Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

Mitä sinulle kuuluu?

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.05.2017 11:30

    Kuva

Laitetaan tämä toukokuunkin juttelu tähän kevääseen kuuluvaan jutteluun. On vähän laisesti ollut minulla tänne osioon asiaa, mutta ei siitä pattia oteta, kaikki aikanaan, ja voimien mukaan. Laitan tämän Juhon poikien laulun tähän, se on niin kevääseen liittyvä ja kaunis laulu. Kevät on ollut kylmää ja kesää kovasti odotellaan. Kaikki aikanaan, yritän elää tätä päivää, minulle kun ei ole annettu enenpää. En huomisesta tiedä, eilinen on mennyt, nyt on se päivä mikä minulle on armosta annettu.
Armoa se on! KuvaKun on pelastettu tulipalosta takaisin elämään, niin varmalta kuolemalta, jos ei olisi aamuyöstä herätetty sikeästä unesta yliluonnollisesti, niin elämän päiväni olisivat menneet maailman kaivoilla ammentaen, turhaa tavoitellen. Nyt olen pelastettu, Jeesus on sovittanut minun kaikki syntini, ja saan omistaa ne kaikki anteeksi Hänen Veressään. Isä, kaikkivaltias Jumala, Aabrahin, Iisakin ja Jaakobin Jumala on hyväksynyt Golgatan keskimmäisellä ristillä vuotaneen veren. Se on puhdas ja viaton veri, siihen ei ole mitään lisättävää. Siinä me kelpaamme Jumalalle. KuvaUskothan sen?


https://www.youtube.com/watch?v=4RqgGcDXwHI
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 14.05.2017 09:35

    Kuva

Oikein siunattua äitienpäivää kaikille äideille!Kuva

Herra siunatkoon sinua ja varjelkoon sinua;
Herra valistakoon kasvonsa sinulle ja olkoon sinulle armollinen;
Herra kääntäköön kasvonsa sinun puoleesi ja antakoon sinulle rauhan.

4. Moos. 6:24-26
Kuva
https://www.youtube.com/watch?v=IigxQawA7no
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

ViestiKirjoittaja Maila » 17.05.2017 04:56

Kuva
Kuulin, että veljeni Ahti on Liedon terveyskeskuksessa. Hän on kaatunut ja loukannut pahasti. Hän täyttää vuoden päästä 90 vuotta. kävin ystäväni kanssa häntä katsomassa.

Ahti antoi rukoilla puolestaan ja ystävänikin rukoili. hyvin huomasi, että Ahti tykkäsi. Hän halasi meitä molempia.

Ystäväni kurkisti sermin taakse, siellä makasi mies, joka vilkutti ystävälleni. Minulle tuli mieleen, jos hänkin haluaisi rukousta. Tässä seuraava rukousaihe. Menemme taas viikon päästä katsomaan.

Aamulla pyysin Sanaa Herralta ja sain Apt. 3:1-10. 1 Ja Pietari ja Johannes menivät pyhäkköön yhdeksännellä hetkellä, rukoushetkellä.
2 Silloin kannettiin esille miestä, joka oli ollut rampa hamasta äitinsä kohdusta ja jonka he joka päivä panivat pyhäkön niin kutsutun Kauniin portin pieleen anomaan almua pyhäkköön meneviltä.
3 Nähdessään Pietarin ja Johanneksen, kun he olivat menossa pyhäkköön, hän pyysi heiltä almua.
4 Niin Pietari ja Johannes katsoivat häneen kiinteästi, ja Pietari sanoi: "Katso meihin."
5 Ja hän tarkkasi heitä odottaen heiltä jotakin saavansa.
6 Niin Pietari sanoi: "Hopeaa ja kultaa ei minulla ole, mutta mitä minulla on, sitä minä sinulle annan: Jeesuksen Kristuksen, Nasaretilaisen, nimessä, nouse ja käy."
7 Ja hän tarttui hänen oikeaan käteensä ja nosti hänet ylös; ja heti hänen jalkansa ja nilkkansa vahvistuivat,
8 ja hän hypähti pystyyn, seisoi ja käveli; ja hän meni heidän kanssansa pyhäkköön, käyden ja hypellen ja ylistäen Jumalaa.
9 Ja kaikki kansa näki hänen kävelevän ja ylistävän Jumalaa;
10 ja he tunsivat hänet siksi, joka almuja saadakseen oli istunut pyhäkön Kauniin portin pielessä, ja he olivat täynnä hämmästystä ja ihmettelyä siitä, mikä hänelle oli tapahtunut. Ihmeellistä. :-D
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 17.05.2017 08:30

Jumalalle kiitos, että saitte rukoilla hänen puolestaan.
Rukoillaan, että sermin takana olevakin olisi myötämielinen
ja antaisi rukoilla puolestaan ja ottaisi Jeesuksen Herrakseen.

    Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 27.05.2017 11:09

    Kuva

Kuva2. Kor. 11:2 Sillä minä kiivailen teidän puolestanne Jumalan kiivaudella; minähän olen kihlannut teidät miehelle, yhdelle ainoalle, asettaakseni Kristuksen eteen puhtaan neitsyen.

Aamulenkillä ollessani, oli luonto ääniä mukava kuunnella, ikäänkuin Jumala olisi puhunut tavalla ja toisella. Kun olin menosuunnassa, niin ihan valkoinen pitkäkarvainen kissani pyöri jaloissa, teki matkaa kanssani. Kun tulin takaisinpäin, tämä sama valkoinen kissa seurasi kintereilläni. Kohta lensi tienvieri pusikossa mustarastas, en siihen vielä reagoinut, että jokin merkitys sillä olisi. Kun näin sitten kyyhkysen lähtevän lentoon, aloin jo miettiin, mikä näitä yhdistäisi, ja silloin lähti vielä kuovi lentoon, ja se kuikutti niin kuin kuovi nyt ääntelee. Siinähän se on kokonaisuudessaan, tämän aamuinen "saarnani".
KuvaValkoinen kuvaa puhdasta, eli onko sydämeni puhdas Herran Jeesuksen edessä?. Musta kuvastaa taas sitä pimeää puolta. Onko syntiä tunnollani? Kyyhkynen kuvaa Pyhän Hengen läsnäoloa Jeesuksen kaste hetkellä. Kuovi taas uikutuksellaan kuvasi pasuunan ääntä. Kohta Herramme saapuu, omansa noutamaan. Annetaan Pyhän Hengen tutkia meidän sydämemme. Pyydetän Isää, Jumalaamme tutkimaan onko sydämemme puhdas Hänen edessään. Joten tämän aamuinen saarna kysyy, olemmeko valmiina kun käskyhuuto kuuluu ja Jeesus tulee noutamaan omansa Karitsan Häihin? Mikä estää minua/sinua rukoilemasta Isältä tätä rukousta Tutki minua Jumala...?


Ps. 139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 30.05.2017 16:27

    Kuva

Niin sain taas huomata luonnossa miten jotkut asiat puhuttelevat. Luonto "saarnasi" minulle taas tänäpäivänä kun olin aamu lenkillä. Menin ihan aamusta suolle valokuvaamaan, joutsen pari siellä uiskenteli, se voisi nyt kuvata vaikka Ylkää ja morsianta. Kohta se hetki on koittava, kun Karitsan Häät alkavat. Pääskyset kisaili erään ulkorakennuksen sisällä, olivat ilmeisesti pesänteko hetki meneillään. Sellainen sanontahan on, kuin että pääskysestä ei päivääkään. Tällä kuvataan, että kesä on silloin alkanut. Laulujen laulussa on kirjoitettuna, "talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan.
Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme."Kuva

Kun olin tulossa poispäin, käyskenteli kettu vastaan tiellä. Ja ketustahan on Raamatussa tuttu sana, "ottakaa pienet ketut kiinni, jotka viinitarhaa turmelevat". Niinpä olkaamme valvovia neitsyitä ja älköön mikään katkera ajatus saako tehdä pesää sisimpäämme. Jokainen väärä ajatus otetaan kiinni ja viedään Jeesukselle tiettäväksi, elämämme olkoon puhdasta ja raitista, kaidalla tiellä kulkemista. Sain huomata sammuneen lyhdyn puun oksalla, se kuvaa meidän tilaamme, olemmeko viisaita vai tyhmiä neitsyitä. Näin myös kyyhkysiä, joista tuli mieleen Pyhän Hengen laskeutuminen Jeesuksen ylle. Olkoon Pyhä Henki oppaamme ja neuvokoon meitä kulkemaan täällä lopun ajassa puhtaalla sydämellä. Kun pääsin kotia, oli pihalla omenapuussamme punatulkku istumassa, se on minulle rukousvastaus. Jumala on punatulkun kautta antanut rukouksiini rohkaisua, ja täten tämä kruunasi tämän lenkki "saarnani"

Matt. 25:3 Tyhmät ottivat lamppunsa, mutta eivät ottaneet öljyä mukaansa.
Matt. 25:4 Mutta ymmärtäväiset ottivat öljyä astioihinsa ynnä lamppunsa.

    Kuva
Laul. l. 2:10 Rakkaani lausuu ja sanoo minulle: "Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
11 Sillä katso, talvi on väistynyt, sateet ovat ohitse, ovat menneet menojaan.
12 Kukkaset ovat puhjenneet maahan, laulun aika on tullut, ja metsäkyyhkysen ääni kuuluu maassamme.
13 Viikunapuu tekee keväthedelmää, viiniköynnökset ovat kukassa ja tuoksuavat. Nouse, armaani, sinä kaunoiseni, ja tule.
14 Kyyhkyseni, joka piilet kallionkoloissa, vuorenpengermillä anna minun nähdä kasvosi, anna minun kuulla äänesi, sillä suloinen on sinun äänesi ja ihanat ovat sinun kasvosi."
15 Ottakaamme ketut kiinni, pienet ketut, jotka viinitarhoja turmelevat, sillä viinitarhamme ovat kukassa.

Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5748
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Edellinen

Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron