Jutellaan Joulukuu

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 03.12.2017 09:17

    Kuva

Aloitimme vuoden viimeisen kuukauden, joulukuun. Jumalan sana on niin Elävä sana. KuvaSiinä on kaikki mitä ihminen tarvitsee. Siinä on lohdutusta, opetusta, varoitusta, kehoitusta.. se on ruokaa jota tarvitsemme. Se antaa aina jotain uutta, se ravitsee jokaisena päivänä, eikä siinä ole viimeinen käyttöpäivä merkintää. Se on aina yhtä tuoretta ja ravitsevaa. Saamme ammentaa siitä jokaiselle päivällemme ravintoa ja lohdutusta kaikkina päivinämme.
Kuva


Psalmit 23:1 Daavidin psalmi.
Herra on minun paimeneni, ei minulta mitään puutu.
2 Vihreille niityille hän vie minut lepäämään, virvoittavien vetten luo hän minut johdattaa.
3 Hän virvoittaa minun sieluni. Hän ohjaa minut oikealle tielle nimensä tähden.
4 Vaikka minä vaeltaisin kuolemanvarjon laaksossa, en pelkäisi mitään pahaa, sillä sinä olet kanssani. Sinun vitsasi ja sauvasi lohduttavat minua.
5 Sinä valmistat minulle pöydän vihollisteni silmien eteen. Sinä voitelet pääni öljyllä. Maljani on ylitsevuotava.
6 Sula hyvyys ja laupeus seuraavat minua kaiken elinaikani, ja minä saan asua Herran huoneessa päivieni loppuun asti.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 05.12.2017 11:11

    Kuva

Jumala on rakkaus, näin sanotaan Raamatussa. Nyt kun katsoo maailman menoa, ihmisten touhuja, tulee ajatus 'missä on Jumala' ? Jumala on sinun lähelläsi, Hän on niin lähellä, että Hänet voi hapuilemalla löytää. Älä katso ihmisten tekemisiä, älä ihmisten antamaa esimerkkiä, ei uskovainenkaan kelpaa sinulle malliksi, vaan etsi sinä Jumalaa. Ihmiselle on annettu vapaa tahto, ja monesti ihminen valitsee väärin, alkaa toimimaan vääristä motiiveista, tuottaa pahaa toisille, aiheuttaa vahinkoa niin itselleen kuin läheisilleen. Emme voi katsoa olosuhteisiin ja todeta, kun on niin kauheita asioita tapahtunut, niin ei Jumala rakasta. Kyllä Jumala rakastaa, rakastaa niin paljon että tuli Itse maanpäälle sovittamaan meidän syntimme ja rikkomuksemme Pojassaan Jeesuksessa Kristuksessa. Hän lähestyy sitä joka Häntä etsii. Et voi mennä kenenkään selän taakse piiloon Jumalan tuomioistuimen edessä. Jokaista Hän kutsuu pelastukseen, mitä siis viivyttelet, anna pelastaa itsesi tässä nurjassa sukupolvessa.Silloin sinulla on rauha Hänen kanssaan, ja saat uskoa syntisi anteeksi Jeesuksen Kristuksen nimessä.
Kuva Jeesus!


1. Joh. 4:8 Joka ei rakasta, se ei tunne Jumalaa, sillä Jumala on rakkaus.

Jaak. 4:8 Lähestykää Jumalaa, niin hän lähestyy teitä. Puhdistakaa kätenne, te syntiset, ja tehkää sydämenne puhtaiksi, te kaksimieliset.

Ap. t. 17:26 Ja hän on tehnyt koko ihmissuvun yhdestä ainoasta asumaan kaikkea maanpiiriä ja on säätänyt heille määrätyt ajat ja heidän asumisensa rajat,
27 että he etsisivät Jumalaa, jos ehkä voisivat hapuilemalla hänet löytää-hänet, joka kuitenkaan ei ole kaukana yhdestäkään meistä;
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 08.12.2017 13:14

KuvaKuvaKuva

Itsenäisyysjuhlat oli ja meni. Suomi on minulle rakas maa. Miten onkaan tämä muuttunut ajan myötä. Ennen koulu päivän alussa oli yhteinen aamuhartaus... nykyään ei Jumalan sanalla ole kouluissa sijaa.. ei myöskään päiväkoteihin enään saa Jeesus astua. Nykyään puuttuu Jumalan pelko/kunnioitus. Jumala katso armossasi kansamme puoleen. Ole armollinen ja pelasta vielä teiltä ja aito vieriltä ihmisiä. Kutsu rakkaudessasi, vedä Jeeusksen ristin juureen. Johdata ahtaasta portista, anna löytyä laidun missä saamme ammentaa sinun ravitsevaa sanaasi.

    Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 15.12.2017 11:06

    Kuva

Meidän turvamme on Jumalassa. Häneen voimme luottaa, ihminen voi pettää toistaan, mutta Jumala on uskollinen. En minä pelkää mitään pahaa, sillä Jumala on turvani. Ollaankohan ajateltu miten turhia murheita usein kannamme? Eihän minun tarvitse peljätä mitä huominen tuo tullessaan, miksi en eläisi vain tässä päivässä? En minä voi tietää onko minulle huomista päivää täällä ajassa? Eletään nyt, vaelletaan Jumalan yhteydessä. Kaikki elämäni alueet jätän Jumala sinun käsiisi. Ole turvani tässä hetkessä, tänä päivänä.Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Joulukuu

ViestiKirjoittaja Irene » 28.12.2017 14:20

    Kuva

Minun täytyy kertoa eräästä unesta, tai on niitä useampiakin mitä olen nähnyt, eli karhuista.
Olen vuosien mittaan saanut unen missä karhu on ollut se päänäyttelijä. Nyt viimeyönä unta oli kaksi joista huolestuin. Ensin oli karhusta, unessa se karhu tuli asuinhuoneeseen ja oli ystävällinen, ei tarvinnut pelätä sitä. Kun se karhu oli meillä, niin huomasin pihallani että naapurin pieni tyttö, 2-3 vuotias lapsi oli karannut kotoaan kun niiden ovi oli auki. Tuo tyttö käveli siihen meidän pihaan ja minulle tuli kiire huuella tuota tyttö luokseni, ennen kuin tytön äiti huomaa tilanteen, että tyttö on samalla pihalla kuin karhu. Tarkoitus oli saada tyttö syliin turvaan ja näyttää heille, ettei ole vaaraa.

No toinen uni ei sitten ollutkaan niin mukavalta kuulostava uni. Olin siinä kotonani ja katsoin taivaalle ja näin sotakoneen lentävän taivaalla, ja tiesin että kohta on sota, no se kone saatiin häädettyä pois. Tämä toistui ja kone häädettiin pois. Sitten katsoin taas ulos ja näin kun sota kone lensi PÄÄTTÄVÄISESTI taivaalla, tuli talon kohdalle ja teki 90 kulmaisen käännöksen ja lensi meidän pihalle. Menimme äkkiä sovalle istuun, muka katsomaan televisiota, niin nämä sotilaat tulivat OMILLA avaimillaan meille sisälle.
Tiesimme että nyt tuli lähtö. Kuva

Se että mihin lähtö tuli, jäi avoimeksi. Tuosta voi päätellä miten haluaa, joko se oli vaan uni unien joukossa, tai varoitus, että kohta on sota. Mutta uneen viitaten, niin sota ei ole tavallinen sota, koska karhu oli kesy meille, ja sotilaat tuli yleisavaimella sisälle. Tunne ei ollut kyllä kiva aamulla, eikä aamuyöstäkään kun siitä heräsin.

No eletään nyt päivä kerrallaan ja pidetään lyhyet tilivälit, niin Ylös kuin vaakasuuntaankin. Jumalan ja lähimmäistemme kanssa. Rukoillaan omaistemme puolesta, aika on paha missä elämme. Ahdistus lisääntyy, mutta Jumalassa olemme turvassa.


Luukas 12:4 Mutta minä sanon teille, ystävilleni: älkää peljätkö niitä, jotka tappavat ruumiin, eivätkä sen jälkeen voi mitään enempää tehdä.
5 Vaan minä osoitan teille, ketä teidän on pelkääminen: peljätkää häntä, jolla on valta tapettuansa syöstä helvettiin. Niin, minä sanon teille, häntä te peljätkää.
6 Eikö viittä varpusta myydä kahteen ropoon? Eikä Jumala ole yhtäkään niistä unhottanut.
7 Ovatpa teidän päänne hiuksetkin kaikki luetut. Älkää peljätkö; te olette suurempiarvoiset kuin monta varpusta.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5769
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron