Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu/Toukokuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.03.2017 10:09

    Kuva

Tämän päivän Raamatun tekstiin viitaten, olemme vaikean asian edessä. Jonkin aikaa on jo ollut "puitavana" tämä sukupuoli, aito avioliitto asia. Kuten huomaamme Raamatun kirjoituksesta Room.1, Jumala ei tätä samaa sukupuolten suhdetta/avioliittoa siunaa. Hänen sanansa on se, jota meidän tulee kunnioittaa. Hän itse tuo sanassaan ilmi mitä mieltä Hän on tästä asiasta. Vaikka kuin samaa sukupuolta olevaa astelee alttarille, ei siellä ole heillä Jumalan siunaus mukanaan. Jumala on kääntänyt heille selkänsä, hyljännyt heidät omaan luonnottomaan himoonsa. Ystävät rakkaat, herätkää huomaamaan miten on eksymysten aika, kaikki mikä on hyvää se käännetään pahaksi. Kaikki mikä on pahaa se käännetään hyväksi. Kunpa jokainen pyytäisi Jumalaa tutkimaan oman sisimpämme, ja muuttamaan sen tahtonsa mukaiseksi. Jumala on rakkaus, ja Hän tahtoisi pelastaa jokaisen ihmisen... anna Hänelle se mahdolliuus. Pyydä Häntä pelastamaan sinut ikuiselta kadotukselta. Ei tämän ajan kärsimykset ole mitään verrattaessa siihen iankaikkiseen Elämään Hänen luonaan.
Etsi Häntä koko sydämestäsi, niin sinä löydät Hänet.
Kuva

Ps. 139:23 Tutki minua, Jumala, ja tunne minun sydämeni, koettele minua ja tunne minun ajatukseni.
24 Ja katso: jos minun tieni on vaivaan vievä, niin johdata minut iankaikkiselle tielle.
Viimeksi muokannut Irene päivämäärä 06.05.2017 11:03, muokattu yhteensä 2 kertaa
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Maila » 08.03.2017 11:58

Kuva
Sain ystävältäni tulppaaneja ja niin ihanan värisiä. Ne olivat vähän lurpallaan ja laitoin kylmää vettä noin kolme senttiä ja heitin sokeripalan joukkoon. Tänä aamuna ne olivat ryhdikkäinä pystyssä. Koin Herran puhuvan noitten tulppaanien kautta: "Nostakaa päänne, minä olen teidän kanssanne joka päivä."

Nyt kun tuntuu kuin olisin tyhjän päällä, niin tuo rohkaisu on kullan arvoinen. Aivan kuin Herra olisi lähempänä kuin ennen. Voi, mä rakastan tätä Herran läsnäoloa. Tiedän kuitenkin, että meitä viedään tuleen ja veteen, mutta niissä saamme puhdistettua kultaa sisimpäämme. Se on Jumalan edessä arvokasta.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Maaliskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 20.03.2017 08:56

    Kuva

Psalmi 44:13 Sinä annat meidät naapuriemme häväistäviksi, ympärillämme asuvaisten pilkaksi ja ivaksi.
14 Sinä saatat meidät sananparreksi pakanoille, pään pudistukseksi kansoille.


Kun luin tuota Raamatun kohtaa.. tuli mieleeni miten silloin kun olin vielä lapsi, vanhukset pudistivat päätään jonkin kauhean asian edessä.. kertoessaan jotain järkyttävää uutista, he samalla pudistivat päätään puolelta toiselle. Kuva Miten sitten tänä aikana on tämä pään pudistus jäänyt poies, enään en tätä havaitse, miksikä? Olisiko syynä se että synnistä on tullut normaalia, se ei enään ole kauhistus ihmisille. Sitä suvaitaan, se tehdään lailla hyväksyttäväksi, täten ei ole enään näitä pään "pudistajiakaan".

Voi meitä, missä ajassa me elämme. Siksipä kehoittaa Jeesus meitä valvomaan. Älkäämme olko lankeemukseksi lähimmäisillemme, vaan ojentaudutaan Hänen sanansa mukaan, palvelemaan Häntä puhtain sydämin ja käsin. Hän on meidän Herramme, Kuninkaamme, Jumalamme ja Isämme.
Luetaan Raamattua ja ojentaudutaan Hänen, Isämme rakkaan tahdon mukaan. Hän tahtoo vain parasta lapsilleen.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 04.04.2017 07:24

Kuva
Minua itkettää menestysteologeitten kirjoitukset, olen itse paljon kärsinyt , enkä ole parantunut. Mutta olen kerran parantunut Jumalan Sanan edessä, eikä siinä ollut ketään ihmistä, vain Jumalan Sana. Eikä tauti ole tullut takaisin, siitä on jo 30 vuotta. Kiitos rakas taivaallinen Isäni.

Nuo sanovat minä olen niin epäuskoinen siksi en parane. Minussa on joku synti ja henkivalta. En tiedä mikä olen, ainakin olen armahdettu Jumalan oma. Mitä sillä on väliä millä tavalla menen taivaaseen, vaikka sairaana ja rampana, kunhan vain pääsen sinne Jeesusta kiittämään.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.04.2017 09:29

    Kuva

Olipa koskettava viesti Mailalta. Älä välitä heidän sanomisistaan. Usko ja luota Jumalaan, Hän kyllä tietää mitä tarvitsemme kunakin päivänä. Hän rakastaa ja hoitaa sinua jokaisena päivänä. Jos Hän sallii sairautta, on Hänellä siihenkin tarkoituksensa. Muistatteko Savenvalajan huoneessa tapahtunutta? Eikö siinä Valaja tarkoin seuraa mitä astialle tehdään. Niin on meidänkin Isämme tekevä, ei Hän lapselleen enempää salli mitä pystymme kantamaan.Kuva

    SAVENVALAJAN HUONEESSA

    Hän laskeutuu polkua alenevaa
    laakson savisen pohjalle kulkee
    ja lähestyy majaa harmaantuvaa;
    joku oven avaa ja sulkee.

    Hän saapuu luokse akkunan
    ja sisälle kurkistaa.
    Näkee pyörän, saven tahraaman;
    joku astiaa valmistaa.

    Se on savenvalaja huoneessaan,
    vieras pöydälle nähdä saa,
    kun savi harmaa dreijassaan
    muotoonsa muovataan.

    Katso tarkkaan ja opi sanat nää
    mitä henkeesi kuiskataan.
    Ei savesta harmainkaan siten jää,
    että poies viskataan.

    Ja jos astia pilalle menisikin,
    niinkuin joskus mennä se voi,
    niin löytää muodon se toisenkin,
    joka saven pöydälle toi.

    Niin samoin, samoin oi ihminen
    täällä sinua muovataan.
    Saa käsissä muodon jokainen,
    joka pöydälle nostetaan.

    Ja astia hauras ja halpa niin
    on käsissä Mestarin,
    ja siellä puhkeaa säveliin
    astia heikoinkin.

    Heikki Andelin

Netti maailmassa on julkista taistelua/syyttelyä .. ovat he jotka Jumala on armahtanut ja vapauttanut menestysteologian, ja muidenkin eksytysten kourista vastaan he jotka vielä hylkäävät Jumalan armon vapautuakseen. Kun eksytyksestä vapautuneet varoittaa, he joutuvat eksytyksessä olevien "hampaisiin" ja tulevaat "raadelluiksi". Eksyksissä olevat vuorostaan rupeavat varoittaan näistä vapautetuista, että he ovat ilman armoa kulkevia, eksyttäjiä jne.. Vaikka nämä jotka on vapautuneet eksytyksen kavalista juonista, he osoittavat rakkautta varoittaakseen muita, he rukoilevat niiden puolesta jotka eksyksissä olevat ja joista varoittavat. Kun taas saa huomata eksytyksessä olevilta jopa nimittelyä ja ylpeyden henkeä jne.. kun joku on tehnyt varoittavan videon eksyttäjistä, aletaan tämän sukunimeä pilkkaamaan ja sallitaan esim. facepuukin seinällä tämä pilkaaminen, niin eikö Jumala murehdu tästä??? Tekeköö Jumalan lapsi näin, EI TEE. Jumalan lapsi elää nöyrällä sydämellä, ei hän pilkkaa kanssa sisaruksiaan.

Täten toteutuukin eksyksissä olevilla Raamatun kohta:

Roomalaiskirje 2
1 Sentähden sinä, oi ihminen, et voi millään itseäsi puolustaa, olitpa kuka hyvänsä, joka tuomitset. Sillä mistä toista tuomitset, siihen sinä itsesi syypääksi tuomitset, koska sinä, joka tuomitset, teet samoja tekoja.
2 Ja me tiedämme, että Jumalan tuomio on totuuden mukainen niille, jotka senkaltaista tekevät.
3 Vai luuletko, ihminen, sinä, joka tuomitset niitä, jotka senkaltaisia tekevät, ja itse samoja teet, että sinä vältät Jumalan tuomion?
4 Vai halveksitko hänen hyvyytensä ja kärsivällisyytensä ja pitkämielisyytensä runsautta, etkä tiedä, että Jumalan hyvyys vetää sinua parannukseen?
5 Kovuudellasi ja sydämesi katumattomuudella sinä kartutat päällesi vihaa vihan ja Jumalan vanhurskaan tuomion ilmestymisen päiväksi,
6 hänen, "joka antaa kullekin hänen tekojensa mukaan":
7 niille, jotka hyvässä työssä kestävinä etsivät kirkkautta ja kunniaa ja katoamattomuutta, iankaikkisen elämän,
8 mutta niiden osaksi, jotka ovat itsekkäitä eivätkä tottele totuutta, vaan tottelevat vääryyttä, tulee viha ja kiivastus.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 05.04.2017 04:50

Kuva
Melkein tuli tippa silmään, niin koskettavasti kirjoitit. Tuo Heikki Andelin on mun henkilökohtainen tuttu. Jumala häntä runsaasti siunatkoon. Hän on ihana veli myös vaimonsa Pirjo on ihana sisar.

Työelämässä ollessa mulla oli eräs uskovainen työkaveri. Hän sanoi mulle kerran: "Oletko lukenut Raamatussa sanotaan, me olemme jumalia." Mä ihmettelin kovasti, kuinka sillä niin sanotaan. Kysyin silloiselta saarnaajalta, mitä se tarkoittaa. Hän pyöritti päätään, ei hän ymmärrä. Hän on sentään Raamatun tunteva ihminen. Myöhemmin olen tuon ymmärtänyt ja tuo jumalia on pienellä kirjaimellaa. Tähän ne menestysteologit uskovat.

Meillä on Jumalan Sana varma ja luotettava ja niin turvallinen. Amen.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 06.04.2017 08:01

Kuva

Lauantaina on poikani nuorimman tyttären tupaantuliaiset. Olen menossa sinne. Sitten tuli pulma, mitä tupaantuliaislahjaksi. En oikein keksinyt, sitten menin Herran eteen ja pyysin apua. Hän vastasi hyvin erikoisella tavalla, olin hyvin hämmästynyt; ilosenkirjavan kynnysmaton. No mistä mä sellaisen löydän, kaikkihan ovat tylsän näköisiä. Tyttäreni alkoi etsiä netin kautta ja löysi Bauhaulta sellaisen. Kävimme ostamassa sellaisen. Mä sain siihen vielä Jumalalta, mitä mä siihen kirjoitan mukaan. Siitä tulikin hyvin monipuolinen lahja, saavat miettiä Raamatunpaikkoja kuville. Hip hurraa tulipa oiva ratkaisu. Kiitos Isä, tällasiinkin sinä vastaat ja autat.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 06.04.2017 08:03

    Kuva

Niin laajalle on levinnyt eksyttävä henki, että ei Herramme Jeesus turhaan kehoittanut omiaan VALVOMAAN!

Matt. 24:24 Sillä vääriä kristuksia ja vääriä profeettoja nousee, ja he tekevät suuria tunnustekoja ja ihmeitä, niin että eksyttävät, jos mahdollista, valitutkin.
Mark:13:37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."


    Kuva
Eilen aamulla ollessani lenkillä, kuulin niin kaunista linnun laulua. Pysähdyin kuuntelemaan, ja illalla ymmärsin tuon linnun laulun olevan minulle erityisen tärkeää, ihan kuin Isä olisi näin kertonut jotain. Jumala puhuu niin monella tavalla, sitä ei aina huomata, sanotaan Raamatussa. Näin minä tuon laulun ymmärsin. Se kuului niin kauniisti ja selvästi, erottuen muista lintujen äänistä. Sitä minä tarvitsinkin. Jumala on ihmeellinen Isä, niin rakastava ja huolehtiva. Kaikki Hän tietää, jokaisen hiuksen lukumääränkin, eikä yksikään niistä putoa Hänen sallimattaan. Hänen omanaan on turvallista olla, luottaa Hänen armoonsa ja rakkauteensa. Kuva

Job 33:14 Sillä Jumala puhuu tavalla ja puhuu toisella; sitä vain ei huomata.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Maila » 06.04.2017 08:18

Kuva
Voi miten ihana todistus. Jumala antaa meidän kokea jotain persoonallista, joka sykähdyttää sisintä. Jumala puhuu tavalla ja toisella, sellaisella, että tämä ei olekaan ihan tavallista puhetta, vaan Jumala haluaa jotain viestittää sisimmälle.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Maaliskuu/ Huhtikuu

ViestiKirjoittaja Irene » 13.04.2017 10:53

    Kuva

Aamu lenkillä kuuntelin mp3 soittimesta saarnaa/hengellistä opetusta. Siinä oli mielenkiintoinen kohta jota en ole tullut itse ajatelleeksikaan. Siinä puhuja kertoi "miten Jeesus, tullessaan maan päälle, syntyi talliin, seimen, eläinten ruokailu astian sai sijakseen. Jeesus, kun tulee ihmiseen Pyhän Henkensä kautta, Hän syntyy silloinkin "talliin".
Ihmis sydämet ovat olleet enemmän tai vähemmän tallin tapaisia, koska Hän tuli etsimään syntisiä, eikä vanhurskaita." Kuva

Eipä me itsessämme kelvata Jumalalle. Älkäämme tehkö turhaa työtä kelvataksemme Hänelle, joka on Oikeamielinen, Puhdas ja Pyhä.
Miten hyvä onkaan olla Jumalan kaikkitietävän Isän lapsi, kun saamme turvata Jeesuksen sovitus vereen. Siinä me kelpaamme Jumalalle. Hän puhdistaa meidät kaikista rikkomuksistamme, kaikista synneistämme.
Siksipä olkoon meidän rukouksemme.
Isä puhdista meidät kaikista synneistämme millä me murehdutamme sinun Pyhää Henkeäsi.Kuva


Ef. 4:30 Älkääkä saattako murheelliseksi Jumalan Pyhää Henkeä, joka on teille annettu sinetiksi lunastuksen päivään saakka.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron