Jutellaan Marras/ Joulukuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Marras/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.11.2016 08:42

    Kuva

"Voi niitä, jotka sanovat pahan hyväksi ja hyvän pahaksi, jotka tekevät pimeyden valkeudeksi ja valkeuden pimeydeksi, jotka tekevät karvaan makeaksi ja makean karvaaksi! Voi niitä, jotka ovat viisaita omissa silmissään ja ymmärtäväisiä omasta mielestänsä! Voi niitä, jotka ovat urhoja viinin juonnissa ja aimomiehiä väkijuoman sekoittamisessa, jotka lahjuksesta julistavat syyllisen syyttömäksi ja ottavat oikeuden siltä, joka oikeassa on!" Jes. 5:20-23

Onko tuttua? Emmekö elä juuri tätä Jesajan mainitsemaa aikaa. Pahasta tehdään hyvä, se mikä on Jumalan silmissä pahaa, sen ihminen sanoo hyväksi. Syntiä ei enään saa sanoa synniksi!!!! Voi meitä jos tuohon hairahdumme. Kyllä nyt on niin suvaitsevaisuuden henki liikkeellä, jotta löytyykö enään "suolalla" maustettua kristittyä. Lakia muutetaan, se mikä on Jumalan silmissä kauhistus, se suojataan lailla hyväksytyksi. EI NÄIN!!!!!! Totelkaamme ainoastaan Jumalan SANAA. Hän, Jeesus rakastaa meitä, ja Hänen me olemme. Hän ohjaa meidät oikealle tielle, kuunnellaan Hänen ääntään, kun Hän meitä opastaa.
    Kuva
Jumalan sana on jalkaimme lamppu ja valo tiellämme. Miten tuntuukaan hyvältä sisimmässä, kun jotkut ovat puheessaan/opetuksessaan Sanan mukaisia, eikä silittele syntiä.
Synti on pois pantava, hyljättävä. Emme voi jäädä siihen kuralätäkköön makaamaan mistä meidät on vedetty pois. Tiedän erään naisen joka oli Raamatullisenkaste asian edessä kamppailemassa. Hän sai tekstivestin että on astumassa kuralätäkköön. Hänellä oli taistelu mennäkkö Raamatulliselle kasteelle vai ei, mietti mitä tuo viesti tarkoitti. Hän otti sen kuuliaisuuden askeleen, mutta kun aikaa kului, ei hän enään vaella valossa, häneltä puuttui suun tunnustus, eli salassa uskonelämää, ja näin maailman kaivot veti puoleensa. Olkaamme valmiina, kun meidän Herramme, Ylkämme tulee meidät noutamaan. Sydämen uskolla tullaan vanhurskaaksi ja suun tunnustuksella pelastutaan.
Tunnustatko sinä Herrasi nimeä. Kuka on sinun sydämesi keskipiste, sinun sydämesi hallitsija? Sydämen kyllyydestä suu puhuu.
Kuva

Luuk. 6:45 Hyvä ihminen tuo sydämensä hyvän runsaudesta esiin hyvää, ja paha tuo pahastansa esiin pahaa; sillä sydämen kyllyydestä suu puhuu.

Matt. 10:32 Sentähden, jokaisen, joka tunnustaa minut ihmisten edessä, minäkin tunnustan Isäni edessä, joka on taivaissa.
33 Mutta joka kieltää minut ihmisten edessä, sen minäkin kiellän Isäni edessä, joka on taivaissa.
Viimeksi muokannut Irene päivämäärä 05.12.2016 08:49, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 16.11.2016 09:52

    Kuva
Kuva
Joh.3:16 Sillä niin on Jumala maailmaa rakastanut, että hän antoi ainokaisen Poikansa, ettei yksikään, joka häneen uskoo, hukkuisi, vaan hänellä olisi iankaikkinen elämä.
17 Sillä ei Jumala lähettänyt Poikaansa maailmaan tuomitsemaan maailmaa, vaan sitä varten, että maailma hänen kauttansa pelastuisi.
18 Joka uskoo häneen, sitä ei tuomita; mutta joka ei usko, se on jo tuomittu, koska hän ei ole uskonut Jumalan ainokaisen Pojan nimeen.
19 Mutta tämä on tuomio, että valkeus on tullut maailmaan, ja ihmiset rakastivat pimeyttä enemmän kuin valkeutta; sillä heidän tekonsa olivat pahat.
20 Sillä jokainen, joka pahaa tekee, vihaa valkeutta eikä tule valkeuteen, ettei hänen tekojansa nuhdeltaisi.
21 Mutta joka totuuden tekee, se tulee valkeuteen, että hänen tekonsa tulisivat julki, sillä ne ovat Jumalassa tehdyt."

Kuva

Miten sekaisin onkaan kaikki täällä maailmassa. Soditaan, on nälänhätää, rakkaus on muuttunut kylmyydeksi. Ei uskalleta enään sanoa totuutta, eikä puolustaa sorrettua. On itse syytetyn paikalla jos sanot jotain totuuden puolesta. Voi sairas maailma. Pimeyttä ihannoidaan, kaikki saasta tulvii joka nurkista.. se mikä on puhdasta ja oikeaa se tehdään mitättömäksi. Raamatussa kehoitetaan: Loistakoon teidän valonne täällä pimeässä ajassa. Vaelletaan totuudessa, niin täytämme Isämme tahtoa. Rakastetaan lähimmäisiämme, sanoin ja teoin. Kannetaan toistemme taakkoja. Minkä toivoisimme tehtävän itsellemme, tehdään me se toisillemme. Uskalletaan sanoa totuus, muistetaan, Jumala on meidän kanssamme, emme yksin ole, me olemme voittajan puolella. Ei meidän pidä hyväksyä sitä saastaa mitä nyt tulee joka tuutista, vaikka saadaan suvaitsemattomuuden, rasismin leima, niin silloinkin on Jeesus minun todistajani ja Hänen Sanansa on TOTUUS. Hän Itse on: Tie,Totuus ja Elämä.


Room.8:31 Mitä me siis tähän sanomme? Jos Jumala on meidän puolellamme, kuka voi olla meitä vastaan?
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 22.11.2016 09:24

    Kuva

"Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.Jer. 15:16"
Kuva

Aivan ihana Sanan kohta, Jumala ilmaisee Raamatussa, Sanassaan tahtonsa.
Kuinka minä halajankaan tehdä sinun tahtosi Jumala. Opeta minua kulkemaan sinun tahtosi tietä. Olkoon sinun Sanasi minunkin ravintoni ja valoni. Auta, etten vaeltaisi lihan mukaan vaan Hengen. Ole kiitetty, ole ylistetty, minun Herrani, minun Jumalani.

Oletteko huomanneet kun joudumme uskon tähden vainotuksi, ilo pulppuaa sisimmässämme. Se on Jumalan vaikuttamaa iloa. Hänen omansa on turvassa myös vainojen keskellä. Hän joka on meidät kutsunut tahtonsa tekemään, antaa siihen myös voiman toteuttaa sitä. Kun me vain ehyellä sydämellä Häntä palvelemme. Häneltä ei ole mikään pimennossa. Kaikki on Hänen tiedossaan, mennyt, läsnä oleva, sekä tuleva. Hän ohjaa ja varjelee.
Muistan kun Jumala varjeli pienen tyttösen ruokailun aikana. Olimme keittiön pöydän äärellä, tyttö ja minä, kesken ruokailunsa tyttönen selittäessään minulle jotain asiaa, lähti paikaltaan ja pöydällä oli paperi niin siihen piirsi ja samalla kertoi asiaansa, seisoen minun tuolini vieressä. Samalla hetkellä olin itse jo ruokaillut ja nousin pöydästä viedäkseni astiat tiskipöydän altaaseen.. silloin en kerennyt kuin ottaa pari askelta niin kuului iso rysähdys, keittiön lampusta irtosi yksi painava lasikupu, juuri siihen kohtaan missä tyttönen olisi istunut jos olisi ollut paikallaan. Sanon Jumala varjeli, juuri oikealla hetkellä kuljetti tytön pois paikaltaan. Mitä vahinkoa olisikaan sattunut lapsen hentoon päähän osuessaan.Kuva
Niin rakas on minulle Jeesus, jota saan seurata. KuvaNiin rakas on Isä, joka armossaan on minut omakseen ottanut. Oletko sinä Jumalan lapsi? Nyt on otollinen aika, nyt on pelastuksen päivä. Kun koet että Jumala vetää sinua Jeesuksen ristin luo, lähesty Häntä, Hän rakastaa sinua ja tahtoisi sinut omistaa omaksi lapsekseen.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marras/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.12.2016 09:02

    Kuva

Laulujen laulu 2:14
Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi,
sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."


Elämme nyt pimeätä vuoden aikaa, on harmaata ja valoja sytytellään, tuikkuja, sekä ulkovaloja palamaan.
Miten on meidän oman valomme laita? Tutkitaan onko se piilotettu vai loistaako se kaikille huoneessa oleville. Onko päässyt "nokea" samentamaan sitä valoa minkä pitäisi loistaa kaikille huoneessa olevalle.
On myös AIKA astua esiin sieltä "kallionkoloista", Laulun aika on tullut ja saamme iloiten laulaa Herran kunniaksi. Hän meitä rohkaisee ja vahvistaa. Ole kiitetetty Herramme, Ylkämme, Pelastajamme. Häntä voimme lähestyä ympäri vuorokauden,
Hän ottaa meidät aina vastaan. Kuva
On monia syitä mitkä ajavat meitä sinne "kalliokoloihin", piiloon ettei meitä enään satutettaisi, mutta muistetaan, että Jeesus on itsekin tullut kokemaan mitä on kun lähimmäinen loukkaa, joten Häneltä saamme parhaan avun, ja silloin tämä loukkaus ei jää meille ansaksi, vaan voimme siunata heitä jotka ovat näin toimineet. Kun vaellamme anteeksi annossa, puolin ja toisin, eli emme kanna itse anteeksiantamattomuutta lähimmäistämme kohtaan, sekä että itse olemme tunnustaneet Jumalalle syntimme ja täten vaellamme puhtaalla omallatunnolla, ja olemme kahleista vapaat.Kuva


Luin ihan äskettäin Jobin kirjaa. Siellä lopussa on niin siunaavaa tekstiä. Miten Job alkoi rukoilemaan ystäviensä puolesta, tällöin Jumala SIUNASI Jobia. Rukoillaan lähimmäistemme puolesta ja siunataan heitä, se on Jumalan tahto.


Job 42:10 Ja kun Job rukoili ystäväinsä puolesta, käänsi Herra Jobin kohtalon, ja Herra antoi Jobille kaikkea kaksin verroin enemmän, kuin hänellä ennen oli ollut.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marras/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 15.12.2016 09:06

    Kuva

Nyt kun ollaan joulukuussa, tuon tähän kirjoituksen minkä olen joskus ylös kirjoittanut.
Tahdon kertoa Jumalan ihmeellisyyksistä jotain, mitä olen saanut kokea Hänen tahdossaan kulkeissani.
Eräänä joulukuun päivänä, alkoi mielessäni pyöriin ajatus Jumalle antamisesta. Jumala antaa meille niin paljon kaikenlaista niin mietin mitä annan itse Jumalalle. Kun minulla on kaikkea mitä tarvitsen ja joillakin ei ole oikeastaan mitään. Mietin että kun minulla on kaksi päällystakkia niin annanko sen huonomman takin tarvitsevalle vai raaskinko luopua ja antaa sen paremman takin. Miten me yleensä toimitaan? Joka on ilman ja tarvitsee kipeästi lämmintä vaatetusta, ajattelenko vanhasta takista luopua, koska joutaahan se jo pois.

Näitä miettiessäni oli joulu jo tulossa ja ajattelin tehdä jouluruoka kassin eräälle alkoholisoituneelle henkilölle.
Siihen kerätesäni kaupasta tavaroita, en ostanut alelapuilla varustettuja päiväys lähellä olevia, vaan ajattelin näin. Sen minkä itsekin ostaisin itselleni, niin sen myös saa hänkin joka oli osoituksen saaja, enkä väheksy syrjäytynyttä.
Teen jouluksi itsetehtyä salaattia ja sitäkin ajattelin siihen laittaa hänelle. Koristelin sen rasian rusetti tarralla ja muistan kun laitoin rasian kanteen rusettia, ja kahdesta vaihtoehdosta valitsin juuri sen huonomman ajatellen alkoholistillehan se menee, oletin ettei he ajattele rusetin näköä vaan rasian sisältöä, samalla kun liimasin sen siihen tuli ajatus, etten antanut parasta mitä minulla oli.
Irroitin oitis sen rusetin ja vaihdoin paremman tilalle, nyt tiesin antaneeni sitä parasta mitä minulla oli, ja niin oli lahja kassi valmis, parhaalla täytetty mitä silloisella varoillani sain kasattua.

Pyysin esikoistani viemään tämän lahjakassin tälle kyseiselle henkilölle. Kukaan ei tiennyt minun tekemisistäni silloin, vain Jumala tiesi. Kun tämä pakettikassi oli toimitettu perille, alkoi minulla "oppitunti", mikä ei unohdu mielestäni, eikä sen tarvitsekaan unohtua.
Olin vanhainkodilla töissä iltatuurissa ja puhelimeeni tuli viesti joka meni jotensakin näin: "tule äitin kautta kotiin". Kun iltavuorosta pääsin, menin kotiin äitin kautta, ja äiti sanoi että tuossa nurkassa on laatikko jonka voin viedä mennessäni. Joku oli sen sinne toimittanut ja pyytänyt antaan minulle. En tänäpäivänäkään tiedä mistä se oli.
Se laatikko sisälsi ruokatarvikkeita paljon, ja jopa kissanruokaa kun minulla kissoja oli. Jumala piti jopa kissoistani huolta.Kuva
Kun Jumala antaa ja opettaa niin ei se siihen loppunut. Seuraava päivä oli töissä aamutuuri ja sen päivän aikana iltapäivällä tuli työkaveri sanoon, että minun pitää mennä toimistoon. Sinne mentyäni, työkaverit antoi minulle kaksi kassillista ruokatarvikkeita.
He olivat kukin tuoneet siihen jotain ja näin keränneet sen lahjan minulle.
KuvaKuva

Kun kotona purin niitä kasseja, koin Isäni käsialaa niissä, ja opetuksen minkä muistan. Isä ei koskaan jää lapselleen velkaa. En edes osannut uneksia mitä seuraa minun vähäisestä lahjastani alkoholisoituneelle henkilölle, kun annoin parhainta mitä minulla oli.
Niin teki Jumalakin. Ne kaksi kassia sisälsi parhainta mitä kaupoissa myydään. Presidentti kahvia oli kaksikin pakettia, herrasväen pikkuleipiä, suklaa After Eight, vehnäjauhot olivat erikoisvehnäjauhoja tässä muutam mainitakseni ja jokainen muukin tuote puhui paremmuudesta.. Yksi ainoa sisällöstä oli halvempaa ja se oli pirkkakynttilä, mutta sitäkään en luokittele halvaksi kun on kuullut sanonnan "se on taattua suomalaista laatua" ja sekin oli kääritty lahjapaperiin, jotta jos sen luokittelisin halvaksi, niin se oli piilotettu paperiin kauniisti, jotta en saisi sanottua, ettei ollut kaikki parasta.
Se koko anti oli täynnä, Isän rakkautta lapselleen. Näin joulukuun aikana se mieleeni monesti tulee, ja muistan heitä työkavereita ketkä tämän rakkaudenlahjan sai tehtäväksi koota, toisistaan tietämättä he olivat ostaneet parasta kaupasta, tietämättään minun silloisesta tilanteesta ja tekemisistäni sille alkoholistille. Tämän opin että en aliarvioi yhtäkään ihmistä, me olemme kaikki samalla viivalla. Meistä on maksettu sama hinta ihan jokaisesta.

En väheksy ale tuotteita, ostan niitäkin, mutta tuolla hetkellä koin, että minulle opetettiin jotain, ja vieläkin on se sydämen asenne tärkeintä, ja mistä motiiveista minä toimin. Kun sydämestäni teen hyvää toisille, niin se hyvyys tuo ilon sisimpääni.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marras/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 27.12.2016 08:45

    Kuva

Ps. 66:19
Mutta Jumala kuuli minua ja otti vaarin minun rukoukseni äänestä.


Tykkään punatulkuista, ne on niin kauniita kun on tottunut näkemään vain keltasirkkuja ja talitiaisia.
Hain aikoinaan meidän eskarilaista bussipysäkiltä ja näin siellä punatulkun istua kököttävän puun oksalla. Minulla oli kamera mukanani kun kuvaan maisemia ja mitä niissä näkyykään, kuvasin punatulkun, mutta kuvat jotenkin epäonnistui. Seuraavana päivänä taas kun hain eskarilaisen bussipysäkiltä, niin ei siellä ollut enään näkyvillä yhtään punatulkkua, vain talitinttejä.
Rukoilin silloin, että Jumala sinulle ei ole mahdotonta tuoda meidän pihaan punatulkkua. Meillä on rukouksia kuuleva Isä, ei Hän katso rukouksen tarpeen SUURUUTTA, vaan sydäntä joka pyytää. Hän voi tehdä pienestä asiasta suuren ilon.
Kun pääsin kotia ja sisällä postettuani ulkoiluvaatteet, menin jääkaapille ja katsoin ulos akkunasta, en uskonut silmiäni, kun siellä koivussa kökötti punatulkku. Se oli silloin minulle suuri ihme, kun niitä ei ollut pihapiirissä näkynyt pitkään aikoihin.
Iloitsen niin nuista linnusta, eli rukous vastauksesta. Jumala on unen kauttakin vastannut punatulkuilla. Minulla oli suuri murhe lapseni jouduttua sairaalaan, rukoilin hädissäni Jumalaa. Silloin näin unessa miten pellolta lähti lintuparvi ja seisoin tienlaidassa ja ojensin käteni, siihen kädelleni lensi punatulkku.
Pidin tuota unessa näkemääni Jumalan viestinä, että lapseni selviää.Kuva

Kiitos Isä rakas kun linnuista ja meistä ihimsistä Sinä huolehdit.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marras/ Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 31.12.2016 06:36

    Kuva

On meidänkin aika jättää hyvästit vuodelle 2016.
Toivotan jokaiselle kanssamatkaajalle Jumalan siunausta vuodelle 2017.

    Kuva
Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.
4. Mooseksen kirja 6:24-26
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron