JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

Mitä sinulle kuuluu?

JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Maila » 02.01.2017 08:08

Kuva
Siunattua uutta vuotta Jeesuksen kanssa!
Minä en tiedä aatosta mitään. Olin niin väsynyt, menin jo 10:neltä nukkumaan. Olen alkanut uudelleen yörukoukset, mutta lyhyesti ja tärkeimmät. Se siunaus siinä on ollut, mulla on hyvä olla ja pääsen uudelleen uneen. Kun jätin yörukoukset pois, mulla ei ollut hyvä olla, enkä kuitenkaa saanut tarpeeksi unta.

Kuva

Mun rukoukseni on tälle vuodelle: "Herra, anna mulle nöyrä ja kuuliainen sydän ja että saisin kuulla äänesi, se lohduttaa minua. Kuljeta minua tahtosi tietä ja anna tuntea läsnäolosi, kun elämä on raskasta ja vaikeaa, silloin mä jaksan paremmin. Anna mun nähdä sielujen pelastuvan tänä uutena vuotena. Suothan minulle tämän. Kiitos ja kunnia nimellesi AAMEN.


Kuva
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Irene » 02.01.2017 09:50

Kuva Jumalan mieleinen rukous Maila sisarella. Yhdyn siihen sydämestäni, kiitos Isä Kaikkivaltias että saamme rukousvastauksia. Kiitos että saamme ylistää ja palvoa Jeesusta Herraamme ja Pelastajaamme. Saamme anoa että Jeesus olisi meidän sukulaistemmekin Lunastaja, ja että Isä kutsuisi heitä, sukulaisiamme, Jeesuksen ristin luokse, pelastusta anomaan, syntitaakkansa jättämään. Kiitos että vielä tänäkin vuonna 2017 on armon ovi avoinna.
Siunaa ja varjele anna Ilosanoman kaikua keskuudessamme.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Irene » 03.01.2017 09:34

    Kuva

Maan kansa harjoittaa väkivaltaa, riistää ja raastaa: kurjaa ja köyhää he sortavat, muukalaiselle tekevät väkivaltaa oikeudesta välittämättä.
Minä etsin heidän joukostansa miestä, joka korjaisi muurin ja seisoisi muurinaukossa minun edessäni maan puolesta, etten minä sitä hävittäisi, mutta en löytänyt.
Sentähden minä vuodatan heidän ylitsensä kiivauteni, hukutan heidät vihani tulella ja annan heidän vaelluksensa tulla heidän päänsä päälle, sanoo Herra, Herra." Hes 22:29-31

Kuva

Mieti, etsiikö Herra vielä totisia palvelijoita. Heitä jotka seisovat muurinaukossa vartioimassa. Heitä jotka tutkivat Hänen Sanaansa, heitä jotka seuraavat Herraansa totisella sydämellä. Paljon on puolisydämisiä kulkijoita, joilla on toinen jalka lavealla tiellä, toisen luulee kulkevan kaitaa tietä.

Ei ole kuin yksi tie ja se on kaitatie. Emme voi kulkea maailman kaivoilla ammentamassa ja sitten luulla, että kyllä Isä kuulee, kun Hän on armahtavainen ja suuri armossaan. Sitä Hän kyllä onkin, mutta ei Hän syntiä siunaa, vaan kauhistus on synti Hänelle, Hän on uhrannut kalliin hinnan puolestamme, kun syntimme sovitettiin, meidän on pysyttävä erossa synnin riettailta kaivoilta.

Hän armahtaa suurintakin syntistä, joka tunnustaa ja hylkää syntinsä, koska Jeesus on sovituksen synneistämme tuonut. Mutta tämä ei tarkoita sitä, että saisimme elää synnissä. Monesti tulee kiusaus eli ratkaisun paikka ja tehdään väärään armoon vedoten väärä ratkaisu. Eletään hällä väliä tyyliin, ajatellen väärää vapautta, luullen, että ollaan vapaita ristin tähden.
Kyllä me olemmekin vapaita, mutta siitä, ettemme elä enään synnissä. Synnistä olemme saaneet vapautuksen, emmekä ole enään synnin orjia, vaan Jeesus on meidän Vapahtajamme.Kuva

Matkamme käy päivä päivältä raskaammaksi. Maailmassa kuohuu, synti tehdään luvalliseksi, vartiopaikalla oleville nauretaan. Enään ei ole kaikilla uskovilla Jumalan Sana auktoriteettina, vaan lipsutaan Jumalan tahdosta. Suvaitsevaisuus on saanut vallan väärällä otteella.

Valvotaan rukouksessa ja kysytään Isän tahto elämämme suhteen. Seisotaan vartiopaikallamme ja rukoillaan elopellolle työmiehiä. Niitä tarvitaan nyt kipeästi , kylvämään, varoittamaan ja lohduttamaan. Aika käy vähiin. Kohta saamme nähdä Herramme kasvoista kasvoihin, meidän lunastuksen aikamme on saapuva, ja saamme jättää tämän kylmän ja pimeän maailman, kyynellaakson, siirtyä sinne missä ei ole enään tuskaa, ei ahdistusta. Sinne missä ei kyyneltäkään enää vuoda silmistämme, siellä ei ole enään kyynelten aika, vaan ilon ja riemun aika.

    Kuva
Johanneksen ilmestys 21:1 Ja minä näin uuden taivaan ja uuden maan; sillä ensimmäinen taivas ja ensimmäinen maa ovat kadonneet, eikä merta enää ole.
2 Ja pyhän kaupungin, uuden Jerusalemin, minä näin laskeutuvan alas taivaasta Jumalan tyköä, valmistettuna niinkuin morsian, miehellensä kaunistettu.
3 Ja minä kuulin suuren äänen valtaistuimelta sanovan: "Katso, Jumalan maja ihmisten keskellä! Ja hän on asuva heidän keskellänsä, ja he ovat hänen kansansa, ja Jumala itse on oleva heidän kanssaan, heidän Jumalansa;
4 ja hän on pyyhkivä pois kaikki kyyneleet heidän silmistänsä, eikä kuolemaa ole enää oleva, eikä murhetta eikä parkua eikä kipua ole enää oleva, sillä kaikki entinen on mennyt."
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Irene » 05.01.2017 09:29

    Kuva

Johannes 6
16 Mutta kun ilta tuli, menivät hänen opetuslapsensa alas järven rantaan,
17 astuivat venheeseen ja lähtivät menemään järven toiselle puolelle, Kapernaumiin. Ja oli jo tullut pimeä, eikä Jeesus ollut vielä saapunut heidän luokseen;
18 ja järvi aaltoili ankarasti kovan tuulen puhaltaessa.
19 Kun he olivat soutaneet noin viisikolmatta tai kolmekymmentä vakomittaa, näkivät he Jeesuksen kävelevän järven päällä ja tulevan lähelle venhettä; ja he peljästyivät.
20 Mutta hän sanoi heille: "Minä se olen; älkää peljätkö".

Kuva
Myös täällä elämänmerellä aaltoaa ja myrskyt pauhaa. Täällä lopunajassa on niin kylää rakkaudettomuutta, välinpitämättömyyttä, pimeää, ja moni pelkää mikä meitä kohtaa. Kun meitä kohtaa jokin murhe tai koettelemus, niin voimme turvallisin mielin muistaa Jeesuksen sanat,"Minä se olen; älkää peljätkö". Me olemme turvassa siinä meidän purressamme, sillä siellä on myös Jeesus. Kun olemme Jeesuksen vastaan ottaneet, ja Hänelle annettu valta kuljettaa meitä, johdattaa Hänen tahdossaan, niin meitä ei kohtaa mikään Jumalan sitä sallimatta. Jos elämäämme tulee kärsimyksiä, niin Hän antaa voiman kestää ne. Hän kurittaa meitä jokaista tarvittaessa, sekin on rakkautta, Hän rakastaa iankaikkisella rakkaudella omiaan ja näin Hän myös joutuu tarvittaessa kurittamaan lastaan.
Hänen rakkautensa on niin ainutlaatuista, Hän on siinä aivan lähellämme, meissä läsnä oleva.


http://www.youtube.com/watch?v=WqzgWQAr ... re=related

Sananl 8:32 Siis te, lapset, kuulkaa minua; autuaat ne, jotka noudattavat minun teitäni!
33 Kuritusta kuulkaa, niin viisastutte; älkää sen antako mennä menojaan.
34 Autuas se ihminen, joka minua kuulee, valvoo minun ovillani päivästä päivään, vartioitsee minun ovieni pieliä!
35 Sillä joka minut löytää, löytää elämän ja saa Herran mielisuosion.
36 Mutta joka menee minusta harhaan, saa vahingon sielullensa; kaikki, jotka minua vihaavat, rakastavat kuolemaa."
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Maila » 09.01.2017 15:03

Kuva
2. Moos. 7: 2. MOOS. 7: 8 Ja Herra puhui Moosekselle ja Aaronille ja sanoi:
9 Kun farao puhuu teille ja sanoo: 'Tehkää jokin ihmetyö', niin sano sinä Aaronille: 'Ota sauvasi ja heitä se faraon eteen, niin se muuttuu käärmeeksi'.
10 Niin Mooses ja Aaron menivät faraon tykö ja tekivät, niinkuin Herra oli käskenyt. Aaron heitti sauvansa faraon ja hänen palvelijainsa eteen, ja se muuttui käärmeeksi.
11 Ja faraokin kutsui maansa viisaat ja velhot; ja nämä Egyptin tietäjät tekivät samoin taioillansa:
12 he heittivät kukin sauvansa maahan, ja ne muuttuivat käärmeiksi. Mutta Aaronin sauva nieli heidän sauvansa.

Kun minä luin tuota, minun sydämeni ylisti ja kiitti Jumalaa. Tuossa tulee ilmi, kuinka vihollisen teot, eksymykset, ihmeet ovat paljon heikompia kuin Jumalan voima. Hallelujaa, Jumalan voima nieli nuo vihollisen teot. :-D :mrgreen: :clap:
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Irene » 16.01.2017 08:52

    Kuva

Ps 23:4 Vaikka minä vaeltaisin kuolemanvarjon laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet kanssani. Sinun vitsasi ja sauvasi lohduttavat minua.
Kuva

Viime viikko on ollut, kuin olisin kulkenut kuoleman varjon laaksossa. Olen ollut läheisen ihmisen kanssa tekemisissä, ihmisen jolla ei ole ollut elämän halua. Miten läheiseksi tuo Psalmi 23 tulikaan. Ahdistusta oli ja pelkoa, milloin tulee ilmoitus rajan taakse siirtymisestä. Kerkiääkö ottaa pelastuksen vastaan, vai tuhoaako itsensä. Se tunne kun saa viestin, että lähtee täältä ajasta seuraavana yönä.. mitä voi pieni ihminen tehdä, kun toisella ei ole elämän halua, eikä kelpaa apu Jeesuksessa. Silloin on vain yksi keino ja se on rukous. Rukous, että Isä Jumala kaikkivaltias armahtaisi ja tyynnyttäisi myrskyn. Varjelisi yön pimeinä hetkinä, ei antaisi siirtyä tuonpuoleiseen pelastumattomana.
Aamulla alkoi tulla tekstiviestejä.. silloin sain huokaista, elossa on, Jumala kuuli rukoukset.
Kun aamupäivällä olin pitkällään ja tuuletus räppänä auki, niin sieltä kuului linnun laulua...
ihanaa linnunlaulua sen "myrskyn" jälkeen. Kuva
Kunpa aina luottaisin, että Jumala kuulee.. Jumala tietää meidän pienimmätkin ajatukset.. tietää mitä me kulloinkin tarvitsemme. Sanoohan Hän sanassaan, että monen ahdistuksen kautta meidän on mentävä Jumalan valtakuntaan. Omin voimin ei ihminen pelastu, siihen tarvitaan Jumala joka vetää Jeesuksen luokse ja antaa pelastuksen lahjana. Rukouksin jatketaan, että Jumala antaisi tälle ihmiselle pelastuksen, uuden elämän uudestisyntyneenä Hengestä.

      Kuva

Ap. t. 14:21 Ja julistettuaan evankeliumia siinä kaupungissa ja tehtyään monta opetuslapsiksi he palasivat Lystraan ja Ikonioniin ja Antiokiaan
22 ja vahvistivat opetuslasten sieluja ja kehoittivat heitä pysymään uskossa ja sanoivat: "Monen ahdistuksen kautta meidän pitää menemän sisälle Jumalan valtakuntaan".
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Maila » 25.01.2017 06:49

Kuva
Tänään olen miettinyt Jeesusta Kristusta. Hän on meidän veljemme, ajatelkaa meillä on Veli taivaassa. Hän rukoilee puolestamme Isän edessä ja puolustaa meitä. Män on myös meidän Ylkämme ja Hän hoitaa meitä matkallamme kotiin. Niin kuin maallinenkin sulhanen rakastaa ja kysyy kuulumisia, haluten aina olla lähellä. Niin meidän Ylkämmekin haluaa tietää, mitä meille kuuluu ja olla lähellä. Meillä on vain paljon ihanampi sulhanen , kuin maailman ihmisillä. Kiitos Jeesus, sinä olet meidän Veljemme ja Ylkämme. :D :mrgreen: :lol:
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Irene » 27.01.2017 10:16

    Kuva

Apt 24:16 Sentähden minä myös ahkeroitsen, että minulla aina olisi loukkaamaton omatunto Jumalan ja ihmisten edessä.

Tämän päivän Raamatun tekstissä oli tuosta loukkaamattomasta omastatunnosta. Onko omatuntoni puhdas? Joku on sanonut näin: "Puhdas omatunto on paras päänalunen". Näinhän se onkin. Kun illalla laskemme päämme tyynylle, onko kaikki selvää Jumalan ja ihmisten suuntaan. Kun kaikki on anteeksi annettu, niin ylös Jumalaan päin ja vaakatasoon lähimmäisiimme päin, on silloin lepo ja rauha. Tässä ristin sanomassa on rauha.

Tuo kuvan Raamatun kohta on ihana lukea. Siinä Jumala itse ohjaa meitä, kuljettaa ja vartioitsee, Hän suojelee meidän kulkumme täällä ajassa. Olkaamme turvallisella mielellä. Kun Hän on ohjaimissa, ja teemme Hänen tahtonsa mukaan, on meillä puhdas omatunto.
Annetaan Hänen ohjata elämän purttamme. Hän tietää kaiken ja ohjaa meitä parhain päin.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Irene » 29.01.2017 09:35

    Kuva

Apostolien teot 17
18 Ja muutamat epikurolaiset ja stoalaiset filosofit väittelivät hänen kanssansa; ja toiset sanoivat: "Mitähän tuo lavertelija oikein tahtoo sanoa?" Toiset taas sanoivat: "Näkyy olevan vieraiden jumalien julistaja", koska hän julisti heille evankeliumia Jeesuksesta ja ylösnousemuksesta.
19 Ja he ottivat hänet ja veivät Areiopagille ja sanoivat: "Voimmeko saada tietää, mikä se uusi oppi on, jota sinä ilmoitat?
20 Sillä outoja asioita sinä tuot meidän korvaimme kuulla. Me siis tahdomme tietää, mitä ne oikein ovat."
21 Sillä ateenalaisilla ja siellä oleskelevilla muukalaisilla ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan.

KuvaKuva
Miten on tänäpäivänä? Jotenkin tuo Raamatun kohta puhutteli näin. Nyt on ettei ole aikaa Ristin sanoman äärelle, on kiire eri villitysten, väärien oppien aikaan saamien tuntemusten äärelle. Ollaan tultu riippuvaisiksi kokemuksista, fiiliksistä. Ei kiinnosta rukouskokoukset, vaan ne missä on tunnettu puhuja jonka kautta tulee sielullisia kokemuksia. Outoja asioita, ja kokemuksia heidän keskinäisissä kokoontumisissa on, uusi oppi ilman Ristin sanomaa... henkeä koroitetaan, ylistetään, Jeesus jää varjoon, vaikka Raamatussa nimenomaan mainitaan, että Pyhä Henki kirkastaa aina Jeesusta. Yhdeksänkymmentä luvulla oli vielä rukouskokouksissa väkeä ja polvillaan oltiin Herran edessä, laulettiin Jeesuksen rististä ja verestä. Toteltiin Pyhää Henkeä kun Hän varoitti synnistä, se tunnustettiin ja hyljätiin, tehtiin parannusta. Miten on tänäpäivänä??? Olisiko meillä jokaisella itsetutkiskelun paikka, Herran edessä. Olemmeko kuulleet Hänen äänensä, kun Jumala on Pyhän Henkensä kautta varoittanut eksyttäjistä, kun Hän on varoittanut synnistä joka on meitä kiehtonut tahtoaan tekemään, onko nyt niin että "ei kenelläkään ollut aikaa muuhun kuin uutta puhumaan ja uutta kuulemaan".
Kuka on minun sydämeni Valtias, Kuvaketä palvelemaan minä antaudun tänä päivänä?

Kuva
Joh. 16:13 Mutta kun hän tulee, totuuden Henki, johdattaa hän teidät kaikkeen totuuteen. Sillä se, mitä hän puhuu, ei ole hänestä itsestään; vaan minkä hän kuulee, sen hän puhuu, ja tulevaiset hän teille julistaa.
14 Hän on minut kirkastava, sillä hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
15 Kaikki, mitä Isällä on, on minun; sentähden minä sanoin, että hän ottaa minun omastani ja julistaa teille.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: JUTELLAAN TAMMIKUUSSA

ViestiKirjoittaja Maila » 31.01.2017 12:58

Kuva
Tänä päivänä saamme olla taivaallisen Isän kädessä, huonoimmatkin, sillä Isä osaa hoitaa oikealla tavalla. Hän ei jätä eikä hylkää. Olen viime aikana saanut nähdä, kuinka Jumala muuttaa ihmisen, vaikka hän on ollut kauankin uskossa. Se on minun silmissäni ihme, kun minä häntä kuuntelen ja katselen, ihmettelen Jumalan käsialaa. Ennen pelkäsin aina tämän ihmisen puheita, nyt ihmettelen ja kiitän suuremmoista Jumalaa. Siksi on niin hyvä jättää itsensä suuren Jumalan käsiin ja sanoa: "Muuta minut."
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron