Voiko Jumala itkeä?

Lyhyitä kirjoituksia

Voiko Jumala itkeä?

ViestiKirjoittaja Irene » 12.11.2017 11:25

    Kuva

Voiko Jumala itkeä? Mitä ovat JUMALAN KYYNELEET? Jos ihminen voi itkeä sydän särkyneenä kuin silmät päästään, vuolaasti ja äänekkäästi, mitä se on KUN JUMALA ITKEE? Sen täytyy olla jotakin kaikkea paljon enemmän kuin ihmisen itku, kuin kaikki kyyneleet yhteensä!

Kuinka syvällä ovatkaan Jumalan - taivaallisen Isän - kyynellähteet? Voi, kuinka paljon kyyneleitä ja kuinka raskaina ne ovat vuotaneet. Jos joku kysyy: ”Isä, miksi itket? Minunko takiani? Minuako ikävöit niin paljon?” Voit kuulla rakastavan ja hellän äänen sanovan: ”Minä ikävöin lapsiani. Enemmän kuin Raakel Minä itken heitä *). Kerro kaikille, että Minä odotan lapsiani kotiin. Minä odotan…” [*) Matt.2:18, Jer.31:15]

Tämä vetää hiljaiseksi, saa pään painumaan häpeästä. Se ei tunnu hyvältä. Se sattuu… sisältäpäin. Olen ollut niin kaukana, eksyksissä. Tahdon kotiin. Tahdon Isän luo. Siksi päätän nousta ja lähteä, juosta Isän syliin. Tässä olen Isä. Pidä minusta kiinni, kunnes näen Sinun kasvosi… Kuin jostain tähtien takaa, taivaitten taivaasta, kuuluu ääni, joka rauhoittaa sisimmän ja se vakuuttaa: ”Minä haen kaikki lapseni pian kotiin, enkä Minä unohda heistä yhtäkään!”

Sunnuntaina vietämme suomalaista isänpäivää. Kun olin 3-vuotias, isäni otettiin pois tästä ajasta. En muista hänestä juuri mitään. Kuitenkin kaipasin ja ikävöin häntä vuosikaudet. Sitten kohtasin Jeesuksen ja Hän osoitti minulle isän, joka täytti kaiken kaipaukseni: taivaallisen Isän. …niin, sunnuntaina on isänpäivä. Minun Isäni päivä: se on joka päivä ja olen siitä Hänelle ikuisesti kiitollinen!

Päivä, jolloin Jumala itki:
lue Joh.11:35 [Luuk.19:41-44, Hebr.5:7, vrt. Jer.13:15-17, 14:17-18]

”Jotka kyynelin kylvävät,
ne riemuiten leikkaavat.”
– Ps.126:5 Emmekö mekin, ja eikö sitten Jumala?

Markku Günther
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5764
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Re: Voiko Jumala itkeä?

ViestiKirjoittaja Maila » 12.11.2017 14:29

Voi miten ihana. Kiitos.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11


Paluu Mini kirjoituksia.

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron