteenpäin emme päässeet. Jarrunestettä ei ollut autossa, ja siinä vieressä oli taloja joista yhdestä isannus kävi kysymässä. Siinä asui kaksi mieshenkilöä ja se vanhenpi oli ystävällinen ja auttavainen. Teki paljon puolestamme. Antoi jarrunestettä, vaikka ei ollut kruunuja maksaa, sanoi vaan että käykää takaisin tullessa tuomassa tilalle pienempi pullo jarrunestettä. Mutta vika olikin isompi, oli mennyt letku/putki poikki. Jäimme siihen yöksi ja aamulla uudelleen ystävällisen miehen luokse. Puhelin soittojen jälkeen selvisi ettei apua kerkiä tulla autokorjaamolta, oli liian kiireinen. Sitten isannus kysyi lähtisikö mies käyttää häntä otto automaatilla ja korajaamolla, mies lupasi tunninpäästä lähteä kuskiksi, mutta tulikin kohta autollemme ja sanoi, että on hänellä autoja, tuolla on yhdessä avaimet paikallaan mene sillä. Niin isannus sai auton hoitaakseen automme korjaamiseen tulevia asioita.
Vika korjaantui kun isannus vaihtoi pitkästi putkia auton alle ja osti siihen uudet liittimet.

Mutta koen että Jumala oli kaiken jo ennalta tiennyt, ja ohjasi automme juuri siihen paikkaan ettemme jääneet sinne korpeen levikkeelle. Kuva
Ja juuri tämä mies oli ystävällinen ja auttavainen. Ei kaikki luota ulkomaalaisiin vieraisiin ihmisiin, mutta tämä sanoi isannukselle jo ensimmäisellä jarruneste haku kerralla kun isannus sanoi ettei ole kruunuja, että olet niin rehellisen näköinen, että ota nuo pullot ja takaisin tullessa tuo pienmpi uus tilalle. Pystyimme kuitenkin maksaan heti miehelle hänen avustaan ja saimme jatkaa matkaamme.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesä/ Heinä/ Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.08.2016 07:23

    Kuva
Kuva
Voiko tärkempää olla ihmiselle täällä kuin Jeesus? EI VOI! Hänessä meillä on kaikki mitä me täällä maanpäällä tarvitsemme. Jumalan Sana ilmoittaa että tulee eksyttäjiä ihmetekoineen. Älkäämme seuratko ihmeparantumisia, eikä tunnustekoja, vaan pysytään Jumalan Sanan ääressä raviten itseämme Hänen Sanansa äärellä. Saamme huomata mikä on tärkeintä kokouksissa, onko se ihmeet ja merkit, sielullisuus ja nautinnot, vai onko se Jumalan Sana joka saa aikaan synnintuntoa, rohkaisua, rakentumista... Onko Jeesuksen ristin sanoma kokouksissamme oikealla paikalla? Mitä Paavali sanoo, eikö hän varoita eksyttäjistä, kertoo mikä on hänen kerskauksensa. Monet ihmiset ovat ruokaa vailla, sitä oikeaa puhdasta opetusta. Niin salakavalasti on luopumus vallannut seurakuntia.
Jumala armahda meitä ja ilmesty keskuudessamme aiheuttaen parannuksentekoa, anna mielenmuutos kaikille jotka ovat poikenneet Sinun Sanasi ääreltä.


Kuva

Gal. 6:14 Mutta pois se minusta, että minä muusta kerskaisin kuin meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen rististä, jonka kautta maailma on ristiinnaulittu minulle, ja minä maailmalle!
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesä/ Heinä/ Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 15.08.2016 09:39

    Kuva

Monet ovat koetuksen pätsissä, on niin raskasta että tuntuu kuin Herra olisi hyljännyt. Hän ei kuitenkaan ole meitä hyljännyt. Hänen rakkautensa meitä kohtaan on niin äärettömän suurta. Ei Hän voisi koskaan meitä hyljätä. On vain yksi joka voi erottaa meidät Jumalasta ja se on minä itse. Olkaamme aina valmiina lähestymään Herraa, pitäkäämme kiinni Hänen iankaikkisesta rakkaudestaan ja armostaan, ei Hän meitä työnnä pois jos me Häntä lähestymme. Käykäämme uskalluksella Hänen armoistuimen luo ja ottakaamme vastaan Hänen rakkautensa meitä kohtaan.
Riippukaamme Hänessä, vain siinä on Toivomme, siinä on uskalluksemme. Emme me voi mitään tehdä ilman Herraa. Häntä minä rakastan, Hänelle minä kuulun, nyt ja iankakiiksesti. Kuva
Minulla oli äskettäin ahdistusta ja minä luen jokapäivä Raamattua. Oli yks aamu viikko sitten, kun otin Raamatun käteen ja ihan ääneen sanoin että minä vaikka riipun sinussa Jeesus, mutta sinusta en luovu. Koin että minun pitää lukea yks psalmi, mutta en sitten lukenutkaan. Luin sen seuraavana päivänä ja siinä oli näin:Ps. 91:14 "Koska hän riippuu minussa kiinni, niin minä hänet pelastan; minä suojelen hänet, koska hän tuntee minun nimeni.
Jeesus on rakas, niin rakas Vapahtajani. Kiitos Jeesus hyvyydestäsi ja rakkaudestasi.Kuva




Ilm. 3:11 Minä tulen pian; pidä, mitä sinulla on, ettei kukaan ottaisi sinun kruunuasi.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesä/ Heinä/ Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 24.08.2016 08:45

    Kuva
Ps. 50:15 Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua."

KuvaTämä Raamatunkohta alkoi aamulla "puhutteleen" kun olin rukouksessa. Miten hartaasti Jumalaa huudetaan avuksi kun ihmisellä on hätä, kun ihmisellä on vaikeuksia, mutta miten se unohtuukaan se kiitoksen antaminen sinne mihin se kuuluu!!!

Minulla on isoveli joka on saanut useita aivoinfarkteja nyt vuoden sisällä. Tämä viimeisin nyt kesällä oli pahin, ja hänet saatiin heti sairaalaan, mutta silti joutui rollalla käveleen ja puhekin oli vaikeahkoa. Tästä veljestäni sain sukulaisilta rukouspyynnön kännykkään. Ja laitoin myös sen eteenpäin eräässä ryhmässä. Siellä ryhmässä Jumala puhui erään veljen kautta, oli laittanut tämän veljen rukoilemaan ja sain lohdutuksen hänen välityksellään Jumalalta. Ja kuin ihmeen kautta veljeni parani nopeasti ja pääsi kotia.
Mutta mutta, mitä tekee ihminen. UNOHTAAA antaa kiitoksen sinne mihin se kuuluu!!!!!! Kuva
Kun veljeni joka lähetti rukouspyynnön minulle sanoi nämä hyvät uutiset, ilmoitin niin kiitollisena että laitan kiitos aiheen sinne ryhmään, sain kuulla etteikait sitä tartte laittaa. Voi pimeyttä, missä ajassa me elämme. Tietysti minä laitoin, iloitsin niin Isän vastauksesta. Miten se menikään Jeesuksen opetus niistä kymmenestä pitaalisesta? Luetaanpa mitä Jeesus sanoo:


Luukas 17Kuva
11 Ja kun hän oli matkalla Jerusalemiin, kulki hän Samarian ja Galilean välistä rajaa.
12 Ja hänen mennessään erääseen kylään kohtasi häntä kymmenen pitalista miestä, jotka jäivät seisomaan loitommaksi;
13 ja he korottivat äänensä ja sanoivat: "Jeesus, mestari, armahda meitä!"
14 Ja heidät nähdessään hän sanoi heille: "Menkää ja näyttäkää itsenne papeille". Ja tapahtui heidän mennessään, että he puhdistuivat.
15 Mutta yksi heistä, kun näki olevansa parannettu, palasi takaisin ja ylisti Jumalaa suurella äänellä
16 ja lankesi kasvoilleen hänen jalkojensa juureen ja kiitti häntä; ja se mies oli samarialainen.
17 Niin Jeesus vastasi ja sanoi: "Eivätkö kaikki kymmenen puhdistuneet? Missä ne yhdeksän ovat?
18 Eikö ollut muita, jotka olisivat palanneet Jumalaa ylistämään, kuin tämä muukalainen?"
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Kesä/ Heinä/ Elokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 26.08.2016 09:25

    Kuva

Kuljetko sinä erämaassa? Minä olen kulkenut jonkin aikaa erämaassa. Yhtä tyhjänä olen lähtenyt uskovien uskonsuuntien tilaisuuksista. Joitain hetkiä olen saanut kokea, on kuin olisin saanut vettä kalliosta, ja sitten taas mennään erämaassa. Mutta uskon että Jumala kuulee rukouksemme ja Hän meitä johdattaa. En yksin kulje, nytkin alkoi nämä erämaa kohdat yöllä puhutteleen ja tämä Kallio mikä se on josta Juomaa saamme. Monet ovat luopuneet Ristin Sanomasta ja enään ei saisi sanoa syntiä synniksi. Korvasyyhyyn pitäisi saarnata ja yhteistä iestä kantaa synnintekijän kanssa. En viihdy yhteisissä kokoontumisissa jos siellä ei ole Keskiössä Jeesuksen Ristin Sanoma ja jossa ei saarnata Jeesuksen Veren anteeksi antavasta Sanomasta.
Jumala Sanassa kehoitetaan laskemaan kustannukset sekä miten rakennamme. Mitä minä saan kun rakennan Kristus Kalliolle? Aivan niin luit oikein, saamme kantaa pilkkaa ja meillä on taistelu maailman henkeä vastaan. Mikä vetää puoleensa, synti joka houkuttelee, mutta Meillä on jotain parempaa, meillä on kiusojen hetkissä, erämaassa, pilkatuksi tullessamme, meillä on Itse Herra meidän kanssamme, Hän antaa voiman kestää ahdistuksissamme.
Hän antaa ilon kun meitä pilkataan. Autuaita ovat ne, joita vanhurskauden tähden vainotaan, sillä heidän on taivasten valtakunta. Autuaita olette te, kun ihmiset minun tähteni teitä solvaavat ja vainoavat ja valhetellen puhuvat teistä kaikkinaista pahaa.Matt. 5:10,11
Kuva
Saamme voimaa vastustaa kiusauksia, saamme voiton Hänen nimessään. Hän on antanut meidän sisimpäämme Pyhän Henkensä, kuulkaamme Häntä. Laitetaan pois kaikki minkä Pyhä Henki kehoittaa meitä pois laittamaan. Annetaan Isän puhdistaa meistä pois kaikki mikä murehduttaa Hänen Pyhää Henkeään, joka on meihin laitettu sinetiksi.
Kuva
1. Korinttolaiskirje 10
1 Sillä minä en tahdo, veljet, pitää teitä tietämättöminä siitä, että isämme olivat kaikki pilven alla ja kulkivat kaikki meren läpi
2 ja saivat kaikki kasteen Moosekseen pilvessä ja meressä
3 ja söivät kaikki samaa hengellistä ruokaa
4 ja joivat kaikki samaa hengellistä juomaa. Sillä he joivat hengellisestä kalliosta, joka heitä seurasi; ja se kallio oli Kristus.
5 Mutta useimpiin heistä Jumala ei mielistynyt, koskapa he hukkuivat erämaassa.
6 Tämä tapahtui varoittavaksi esimerkiksi meille, että me emme pahaa himoitsisi, niinkuin he himoitsivat.
7 Älkää myöskään ruvetko epäjumalanpalvelijoiksi kuten muutamat heistä, niinkuin kirjoitettu on: "Kansa istui syömään ja juomaan, ja he nousivat iloa pitämään".
8 Älkäämmekä harjoittako haureutta, niinkuin muutamat heistä haureutta harjoittivat, ja heitä kaatui yhtenä päivänä kaksikymmentä kolme tuhatta.
9 Älkäämme myöskään kiusatko Herraa, niinkuin muutamat heistä kiusasivat ja saivat käärmeiltä surmansa.
10 Älkääkä napisko, niinkuin muutamat heistä napisivat ja saivat surmansa tuhoojalta.
11 Tämä, mikä tapahtui heille, on esikuvallista ja on kirjoitettu varoitukseksi meille, joille maailmanaikojen loppukausi on tullut.
12 Sentähden, joka luulee seisovansa, katsokoon, ettei lankea.


5. Mooseksen kirja 8
10 Kun sinä syöt ja tulet ravituksi, niin ylistä Herraa, sinun Jumalaasi, siitä hyvästä maasta, jonka hän on antanut sinulle.
11 Varo, ettet unhota Herraa, sinun Jumalaasi, ja muista noudattaa hänen käskyjänsä, oikeuksiansa ja säädöksiänsä, jotka minä tänä päivänä sinulle annan.
12 Kun sinä syöt ja tulet ravituksi, kun rakennat kauniita taloja ja asut niissä,
13 kun karjasi ja lampaasi lisääntyvät ja kun hopeasi ja kultasi lisääntyy ja kaikki, mitä sinulla on, lisääntyy,
14 niin älköön sydämesi ylpistykö, äläkä unhota Herraa, sinun Jumalaasi, joka vei sinut pois Egyptin maasta, orjuuden pesästä,
15 kuljetti sinua suuressa ja hirmuisessa, myrkyllisten käärmeiden ja skorpionien ja kuivien, vedettömien maiden erämaassa, vuodatti sinulle vettä kovasta kalliosta
16 ja antoi erämaassa sinulle mannaa syödä, jota sinun isäsi eivät tunteneet-nöyryyttääksensä ja koetellaksensa sinua ja lopuksi sinulle hyvää tehdäksensä.
17 Älä ajattele sydämessäsi: 'Oma voimani ja oman käteni väkevyys on hankkinut minulle tämän rikkauden',
18 vaan muista, että Herra, sinun Jumalasi, antaa sinulle voiman hankkia rikkautta pitääkseen liittonsa, jonka hän valalla vannoen teki sinun isiesi kanssa, niinkuin tähän päivään saakka on tapahtunut.
19 Mutta jos sinä unhotat Herran, sinun Jumalasi, ja seuraat muita jumalia, palvelet niitä ja kumarrat niitä, niin minä vakuutan teille tänä päivänä, että te peräti hukutte.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron