Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.
Kirjoittaja Irene » 11.02.2015 09:49

PSALMI 19:
6 Se on niin kuin ylkä, joka tulee kammiostaan, se riemuitsee kuin sankari rataansa juostessaan.
Ylkä tulee ulos kammiostaan, on kohdannut Isänsä. Hän tulee upeissa vaatteissaan, kasvot loistaen iloa. Niinhän mekin, kun olemme kohdanneet Herran. Meidänkin kasvot loistavat iloa ja vaatteet ovat puhtaat.
7 Se nousee taivasten ääristä ja kiertää niiden toisiin ääriin, eikä mikään voi lymytä sen helteeltä.
Meidän Herramme hallitsee koko atmosfääriä eikä mitään voi salata Hänen silmiltään.
8 Herran laki on täydellinen;
Tässä ei tarkoiteta ainoastaan Mooseksen lakia. Minä uskon tässä tarkoitettavan koko Jumalan pyhiä kirjoituksia. Evankeliumi on ihmeellinen suunnitelma armosta ja pelastuksesta, joka tarjoaa syntiselle kaiken, mitä se suuressa hädässään tarvitsee.
se virvoittaa sielun.
Jumalan Sana muuttaa ihmistä, se vaikuttaa sen, että ihmiset menevät itseensä ja kääntyvät Jumalan puoleen. Jumalan Sana saa aikaan suuria ihmissydämissä. Kun laki ajaa ja evankeliumi vetää, lopputulos on sama, sillä Jumalan Henki saa sielun nöyrtymään ja huutamaan”palauta minut, niin minä palajan.
Herran todistus on vahva,
Jumalan todistus Hänen Sanassaan on niin luotettava, että saamme siitä tukea ja lohdutusta. On valtava siunaus omistaa tässä epävarmassa maailmassa jotain varmaa, johon voimme nojata.
se tekee tyhmästä
Nöyrät ja lapsenmieliset ottavat sanan vastaan. Sanasta voimme oppia tuntemaan Jumalan sydämen laadun. Sana sanoo: Pyhimmän tunteminen on viisautta.
9 Herran asetukset ovat oikeat,
Hänen sääntönsä ovat vanhurskaat ja terveet. Niin kuin lääkäri antaa oikeat lääkkeet, niin tekee myös Jumalan Sana.
ne ilahuttavat sydämen.
Jumalan sanasta saa väkevän ilon. Kerron tähän pienen kokemuksen omasta elämästäni: Olin nuori uskova ja jouduin käsittämättömiin vaikeuksiin ja kärsimyksiin. En voinut ymmärtää niitä ja mulla oli vaikea olla niissä tilanteissa. Olin niin murheissani ja rukoilin Herran edessä. ”Herra, minä en kestä näitä tilanteita, minä rakastan sinua, mutta nämä ovat liian vaikeita minulle. Minun täytyy jättää sinut näitten asioitten takia. Tuli kesäloma ja menin kotiini maalle. Sydämeni oli vaan niin raskas ja murheellinen. Menin siellä vinttiin ja otin vanhan biblian. Pyysin hädässäni sieltä jotakin sanaa Jumalan sydämeltä. Biblia aukesi ja sormeni alla oli teksti:Psalmi 34: 18. Kuin (vanhurskaat) huutavat, niin Herra kuulee*, ja pelastaa heitä kaikista heidän tuskistansa. 19. Herra on juuri läsnä niitä, joilla on murheellinen sydän, ja auttaa niitä, joilla on surkia mieli. Kun minä tuon luin ihmettelin, onko Raamatussa minun sydämeni tuntoja, noita murheita ja surkeaa mieltä. Luin sitä aina uudelleen ja uudelleen, itkin ilosta ja suutelin Bibliaa. Se oli niin ihmeellistä
Herran käskyt ovat selkeät, ne valaisevat silmät.
Ne ovat väärentämätöntä maitoa ja sekoittamatonta viiniä. Raamattu on taitava silmälääkäri. Kun katsot ja luet sanaa, silmäsi näkevät tarkemmin. Tiedät, mikä on oikein.
10 Herran pelko on puhdas,
Herraan pelkäävä ei ole koskaan tyytyväinen, ennekuin kaikki aluetta elämästä ovat Herran hallussa.
se pysyy iäti.
Synti on kansakunnan häpeä, mutta vanhurskaus sen korottaa. Jumalan armo sydämessä on kestävä ja puhdas. Se saattaa musertua hetkeksi, mutta lopullisesti sitä ei voi tuhota. Jumala pysyy Sanansa takana.
Herran oikeudet ovat todet, kaikki tyynni vanhurskaat.
Jumalan Sanat ovat totta. Ne eivät pala tulessakaan.
11 Ne ovat kalliimmat kultaa, puhtaan kullan paljoutta,
Mikään ei rikastuta sielua enemmän kuin Raamatun totuus. Kielikuva siitä: kultaa- puhdasta kultaa- paljon puhdasta kultaa. Se on siis hyvää, parempaa, parasta, sitä pitää haluta aina enemmän. Se on sydämemme aarre ja siksi sitä pitäisi etsiä ja kaivaa innolla.
makeammat hunajaa ja mehiläisen mettä.
Makein ilo kaikkein suloisin ja ihanin tulee sen osaksi, jonka perintönä on Jumalan totuus.
12 Myös sinun palvelijasi ottaa niistä vaarin, niiden noudattamisesta on suuri palkka.
13 Erhetykset kuka ymmärtää? Anna anteeksi minun salaiset syntini.
14 Myös varjele palvelijasi julkeilta, älä anna heidän minua hallita. Niin minä pysyn nuhteetonna ja olen paljosta synnistä puhdas.
15 Kelvatkoot sinulle minun suuni sanat ja minun sydämeni ajatukset sinun edessäsi, Herra, minun kallioni ja lunastajani.
Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
-

Irene
- Ylläpitäjä
-
Paluu Maila sisaren kirjoitukset