Rakkauden sinfoniaa

Kirjoituksia rohkaisemaan sekä lohduttamaan.

Rakkauden sinfoniaa

ViestiKirjoittaja Maila » 07.09.2015 12:54

Kuva
Rakkauden sinfoniaa.

1. Kor. 13:
4 Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä; rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile,
5 ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa,
6 ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa;
7 kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii.
8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista.

Muutamia vuosia sitten olin aina luullut, että minun täytyy ojentautua tämän rakkauden mukaan, jotenkin luin tätä lainalaisesti, ja minähän en tähän pysty. Minun lihassani ei asu mitään hyvää. Kun luin tuota Rakkaus on pitkämielinen, rakkaus on lempeä. Huomasin ei minulla ole pitkämielistä rakkautta. Kun tulee eripura, niin huomaan, ei rakkauteni ole enää vilpitön tätä ihmistä kohtaan, saatikka sitten lempeä. Sisimpään on tullut jokin möykky.

Rakkaus ei kadehdi, ei kerskaa, ei pöyhkeile. Tuo kerskaaminen ja pöyhkeily eivät luonteeseeni kuulu, mutta kadehtiminen, sitä kyllä on. Kun en osaa laulaa ja koen tämän suurena puutteena, silloin kadehdin niitä, jotka osaavat. Myös kadehdin niitä, joita Jumala erikoisesti siunaa. Minua on kiusattu joskus siitä ettei Jumalan siunaus ole päälläni koska olen sairas. Haluaisin niin olla Jumalan siunaama ja viedä siunausta eteenpäin.

Sitten luin Bibliasta tämän paikan Rakkaus on kärsivällinen ja laupias*. Ei rakkaus kadehdi, ei rakkaus ole tyly, ei hän paisu: Ei hän paisu, huomasin tässä tuon hän, persoonapronominin ja mieleeni tuli Jeesus Kristus. Tuo ei sovi kehenkään muuhun kuin Jeesukseen, joka on täydellinen. Tämä Rakkauden sinfonia sai aivan uuden elämyksen sydämessäni. Jeesus minussa ei kadehdi. Jeesus minussa on pitkämielinen, Jeesus minussa on lempeä. Tässä voimme pyytää Jeesus vaikuta minussa sinun mielenlaatuasi. Jeesus, auta minua pukemaan sinut päälleni, niin ettei minua näy vain sinä näyt.

ei käyttäydy sopimattomasti, ei etsi omaansa, ei katkeroidu, ei muistele kärsimäänsä pahaa, ja Bibliassa tämä on näin Ei hän käytä itsiänsä sopimattomasti, ei omaansa etsi*, ei hän vihaan syty, ei hän pahaa ajattele, Voi, tässä huomaan olevani monessa paikkaa viallinen, mutta Jeesus minussa ei käyttäydy sopimattomasti. Jeesus minussa ei etsi omaansa eikä vihaan syty. Jeesus minussa ei pahaa ajattele. Emmekä mekään saa ajatella pahaa toinen toisistamme, koska Jumalan työ on heissä vielä kesken ja keskeneräistä ei saa arvostella.

ei iloitse vääryydestä, vaan iloitsee yhdessä totuuden kanssa; Bibliassa tämä on
Ei hän vääryydestä iloitse*, mutta hän iloitsee totuudesta. Jeesus ei milloinkaan iloitse vääryydestä, Hän iloitsee totuudesta, kaikesta mikä on tervettä, oikeaa ja hyvää. Totuus on yksi Jeesuksen nimistä. Jeesus Kristus on tie, totuus ja elämä. Kuinka valtavaa on, kun olemme päässeet Jeesus tielle, totuuden tielle. Totuus on tekevä meidät vapaaksi.

kaikki se peittää, kaikki se uskoo, kaikki se toivoo, kaikki se kärsii. Bibliassa tämä on:
Kaikki hän peittää*, kaikki hän uskoo, kaikki hän toivoo, kaikki hän kärsii. Jeesus on ihmeellinen, kun me lankeamme ja pyydämme anteeksi, niin Jeesus antaa anteeksi ja peittää sen niin sitä ei enää ole. Jeesus uskoo ja toivoo meistä hyvää ja jaksaa meidän kanssamme. Hän ei väsy eikä näänny. Vaikka me olemme vaikeita oppimaan niin Jeesus on kärsivällinen ja lopuksi voittaa aina.

8 Rakkaus ei koskaan häviä; mutta profetoiminen, se katoaa, ja kielillä puhuminen lakkaa, ja tieto katoaa.
9 Sillä tietomme on vajavaista, ja profetoimisemme on vajavaista. Bibliassa:
8. III. Ei rakkaus koskaan väsy; vaikka prophetiat lakkaavat, ja kielet vaikenevat, ja tieto katoo.
9. Sillä me ymmärrämme puolittain*, ja propheteeraamme puolittain.

Rakkaus ei ole jotain lällyä, ja kaiken hyväksyvää. Todellinen rakkaus on rohkeaa ja kestävää. Jeesus ei pidä mitään asiaa toivottomana eikä anna periksi. Hän ei ärsyynny, vaan kestää kaiken. Rakkaus on valmis antamaan anteeksi epäoikeudenmukaisuuksia vaikka seitsemänkymmentä kertaa seitsemän. Rakkaus kuuluu siihen valtakuntaan, joka ei järky.

Profeetat täyttävät välittämällä ihmisille Jumalan sanomaa, lohdutusta ja rohkaisua. Me ihmiset olemme kuitenkin vajavaisuuden lain alaisia. Lahjat ovat täydellisiä, sillä ne ovat Jumalan Hengen antamia, mutta lahjojen käyttäjät eivät ole täydellisiä ja siksi Jumalan antamaan sanomaan tulee mukaan jotakin epätäydellistä. Raamattu sanoo 1. Tess. 5: 20, 21 profetoimista älkää halveksuko, mutta koetelkaa kaikki, pitäkää se, mikä hyvää on; sanoisin tähän lisäksi, pitäkää se, mikä totta on.
Maila
 
Viestit: 286
Liittynyt: 16.01.2015 12:11

Paluu Maila sisaren kirjoitukset

Paikallaolijat

Käyttäjiä lukemassa tätä aluetta: Ei rekisteröityneitä käyttäjiä ja 1 vierailijaa

cron