Psalmi 16.

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Psalmi 16.

ViestiKirjoittaja Irene » 19.02.2015 09:31

    Kuva

Psalmi 16.

1. Varjele minua Jumala, sillä sinuun minä turvaan.
(Taivaallinen Isä, kiitos me saamme olla sinun lapsiasi. Kiitos me saamme turvautua Sinuun ja pyydämme, varjele ja pidä meitä lähelläsi. .)
2. Minä sanon Herralle: ”Sinä olet minun Herrani, paitsi sinua ei ole minulla mitään hyvää”
(Herra, me olemme avuttomia ilman Sinua. Me tarvitsemme Sinua kipeästi kaikessa. Emme pidä itseämme minkään arvoisina, mutta kiitos Herra, Sinulle me olemme rakkaita. Sinä olet meidän apumme, meidän aarteemme. Jos sinä puutut, meillä ei ole mitään hyvää. Sinä olet se hyvä, mitä meillä on.)
3. ja pyhille, jotka maassa ovat: ”Nämä ovat ne jalot, joihin ovat koko minun mielisuosioni.”
(Isä, sinun mielisuosiosi on niissä, jotka ovat puettu Vapahtajan vanhurskauteen ja pesty Hänen verellään. Taivaallinen Isä, me saamme olla sinun mielisuosiosi alaisia, koska me olemme Jeesuksen veren kautta tulleet luoksesi, ja vaikka olemme heikkoja, siitä huolimatta sinä pidät meitä jalosukuisina ja arvokkaina. Kuinka ihmeellisen osan olemmekaan saaneet.)
4.Monta tuskaa on niillä, jotka ottavat vieraan jumalan; minä en uhraa niille verta juomauhriksi enkä päästä huulilleni niiden nimiä.
(Isä, me emme halua muuta Jumalaa kuin Sinä. Me olemme lukeneet Vanhasta Testamentista kuinka niiden kävi, jotka luopuivat sinusta ja alkoivat palvella epäjumalia. Isä, me haluamme olla uskollisia sinulle. Anna meille erikoinen uskollisuuden Henki, joka pysyy sinun omanasi kaikissa vaikeuksissa ja kivuissa, kaikenlaisissa elämäntilanteissa.)
5. Herra on minun pelto- ja maljaosani; sinä hoidat minun arpani.
(Herra, sinä olet meidän osamme ja täytät kaikki tarpeemme. Sinä olet meidän ruoka- ja juomamme. Sinä täytät maljamme täyteen kuninkaallista ylellisyyttä. Miten ihana Sinä oletkaan. Ja hoidat meidän arpamme.)
6.Arpa lankesi minulle ihanasta maasta, ja kaunis on minun perintöosani.
(Kiitos Isä Pojastasi, jonka annoit meidän kauheitten syntiemme tähden tänne alas maailmaan lunastamaan ja ostamaan meidät kalliilla verellään takaisin sinun omiksesi näin saamme Hänen kauttaan päästä tuohon ihanaan maahan. Emme osaa näillä saviaivoilla kuvitella kuinka ihana se on. Sen vain tiedämme, mitä silmä ei ole nähnyt ja korva kuullut, niin ihana se on. Kiitos Isä tästä suuremmoisesta armosta.)
7. Minä kiitän Herraa, joka on minua neuvonut; yölläkin siihen sisimpäni kehoittaa.
(Herra, sinä olet kaiken kiitoksemme arvoinen, sen lisäksi olet meidän neuvonantajamme. Kiitos niistä monista neuvoista, joita olet antanut. Ihmeellisesti sinä pidät omistasi huolta. Yölläkin valvoessa, kiitos viriää sydämissä. Välillä saamme olla sinun neuvottelussasi, silloin neuvot ja kysyt meiltä asioita ja välillä saamme kuulla lohdun sanojasi ja myöskin nuhteen sanoja. Kiitos, nuo nuhteen sanat eivät ole maailman loppu, vaan sinun suurinta rakkauttasi meille.)
8. Minä pidän Herran aina edessäni; kun hän on minun oikealla puolellani, en minä horju.
(Herra, meidän ei ole missään niin hyvä olla kuin sinun edessäsi. Sinun edessäsi on jokaisen Jumalan lapsen paikka ja kun sinä olet meidän oikealla puolella emme horju, sillä sinä pidät meistä kiinni. Tämäkin on niin suurta armoa sinulta. Kiitos siitä.)
9. Sentähden minun sydämeni iloitsee ja sieluni riemuitsee, ja myös minun ruumiini asuu turvassa.
(Herra, sinä olet antanut meidän sydämiimme ilon ja riemun. Me iloitsemme pelastuksesta, Jumalan lapseudesta, hyvästä huolenpidosta, silloin ruumiimmekin on turvassa.)
10. Sillä sinä et hylkää minun sieluani tuonelaan etkä anna hurskaasi nähdä kuolemaa.
(Taivaallinen Isä, sinä et hyljännyt Poikaasi tuonelaan, etkä antanut hurskaasi nähdä kuolemaa, vaan Hän nousi ensimmäisenä ylös, sillä ei hautakaan voinut pitää Poikaasi vankinaan. Voi mikä valtava ihme. Taivaallinen Isä, sinä et meitäkään hylkää. Sinä et koskaan jätä etkä hylkää, ja Poikasi kautta mekin saamme ylösnousemuksen osan itsellemme.)
11. Sinä neuvot minulle elämän tien; ylenpalttisesti on iloa sinun kasvojesi edessä, ihanuutta sinun oikeassa kädessäsi iankaikkisesti.
(Jeesus, sinä olet tie, totuus ja elämä. Sinä neuvot meille elämän tien ja kun olemme kuuliaisia, saamme kokea, kuinka paljon on iloa sinun kasvojesi edessä, Oi Jumala, kun kaikki maallinen ilo sammuu, salli meidän olla aina Jeesuksen kanssa Sinun oikeassa kädessäsi, jossa on ihanuutta iankaikkisesti, ja suo meidän sitä odottaessamme saada siitä jo esimakua maistamalla rakkauttasi täällä alhaalla. Aamen)
Kuva

Job 22:26 silloin on ilosi oleva Kaikkivaltiaassa, ja sinä nostat kasvosi Jumalan puoleen.
Avatar
Irene
Ylläpitäjä
 
Viestit: 5746
Liittynyt: 24.10.2013 09:02

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron