Jutellaan Talvi 2020

Mitä sinulle kuuluu?

Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 18.01.2020 19:44

    Kuva

"Mitä aiot tehdä suuren nimesi puolesta?" Jotenkin niin puhettelee tämän päivän Raamatun teksti Joosua 7.
Miten me vaellamme täällä lopunajassa? Onko meidän 'teltan' pohjalle piilotettu kiellettyjä asioita? Onko tullut 'himo' johonkin kiellettyyn asiaan. Kyllä saadaan todella valvoa vaellustamme, varoa ettei meillä ole teltassa olevia piilokätköjä. Raamattupiirissä eräs tuumaili miten tulee niin vähän rukousvastauksia. Olisiko syynä juurikin nuo 'piilotetut syntitottumukset, tottelemattomuus, anteeksiantamattomuus, katkeruus, valehtelu... mitä kaikkea voimmekaan piilottaa sydämeen, luullen sen olevan oikeutettua. Mutta Jumala tuntee meidän sydämemme. Hän tahtoo puhdistaa meidän sydämen kaikesta sopimattomasta, ja saamme kirkastaa Jeesuksen nimeä. Annetaan ilmi ne 'teltan pohjalle' piilotetut ja vaelletaan valossa. Tuodaan synti päivänvaloon ja hyljätään ne näin saamme vaeltaa puhtaalla omallatunnolla ja Jumalan rauha sydämessämme.


Matt. 11:28 Tulkaa minun tyköni, kaikki työtätekeväiset ja raskautetut, niin minä annan teille levon.
29 Ottakaa minun ikeeni päällenne ja oppikaa minusta, sillä minä olen hiljainen ja nöyrä sydämeltä; niin te löydätte levon sielullenne.
30 Sillä minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 23.01.2020 09:01

    Kuva

"Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta." T: Jeesus

Näin on Jeesus itse sanonut aikoinaan ja vielä tänäkin päivänä tämä on TOTTA!! Vieläkin Jeesus kehoittaa ihmisiä olemasta esteenä Hänen ja lasten välillä. Tänä aikana tätä kehoitusta rikotaan mitä räikeimmin. Lasten herkkään tuntoon vaikutetaan niin turmelevasti, että siitä on tuhoisat seuraukset.

Kouluissa on uudet opit ja Jeesus ei kouluihin enään pääse. On vain harvoja kouluja mitkä avaa enään Jeesukselle ovensa. Merkillistä on ihmisen touhut. Kun tapahtuu kauheita asioita niin, silloin kysellään 'Missä oli Jumala' kun antoi tälläistä tapahtua? Kirkot täyttyy järkyttyneistä ihmisistä, Jumalaa etsitään lohduttamaan murheellisia, ja oikein se onkin, sillä ihminen sisimmässään kaipaa Jumalaa. Miksei huomata että ei Jeesuksessa ole mitään väärää, Hän on RAKKAUS Kuva,
ihminen itse on esteenä Jeeuksen ja lasten välillä. HERÄTKÄÄ!!
Annetaan lapsille rauha olla juuri se miksi Jumala on hänet tarkoittanut.




Mark. 10:14 Mutta kun Jeesus sen näki, närkästyi hän ja sanoi heille: "Sallikaa lasten tulla minun tyköni, älkääkä estäkö heitä, sillä senkaltaisten on Jumalan valtakunta.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 29.01.2020 08:03

    Kuva

Jotenkin puhuttelee tuo Gideonin usko. Gideon kysyy missä ovat ihmeelliset teot joita isämme ovat tehneet? Enkelin vastaus olikin merkittävä. Gideon itse joutui koetukselle. Hänkö, joka omasta mielestään ei mitään ole. Joka oli suvunsa vähäisin. Hänkö tekisi niitä ihmeellisiä tekoja. Miten helposti se katse kääntyy itseenpäin. Mitä minä voin? Kun sen pitäisi olla mitä Herra voi? Niinpä Gideonkin saa vastauksen, mene tässä voimassasi. Kuka on joka tekee ne ihmeet, eikö niin Hän on Herra? Herra itse lupaa olla Gideonin kanssa, ei häntä lähetetä matkaan tuhoutuakseen siellä, EI, vaan Herra on hänen kanssaan. Miten kärsivällisesti Jumala häntä ohjaakaan, ja aina Gideonin katse kääntyy itseensä, kun sen pitäisi katsoa Herraan.
Sitten Gideon vaatii tunnustekoja. Pyytää Jumalaa odottamaan kun hakee uhrilahjan koetellakseen Jumalaa. Ja Jumala lupasi odottaa Gideonia.
Ihmeellinen on Herra.
Kuva

Tuom. 6:12 Ja Herran enkeli ilmestyi hänelle ja sanoi hänelle: "Herra olkoon sinun kanssasi, sinä sotaurho!"
13 Niin Gideon vastasi hänelle: "Oi, Herrani, jos Herra on meidän kanssamme, miksi sitten kaikki tämä on meitä kohdannut? Ja missä ovat kaikki hänen ihmeelliset tekonsa, joista isämme ovat meille kertoneet sanoen: 'Herra on johdattanut meidät tänne Egyptistä'? Mutta nyt Herra on hyljännyt meidät ja antanut meidät Midianin kouriin."
14 Silloin Herra kääntyi häneen ja sanoi: "Mene tässä voimassasi ja vapauta Israel Midianin kourista; minä lähetän sinut".
15 Hän vastasi hänelle: "Oi, Herra, millä minä vapautan Israelin? Minun sukunihan on heikoin Manassessa, ja minä itse olen kaikkein vähäisin isäni perheessä."
16 Herra sanoi hänelle: "Minä olen sinun kanssasi, ja sinä voitat midianilaiset niinkuin yhden ainoan miehen".
Viimeksi muokannut Irene päivämäärä 05.02.2020 07:56, muokattu yhteensä 1 kerran
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 03.02.2020 08:17

    Kuva

Jolla on minun käskyni ja joka ne pitää, hän on se, joka minua rakastaa; mutta joka minua rakastaa, häntä minun Isäni rakastaa, ja minä rakastan häntä ja ilmoitan itseni hänelle." Joh. 14:21


"Kuinka sinä saatat sanoa: 'Minä rakastan sinua', vaikka sydämesi ei ole minun kanssani? Jotenkin puhutteli nuo Delian sanat Simpsonille. Missä sinun ja minun sydämeni on kiinni? Sanommeko Jumalalle rakastavamme Häntä, mutta emme tottele Häntä? Onko sydämemme luovutettu kokonaan Jumalalle? Voi kuinka ymmärtäisimme mikä siunaus siinä on kun luovutamme itsemme ihan kokonaan Jumalan käyttöön, ilman että piilottelemme syntiä sydämissämme. Siinä on rakkaus, että tottelemme Jumalaa, Hänen Sanaansa. Jeesus itse lupaa että
... minun ikeeni on sovelias, ja minun kuormani on keveä."

Matt. 11:30



1. Piet. 2:7 Teille siis, jotka uskotte, se on kallis, mutta niille, jotka eivät usko, "on se kivi, jonka rakentajat hylkäsivät, tullut kulmakiveksi"
8 ja "kompastuskiveksi ja loukkauskallioksi". Koska he eivät tottele sanaa, niin he kompastuvat; ja siihen heidät on pantukin.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 05.02.2020 08:26

    Kuva

Matt:25:1 Silloin taivasten kuningaskunta on verrattava kymmeneen neitsyeen, niihin, jotka ottivat lamppunsa ja menivät sulhasta ja morsianta vastaan.
2 Mutta viisi heistä oli viisaita, ja viisi tyhmää.


Aramean käännöksen mukaan tuo Matt 25:1. Morsiusneidoissa oli 5 tyhmää ja viisi ymmärtäväistä. Tyhmät ottivat lamppunsa mutta eivät öljyä mukaansa.Tuosta "öljystä" on eri opetusta, että mitä se on. Jotenkin itsestäni siihen sopisi valvominen ja Jumalan Sanan mukaan kulkeminen. Yljän tullessa viisi ymmärtäväistä heillä oli "öljyä", koska he olivat laittaneet asiansa kuntoon, he olivat tunnustaneet syntinsä, ei heillä ollut ketään vastaan mitään sovitettavaa, heidän ei tarvinnut lähteä 'myyjäin' luo sopimaan/ostamaan, heillä oli puhdas omatunto. He olivat nukahtaessaan valmiina. Voisi sanoa psalmin sanoin: "Minä nukuin, mutta minun sydämeni valvoi"

Tyhmät eivät olleetkaan valmiina. Heidän öljyastiansa oli tyhjä. Heidän olisi kuulunut valvoa tilaansa jotta olisivat olleet puhtaalla sydämellä Yljän saapuessa. Yljän tullessa heidän sydämensä ei ollut puhdas, 'öljy' puuttui. He saivat ohjeen mennä myyjäin luo. Otan esimerkin, jos sinulla on jotain vastaan anteeksiantamattomuutta, niin Raamatun mukaan Isäkään ei anna meille anteeksi jos me emme anna meitä vastaan rikkoneille anteeksi. Eli ei olla valmiita Yljän saapuessa, vaan pitäisi lähteä 'myyjäin' luokse ostamaan öljyä, täten siis sopimaan riitapuolen kanssa, mutta se on myöhäistä Yljän JO saapuessa, koska se tapahtuu äkkiarvaamatta. Meidän kuuluisi nyt valvoa ja täyttää sitä öljyastiaa ennenkuin Ylkä saapuu. Jeesus sanoo kaikille VALVOKAA!

    Kuva

Mark. 13:37 Mutta minkä minä teille sanon, sen minä sanon kaikille: valvokaa."

Matt. 6:14 Sillä jos te annatte anteeksi ihmisille heidän rikkomuksensa, niin teidän taivaallinen Isänne myös antaa teille anteeksi;
15 mutta jos te ette anna ihmisille anteeksi, niin ei myöskään teidän Isänne anna anteeksi teidän rikkomuksianne.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 06.02.2020 08:38

Kuva

Mark. 9:19 Hän vastasi heille sanoen: "Voi, sinä epäuskoinen sukupolvi, kuinka kauan minun täytyy olla teidän luonanne? Kuinka kauan kärsiä teitä? Tuokaa hänet minun tyköni."

"Tuokaa hänet minun tyköni", sanoo Jeesus. Vielä tänäkin päivänä tämä kutsu on voimassa. Voimme tänäkin päivänä viedä rakkaitamme Jeesukselle tiettäväksi, rukoilla että Jeesus heitä armahtaisi ja pelastaisi. Miten helposti sitä sortuukaan ihmisille valittamaan jos joku lähimmäisemme sairastaa, tai on elatusta vailla. Yhdessä me voimme viedä lähimmäisemme Jeesukselle tiettäväksi. Myös tämä Raamatun kohta "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?", tuo mieleeni ajatuksen että onko Jeesus ainoa jolle emme ole vielä kertoneet lähimmäisen tai itsemmekin asioista? Hän on paras Auttaja, Hän on paras Lohduttaja, Hän on paras lääkäri, Ylilääkärimme. Ei jätetä Jeesusta ulkopuolelle ja turvata ihmisiin, kyllä Jeesus ihmisiäkin käyttää lohduttamaan meitä, niinkuin Tiitusta Paavalin elämässä, kun Paavali sanoo että Jumala lohdutti masentuneita Tiituksen tulolla. Otetaan Jeesus ensimmäiseksi jolle kerromme asioitamme ja huoliamme.
    Kuva

Luuk 24:7 Ja hän sanoi heille: "Mistä te siinä kävellessänne puhutte keskenänne?" Niin he seisahtuivat murheellisina muodoltansa.
18 Ja toinen heistä, nimeltä Kleopas, vastasi ja sanoi hänelle: "Oletko sinä ainoa muukalainen Jerusalemissa, joka et tiedä, mitä siellä näinä päivinä on tapahtunut?"
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 14.02.2020 08:08

    Kuva

1. Moos. 27:29 Kansat palvelkoot sinua, kansakunnat sinua kumartakoot. Ole veljiesi herra, ja äitisi pojat kumartakoot sinua. Kirottu olkoon, joka sinua kiroaa, siunattu, joka sinua siunaa."

Israelilaisten matkatessa Egyptistä luvattuun maahan, heillä oli matkan varrella kansoja jotka eivät sallineet kulkea maansa läpi. Matkan varrella oli keeniläisiä jotka sallivat Israelilaisten kulkea maansa kautta. Taas niin siunasi tuo 1. Sam. 15:6, se että miten Jumala armahti keeniläisiä kun hekin olivat armahtaneet Israelilaisia. Jumala pitää muistissaan niin hyvän kuin pahankin. Hän on armahtava Jumala, mutta myöskin kiivas Jumala, joka tuhosi ne jotka estivät Israelilaisten matkaa luvattuun maahan.

Sanotaanhan se Raamatussa että kaikki kansat kokoontuvat Israelia vastaan. Miten on sinun laitasi tänäpäivänä? Siunaatko vai kiroatko? Niin moni uskoo valhe uutisia Israeliin liittyen. Mutta kysynkin sinulta tahdotko kuulua 'keeniläisiin'?


    Kuva

1.Sam 15:6 Ja Saul sanoi keeniläisille: "Tulkaa, erotkaa ja siirtykää pois amalekilaisten joukosta, etten minä hukuttaisi teitä heidän kanssansa; sillä te teitte laupeuden kaikille israelilaisille, kun he tulivat Egyptistä". Niin keeniläiset erosivat amalekilaisista.



Sak. 12:3 Ja sinä päivänä minä teen Jerusalemin väkikiveksi kaikille kansoille: kaikki, jotka sitä nostavat, repivät pahoin itsensä; ja kaikki maan kansakunnat kokoontuvat sitä vastaan.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 17.02.2020 08:41

    Kuva

Jes. 58:9 Silloin sinä rukoilet, ja Herra vastaa, sinä huudat, ja hän sanoo: "Katso, tässä minä olen". Jos sinä keskuudestasi poistat ikeen, sormella-osoittelun ja vääryyden puhumisen,

Eilen toin päivän Sana osioon rukouksesta Raamatun kohtia. Jatkan siitä täällä osiossa. Eilen otin muunmuassa sen kohdan missä sanotaan että "kun aloit rukoilla lähti liikkeelle sana." Eli aina kun me rukoilemme on Jumala alkanut toimimaan sen rukouksen tähden. Joskus samme vastauksen pikana, joskus joudumme odottamaan, ja joskus jäämme vastausta vaille. Olen nuita kaikkia vastauksen muotoja saanut kokea. Jumala on myös näyttänyt vastauksen sellaiseen rukoukseen mistä olen sitten jälkeenpäin sen vastauksen saatuani joutunut sanomaan kunpa en olisi rukoillut tuota. Kerron erään rukouksen esimerkkinä.

Äidilläni oli heinäpeltoja ja hän murehti kun kylvö jää peltoon eikä kenelläkään ole tarvetta ottaa sitä heinää edes ilmaiseksi. Silloin rukoilin että Jumala laskisi erään miehen sydämelle ottaa ne heinät sieltä pellosta, ja niin tapahtuikin. Kun tuo mies oli niittämässä traktorillaan niitä heiniä niin oudolla pellolla ei tiennyt vesiliittymä putkesta ja ajoi trakrorinsa siihen putkeen seurauksin että traktorin rengas meni rikki. Kun minun veljeni käveli siihen pihalleni ja sanoi että tuli kalliiksi nuo heinät tuolle miehelle, niin koin että olisi ollut parempi kuin ne olisi jäänyt peltoon. Koin että Jumala näytti minulle että vastaus EI on joskus hyödyksi. Me emme näe kuin lyhyen matkan verran, mutta Jumala näkee kauemmas ja hän tietää parhaiten mikä meille sopii.

Taivaassa on rukousten malja joka täyttyessään kaadetaan maanpäälle. Aikanaan saamme vastaukset ja aina meidän ei edes tarvitse niitä vastauksia tietää. Lähetetään niitä esirukouksia Hänelle tiettäväksi, Hän sanoo:
Ps. 94:9 Joka on korvan istuttanut, hänkö ei kuulisi? Joka on silmän luonut, hänkö ei näkisi?Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 28.02.2020 10:28

    Kuva

Mistä käy ilmi Jumalan rakkaus? Eikö siitä, että Hän rakasti meitä kun olimme vielä syntisiä, syntejämme ei oltu vielä sovitettu, siinä ilmenee Jumalan rakkaus ihmistä kohtaan. Mistä ilmenee ihmisen rakkaus Jumalaa kohtaan? Eikö siitä että Hänen tahtonsa noudattaminen on meille tärkeämpää kuin oma tahtomme, että noudatamme Hänen Sanansa ohjeita. Hänen Sanansa on jalkaimme lamppu ja valo tiellämme. Olkaamme kuuliaisia Hänen tahdolleen, Hänen antamansa ies on keveä, eikä Hän mittaa meille yli voimavarojemme. Siinä on Rakkaus, että Jumala tuli tänne maanpäälle sovittamaan meidän syntimme.
Jes. 9:6 (9:5) Sillä lapsi on meille syntynyt, poika on meille annettu, jonka hartioilla on herraus, ja hänen nimensä on: Ihmeellinen neuvonantaja, Väkevä Jumala, Iankaikkinen isä, Rauhanruhtinas.


Room. 5:8 Mutta Jumala osoittaa rakkautensa meitä kohtaan siinä, että Kristus, kun me vielä olimme syntisiä, kuoli meidän edestämme.

1. Joh. 5:3 Sillä rakkaus Jumalaan on se, että pidämme hänen käskynsä. Ja hänen käskynsä eivät ole raskaat;

Joh. 14:23 Jeesus vastasi ja sanoi hänelle: "Jos joku rakastaa minua, niin hän pitää minun sanani, ja minun Isäni rakastaa häntä, ja me tulemme hänen tykönsä ja jäämme hänen tykönsä asumaan.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Jutellaan Talvi 2020

ViestiKirjoittaja Irene » 29.02.2020 10:02

    Kuva

"Rakkaani, jos sydämemme ei syytä meitä, meillä on turvallinen luottamus Jumalaan," "Me tiedämme Hänen pysyvän meissä siitä Hengestä, jonka hän on meille antanut."

Tämän päivän Raamattu tekstissä on kaksi asiaa joista tahdon sanoa jotain. Aloitan tästä, "jos sydämemme ei syytä meitä". Minulla oli eräs asia joka murehdutti Pyhää Henkeä minussa. Se asia olisi pitänyt laittaa pois, mutta jotenkin ajattelin että minulla on oikeus tehdä niin, koska minua kohtaan oli toimittu väärin. Mutta Jumala oli toista mieltä. Hän antoi minun ymmärtää, että oli väärin se mitä tein. Sydämeni syytti minua, Hän pyysi korjaamaan asian, ja koin selvästi että jos en toimi ja tee parannusta niin Pyhä Henki poistuu minusta.

Minulle tuli hätä sydämeeni, koin että Jeesus ikäänkuin poistuu minusta ja ikävöin Jeesusta, silloin minä ojentauduin ja pyysin Jumalalta mahdollisuutta tehdä parannusta ja niin ihmeellisellä tavalla hän minulle sen antoi.
Minä makoilin aamulla herättyäni sängyn päällä ja mietin onko minulla enään mahdollisuutta seurata Jeesusta, tehdä parannusta. Noustuani ylös oli minulla hätä sydämessäni, ja pyysin Jumalalta että vastaa minulle erään Jumalan palveluksen kautta onko minulla mahdollisuus. Istuin silloin netin ääressä ja kuuntelin erään seurakunnan Jumalan palvelusta. Silloin siinä kokouksessa oli naisia laulamassa kokouksen alussa ja yksi niistä naisista tuli mikrofoonin ääreen ja sanoi jotenkin näillä sanoilla. "Kun minä aamulla makoilin sängylläni ja mietin mitä sanoisin kokouksessa niin sain nämä Raamatun jakeet.

" Ps 37:23 Herra vahvistaa sen miehen askeleet, jonka tie hänelle kelpaa. 24 Jos hän lankeaa, ei hän maahan sorru, sillä Herra tukee hänen kättänsä."
Koin niin Jumalan armon nuissa sanoissa ja ojentauduin parannuksen teon paikalle ja etsin kaksi naista joiden kuullen tunnustin tuon syntini ja hylkäsin. He rukoilivat kanssani.
Kyllä meidän on ojentauduttava Jumalan nuhtelevan äänen kuullessa, koska Hän on PYHÄ.
Hän tietää paremmin mikä meille on parhaaksi.
Kuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02


Paluu Mitä mietit.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron