ANTAKAA TE HEILLE SYÖDÄ.

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

ANTAKAA TE HEILLE SYÖDÄ.

ViestiKirjoittaja Irene » 22.01.2015 12:15

Kuva

ANTAKAA TE HEILLE SYÖDÄ.

Olin tässä kerran rollaattorin kanssa kävelylenkillä. Siinä kävellessäni ajatusmaailmaani tuli sanat: ANTAKAA TE HEILLE SYÖDÄ.. Tuo lause tuli aina uudestaan ja uudestaan. Kotiin tultua vielä tarkistin, mitä nämä sanat sisälsivät.

Matt.14:14-21. Ja astuessaan maihin Jeesus näki paljon kansaa, ja hänen kävi heitä sääliksi, ja hän paransi heidän sairaansa. Mutta kun ilta tuli, menivät hänen opetuslapsensa hänen tykönsä ja sanoivat: "Tämä paikka on autio, ja päivä on jo pitkälle kulunut; laske siis kansa luotasi, että he menisivät kyliin ostamaan itsellensä ruokaa."
Mutta Jeesus sanoi heille: "Ei heidän tarvitse mennä pois; antakaa te heille syödä."
He sanoivat hänelle: "Meillä ei ole täällä muuta kuin viisi leipää ja kaksi kalaa."
Mutta hän sanoi: "Tuokaa ne tänne minulle."
Ja hän käski kansan asettua ruohikkoon, otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi, mursi ja antoi leivät opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle.
Ja kaikki söivät ja tulivat ravituiksi. Sitten he keräsivät jääneet palaset, kaksitoista täyttä vakallista.
Ja niitä, jotka aterioivat, oli noin viisituhatta miestä, paitsi naisia ja lapsia.

Missä Jeesus liikkui, sinne kokoontui aina kansaa.. Kaikenlaista kansaa, oli sairaita, oli nälkäisiä ja väsyneitä, joukossa oli uteliaita ja ehkä epäuskoisiakin. Tässä tilanteessa Jeesuksen kävi sääli kansaa ja oli parantanut heitä. Kansalla oli paljon ihmettelemistä. Jeesus oli niin erikoinen mies. Häntä oli niin hyvä kuunnella, ihan sydämessä tuntui hyvältä.

Aika kului siivillä ja ennen kuin kukaan huomasi oli ilta ja kansa ei ollut syönyt mitään. Monet olivat tulleet kaukaa. Opetuslapset olivat vähän huolestuneita, koska lähellä ei ollut paikkaa, mistä olisi saanut jotain syötävää. He menivät Jeesuksen luo ja sanoivat: ”Laske kansa luotasi, että he menisivät kyliin ostamaan itsellensä ruokaa.” Silloin Jeesus sanoi nuo sanat, mitkä ajatusmaailmassani pyörivät: ”ANTAKAA TE HEILLE SYÖDÄ”

Mitä minulla on? Minulla ei ole, mutta voin pyytää sitä leipää, joka tulee alas taivaasta. Me olemme käyneet paljon hengellisissä tilaisuuksissa ja lukeneet Jumalan Sanaa. Kokeneet Herramme uskollisuutta ja rukousvastauksia. Johdattakoon Herra itse kutakin niin, että löytää oman paikkansa, voidakseen olla siunaukseksi toisille.

Tässä heillä ei ollut muuta kuin viisi leipää ja kaksi kalaa. Jeesus pyysi tuokaa ne tänne minulle. Ja hän käski kansan asettua ruohikkoon, otti ne viisi leipää ja kaksi kalaa, katsoi ylös taivaaseen ja siunasi, mursi ja antoi leivät opetuslapsillensa, ja opetuslapset antoivat kansalle. Kansa söi siunattua leipää, ihmeellistä leipää, joka riitti ja riitti, aina 5ooo:lle miehelle ja joukossa naisia ja lapsia. Sanotaan kaikki tulivat ravituiksi.

Mitähän nuo siunatut leivät mahtoivat vaikuttaa kansassa? Ainakin he tulivat ravituiksi ja sisäisesti janoisiksi niin, että halusivat saada lisää tuota siunattua leipää. Mistä minä sen tiedän? Kansa etsi Jeesusta ja kun löysivät, Jeesus sanoi heille. Joh. 6:26,27. Jeesus vastasi heille ja sanoi: "Totisesti, totisesti minä sanon teille: ette te minua sentähden etsi, että olette nähneet tunnustekoja, vaan sentähden, että saitte syödä niitä leipiä ja tulitte ravituiksi.
Älkää hankkiko sitä ruokaa, joka katoaa, vaan sitä ruokaa, joka pysyy hamaan iankaikkiseen elämään ja jonka Ihmisen Poika on teille antava; sillä häneen on Isä, Jumala itse, sinettinsä painanut."

Sanotaan, he keräsivät jääneet palaset, kaksitoista täyttä vakallista. Ihmeellistä. Tuo siunattu leipä moninkertaistui niin, etta jokainen opetuslapsi sai vakallisen siunattua leipää. Jokainen saa tykönänsä miettiä, mitä nuo siunatut leivät ovat?

Mitä sinulla on? Olet varmaan käynyt paljon hengellisissä tilaisuuksissa ja myöskin itse syönyt Jumalan Sanaa. Anna Sanan puhua. Kun Sana puhuu, tutki ja kuulosta, mitä Herra haluaa sen kautta puhua. Herra haluaa sisimpääsi elävän veden virran. Kun annat sen eteenpäin. Virta kasvaa, niin että ei olekaan vain yksi virta, vaan elävän veden virrat, monta virtaa. Ihmeellistä.
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Paluu Maila sisaren kirjoitukset