Jutellaan Helmikuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 02.02.2017 10:29

    Kuva

Näin alkoi talven viimeinen kuukausi helmikuu. Nopeaan menee aika ja olemme kevättä kohti rientämässä. Jumala on ollut uskollinen, on pitänyt huolen jokaisena päivänä. Hänen armossaan on kyllin. Vaikeina aikoina on ollut rukoustukea, ja Jumala kuuli huutomme. Ei Hän ole jättänyt meitä yksin vaeltamaan, vaan Jeesus on luvannut sanassaan olla aina kanssamme. Käykäämme siis turvallisin mielin, Hän ei meitä hylkää eikä jätä. Minun sisimpäni niin Marian lailla riemuitsee minun Vapahtajastani, minun Lunastajastani.
Jeesus on minulle niin rakas.
Kuva

Luuk 1:45 Ja autuas se, joka uskoi, sillä se sana on täyttyvä, mikä hänelle on tullut Herralta!"
46 Ja Maria sanoi: "Minun sieluni suuresti ylistää Herraa,
47 ja minun henkeni riemuitsee Jumalasta, vapahtajastani;
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.02.2017 09:52

    Kuva

Kun uudestisynnymme ylhäältä/Hengestä, olemme silloin Jumalan lapsia. Kuulumme Hänen valtakuntaansa, Jeesuksessa meidät on liitetty seurakuntaan, Jumalan seurakuntaan. Me olemme pyhiä, ja Jumala kehoittaa meitä sanassaan olemaan pyhiä.
1. Piet.1:13 Vyöttäkää sentähden mielenne kupeet ja olkaa raittiit; ja pankaa täysi toivonne siihen armoon, joka teille tarjotaan Jeesuksen Kristuksen ilmestymisessä.
14 Niinkuin kuuliaisten lasten tulee, älkää mukautuko niiden himojen mukaan, joissa te ennen, tietämättömyytenne aikana, elitte,
15 vaan sen Pyhän mukaan, joka on teidät kutsunut, tulkaa tekin kaikessa vaelluksessanne pyhiksi.
16 Sillä kirjoitettu on: "Olkaa pyhät, sillä minä olen pyhä".


Saamme olla Jeesuksen seuraajia, Hänen omiaan, kuulua Hänelle, saamme kantaa Hänen nimeään, Hänen Pyhää nimeään. Olemme Hänen tuoksunsa, Kristuksen tuoksu.
Olemme Kristuksen kirje, jota muut lukevat.KuvaMinne ikinä menemmekin, me menemme Jeesuksen nimessä, Hänen ominaan, Hänen palvelijoinaan, palvelijattarinaan.Kuva Mikä ihmeellinen armo onkaan meidän osanamme. Olemme Hänen seuraajiaan, Hän on se Hyvä Paimen, seuratkaamme Häntä, olemme velvolliset vaeltamaan niinkuin Hän vaelsi. Mikä Jumalan armo onkaan kohdannut meitä, Hän on meidät kutsunut omakseen, Hän on meidät puhdistanut Jeesuksen verellä, ja Hän varjelee meidät loppuun asti, kunhan olemme antautuneet Hänelle koko sydämestämme.

1. Joh 2:6 Joka sanoo hänessä pysyvänsä, on velvollinen vaeltamaan, niinkuin hän vaelsi.

Hepr. 13:18 Rukoilkaa meidän edestämme; sillä me tiedämme, että meillä on hyvä omatunto, koska tahdomme kaikessa hyvin vaeltaa.

Joh. 15:16 Te ette valinneet minua, vaan minä valitsin teidät ja asetin teidät, että te menisitte ja kantaisitte hedelmää ja että teidän hedelmänne pysyisi: että mitä ikinä te anotte Isältä minun nimessäni, hän sen teille antaisi.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 09.02.2017 05:54

Kuva
Olen miettinyt Jeesusta Kristusta. Hän on meidän veljemme, ajatelkaa meillä on Veli taivaassa. Hän rukoilee puolestamme Isän edessä ja puolustaa meitä. Män on myös meidän Ylkämme ja Hän hoitaa meitä matkallamme kotiin. Niin kuin maallinenkin sulhanen rakastaa ja kysyy kuulumisia, haluten aina olla lähellä. Niin meidän Ylkämmekin haluaa tietää, mitä meille kuuluu ja olla lähellä. Meillä on vain paljon ihanampi sulhanen , kuin maailman ihmisillä. Kiitos Jeesus, sinä olet meidän Veljemme ja Ylkämme. :-D :mrgreen: :lol:
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 10.02.2017 10:02

    Kuva

"Ei, sinä et ole yksin - et koskaan. Jumalalla on joku, joka rukoilee puolestasi hädän hetkellä...DW "Kuva

Meillä on rukoilijoita jotka rukoilee silloin kun on vaikeaa. Saamme pyytää apua niin ylhäältä kuin vaaka tasostakin. Minäkin olen pyytänyt avuksi, tukemaan rukouksin.
Tämä Wilkersonin kirjoituksesta otettu pätkä toi mieleeni sen Jumalan armon, minkä sain kokea vuonna -89, ennenkuin uudestisynnyin ylhäältä, eli tulin uskoon. Kirjoitin aiemmin täällä miten olin tulipalossa, ja miten herätettiin kesken sikeimmän unen aamuyöstä. En tuolloin ollut vielä uskossa.. Tuosta tulipalosta kului parisen vuotta kun sain syntyä uudesti Hengestä. Silloin oli siinä rivitalo alueella missä tulipalo oli ollut, toisessa talorykelmässä koti kokous. Siellä kokouksessa kertoi eräs nainen miten oli ennen tulipaloa kävellyt siinä talojen lähellä tiellä ja Jumala oli kehoittanut häntä rukoileen erään perheen puolesta sillä alueella.
Katsoi kokouksessa vedet silmissä sitä entistä asuntoa, mikä oli jo remontoitu uudelleen, miettien sitä Jumalan suurta armoa mitä osoitti herättäen, ja pelastaen niin varmalta kuolemalta. En minäkään ollut tuolloin yöllä tulipalossa yksin, Jumala oli jo valmistanut sen hetken jolloin esti meidän tuonelaan menon, sillä sinnehän me olisimme menneet, koska emme Jeesusta silloin tunteneet Pelastajanamme. Jumala joka kaikki tietää laittoi sisaren rukoileen...Kuva


Ps. 34:7 (34:8) Herran enkeli asettuu niiden ympärille, jotka häntä pelkäävät, ja pelastaa heidät.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 17.02.2017 14:48

Kuva
Nyt minulla on niin hyvä kuulokoje, ettei ole ikinä ennen ollut. Ei tietenkään täydellinen, koska kuuloni on tosi huono. Olen rukoillut, että Herra antaisi jollekin viisauden keksiä niin hyvän kojeen, että sopii mullekin. Hän näköjään vastasi siihen. Kiitos, kiitos Herra.

Mitä muuta, rukoilimme aitoavioliiton puolesta ystäväni kanssa, katsotaan miten käy. Ei tullut vastausta. Tuntuu niin pahalta kun Jumalan lait poljetaan alas ja vielä piispat ja muutamat papitkin.. Jo on aikoihin eletty.. Herra armahda pieniä lapsia, noilta julmilta miehiltä, jotka käyttävät hetä hyväkseen.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 19.02.2017 08:50


Herra on ihmeellinen

Siinä Raamattupiirissä, missä käyn tämän talon alakerrassa, meitä on vain kolme, yksi näistä kolmesta sai yöllä, kun oli valvonut paljon ja vain laulanut ystävälaulua oli yht äkkiä alkanut itkeä ihan valtavasti, sitten oli tullut kielet ja lopulta profetia hyvin rakkauden hengessä. Siinä oli monta kertaa sana "Rakkaani, rakkaani, minun on vaikea tätä sanoa, mutta synti on tullut niin suureksi, armoa ei enää anneta. Samana yönä sain miesvainajani siskon voimakkaasti mieleeni ja lupasin soittaa hänelle. Varmaan on enkeli tai itse Herra vieraillut tässä talossa sinä yönä. Se tuntuu näin jälkikäteen niin ihmeelliseltä. :-D

Kun ajattelen miesvainajan siskoa niin hän oli niin vastaan meidän uskoa. pitikö Herran antaa hänen sairastua alzheimerin tautiin että ottaa Jeesuksen vastaan. Vaikka ei muistaisi jälkeenpäin niin Herra muistaa, tuo on ottanut armon vastaan. Hän oli ainakin rukouksen jälkeen niin ihmeissään. Hänen äitinsä myös oli niin vastaan, mieheni tultua uskoon, sai lähteä pois kotoa talvipakkaseen, pikkutakkisillaan ja rahat pois. Takaisin ei tulla, ennenkuin tuollaiset höyryt on poissa. Me ei silloin vielä tunnettu toisiamme. Tämä äiti elämänsä loppuviivalla sairastui keuhkokuumeeseen. Sairaalaan jossa hän oli, vieraili kuoro, joka lauloi Jeesuslauluja. Yksi kuorosta meni äidin luo ja kysyi haluaako antaa elämänsä Jeesukselle. Ja hän suostui. Kuorolainen rukoili hänen puolestaan. Tämä oli hänen ainoa selvä hetkensä hourailujen lomassa. Jumala on ihmeellinen. Viimeiseen hetkeen haluaa pelastaa ihmisen kadotukselta.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 21.02.2017 10:06

Vaikka luin aamulla Raamattua, niin mulla oli vain nälkä. Nälkä, mitä Herra tahtoo minulle sanoa ja pyysin tosissani, sain: :D :mrgreen: :)

Jer. 15: 15. Herra, sinä sen tiedät. Muista minua ja pidä minusta huoli ja kosta puolestani minun vainoojilleni; älä tempaa minua pois, sinä, joka olet pitkämielinen. Huomaa, kuinka minä kannan häväistystä sinun tähtesi.
16 Sinun sanasi tulivat, ja minä söin ne, ja sinun sanasi olivat minulle riemu ja minun sydämeni ilo; sillä minä olen otettu sinun nimiisi, Herra, Jumala Sebaot.

Tämä tyydytti minut. Kiitos rakas Jeesus, sinä sen tiedät ja pidät minusta huolen. Sinun Sanasi tosiaan tulivat ja minä söin ne. Sinun Sanasi olivat sydämeni ilo ja riemu; minä olen otettu sinun nimiisi. Voi, miten sydämeni täyttyi ilolla. Mikään ei ole niin hyvää kuin Jumalan Sana. Sitä ehtaa Jumalan Sanaa ja kun se tulee ja täyttää sisimmän. Kiitos Isä.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Helmikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 25.02.2017 09:23

    Kuva

Maila sisar on tuonut hyviä kirjoituksia. Tuo Jumalan sanan janoaminen, syödä kylläkseen asti, se on minullakin. Minä niin rakastan lukea Jumalan sanaa. Ihana asia kun saamme ravita itsemme Hänen sanallaan, kaikissa maissa se ei ole mahdollista, ja onko kohta enään täällä meidän rakkaassa suomen maassakaan.
Kuva Tutkikaamme Hänen sanaansa nyt kun se vielä on mahdollista, siinä on meille kaikki mitä me tarvitsemme tuotu ilmi. Ravitkaamme itseämme Hengellisillä asioilla, niin emme ole "aneemisia", vaan sydämemme saa vahvistua Hänen armostaan.


Efe 5:18 Älkääkä juopuko viinistä, sillä siitä tulee irstas meno, vaan täyttykää Hengellä,
19 puhuen keskenänne psalmeilla ja kiitosvirsillä ja hengellisillä lauluilla, veisaten ja laulaen sydämessänne Herralle,
20 kiittäen aina Jumalaa ja Isää kaikesta meidän Herramme Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron