Apostolien teot 27

Lyhyitä kirjoituksia

Apostolien teot 27

ViestiKirjoittaja Irene » 07.12.2015 16:28

Kuva

Apostolien teot 27
20 Mutta kun ei aurinkoa eikä tähtiä näkynyt moneen päivään ja kova myrsky painoi, katosi meiltä viimein kaikki pelastumisen toivo.
Paavali Tuo Jumalan mies joutui kovaan myrskyyn!Myrskyyn joka oli muitten aiheuttama,Myrsky kesti niin pitkään että hänkin Jumalan miehenä koki menettäneensä kaiken toivon!.
Miksi tuo myrsky tuli heille?miksi pavalikin joutui siihen?,Paavali tuo Jumalan mies sai sanan jonka hän kertoi laivan pääliköille ja varoitti heitä!.
9 Mutta kun paljon aikaa oli kulunut ja purjehtiminen jo oli vaarallista, sillä paastonaikakin oli jo ohi, varoitti Paavali heitä
10 ja sanoi: "Miehet, minä näen, että purjehtiminen käy vaivalloiseksi ja vaaralliseksi, ei ainoastaan lastille ja laivalle, vaan myös meidän hengellemme".

Paavali koki ja näki jotain mitä muut ei nähneet!ja hän kerttoo näkemänsä noille ihmisille ja varoittaa heitä jatkamasta matkaa tuolla merellä!hän kertoo heille että nyt ei ole aika jatkaa matkaa!vaan on aika pysähtyvä?ja odottaa!.
Mutta he eivät kuunnelleet!he eivät nähneet asijaa sillä tavoin kuin paavali näki!.
Miehijä oli yli 200 kappaletta mutta heistä kukaan ei nähnyt ei kuulut niin kuin paavali?vain tuo yksi mies näki ja kuuli Jumalan puheen ja tiesi mistä puhui!
miksi he eivät kuulleet miksi he ohittivat varotuksen sanan?,,,heidän lihallinen mielensä tuli esteeksi kuulemiselle!he halusivat jotain mikä meni ohi heidän kuulemansa varoituksen sanan!ja heillä ei ollut uskova Jumalaan!
ja toisaalta he kuuntelivat mieluumin niitä neuvonantajija joitten neuvot sopivat heidän tarpeisiinsa enenmän!

11 Mutta sadanpäämies uskoi enemmän perämiestä ja laivanisäntää kuin Paavalin sanoja.
Ja tästä sanan kuulemattomuutesta ja siitä että ei otettu vakavasti sanaa joka tuli paavalin kautta,johti heidät kaikki myrskyn kouriin!siitä he joutuivat maksamaan hinnan!
18 Mutta kun rajuilma ankarasti ahdisti meitä, heittivät he seuraavana päivänä lastia mereen,
19 ja kolmantena päivänä he omin käsin viskasivat mereen laivan kaluston.
Siinä meni lasti siinä meni kalusto oli tullut hinnan maksun aika tottelemattomuutelle!.
21 Kun oli oltu kauan syömättä, niin Paavali nousi heidän keskellään ja sanoi: "Miehet, teidän olisi pitänyt noudattaa minun neuvoani eikä lähteä Kreetasta; siten olisitte säästyneet tästä vaivasta ja vahingosta.
Jälleen tulee paavalin kautta sana koko miehistölle!tämän kaiken ratekijan keskellä!sana jossa on toivova sana joka kertoo että kaiken he menettävät mutta henki tulee kailta säästymään!
22 Mutta nyt minä kehoitan teitä olemaan rohkealla mielellä, sillä ei yksikään teistä huku, ainoastaan laiva hukkuu.
23 Sillä tänä yönä seisoi minun tykönäni sen Jumalan enkeli, jonka oma minä olen ja jota minä myös palvelen,
24 ja sanoi: 'Älä pelkää, Paavali, keisarin eteen sinun pitää menemän; ja katso, Jumala on lahjoittanut sinulle kaikki, jotka sinun kanssasi purjehtivat'.

Eikö ole merkillistä Jumala antoi varoittavan sanan ja jos ihmiset olisivat uskoneet niin heidän laivansa ja lastinsa olisi säästyneet!ja uskon sen olleen Jumalan tahto ja suunitelma!Mutta kun eivät uskoneet niin sitten tuli toinen suunitelma jonka Jumala vei läpi ja he pelastuivat vaikka kaiken menettivätkin!?.
Näin monesti meille käy kun enme usko?!niin kaiken menetänme Mutta ei Jumala hylkää!vaan auttaa mutta tottelemattomuutella on lasku!.
Ei ollut paavalin syy että hänkin joutui myrskyyn!ja joskus voi Jumalan ihminen joutuva myrskyyn toisten tottelemattomuuten takija!.
Mutta Herra vie läpi ja sinä selvijät tuosta myrskystä ja tulet pääsemään määrän päähän!.
Jukka Taurunjärvi.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Paluu Mini kirjoituksia.