Jutellaan Marraskuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 04.11.2017 11:18

    Kuva

1 Moos.5:1 Tämä on Aadamin sukuluettelo. Kun Jumala loi ihmisen, teki hän hänet Jumalan kaltaiseksi.
2 Mieheksi ja naiseksi hän heidät loi ja siunasi heidät ja antoi heille nimen ihminen, silloin kun heidät luotiin.
4 Ja Aadam eli Seetin syntymän jälkeen kahdeksansataa vuotta, ja hänelle syntyi poikia ja tyttäriä.


Jumalan armoa ja rauhaa tänne marraskuun puolellekin.Kuva Kyllä me elämme nyt niin pimeää aikakautta, että ihan sääliksi käy lapset ja nuoret tässä ajassa, mikä heillä on edessä tulevaisuudessa. Miten ihana oli lukea tuota ensimmäistä Mooseksen kirjaa, ja sitä kun Jumala loi kaiken. Ihmisen Hän loi, mieheksi ja naiseksi Hän loi heidät. Niin rakasta on nyt lukea tuotakin: heille syntyi poikia ja tyttäriä. Kaikenlainen vääntely ja Jumalan sanan tyhjäksi tekeminen on nyt käynnissä. Pimeyden tekemistä valkeudeksi ja valkeuden kääntämistä pimeydeksi.. voi huudot alkavat kohta, voi sitä miestä tai naista joka ne on jäänyt kokemaan. Valvotaan että voisimme paeta tuota Jumalan vihan aikaa, sillä se tulee varmasti.. niin kuin se on Raamattuun kirjoitettu. Valvotaan. Jotta voimme paeta Jumalan vihaa.


Karitsan häät alkavat kohta.KuvaOta kutsu vastaan, Jeesus etsii sinua, Jeesus kutsuu sinua.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.11.2017 14:01

    Kuva

Mikäpä sen ihanampaa kuin jättää kaikki Herran käsiin. Niin mutta kuinka moni tässä onnistuu. Kuka osaa elää ettei murehtisi mistään asiasta. Paljon on vastoinkäymisiä, mutta ne me saamme jättää Herralle tiettäväksi. Hän on luvannut olla kanssamme ja täten saamme luottaa että Hän kuulee ja auttaa meitä meidän jokaisessa asiassa. Älkää mistään murehtiko, vaan kiitoksen kanssa tuokaa tiettäväksi, Hän näin kehoittaa sanassaan. Vaikka meillä onkin välillä ahdistuksia, niin Hän on valmistanut niihin poispääsyn. Ei meidän tarvitse murehtia, vaan luotetaan Herraan, kyllä Hän meitä auttaa.Kuva
Monesti onkin että huomaamme vasta jälkeenpäin,miten Hän kantoi meitä yli vaikeuksiemme.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 07.11.2017 14:08

    Kuva

Niinhän se on, ei ihminen voi käsittää Jumalan ihmeitä. Jumalan tekemä ihme, se on IHME. Minä yritin itse 2000 luvulla tupakasta eroon. Korvasin tupakan hedelmillä ja muilla syömisillä, ja kun tuli pikkusenkin hankaluutta eteen, vedin "pultit". Niin jouduin sitten tunnustamaan etten minä itse siihen tupakan polton lopettamiseen kykene.
Kävin ulkona tupakalla ja samalla rukoilin siinä tupakoidessa. Sitten se tupakan savu alkoi haittaamaan minua kun rukoilin, koin ettei ne kuulu yhteen. Sanoin siinä sitten Jumalallle näin: Jumala sinä näet etten minä itse pääse tupakasta eroon. Jos sinun tahtosi on, etten minä polta, niin päästä minut tästä tupakasta. Jos et sinä päästä, niin teen niinkuin lestadiolaiset, poltan ja uskon.
Sitten kun olin muutaman kerran käynyt tupakalla, alkoi minulta jäämään aina vaan pitenpi natsa tupakista. Sitten eräänä hetkenä tuli minun tytöt mua vastaan eteisessä ja sanoin heille: Mikähän siinä on kun tuolla tupakallaki pittää käydä vaikka se tupakki ei enään maistu miltään? Silloin kun kuulin omat sanani, niin sitten se välähti. Minut oli vapautettu tupakasta. Jumala kuuli pyyntöni silloin ja pesi minusta kaiken nikotiini riipuvuuden pois. Minun ei tarvinnut edes korvata sitä tupakaa millään napostelulla. Olin täysin vapaa, ja olen edelleen. Kiitos Jeesus sinun ihmeistäsi joita sinä teet ilman määrää.
I love you Jesus.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Maila » 08.11.2017 07:59

Kuva
Hih. Mihin mä tulin? Uusi ympäristö, mieluinen kiitos Irene.
Tykkään väreistä. Varmaan tulee useammin käytyä.
Olen viime aikoin usein ikkunan edessä seissyt ja miettinyt 1 Mooseksenkirjan ensimmäistä lukua.
Jumala loi tyhjästä, Alussa Jumala loi taivaan ja maan. Pimeys oli syvyyden päällä.....
Jumala sanoi Tulkoon valkeus ja valkeus tuli. Jumala teki maan tomusta ihmisen Hän osaa myös
parantaa. Hänen tahtonsa tapahtukoon kaikessa. Tuo kaikki aivan kuin tuli lähemmäksi siinä ikkunan
ääressä katsellessani taivasta, pilviä, puita ym. Ihmeellistä.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Maila » 08.11.2017 08:06

On tuo vähän pientä, mitä kirjoitin. Täytyypä tästä lähin suurentaa. Jumalalle kiitos, kun Irene pääsi tupakasta ja noin helpolla. Jumalalle ei mikään ole mahdotonta. La la laa. Kuva
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.11.2017 19:54

    Kuva

Niin tein uuelle pohjalle kun en saanut logoa vaihdettua entisessä. Piristää tämä väri näin syksyn kaamoksessa. Itsekin tykkään, vaikka miettiä pitää vähän missä on mikäkin toiminta.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 09.11.2017 13:16

    Kuva

1.Moos.22:14 Aabraham pani sen paikan nimeksi "Herra pitää huolta". Vielä tänä päivänäkin sanotaan: "Vuorella, missä Herra pitää huolta." U.S käännös

Aamulla kun olin rukouksessa Jumalan edessä, olin polvillani sohvaa vasten. Siihen tuli minuun kiinni meidän pieni kissanpentu. Pentu käpertyi siihen käteni viereen ja nukkui siihen suloisesti. Kun katsoin sitä kissanpennun nukkumista, tuli mieleen, miten mekin saamme ikäänkuin käpertyä turvallisesti Taivaallisen Isämme käämmenen syrjään, Hän Taivaallinen Isämme pitää meistäkin huolta. Saamme olla turvallisella mielellä, Hän pitää meistä huolen. Kuva
Luen Raamattua joka päivä systeemillä Raamattu läpi vuodesssa. Kun pääsen loppuun aloitan uudestaan. Nyt olen taas aloittanut uudestaan ja kun sitten luin Raamatusta tämän päiväisen kohdan, niin se oli tuo joka on tuossa yllä."Herra pitää huolta". Ihan kuin vahvistukseksi ajatukselleni.
Niin olkaamme turvallisella mielellä. Häneen saamme turvata joka päivä.


Rautaa ja vaskea olkoot sinun salpasi; ja niinkuin sinun päiväsi, niin olkoon sinun voimasikin. 5.Moos.33:25
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 13.11.2017 15:54

    Kuva

Rukous on hengittämistä, on joku oivaltanut. Niinhän se on, yhteys on auki Isän suuntaan, jos me vaellamme Hänen tahdossaan. Miten tärkeää onkaan rukous ja sanan luku. Niillä me ravitsemme itsemme. Pidetään nämä jokapäiväisenä arjessamme. Kun me luemme Raamattua, me saamme ravintoa joka meitä auttaa jaksamaan päivittäisen matkamme. Sana jonka luemme, on ruokaa jota tarvitsemme, ja ohjaa meitä kulkemaan Isän tahdossa. Rukouksin olemme yhteydessä Taivaalliseen Isäämme, Hänen läsnäolossaan.
Tahdommehan pysyä rukouksessa ja sana äärellä? Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 14.11.2017 08:34

    Kuva

Siunasipa niin Jumalan sana aamulla kun luin. Jumala lähetti Jaakobin matkaan ja lupasi turvata hänen matkansa, ja niin hän tekikin. Jumala on meidänkin turvanamme. Saamme luottaa siihen, kun Hän lupaa jotakin, Hän myös pitää sen minkä lupaa. Ei meidän tarvitse pelätä mitään, olemme turvallisissa käsissä.
Kuva
1. Mooseksen kirja 31
3 Ja Herra sanoi Jaakobille: "Palaja isiesi maahan ja sukusi tykö. Minä olen sinun kanssasi."
24 Mutta Jumala tuli aramilaisen Laabanin luo unessa yöllä ja sanoi hänelle: "Varo, ettet puhu Jaakobille hyvää etkä pahaa".

27 Minkätähden pakenit salaa, läksit luotani varkain? Et ilmoittanut minulle mitään, ja niin minä en saanut saattaa sinua matkalle iloiten ja laulaen, vaskirummuin ja kantelein,
28 etkä suonut minun suudella lasteni lapsia ja tyttäriäni. Tyhmästi sinä olet menetellyt.
29 Minulla olisi valta tehdä teille pahaa, mutta teidän isänne Jumala sanoi minulle viime yönä näin: 'Varo, ettet puhu Jaakobille hyvää etkä pahaa'.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Marraskuu

ViestiKirjoittaja Irene » 20.11.2017 10:51

    Kuva

1. Moos. 46:3. Niin hän sanoi: "Minä olen Jumala, isäsi Jumala. Älä pelkää mennä Egyptiin, sillä minä teen sinut siellä suureksi kansaksi.
4. Minä menen kanssasi Egyptiin, ja myös johdatan sinut sieltä takaisin. Joosefin käsi on sulkeva sinun silmäsi." U.S


Jumala on varjeleva meidätkin. Miten taas siunasi aamulla kyseinen Raamatun kohta. Kun Jumala lähettää Israelin/Jaakobin Egyptiin, Hän ilmoittaa sen, ja ilmoittaa myös ettei Israel ole oleva siellä yksin. Näin saamme mekin uskoa, kun Jumala lähettää meidät, niin Hän on itsekin siinä mukana. Ei meidän tarvitse arkana pälyillä, vaan astua rohkeasti Hänen viitoittamalleen tielle. Myös salliessaan kiusauksen, Hän on siinäkin meidän kanssamme ja on jo valinnut siihen poispääsynkin. Hän tahtoo osoittaa meidän sydämellemme mihin se on itsensä kiinnittänyt, ja miten siitä saisi Jumalan tahdon mukaisen.
Emmekö siis astuisi uskalluksella Hänen johdatettavakseen.Kuva
Hän tuntee meidän sydämen salatuimpaan saakka.
Olkaamme turvallisella mielellä, kaikki mitä Hän tekee on meille hyväksi.Kuva


1. Kor. 10:13 Teitä ei ole kohdannut muu kuin inhimillinen kiusaus; ja Jumala on uskollinen, hän ei salli teitä kiusattavan yli voimienne, vaan salliessaan kiusauksen hän valmistaa myös pääsyn siitä, niin että voitte sen kestää. 33/38
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5766
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Seuraava

Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron