Niin kuin omenapuu metsän puitten keskellä

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Niin kuin omenapuu metsän puitten keskellä

ViestiKirjoittaja Irene » 10.02.2015 17:07

Kuva

”Niin kuin omenapuu metsän puitten keskellä on minun rakkaani nuorukaisten keskellä, minä halajan istua sen varjossa ja sen hedelmä on suussani makea.”

Omenapuu metsän puitten keskellä. Morsian vertaa Ylkäänsä omenapuuhun metsäpuitten keskellä. Hän on niin paljon jalompi muita puita. Omenapuu on puutarhan puu. Metsän puut eivät kanna hedelmiä, ne tuottavat siemeniä lajiensa mukaan, joista lisääntyvät. Metsän puut tuottavat oraville ja linnuille syötäviä käpyjä, mutta omenapuu tuottaa ihmisille syötäviä makeita hedelmiä. Minun Rakkaani on hedelmiä täynnä ja ne ovat makeat.

Omenapuun alimmat oksat ovat matalalla. Morsian halajaa istua omenapuun varjossa. Mennäkseen istumaan omenapuun varjoon, hänen täytyy kumartua, nöyrtyä. Nöyrä haluaa istua Ylkänsä rintaa vasten ja vain olla Hänen kanssaan, seurustella kasvokkain Ylkänsä kanssa. Omenat ovat käden ulottuvilla ja ovat todella makeita.

Raamattu Kansalle sanoo: ”Hän on säteilevä ja verevä. Hän erottuu kymmenien tuhansien joukosta. Niin omenapuukin erottuu metsän puitten joukosta, ulkonäöltä sekä hedelmistä. Morsian kertoo Yljästään, kuinka Hän on gasellin kaltainen, yhtä valpas ja nopea, kuulee pienenkin rasahduksen. Pitää morsiamesta huolen, kuulee kaikki, mitä morsiamella on asiaa, iloja ja suruja.

Jeesus Ylkämme on oikeudenmukainen. Hän on totuus ja taistelee totuuden puolesta. Voin kertoa, Hän on rohkea ja rakkautensa on aivan ihmeellinen. Hän tuli kirkkaudesta tänne pimeään maailmaan tekemään Isänsä tahdon, pelastamaan meidät sielunvihollisen vallasta.

Ei kukaan olisi minun puolestani suostunut kuolemaan ja ottamaan minun syntejäni omiksi synneiksi ja rangaistusta ynnä tuomiota, jotka kuuluivat minulle syntieni tähden, Hän tuo Rakkaani otti nekin päälleen, että minä pääsisin vapaaksi, että sinä pääsisit vapaaksi. Tämä kaikki vaatii valtavaa rohkeutta ja rakkautta. Minä ihmettelen tuota rakkautta, kuinka valtavaa se onkaan, se voittaa kuolemankin.

5: 12. Hänen silmänsä ovat kuin kyyhkyset vesipurojen varsilla. Ne ovat kylpeneet maidossa ja istuvat runsauden ääressä. Nuo silmät ovat levänneet Jumalan Sanassa ja siinä on Jumalan runsauden pöytä. Sieltä Herramme meitäkin virvoittaa. Kuninkaallisesta pöydästä Hän sinulle ojentaa.

Jumalan Sanat ovat ihanaa leipää, joka tuottaa vanhurskauden hedelmää. Ne ovat mesileipää, ei ihme, että aina janoamme Hänen sanaansa. Sinne omenapuun alle kaipaan ja varmasti myös sinä. Siellä istua ja kuunnella Hänen opetustaan. Jeesuksen kaltaista ei löydy toista, niin ihanaa niin jaloa.

Hänen suunsa on suloisuus. Suunsa sanoilla Hän nostaa alas painuneen ja antaa lohdun murheiselle. Hänen sanansa myös oikaisevat, kun olemme menneet väärille teille. Hän ei väkisin sitä tee, vaan kysyy: ”Tahdotko tehdä parannuksen.” Hän on antanut meille vapaan tahdon. Pyytäkäämme ja rukoilkaamme Häneltä: ”Vaikuta meissä mielenlaatuasi ja tahtosi tekemistä. AAMEN.”
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Irene
Ylläpitäjä

Paluu Maila sisaren kirjoitukset