JOSKUS ON HILJAINEN OLO... Lyö sanattomaksi. Väsyttää. Käsikään ei nouse. Joskus tuntuu kuin itkisi sisäänpäin, ettei vain kukaan huomaa. Ja sitten sitä särkyy niin helposti. Oletko kokenut saman? Särkyneisyydessä on kuitenkin suuri siunaus. Se on siinä, että Jumala voi tulla paremmin lähelle kun ”lihan” vastustus heikkenee, ”lihan”, joka ei koskaan pyhity. Raamattu sanoo: ”Lähellä on Herra niitä, joilla on särjetty sydän, ja hän pelastaa ne, joilla on murtunut mieli.” [Ps.34:19]
Kun (ei jos) JOSKUS KOET KOLAUKSIA elämässäsi, törmäyksiä, kolareita, karille ajoja tai loukkaannut ja ylpeyteesi sattuu, älä lannistu; olet Jumalan työpöydällä ja sinusta tehdään vahvempaa, jotain parempaa.
JOSKUS SIELU parkasi ON MURHEELLINEN, masentunut ja olet allapäin. Silloin voit olla niin rikki, että sydämesi särkyy sirpaleiksi jo pienestä hipaisusta, ja voi tuntua, että elämäsi kaatamiseen ei tarvita kuin höyhen. Tiedät tunteen kun yksi pisara on liikaa. Muista silloin, että kaikki tämä on vain osa elämää ja kasvamista suurempaa päämäärää varten. Olet Jumalan työpöydällä ja sinusta tehdään vahvempaa: vahvempaa Kristuksessa. Sinun nykyinen tilanteesi ei ole sinun lopullinen tilanteesi. Olet tulossa joksikin…
"Elinikäinen etuoikeutesi on tulla sellaiseksi kuin olet." – C.G.Jung (eikä kuolema ei ole loppu).
ÄLÄ PELKÄÄ SÄRKYÄ, sillä juuri särkyneisyydessä Herra tulee kaikkein lähimmäs sinua. Juuri silloin kun omat voimasi loppuvat - kun lanka on katkeamaisillaan - Hän tulee avuksesi. Hän ojentaa kätensä ja ottaa kämmenelleen kuin avuttoman, siipirikkoisen linnun poikasen. Ja kun Hänen henkäyksensä puhaltaa sinuun, hiipunut elämän liekki syttyy jälleen loistamaan, valaisten ja karkottaen kaiken pimeyden.
Jos meiltä särkyy astia, heitämme sen käyttökelvottomana pois. Mutta JOS SINÄ OLET SÄRKYNYT jotenkin, jossakin, sinä olet kultaakin kallisarvoisempi Mestarin kädessä, eikä Hän koskaan heitä sinua pois. Mikään sinussa ei ole vähäpätöistä Hänelle. Hän tulee lähelle ja antaa sinulle kaiken tarvitsemasi lohdutuksen. Hän kokoaa sinut ehjäksi jälleen ja virvoittaa sinun sielusi. Hän saa sydämesi hehkumaan rakkautta ja voit vain katsella, kuinka Hän kantaa sinua… alusta loppuun asti.
Ei sinua ole kutsuttu kulkemaan pimeydessä ja pää maan tomussa. Kuningas kutsuu sinua… Ja vaikka joskus onkin hiljainen olo, HILJAISUUS PÄÄTTYY pian ja saat korottaa riemuhuudon ja ylistyksen Yljälle.
Nosta pääsi. ”Nouse, ole kirkas, sillä sinun valkeutesi tulee.” KUNINKAAN KÄSI on ojentunut sinulle (niin kuin Pietarille, joka oli hukkumaisillaan)… tartu siihen, nyt!
“Tiedän, että olet elämässäsi käymässä läpi vaikeaa aikaa ja monenlaiset olosuhteet ja tunnekivut painavat sinua. Voi näyttää siltä, että ennen kuin pääset yhden asian läpi, tapahtuu toinen asia… En ole aina myrsky ympärilläsi, elämässäsi, sillä joskus myrsky raivoaa sinussa. Mutta älä anna periksi. Vahvistan sinua alueilla, joita et edes voi nähdä nyt. Sinä ja Minä, pääset läpi tämän yhdessä Minun kanssani, kuten aina. Kaikki tulee olemaan hyvin. Luota minuun."
”Minä asun korkeudessa ja pyhyydessä ja niitten tykönä,
joilla on särjetty ja nöyrä henki, että minä virvoittaisin
nöyrien hengen ja saattaisin särjettyjen sydämet eläviksi.”
– Jes.57:15
”Älä pelkää, sillä minä olen sinun kanssasi;
älä arkana pälyile, sillä minä olen sinun Jumalasi:
minä vahvistan sinua, minä autan sinua,
minä tuen sinua vanhurskauteni oikealla kädellä.”
– Jes.41:10
Markku Günther
2. helmikuuta 2020 ·