Tule lähelle

Lyhyitä kirjoituksia

Tule lähelle

ViestiKirjoittaja Irene » 12.10.2014 19:49

KuvaKuva

Tule lähelle

Älä pelkää, Jumala rakastaa sinua. Raamatussa on Älä pelkää –kehoitus 365 kertaa. Jos miellämme Raamatun Jumalan sanaksi ja puheeksi meille ihmisille niin on valtavan lohdullista ja rohkaisevaa tietää, että Raamatussa on yhtä monta kehoitusta olla pelkäämättä, kuin vuodessa on päiviä elettävänä. Jokainen meistä pelkää jotakin. Ja todennäköisesti pelkäämme joka päivä, ellei samaa asiaa niin eri asioita vaihtelevasti. Voi tuntua suorastaan kiusalliselta ettei tulisi pelätä, kun oikeasti pelottaa, että asiat menee huonosti. Kehoituksen salaisuus lieneekin siinä, että Jumalan tahto ja olemus on täydellinen rakkaus, joka Raamatun mukaan ”karkottaa kaiken pelon”. Sama jae (Johanneksen ensimmäinen kirje luku 4, jae 18 ) sanoo myös: ”pelkoa ei rakkaudessa ole”.

Jumala ei pelkää ketään, mitään olosuhteita tai asioita. Hän on täynnä voimallista ja lempeää rakkautta. Kun rukouksessa lähestyy Jumalaa, ja jaksaa sinnikkäästi jatkaa omien häiritsevien rukousta vastustelevien ajatusten toiselle puolelle, löytää Hänet. Voi puhua Jumalalle oman elämänsä asioista, niin kipeistä kuin mukavistakin. Jumalan läsnäolon tuntee useimmiten valloittavana rauhana. Rukoushetkessä saa tuoda omat ajatukset ja tunteet pintaan, sanoa ne ääneen. Suorastaan tunnustaa. Että ottaa pattiin. Tai että nyt ei enää jaksa ja että itku ei ole kaukana. Silloin tällöin saa armon huomata, ettei ollutkaan oikeassa jonkin asian suhteen ja että oikeastaan tulisikin pyytää läheiseltään anteeksi.. Jumala haluaa auttaa, koska hän rakastaa meitä.

”Jumala katsoo taivaasta ihmislapsiin nähdäksensä, onko ketään ymmärtäväistä, ketään, joka etsii Jumalaa.” (Psalmit 53, jae 4)
    ”Ja avuksesi huuda minua hädän päivänä, niin minä tahdon auttaa sinua, ja sinun pitää kunnioittaman minua.” (Psalmit 50, jae 15)

Tule lähelle Häntä tänään, Hän odottaa sinua.

Katja Enbom

KuvaKuva
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Paluu Mini kirjoituksia.