PUHDAS SYDÄN

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

PUHDAS SYDÄN

ViestiKirjoittaja Irene » 15.02.2015 10:27

Kuva
PUHDAS SYDÄN

Matt. 5:8. Autuaita ovat puhdassydämiset, sillä he saavat nähdä Jumalan.
Ps. 24:3-5. Kuka saa astua Herran vuorelle, kuka seisoa Hänen pyhässä paikassansa? Se, jolla on viattomat kädet ja puhdas sydän, joka ei halaja turhuutta eikä vanno väärin. Hän saa siunauksen Herralta ja vanhurskauden pelastuksensa Jumalalta.

Me muistamme Daavidin, Jumalan mielen mukaisen miehen. Me muistamme hänet pääasiassa paimenpoikana, joka tappoi Goljatin, vain kivellä ja lingolla. Muistamme hänet Israelin kuninkaana.

Mutta muistammeko, että hän oli avionrikkoja ja murhaaja. Hän otti toisen miehen vaimon, Batseban, ja saattoi hänet raskaaksi. Tekoansa peittääkseen hän lähetti Batseban miehen sotaan, eturintamalle kuolemaan.

Daavid luuli, että asiat rullaavat hienosti. Nyt ei kukaan saa tietää asian todenperäisyyttä. Hän otti tuon ihanan Batseban, jonka oli saattanut raskaaksi, omaksi vaimokseen.

Synti aina rikkoo jotakin ja tekee sokeaksi. Jumala sanoo Daavidia sydämensä mukaiseksi mieheksi. MIKSI? Jumala näkee sydämeen, sinne salattuun. Hän halusi rakastamansa miehen takaisin lähelleen. Hän tuntee jokaisen omansa, sinutkin. Hän tuntee meidät paremmin, kuin me tunnemme itsemme.

2 Sam. 12:1-10. Ja Herra lähetti Naatanin Daavidin tykö. Kun hän tuli hänen tykönsä, sanoi hän hänelle: Kaksi miestä oli samassa kaupungissa, toinen rikas ja toinen köyhä.

2 Rikkaalla oli lampaita ja raavaita hyvin paljon.

3 Mutta köyhällä ei ollut muuta kuin yksi ainoa pieni karitsa, jonka hän oli ostanut. Hän elätti sitä, ja se kasvoi hänen luonansa yhdessä hänen lastensa kanssa: se söi hänen leipäpalastansa, joi hänen maljastansa, makasi hänen sylissään ja oli hänelle niin kuin tytär.

4 Niin rikkaalle miehelle tuli vieras. Mutta hän ei raskinut ottaa omia lampaitansa eikä raavaitansa valmistaakseen ruokaa matkamiehelle, joka oli tullut hänen luoksensa; vaan hän otti köyhän miehen karitsan ja valmisti sen miehelle, joka oli tullut hänen luoksensa.

5 Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille: Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma.

6 Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut.

7 Mutta Naatan sanoi Daavidille: Sinä olet se mies. Näin sanoo Herra, Israelin Jumala: 'Minä olen voidellut sinut Israelin kuninkaaksi ja pelastanut sinut Saulin käsistä.

8 Minä olen antanut sinulle herrasi linnan ja antanut herrasi vaimot sinun syliisi; ja minä olen antanut sinulle Israelin ja Juudan heimot. Ja jos tämä olisi vähän, niin minä antaisin sinulle vielä sekä sitä että tätä.

9 Miksi sinä olet pitänyt halpana Herran sanan ja tehnyt sitä, mikä on pahaa hänen silmissään? Heettiläisen Uurian sinä olet surmannut miekalla, olet tappanut hänet ammonilaisten miekalla, ja hänen vaimonsa sinä olet ottanut vaimoksesi.

10 Sentähden ei miekka ole milloinkaan väistyvä sinun suvustasi, koska olet pitänyt halpana minut ja ottanut vaimoksesi heettiläisen Uurian vaimon.

Jumalalla oli hieno suunnitelma, kun Hän lähestyi langennutta. Tuo meni suoraan Daavidin oikeuden tuntoon. Hän ei kuitenkaan näe omaa pahuuttaan, sillä synti oli sokaissut hänen sydämensä silmät. Ne piti herättää näkemään.

Niin Daavid vihastui kovin siihen mieheen ja sanoi Naatanille: "Niin totta kuin Herra elää: mies, joka tämän on tehnyt, on kuoleman oma. Ja karitsa hänen on korvattava nelinkertaisesti, koska hän teki näin ja koska hän ei sääliä tuntenut." Daavid tietämättään langetti tuomion oman päänsä ja perheensä päälle.

Näin tuli käymään. Poika, joka syntyi kuoli ja Daavidin omia poikia kuoli myöhemmin vielä Daavidin eläessä. Daavidin sydämen silmät avautuivat näkemään synnin kauheuden, minkä hän oli tehnyt.

On Jumalan suurta armoa nähdä omaan sydämeen, mitä siellä on. Silloin ei helposti tuomitse toista. Näen tämän vajavaisuuden siunaukseksi, joka pitää meidät pieninä ja nöyrinä. Jumala pääsi asiassaan perille. Daavid nöyrtyi syvästi ja katui tekojaan. Siitä hän kertoo katumus psalmissaan 51.

Nöyrtyessään Daavid sai pitää oman henkensä. Daavid oli todella Jumalan mielen mukainen mies. Joka kerran, kun pakenemme nöyryytyksen tieltä, menetämme sen armon, jonka Herra sen kautta varasi meille. Oi, kuinka paljon armoa olemmekaan tällä tavalla menettäneet.

Pietari kirjoittaa kirjeessään: PUKEUTUKAA NÖYRYYTEEN. Nöyryys on vaippa, joka suojelee meitä kylmettymiseltä.

Snl. 28:13.Joka rikkomuksensa salaa, se ei menesty; mutta joka ne tunnustaa ja hylkää, se saa armon. Pyrkikäämme tekemään täyttä totta. Näin tehden me Jumalan suuresta armosta ja laupeudesta saamme kerran olla verellä pestyinä Jeesuksen Kristuksen kanssa kirkkaudessa,
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron