Talvi aikaan juttelua

Mitä sinulle kuuluu?

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 02.01.2019 08:54

    Kuva

Niin vaihtui vuosi Suomessakin. Aloitimme vuoden 2019. Mitä vuosi tuokaan tullessaan, se jää nähtäväksi. Kulunut vuosi päättyi rukous vastaukseen. Miten iloitsenkaan Isästä, joka meitä kuulee ja vastaa pyyntöihimme.Kuva

Toivotan Jumalan siunaamaa uutta vuotta 2019 jokaiselle foorumilla kävijälle! Kuva
Viimeksi muokannut Irene päivämäärä 09.01.2019 08:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Maila » 08.01.2019 13:04

Täällä oli kysymys, oletko ottanut kasteen?

Kun tulin uskoon, sain tietää, että on uskovien kaste. Minut oli kastettu hätäkasteella, koska olin kuolla. Tämä kysymys pani minut tutkimaan asiaa. Jumala johdatti minua ihmeelllisellä tavalla. Joka paikassa vain oli kirjoituksia uskovien kasteesta jopa maailmalllisessa lehdessä. Aloin rukoilla Jumalan johdatusta omalle kohdalleni. Sitten tuli raamattutunti: Yksi usko, yksi kaste ja yksi Herra. Menin siihen rukoillen tietäen uskovien kasteen olevan oikea kaste. Rukoilin, jos minun pitää mennä kasteelle, että viereeni tulee henkilö, joka kehoittaa minua menemään kasteelle ja kun olin köyhä eikä mulla ollut "Herramme tulee" laulukirjaa että hän voisi ostaa mulle sen. Jännittyneenä istuin siellä ja kuuntelin. Puheen lopussa vieressäni istuva sisar tosiaan kehoitti minua menemään kasteelle kertoen sen olevan ihana askel. Hän sanoi vielä odota vähän ja meni kirjamyyntiin ja osti minulle tuon laulukirjan. Voiko selvempää johdatusta olla. Kiitos tuosta sisaresta, joka oli Jumalan asialla.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 09.01.2019 08:34

    Kuva
Voi Maila miten ihanaa johdatusta sinulla on ollut.Kuva Kyllä Jumala vastaa kun Häneltä sydämestämme kysymme Hänen tahtoaan. Hän johdattaa niitä jotka rukoillen kulkevat. Vielä tänäkin päivänä Jumala tahtoisi ohjata meitä Hänen totuuteensa. Sillä totuutta Hän tahtoo salatuimpaan saakka.

Ps. 51:6 Katso, totuutta sinä tahdot salatuimpaan saakka, ja sisimmässäni sinä ilmoitat minulle viisauden.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 14.01.2019 08:16

    Kuva

Vieläkin tahdon varoittaa harhaopeista. Käyhän Raamatusta ilmi, miten Jeesus ja Paavalikin varoitti näistä. Nyt on Jumalan Sanan opetuksessa harvassa aitoa opetusta. Minun sisimpäni janoaa Jumalan Sanan aitoa opetusta. Sisimpäni vahvistuu ja saa ravintoa kun Sanasta suoraan opetetaan. Seurakunnassa on monenlaista 'opettajaa'. Kuitenkin Raamatusta käy ilmi, että se on suotu heille kenelle Pyhä Henki sen armoittaa. En millään jaksais olla enään Sanan kuulossa jossa kuuluu minä
minä minä ja harvoin mainitaan Sanasta tai Jeesuksesta. Nyt sunnuntaina viimeksi, oli mies jonka sanastossa oli minä minä minä ja ihmeitä ihmeitä??? Tekeehän Jumala ihmeitä, mutta se Sanan opetuksen kuuluisi olla se PÄÄ asia.

Jeesus sanoo KAIKILLE
Mark. 13:37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Ap. t. 20:28 Ottakaa siis itsestänne vaari ja kaikesta laumasta, johon Pyhä Henki on teidät pannut kaitsijoiksi, paimentamaan Herran seurakuntaa, jonka hän omalla verellänsä on itselleen ansainnut.
29 Minä tiedän, että minun lähtöni jälkeen teidän keskuuteenne tulee julmia susia, jotka eivät laumaa säästä,
30 ja teidän omasta joukostanne nousee miehiä, jotka väärää puhetta puhuvat, vetääkseen opetuslapset mukaansa.



KuvaVoi Jumala rakas anna Paimenia jotka ovat hereillä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Maila » 26.01.2019 18:39

Olen vanhaksi tullut

Niin tosiaan, olen miettinyt, mitä vanhemmaksi tulen, sitä enemmän näen itsessäni vajavaisuutta ja muuta turhaa. Kuitenkin Herra jaksaa kestää minua ja kasvattaa.

Vielä enemmän ihmettelen Jumalan suurta armoa. Armahtavainen ja laupias on meidän Herramme, totisesti. Ei Hän väsy eikä näänny, ihmeellistä.

Hän lupaa Jesajan 46:4. 4 Teidän vanhuuteenne asti minä olen sama, hamaan harmaantumiseenne saakka minä kannan; niin minä olen tehnyt, ja vastedeskin minä nostan, minä kannan ja pelastan.

Hän on todella ollut uskollinen ja minä voin todistaa sen, sillä olen vanhaksi tullut ja harmaapäiseksi, mutta Herra on tullut rakkaammaksi.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 07.02.2019 06:46

    Kuva

Matt. 18:19 Vielä minä sanon teille: jos kaksi teistä maan päällä keskenään sopii mistä asiasta tahansa, että he sitä anovat, niin he saavat sen minun Isältäni, joka on taivaissa.
20 Sillä missä kaksi tahi kolme on kokoontunut minun nimeeni, siinä minä olen heidän keskellänsä."

Kuva
Tuli tuosta Raamatun tekstistä mieleeni tapaus joka sattui muutama vuosi taaksepäin. Asuin silloin toisella paikkakunnalla ja olin perjantaisin erään seurakunnan työttömien ruokailussa keittiöllä töissä. Minulla oli kotonani remontti menossa ja minun piti purkaa tiiliseinää keittiöstäni. En millään olisi joutanut seurakunnan keittiölle mutta se oli kuitenkin etusijalla minun työlistallani. Sanoin silloin kuopukselleni, kun hän oli lapsen uskossa, että rukoillaanko että Jumala lähettää ruksalle työmiehen niin minä pääsen kotia purkaan tuota seinää. Kun sitten olin ruksalla keittiöllä niin siellä oli se työmies määrä minkä olen sanonutkin, eli viidenneksi en jää, silloin ei ole tarpeeksi meille kaikille töitä, vaan joutuu välillä odotteleen. No jonkin ajan kuluttua takaovesta tuli eräs nainen ja sanoi tulleensa katsomaan tarvitaanko työmiehiä keittiöllä. Pääemäntä sanoi ettei tarvi nyt kun tiesi että neljä on hyvä. No minä tietysti tartuin tuohon heti ja sanoin että tarvii täällä, niin minä pääsen kotia jatkaan seinän purkua. Kyllä minä olin onnellinen. Kuva Pidin tuota rukous vastauksena, näinhän me keskenään sovimme, kuopukseni kanssa.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Maila » 09.02.2019 09:55

Kirjoitin tänne ja foorumi ilmoitti tuli virhe eikä antanut tulla ilmi.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 10.02.2019 08:24

Hei Maila. Ei täällä mitään virhettä näy. Ilmeisesti sitä kirjoitustasi ei julkaistu missä virhe oli. Kuva

Siunaten. Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Irene » 11.02.2019 08:19

    Kuva

Joh 6:67. Jeesus kysyi niiltä kahdelletoista: "Tahdotteko tekin mennä pois?"
68. Simon Pietari vastasi hänelle: "Herra, kenen luo me menisimme? Sinulla on iäisen elämän sanat.


Tämän päivän Raamatun tekstistä nuo jakeet. Jotenkin pysäytti nuo jakeet miettimään "tahdotteko tekin mennä pois?" Onko vaarana luopua uskosta, mennä takaisin maailmaan? Kun olemme vaikeuksien keskellä kestääkö uskomme? Olkaamme kestävinä myös vaikeuksien keskellä, kyllä Hän on meidän kanssamme myös "myrskyssä". Saamme yhtä levollisina olla siinä myrskyssäkin kuin tyynessäkin. Ei Hän meitä hylkää ja jätä, ellemme sitten itse läde pois!!!
Emmehän ole niitä jotka tahtovat mennä pois?Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Talvi aikaan juttelua

ViestiKirjoittaja Maila » 25.02.2019 12:52

Kauan sitten.

Jes. 63:9. Kaikissa heidän ahdistuksissansa oli hänelläkin ahdistus, ja hänen kasvojensa enkeli vapahti heidät. Rakkaudessaan ja sääliväisyydessään hän lunasti heidät, nosti heitä ja kantoi heitä kaikkina muinaisina päivinä.

Tästä on kovin kauan. Elämääni tuli pimeä kausi. Se oli raskasta ja vaikeaa aikaa. Aina vaan tuli pahaa, profetioitten ym kautta. En ymmärtänyt miksi, enkä osannut tutkia profetioita olivatko ne Jumalasta. Tuo aiheutti sen, että uskoin, Jumala ei rakasta minua. Pimeys ympäröi minut ja sitä kesti kauan. Itkin hyvin paljon tuona aikana. Jumala ei rakasta minua, tuo vain oli tuskaisena sydämessäni. Kukaan ei minua auttanut. Pyysin Jumalalta Raamatunpaikkaa ja tuo ylläoleva tuli. Tuo alkoi hiljaa sulaa sydämessäni. En vieläkään ymmärrä, miksi minun piti käydä tuo tie
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

EdellinenSeuraava

Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron